Zwanger worden 2e kindje 2021

Lewis.. ik snap je angsten.. die zijn niet te doen.
maar zolang het bruine afscheiding is, ik heb ook gekke afscheiding gehad toen ik net zwanger was.. en mega buikpijn ook!
en toch goed gegaan.
zolang het niet doorzet en geen menstruatie zit.. en je testen lopen ook mooi op.
zit het goed..
in onze fb groep zit in meid die een week lang behoorlijk rood verloor. en toch al op de helft is nu.
ik hou echt hoop voor je... hou je ons op de hoogte?

Had jij ook bruine afscheiding? 
Ik heb gewoon ook moeite met accepteren dat het niet perse hetzelfde hoeft te voelen. Mijn borsten zijn echt wel een stuk minder gevoelig dan met mijn dochter. Bij vlagen voel ik wat meer kramp, maar eigenlijk ook hele uren niks. En bij mijn dochter had ik erg veel last van krampen. Dacht daardoor zelfs dat het echt niet goed kon zitten. Nu heb ik wel wat klachtjes hoor. Maar vrij weinig. En bij mijn dochter geen enkel bloed, ook niet oud.
Net naar de wc gerend want de kramp neemt toe. Zal wel stress zijn want er was helemaal geen afscheiding. Kon dus ook niet kijken welke kleur ??
Zou de 4e keer zijn dat het zo vroeg mis gaat. Dus ik denk echt dat het niet goed zit, bloed betekent bij mij nooit wat goeds. Het komt alleen wat harder aan omdat ik wel een weekendje even zwanger mocht zijn en er blij mee mocht zijn. 

wacht nog even af Lewis...
ik snap hoe moeilijk het is.. Ik werd knetter van mezelf.
verlies je al bloed dan?? omdat je zegt het zit echt niet goed..
ik had dagen dat ik wakker werd en geen klachten meer had.. dan flipte ik totaal..
en dan de volgende dag weer dubbel zo erg.
ik vóór mn nod gelige afscheiding gehad.. en na m'n testen wat bruinig ook nog.. ene dag wel andere dag niet.
had ik bij mn 1e totaal niet.. was dus ook anders. bij mn 1e verdwenen mn klachten nooit tussendoor.. nu heel vaak gehad in 1e trimester.
ik heb ook mega krampen gehad.. die ik zelfs weg moest blazen.. en toen dacht ik. ja nu ga ik bloeden.. en dat was dus ook niet.
wil je geen hoop inblazen maar ook niet ontmoedigen dat alles fout is..

Je verhaal stelt wel gerust. 
Ik weet dat ik "gewoon" af moet wachten. En ik herken de angst dan weer wel van de eerste. Ik bloed nog niet. Alleen dat beetje bruinige afscheiding. Maar ik heb mn gedachten echt even niet onder controle. Ik heb een angststoornis, het jaar voor de eerste zwangerschap onder behandeling geweest, maar er zijn altijd momenten dat het weer even getriggerd wordt. En sinds de eerste positieve test vrijdag gaat het even wat minder in mn hoofd. Hoop dat het helpt om morgen gewoon weer aan het werk te gaan. 
Ik schaam me eerlijk gezegd ook een beetje voor de stress die ik nu voel. Gewoon wachten, hoe moeilijk is het... En al gaat het mis... We hebben het nu over een paar celletjes. Volgende keer beter. Maar zo voelt het gewoon niet. 

je mag je helemaal zo voelen!!
echt waar... het zijn niet een paar celletjes.. het zit al in jouw buik.. en het is van jouw..
en alle gevoelens daarbij zijn echt heel normaal.
probeer het wat te ventileren.. pak zeker rust.. als je kindje slaapt, een doelloze serie op of een film.. je lijf rust geven.. maar wel afleiding voor je hoofd. dat hielp mij de onzekere momenten door te komen.
en bekijk per dag wat er door zet aan afscheiding, dat wisselt per dag, maar zolang je niet gaat bloeden is er echt nog niks mis..
en schrijf vooral je angsten van je af! al schrijf je alles hier vol.. dikke prima..
1 tip.. even niet overal gaan lezen nu op andere topics. word je niet beter van, dat heb ik er wel van geleerd..

Dankjewel Poekie, voor het luisteren en de lieve woorden. 
Ik voel me weer iets rustiger door de dinner rush met de dreumes. Ga zo inderdaad maar lekker mijn serie kijken. En morgen op kantoor heb ik ook afleiding en leuke mensen om me heen. 
Ik heb nog 1 stipje bruin verloren en net leek het weer doorzichtig. Dit was gisteravond ook en het kwam vanmiddag toch terug. Dus opgelucht ben ik nog niet. Maar er zet ook niets door. 
Hoe is het met jou? Al wat verbetering met de ziekenboeg? Lukt het om je rust een beetje te vinden?

toch klinkt het bruinige niet mis hoor.. het kan zich gewoon goed aan nestelen zijn..zolang het hier bij blijft niet in paniek schieten..zijn je buikkrampen ook weg gezakt? ik blijf duimen.. en hoop houden voor je.

hier heb ik wel wat rust kunnen nemen.. mijn man is heel lief een dagje en nachtje naar zijn zus gegaan, die wonen in België.
naar aanleiding ik gisterochtend even brak in tranen, om weer de zoveelste keer ziek te zijn..2 weken geleden ook al holte ontsteking..en nu weer alles dicht in mn hoofd,oorpijn, corona test gedaan, negatief, dus echt weerstand van nul. ik zat er even door gisterochtend, ben bijna op de helft zwanger en alleen maar ziek geweest.. oftewel van de zwangerschap oftewel griep..bah! dus toen zei hij heel lief , een dagje en nachtje naar zijn zus te gaan met onze zoon, daar kon hij lekker spelen, en mijn man wat vertier. en ik.. ik even helemaal niks..als rust, Netflix, en..rust.. super lief. mn moeder kwam vers brood en sap brengen. en meer had ik niet nodig even. vandaag ook tot half 4 rust gehad. daarna kwam mn kleine wervelwind weer thuis, ook heerlijk want toch mis je dat. het gaat nog niet super, dus hopelijk knap ik snel op. het weer werkt ook allesbehalve mee.

welke serie kijk je Lewis? nog tips? ik ben even serieloos nu..

Terug
Bovenaan