Zwanger worden 2e kindje 2021

Lewis ik heb geeeeeen idee. Einde van de maand ga ik een test doen als ik nog niet ongesteld ben geworden en dan zien we het wel weer verder.... dat is het nadeel van een spiraal en je wordt niet ongesteld. Je hebt dan totaal geen overzicht van je cyclus.

Hey meiden. Hoe gaat het met jullie op het wachtbankje? Hier gaat het zoen. Ik denk er eigenlijk niet zoveel aan want zn zoontje heeft voor zijn 2e verjaardag al een nee fase... dus ben lekker druk met hem bezig.

@poekie hoe gaat het met jou en je kleine man? Lukt jet nog allemaal een beetje met je?

Iemand nog leuke ideeën voor het weekend?

hey hallo!

met mij gaat het wel goed.. gister controle gehad en de kleine man doet het goed gelukkig. 20 weken echo afspraak staat gepland dus ook wel spannend.
vandaag de 1e vaccinatie voor mij.. doodeng en buikpijn ervan.. maar ga het maar doen aangezien het me overal geadviseerd word.
gister nog eens besproken met verloskundige en ze zei me het echt te doen.. dus dan ga ik maar ervoor.

hoe is het met de wachtbankjes?
spannende tijd weer!! ben erg benieuwd

Ik vind het persoonlijk verstandig dat je voor de vaccinatie gaat. Ze weten nu al meer dan een half jaar geleden. Komt echt wel goed. Hadden ze twijfels gehad over de vaccinaties dan hadden ze echt wel iets anders geadviseerd. Wat fijn dat alles goed gaat! En zeker weer spannend de 20 weken echo! Maar ook leuk.

Mijn wachtbankje gaat me goed af op dit moment. Ben veel met mn kleine man bezig. Die is al lekker bezig met zn nee en driftig zijn ??

Hey poekie, fijn dat de echo weer goed was. Ik snap de spanning voor het vaccin wel. Ook al lijkt het de goede keuze, zwanger zijn en verantwoordelijk zijn voor het leven in je buik laat je twijfelen over alles denk ik. Heb je last van de bijwerkingen gehad? 
Ik krijg woensdag prik twee. En ik verwacht woensdag of donderdag ongesteld te worden. Dus als het niet zo mocht zijn, dan hoop ik eerlijk gezegd tijdens de prik al meer te weten. Bij de eerste prik wist ik het niet zeker en ik twijfelde toen wel echt even. En jij hebt al een echt kindje in je buik. Dus ik snap het helemaal.
DROS, heerlijk zo'n nee fase... Pfff! Haha! Maar silver lining dat je daardoor even niet zo met je wachtbankje bezig bent. 
Het lukt me hier ook wel goed om het los te laten. Ik voel helemaal niets. En ben momenteel bij mijn ouders logeren, kind is even niet ziek, dus lekker leuke dingen doen, veel kletsen in de tuin. Het is te gezellig om te denken aan of ik wat voel. En dat vind ik helemaal prima zo. Lekker rustig in mn hoofd. Maar of ik de laatste dagen nog steeds zo rustig ga zijn?? Hoop het!

Lewis! wat gezellig bij je ouders logeren!
wonen ze ver van je vandaan?
dan is het zo heerlijk om weer even lekker thuis te zijn he? en al helemaal als alles even normaal verloopt met je kindje..gewoon genieten!
En vooral niet stil staan bij wat he voelt..
laat het maar komen zoals het komt!

ik heb gister moderna gehad.. en voel me goed. alleen een zere dikkere bovenarm. verder niks.
ik kon langs de arts lopen daar gister vóór de prik en heb dat nog eens gedaan.. gewoon ter info. er liepen meerdere zwangere rond en dat stelde me ergens dan weer gerust.
ook zei ze verloskundige donderdag dat met corona krijgen de placenta kan los laten etc en dan gaat t slechter aflopen.
dus dan maar de prik. zij raadde het ook aan.
30 aug nummer 2. dan ben ik alweer over de helft.

Lewis, leuk dat je even bij kan kletsen en wat fijn dat het nu goed gaat met je dochter! Niet is fijner dan een blij gezichtje te zien van een kleine die zich goed voelt. Die nee en driftige fase houd me lekker bezig. Toch heb ik zo een gevoel dat het ergste nog moet komen ??.

Poekie, fijn dat je alleen maar een dikke arm had gekregen van de prik. Hopelijk heb je ondertussen geen andere bijwerkingen gekregen. Ik had ook gehoord dat als je op de ic terecht komt terwijl je zwanger bent goed ziek kan worden en het niet zo goed is voor de kleine/zwangerschap. Op naar de 2e prik. Hihi????

Bij mij begint het nu wel te kriebelen of het gelukt is. Het liefst zou ik al een test willen doen. Ik het testen liggen voor 6 dagen voor je menstruatie... maar ik weet datbik beter kan wachten... lastig hoor dat wachten ??

Poekie, ja 2 uur rijden verderop. Dus was heel gezellig! En dochter begon spontaan veel meer woordjes na te zeggen dit weekend. Dus ik vond het heel erg leuk dat mijn ouders ook eens een nieuwe ontwikkeling van dichtbij konden meemaken. Ze kende al wel een paar woordjes. Maar ze is nu echt aan het napraten zonder de woorden echt te kennen. Aiai is alsjeblieft, baaaabah is gapen, kauko is auto. Superleuk om te zien. ?
Ik had over placenta's die loslaten nog niet gehoord, brrr! Alleen dat als je in je 3e trimester ziek wordt, de kans op complicaties wel een stuk groter is en dat je de gebruikelijke medicijnen niet mag hebben. Dat alleen al was voor mij wel reden om gewoon geprikt te worden. Collega's brengen me af en toe erg aan het twijfelen. Zij zijn anti maatregelen/vaccineren. En delen voortdurend nieuws over hoe mensen ziek gaan worden van mutaties en hoe vaccins voor mutaties zorgen enzo. Maar het is allemaal niet zo zwart wit. Het beschermt niet 100% maar je wordt er dan wel minder ziek van. En niet tegen elke mutatie even goed. Dus misschien hebben we in de toekomst meer prikken nodig. Ze weten sowieso niet hoe lang het werkt. Maar de griepprik delen we jaarlijks uit en de dktp prik gaat wel 5 keer in mijn dochter. Nou ja. Soms wel lastig om hun discussies ook in een kritisch licht te blijven plaatsen. 
Dros, spannend he? Nu ik weer thuis ben denk ik er ook wel vaker aan. Ik voel deze cyclus helemaal niks. Van mijn eisprong had ik wel veel last. Bijna een week zere borsten en een paar dagen krampen. Tijdens eisprong ronduit buikpijn. En sinds dat allemaal weggetrokken is: niets. Superstil. Overmorgen of donderdag verwacht ik ongesteld te worden, dus ik had al wel wat krampjes verwacht. Maargoed ik heb het allemaal wel eens wel of niet gevoeld en het betekent nooit iets. Dus gewoon loslaten.
Hoeveel dagen na eisprong zit jij? Ik op dag 8.

Terug
Bovenaan