Zwanger worden in 2020

@Sylvestertje ik snap heel goed dat je soms de hoop moet opgeven inderdaad. Op naar een nieuwe ronde met hopelijk een positief resultaat!! 

Ik ben nu ongeveer 7 dagen voor NOD, ondanks dat ik mij dus praktisch hetzelfde voel als vorige maand, durf ik niet te hopen op een positieve test. Het voelt zo dubbel.. aan de ene kant denk ik dat ik weer een ader begin te zien op mijn borst (maar zit die er niet elke maand??), vannacht opeens gedroomd, terwijl ik mijn dromen nooit herinner eigenlijk. Minder eetlust, sneller vol. Steekjes in m'n baarmoeder (mja, is dit hetzelfde of anders als ik het vergelijk met menstruatie).. er zit niets anders op dan afwachten denk ik. Dit keer ga ik niet voor NOD testen, ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen..

@ sylvestertje, mee eens. Hopelijk de volgende ronde meer geluk dan!
@ honingblij, oooh wat last he! Een lichaam die je voor de gek kan houden én we willen ook graag alles zien en voelen he. Heel logisch.
Ik ben eind april dus gestopt met de pil. 29 april tot 3 mei 'menstruatie' gehad. Nu natuurlijk geen idee nog wanneer mijn vruchtbare dagen zijn omdat ik geen idee heb wat mijn cyclus gaat doen. Maar jeetje wat heb ik een buikpijn al een paar dagen, helemaal onderin mijn buik. Dit had ik de vorige keer niet toen ik met de pil stopte.

@kievietje ja echt vertrouwen in wat ik gevoel heb ik op moment niet haha! Maar goed, we gaan het zien.
Wat spannend! Zou het je eisprong kunnen zijn?? Of toch het ontpillen.. Ik weet het niet hoor. Bij mij veranderde er niet zoveel toen ik stopte met de pil. Dus ik herken het niet. Ik heb altijd al buikpijn gehad met mijn menstruatie, zowel in mijn baarmoeder als mijn darmen, dus weet ook nooit wanneer ik waarvan last van heb. 

Hopelijk is je cyclus snel normaal Kievitje! Ik heb na mijn zwangerschap geen pil gebruikt om ontpillen te voorkomen. Maar bij mij was het wel weer rommelig door de borstvoeding (14 maanden gegeven) eind 13e maand voor het eerst ongesteld. Daarna een cyclus van 48! dagen. Dus ben begonnen met ovulatietesten voor inzicht :)
Honingblij:7 dagen nog. Wel echt het moment dat je gaat opletten om te kijken of je wat voelt/merkt. Probeer lekker ontspanning en afleiding te zoeken :) Het is nog wel heel vroeg.
Ik hoop dat ik de komende ronde de rust ook kan bewaren!
Ik heb nu voor na de eisprong tarwekiemolie gekocht. Schijnt goed te zijn voor de doorbloeding van je baarmoederslijmvlies en zou de innesteling te bevorderen. 
We zullen het zien. Nog een krappe week dan alweer aan de slag met ovulatietesten. Die tijd gaat voor mij vaak wel snel. Tijd van het testen ook wel. Heb al 'n voorzichtige planning gemaakt haha. De 7 dagen na de eisprong ook, en daarna kruipt het ineens voorbij! 

@Sylvestertje Als je het zo zegt, lijkt de tijd zo snel te gaan. Maar als ik na ga bij mijn eigen cyclus lijkt het allemaal zo traag te gaan ahah!
Ik heb wel eens snel wat gelezen over tarwekiemolie, maar nooit met de intentie om het zelf te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. 

Haha als ik terugkijk heb ik nu het gevoel dat NOD alweer eeuwen geleden is (woensdag pas). Heb tussendoor zoveel gedaan! Ineens is wel de tijd weer veel sneller voorbij! Ligt dus echt aan de dagen waarop je flink hoop koestert!
Ik ga het gebruiken omdat ik zo enorm weinig bloedverlies had. Dat wijst voor mij niet op een dik baarmoederslijmvlies (zelfdokter haha) Dus ik denk dan, lijkt me wel fijn! Als ik dan alsnog ongesteld wordt kan ik iig zien wat het doet met m'n bloedverlies.
De menstruatiecup is ook binnen. Inbrengen daarvan ging heel goed. Dus zie dat wel zitten :D.
Nu nog niet zwanger vind ik niet zo heel erg... Maar dat de bevallingsdatum daarmee opschuift wel.. Ik wilde graag 2 onder de 2 maar dat is helaas mislukt. (tenminste als er geen sprake is van vroeggeboorte).
Maar zo'n klein hummeltje in m'n buik spreekt me ook wel weer aan! Ben er de vorige keer doorheen gevlogen eigenlijk. Dus echt wel 'n goede ervaring. 

@ honingblij, ik denk het ontpillen want het houdt echt al een paar dagen aan. Ik heb dit riedeltje van ontpillen, eisprong en zwanger al een keer meegemaakt, maar heb dit toen niet gehad. Snap dat jij er nu geen vertrouwen in hebt. Misschien ook maar 'beter', dan kan het alleen maar meevallen.
2 jaar geleden toen ik stopte duurde het 38 dagen voor ik weer ongesteld was, toen 31 dagen en toen zwanger. Ik ga zelf nu een beetje van die dagen uit maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn nu....

Hoihoi allemaal Sinds vandaag ook lid en actief op het forum. Lang gezocht naar de juiste plek om mee te praten en dingen van me af te schrijven. Ik ben 33 jaar en samen met mijn vriend gaan we voor ons eerste kindje, ik zit nu in de wachtweek voor ronde 6, het is iedere keer weer een teleurstelling.  nog 7 dagen geduld.. voor mijn NOD.
Ik hoop voor jullie allemaal snel positief nieuws! 

Terug
Bovenaan