Zwanger worden 2e kindje 2021

Mijn D-day is hier. Nog niet ongesteld. Maar het voelt wel alsof het elk moment kan starten. 
Gistermiddag verloor ik een beetje gele afscheiding, dus ik dacht daar komt het. Maar het is dus weer kleurloos, huh? Hele dag en nacht krampen gehad, en nu ook veel last van mijn buik. Maargoed, ik ben gisteren ook geprikt voor corona, dus daar kan dat ook mee te maken hebben. Ik verwacht gewoon elke keer als ik naar de wc moet dat het flink begonnen is. 

Maar toch heb ik door die gele afscheiding wel een beetje stress. ik weet namelijk nog goed dat ik voor mijn test bij mijn dochter het ook had en dacht: ahhh zie? niet zwanger, en toen was het ook dezelfde dag nog weg. 
normaal wordt mijn afscheiding van wit naar lichtbruin en dan rood. Geel heeft er niks mee te maken. Maarja om nou alles aan een beetje afscheiding op te hangen?? 
Net die laatste dag toch nog in de spanning. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik denk dat ik er weer teveel in zie. 

hey dames !

ohhh wat is het spannend hier met de wachtbankjes!! hoe gaat het ondertussen Lewis?
ik wil je dus echt geen valse hoop geven maar gele afscheiding had ik ook! voor mn nod toen ik zwanger bleek..
ben zo benieuwd ondertussen naar je..

en met de andere dames op het bankje? hoe gaat dat?

met mij gaat het oke.. met de kleine man in mn buik gaat het heel goed.
gister weer een mooie echo gehad, ligt perfect op groei, 17+2 vandaag.
geslacht was heel duidelijk aanwezig kon je gewoon niet om heen als je het niet zou willen weten ?
nu op naar de 20 weken echo.
ondertussen wel een mega ziekenboeg hier gehad, met onze zoon die zo verkouden en grieperig is steeds 3e keer deze maand.. 40 graden koorts gehad. geen corona gelukkig, getest.
maar ondertussen zitten we in een cirkel waar we allemaal steeds opnieuw ziek worden.
het weer werkt ook echt niet mee.. om fit te worden. dus dat is echt wel even minder fijn.. zwanger en moe en ziekjes..en een ziek kind elke nacht wakker. hopen op betere tijden.

ik blijf jullie volgen dames!!
zooo spannend

He wat vervelend! Nu de ziekenboeg bij jou thuis dus. Hoe gaat dat met je ziekte? Lijkt me sowieso al niet makkelijk om zwanger en ziek te zijn en voor een kleuter zorgen. Maar dat heeft vast ook zn weerslag op je klachten van de bechterew? Of niet? Ik hoop dat jullie je gauw weer wat beter voelen. Wanneer ga je op vakantie? Hopelijk kunnen jullie daar nog een beetje van genieten. 
Hier nog geen menstruatie. Wel nog steeds af en aan krampen en zere tepels. Afscheiding is echt weer kleurloos/wit. Maar toch zit ik zo op mn menstruatie te wachten. Heb het van de prik gister erg koud en ik ben moe. Of is dat van een zwangerschap? Vorige keer had ik het ook erg koud. Maar op deze manier weet ik ook niet wat door hormonen komt, en wat door de prik. Dus ik probeer het te negeren en gewoon van menstruatie uit te gaan. Maar mijn lf was sinds de bevalling 9 of 10 dagen en dit is het einde van dag 11. Dus ik voel de hoop groeien, grrr grr... Het voelt gewoon als menstruatie en door die prik, of gewoon zomaar, kan het heus wel een dagje langer duren. 

idd Lewis, ziek zijn, en bechterew werkt niet samen. dat verergert de boel alleen maar.
ben eerlijk gezegd wel even helemaal klaar mee.. zonder te zeiken hoor.. sorry.
eerst 13 weken enorm misselijk geweest, daarna zelf flinke griep gehad.. en nu mn kind ziek die ons dan ook weer aangestoken heeft..we lopen samen best op ons tandvlees zeg maar..
en ben echt mega dankbaar voor mn snelle zwangerschap, dat besef ik heel goed.. das niet eerlijk voor jullie!!
maar ben even zo klaar met dat al maanden ziek zijn.. sommige gaan stralend en wel de zwangerschap door... nou die mis ik even deze zwangerschap ? het lijkt wel of het nu griep seizoen is ipv afgelopen winter je hoort het overal. maarja genoeg gezeurd..
soms is dat wel ff lekker.. klagen..

hoe gaat het Lewis!?!?!?
is je menstruatie doorgekomen of nog steeds niet ?

Ik heb positief getest!! ??❤️
Dag 12 dus nog een licht streepje, maar duidelijk zichtbaar. En het is nog niet mis gegaan. Maar ik ben voorzichtig vrolijk en ook bang. Whaaa ik zit te shaken hier!! 
Was vanmorgen weer een beetje whoozie met darmkrampen en ik zit met 23 graden in huis met sokken en trui aan. De gele afscheiding en de krampen die komen en gaan. Nog steeds niet ongesteld. Dat ken ik... Van de eerste! Het was dus niet van de prik eergister. Maar nu hoop ik maar dat die prik echt geen kwaad kan zoals ze nu zeggen. Brrr! Gaan zoveel gedachten door mn hoofd. Blij dat ik vandaag vrij ben. Kan alles even neerdwarrelen terwijl ik met mn dochter speel haha! 
Oh en Poekie, ik snap heel goed hoe je blij met het wonder kan zijn en toch flink kan balen van hoe je je voelt hoor. Je hebt het niet makkelijk. Klagen mag, hoef je je absoluut niet schuldig over te voelen. 

jaaaaaaaaaaaaa Lewis!!!!!!!

oh ik maak hier een sprongetje met je mee!!!
uitgerekend jij die ik het dubbel zo gun na al het moeilijk wat je hebt gehad !!!!
fantastisch!!!!!!
ik weet dat het misschien wel helemaal niks er mee te maken heeft, maar wie weet heeft dat extra zelf inseminatie toch wat geholpen? maakt ook niks uit.. het is gelukt !!
je kent je lijf dus echt wel van de vorige keer!
wauw.....gefeliciteerd!

en die vaccinatie... ik snap je zo goed.
in de fb groep vanuit dit forum waar ik in zit.. zijn wat meer meiden die de vaccinatie kregen en toen ontdekte zwanger te zijn. en alles gaat daar goed mee... die zijn inmiddels nu allemaal 15 weken tot 18 weken.
je hebt ze alle 2 gehad nu dus daar moet je niet meer aan denken gelukkig om keuzes te maken.
wat zette je aan tot testen vanmorgen? ben ik wel benieuwd naar???

Nou, ik was op dag 12 dus nog niet ongesteld. En eerst dacht ik te willen wachten met testen tot na het weekend. Daarvoor is een positieve test toch ook nog spannend. Maar ik zat erg te wikken en wegen over hoe ik me voelde. Die menstruatie kwam maar niet, ook al voelt het alsof het elk moment los kan barsten. En ik had het zo koud, dat middagje gele afscheiding. Ik voelde me stom om daarom te fantaseren over zwanger zijn. Toen ik ook last van mn darmen kreeg begon het allemaal wel heel bekend te voelen. Vanmorgen vlak voor het douchen dacht ik ineens in een opwellig, doe gewoon die test! Al dat heen en weer in je hoofd. Als ie negatief is, is balen dat je dan gewoon verder af moet wachten. Maar wat nou als ie positief is?? Dan kun je dat vraagstuk beantwoorden toch? Dus hoppa. En hij was positief. 
Net als de vorige keer begint nu alleen wel een periode van weken lang bang zijn en bij elk (gebrek aan) symptoom een miskraam vermoeden ? Ik vond dat toen best slopend. Mijn gedachten gaan nu ook steeds naar: eerst maar eens zien of de testen wel oplopen. Tot week 5 kan het sowieso gewoon weer een biochemische zwangerschap worden, die heb ik eerder gehad. En ja, de enige die daar voorbij kwam werd mn dochter. Maar misschien wordt deze wel een miskraam, ik ben ook wat ouder. Maar ik wil zo graag dat dit gewoon goed gaat! Ook dat antwoord zal ik nog een tijd op moeten wachten. 
Als ik na het weekend nog zwanger ben, en de testen lopen mooi op dan ga ik het ziekenhuis bellen. De 7 weken echo om een zwangerschap vast te stellen doem ze daar. Als die goed is kan ik naar de verloskundige. Maar het voelt erg prematuur om daar volgende week al over te bellen. Vorige keer kreeg ik alleen op mn kop dat ik bij 6 weken pas belde, want toen moesten ze wel ff schuiven om plek op de planning te maken. Dus nu maar op tijd bellen.
Pff ik heb vandaag echt even een druk in mn hoofd dagje denk ik haha! Veel wauw! En ook gepieker. 
Nu wordt verhuizen toch wel belangrijk ook. Maar het vinden van een huis en erdoor komen met een bod lukt tot nu toe helemaal niet. 
En hoe ga ik dit doen als ik weer rust moet houden vanwege een korte baarmoederhals? Of nog erger, hoe ga ik mn dochter aandacht geven als ik weer zo'n slechte kraamperiode heb?? Ik wil niet vaginaal bevallen, maar de operatie is nu van tafel tot na de zwangerschap. nog 9 mnd geen seks pfff. Als opnieuw helemaal uitscheuren kan helpen, want dat gaat volgens de gyn gebeuren, dan moet ik het wel overwegen, maar nee nope no way!! Angst dus. Maar het kan gewoon anders gaan. 
En ik ben ook zo blij blij blij!
Had deze keer voor de IUI inderdaad zelfinseminatie gedaan, en ook CoQ10 supplement geslikt. Ik weet alleen niet of je die mag blijven slikken als je zwanger blijkt. Maar durf er ook nog niet mee te stoppen. Dus dat ga ik nu even uitzoeken. En mn eigen mamma bellen, even mn hoofd leeg praten. Die mag altijd alles weten. 

ik begrijp heel erg goed dat je hoofd alle kanten op gaat..
maar begin bij het begin... kom even op adem..
die miskraam angsten,kloppend hartje...al die dingen heb ik ook enorm gehad.. werd knetter van mezelf..en mn man van mij.
het is heel normaal...
doe gewoon rustig aan waar kan..
en ik zou idd op tijd bellen naar het ziekenhuis.. zwanger is zwanger.. dat willen ze weten.. en dan plannen ze je in.. en als het dan toch fout gaat, weten ze dat ook..
maar voor nu gewoon zwanger!

wat betreft het vaginale probleem bij je...
dat zijn moeilijke keuzes.. wat adviseert de gynaecoloog? bevallen, scheuren en opnieuw hechten? of keizersnede en vaginale operatie? je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.. wat angsten verminderd..
en de kraamtijd daar heb je totaal geen vat op.. ik plan nu ook al in mn hoofd hoe ik het allemaal anders wil doen, maar anderzijds heb je eigelijk niks te plannen en loopt het zoals het loopt. goed of minder goed..
niks zal gemakkelijk zijn en vanzelf gaan..
maar vind er rustig met je man een weg in dan komt het wel goed..
en een huis.. ja dat is een strijd momenteel..
je hebt gelukkig nog tijd.. en zo niet?
heb je tijdelijk geen plek voor een baby?

Terug
Bovenaan