Zwanger worden 2e kindje 2021

@ploekie. Gefeliciteerd met de goede echo en wat leuk dat je weer een zoon krijgt! Dan kan je van je eerste zoon de pilletjes nog gebruiken als je deze nog hebt liggen.

Hier gaat alles goed. 31 juli is mijn eerst NOD. Dus nog even flink aan de bak aankomende tijd en dan wordt het spannend. Dit is onze eerste ronde voor onze 2e kind.

Ik ben weer thuis. Wat een kkk vakantie zeg! Dochter werd na 24 uur genieten alweer ziek. Zesde ziekte, ze zit momenteel onder de vlekjes maar de koorts is weer weg. We waren wat eerder naar huis gegaan, want opgesloten in dat huisje met een huilende koortsige meid die gewoon haar eigen bedje wilde was niks. Ik was gewoon opgelucht om weer thuis te zijn. Morgen is mijn laatste vakantiedag, kan niet zeggen dat ik er een echt vakantiegevoel aan overgehouden heb. Hopelijk kunnen we in de herfst nog eens een herkansing doen. Vond het zo zielig voor haar, ze was net een paar dagen koortsvrij en dan direct weer! En ik baal dat onze eerste vakantie met ons meisje zo in het water gevallen is. 
Nu aan de ovatietesten. Het is nog niet positief, maar het is pas dag 18. 
Poekie, 2 jongens, wat superleuk! En heel fijn dat alles nog steeds in orde is. Hoe reageerde je zoontje op het nieuws dat het een broertje wordt?? 
Diana, doe jij al ovulatietesten? Je moet nog een week wachten denk ik toch? Ik vind het ook wel spannend om voor een tweede te gaan. Op heel veel manieren. Sowieso de vernauwing en een evt nieuwe bevalling. Maar ik had ook een verkorte baarmoederhals en was een maand te vroeg bevallen. Huilbaby. Het duurde bijna 4 jaar voor het lukte en ik moest echt wel ff ergens doorheen om dat te verwerken. Gaat dat allemaal weer gebeuren? Ik voel me soms bijna schuldig naar mijn dochter. We hebben het zo mooi samen, en ik wil er 100% voor haar zijn. Dat lukt niet als ik weer absolute rust moet nemen, of een helse kraamperiode heb. Sowieso aandacht verdelen over 2 kindjes. Maar ik weet ook dat naar mate ze ouder wordt ze ook steeds meer zelfstandig wordt. Voor zover je dat kan zeggen van een kind, lol! Maar het is normaal dat je ruimte krijgt voor een tweede en daar zal zij ook hopelijk veel mooie avonturen mee beleven. Het is ook leuk voor haar. Ik wil er wel voor waken dat ik niet weer in de angst en depressie weg zak als het voor een tweede weer niet echt wil lukken. Zodra ik dat merk is het direct klaar en houden we het bij 1. Want ik wil heel graag vrolijk blijven over dat ik uberhaupt moeder mag zijn. 
Ik kan me voorstellen dat sommige gedachten herkenbaar zijn. Jij hebt ook 9 mnd weinig kunnen doen denk. 

@Lewis, wat vervelend zeg dat ze zo ziek is geworden. Hoe gaat het nu met haar? Met de zesde ziekte schrok is wel een beetje toen mijn zoontje het had. Maar jammer zeg van jullie eerste vakantie met zn 3e. Je kan hem niet over doen maar de volgende vakantie zal vast leuker worden.

Ik ben nu al aan het testen omdat ik totaal niet weer hoe lang mijn cyclus is en dergelijke. Dadelijk wacht ik een week en is mn eisprong al geweest. Dan hou ik het liever goed in de gaten ?

Ik snap helemaal dat je het weer spannend vind. Je hebt ook een weg af moeten leggen voor de eerste. Ik hoop zo dat het dit keer makkelijker gaat. Ik duim voor jullie.

Ik vind het wel spannend maar het voelt ook erg goed. Mijn zoon helpt op het kvd waar ik werk ook graag mee met de fles geven en houd van babytjes aaien en knuffelen. Hij is erg sociaal naar andere toe. Maar idd, ik heb tijdens mijn zwangerschap zo goed als niets kunnen doen en daar ben ik wel een beetje bang voor. De zorg van onze zoon gaat gewoon door. Ook als papa aan het werk is en ik thuis zit met hem. Maar daar denk ik nu niet te veel over na. Komt allemaal wel goed. Het zijn maar 9 maanden ??

Het is maar 9 maanden ja, haha, grapenmaker :) Maar je vindt vast wel een weg of een manier om er toch doorheen te komen. Ik hoop voor je dat het deze keer anders loopt. Lijkt me heftig hoor. 

ik verwacht ergens de komende dagen mijn positieve ovulatietest. Het is dag 20, en mijn afscheiding begint al toe te nemen. Vanmorgen was het nog negatief, spannend weer! Nog een kans. Deze keer gaan we op de dag van de positieve test ook een keer zelf insemineren. In het ziekenhuis raden ze aan om 2-4 dagen vooraf geen zaadlozing te hebben, zodat je de beste score hebt voor de IUI. Maar als je thuis probeert zeggen ze toch ook om de dag rond je eisprong? En de scores van mijn man waren de vorige twee pogingen ook best hoog. Kunnen we meteen zien wat voor invloed het heeft. 

Daarnaast voelde ik de afgelopen 2 keren mijn ovulatiepijn al binnen 24 uur na mijn positieve test. Geen idee of ik dan de laatste groeispurt voel of het springen, maar een paar uur echt buikpijn. Met de biochemische zwangerschap voelde ik die pijn vlak voor de IUI, maar de laatste keer in de loop van de nacht voor de IUI. Ik had in de loop van de voorgaande middag de piek in LH, in de ochtend was het al erg donker. Kan je ei springen binnen 24 uur na de positieve test? In elk geval denk ik nu dus, we gaan mooi alvast wat zaadjes op pad sturen haha! Al heeft de natuurlijke weg ons vorige keer 3 jaar lang niks opgeleverd. Maar proberen kan geen kwaad. 

Andere optie is om te proberen die positieve test een dagje voor te zijn, dat zei de arts in het ziekenhuis, maar ik heb echt maar 1 dag plotseling een positieve test. En dag ervoor weet ik natuurlijk niet dat dat morgen gaat zijn. Vruchtbaar slijm duurt elke keer weer een andere hoeveelheid dagen. Soms wel 5 en dan weer bijna niet. Geen idee hoe ik dat dan aan moet pakken. Nou ja, het plan voor deze IUI staat. 

hey hallo!

en Lewis, heb je je eisprong al gevonden?
vind het wel heel spannend voor jullie dat jullie nu ook zelf erbij gaan insemineren.
elke kans is er één!
en dan weer dat verdomde wachtbankje.
hoe gaat het nu met je gedachte? je leek een beetje in paniek? of een 2e baby erbij wel te doen is, en je bevalling etc,
soms kan het je aanvliegen he, dat heb ik ook. ik denk soms ook wel eens.. ohohoh wat komt er weer allemaal op ons af. ons leven liep zo lekker.
maar anderzijds probeer ik te relativeren dat het goed komt zoals ik zie bij ons zoon nu.
maar alles is spannend!

Diana s. en bij jou?
hoe staat het ervoor?

Nee, nog niet! En ik begin weer de bekende zenuwen te voelen over dat ik 'm misschien wel gemist heb. vorige twee keer was dat helemaal niet zo haha! Maar lastig om niet teleurgesteld te voelen en te denken: neee ik heb 'm gemist?? hoe kan dat?? Komt omdat mijn lichaam wel erg eisprongachtig voelt sinds gisteren. Maar nog niet DE buikpijn.
Hij komt heus nog wel. 

Ik vind een 2e inderdaad heel spannend als ik aan de bevalling en eerste maanden denk. Maar ik zou ondanks alle kwaaltjes heel graag nog eens een zwangerschap mee willen maken, en ik weet hoe leuk mijn dochter werd vanaf een maand of 4-6. Zo een wil ik er heel graag bij, dubbel verliefd :D Ik en mn broer hebben samen ook een mooie jeugd gehad, ik denk dat mijn dochter een broer of zus ook erg leuk zal gaan vinden.

Maar je gooit het net zo fijn georganiseede leventje wel weer even flink overhoop ja. Brrrr! 

Hoe is het met jou? Nu is het even wachten tot het volgende spannende moment he? 20 wk echo... Even een maandje rust van de spannende onderzoeken. Ben je al een beetje aan het nadenken over kamertje en hoe je het zal doen als de kleine er is? Met twee kindjes?

oh en dat slaaptekort.... ik kan de nachten dat ik 8 uur sliep nog steeds op 1 hand tellen. 14 maanden slecht slapen... ik voel me soms zo dodelijk vermoeid, en dan denk ik wel: pfff en dan nog een kindje met nachtvoedingen. Sta ik dubbel zoveel naast mn bed. Waarom wil ik dat?? Ik weet het wel.... ze zijn zo lief! 
Op dat soort momenten denk ik wel eens aan mijn oma's, die hadden er 5! En een oud collega had 16 kinderen! horror! haha

oh ja helemaal waar Lewis!
ook hier was het geen rozengeur en maneschijn de eerste tijd.. ofja de eerste 18 maanden van zijn leventje. onze zoon sliep heel slecht, kwam lang voor nacht voedingen. ik ging er spastisch mee om, het was mijn eerste en wat wist ik er nou van? nu zal het hopelijk wat meer mee gaan in de flow van ons gezin..heb je er al van geleerd.. ik was in de nachten heel dramatisch.. terwijl mijn zoontje gewoon ons dichtbij nodig had. en dat ben ik nu ook gewoon van plan. en die nachten zal ik ook echt weer voelen, want smorgens moet er toch echt 1 naar school. maar mijn man doet nu geen nachtdiensten meer, toen stond ik er alleen voor dus kunnen we het samen doen.
alle begin is spannend..ook hier weer..

ben al wel bezig met hoe het kamertje moet worden ja.. de baby gaat naar mijn zoon zijn kamer en die heeft jungle thema..dus de aankleding voor de baby heb ik al erg leuke gevonden,van meyco. die heeft de kleuren oker en camel bruin, en dat matcht erg mooi met het jungle behang. onze oudste gaat naar een andere kamer. met een nieuw steigerhouten bed, dus dat word echt een stoere grote jongens kamer. na de zomervakantie gaan we daar aan beginnen. aan de 2 kamers. wil er niet mee tot ver in zwangerschap wachten omdat ik zelf dan minder kan en wil toch echt wel mee helpen. dus 1 sept gaan we boven beginnen met klussen. en dan kan ik daarna lekker relaxed doen en nog bezig houden met geboortekaartjes en dat soort dingen. half dec verwacht ik inleiding.

volgende week donderdag heb ik gewone controle en de 20 weken echo zal ongeveer half augustus zijn. dus ook spannend!
buikje is al een klein bolletje dat is ook wel leuk.

maar Lewis wat spannend, je kent je lijf, dus de eisprong zal er wel aan komen! ik hoop toch zo met je mee he...
is je dochter weer beter? hier ook ziekenboeg gehad allemaal het heerst enorm!

Terug
Bovenaan