Zwanger worden in 2020

@kievietje 25 juni!☺️ Duurt nog zo lang, maar is niet anders. 

@Liesjeee Ik ga het proberen haha! Het liefst praat ik er de hele dag over, dus ik denk dat mijn vriend soms wel een beetje gek van mij word hahaha?

@lovetennis mmmm wat vervelend dat je dan wel pijnlijke borsten hebt maar niet zwanger. Hoe lang duurt het bij jou? Bij mij nu wel bijna 2 weken,waarbij het de laatste week echt wel erger is. en voel ook echt dat die melkklieren echt opgezwollen zijn. Had/heb jij dat ook? 

@Kivietje ik gebruik de app: Period Tracker. Welke 2 gebruik jij? 

Ik heb eindelijk een smiley gehad! Wel maar 1 dag! Maar op die dag (gisteren) had ik ook echt soort van menstruatiekrampen. Dus duidelijk teken dat alles nog werkt, hopelijk haha. Mijn cyclus is meestal tussen de 23 en 26 dagen. En de smiley kwam nu pas op cyclusdag 14. Dat is wel laat, want uitgaande van een cyclus van 25 dagen zou 10 juni mijn NOD al zijn... daar zitten dan maar 11 dagen tussen. Maar ik heb al veel gelezen dat het niet  bij iedereen 14 dagen hoeft te zijn. 

@lilalou
Ik heb geen extreem pijnlijke borsten, ik voel het 5/6 dagen voor de menstruatie.
Tijdens het sportdn voel ik het ook meer. Ik zit nu op dag 10.
Donderdag ovulatie gok ik, dus vanaf vandaag tot en met dag 20 feest tussen de lakens ?
Mijn NOD is als het goed is 18 juni. 

@honingblij jij moet ook nog lang geduld hebben lees ik. Spannend he en wat duurt het allemaal lang.
@maantje fijn dat je ovulatietest positief was!

@liesje welkom!
ik denk dat je je lichaam de tijd moet geven. Toen ik stopte met de pil in nobember 2019, werd ik 3 weken latee ongesteld. Ik dacht, nu ben ik ontpild.. maar ik denk dat het pas veel later was, ondanks mijn aardig regelmatige cyclus.
Ik had mega ovulatiepijn, 5 rondes lang. Pas bij ronde 6 was de pijn weg.

Jullie verhalen van onzekerheid klinken zo bekend.
Ik ben gestopt met dus alles niet te doen omdat het mogelijk slecht zou zijn. Zuivel, thee, koffie. Ik werd paranoïde, was er elke seconde van de dag mee bezig.
Nu doe ik gewoon, normaal en dat geeft zooooo veel rust. Nee, ik drink bijna geen koffie, maar als ik zin heb, pak ik koffie.
Wat mij nog steeds onzeker maakt, is dat mijn vriend zo veel fietst, dat maakt me echt bang.
In augustus gaan we naar de huisarts en verwijst hij ons door naar de gynaecoloog  als het dan nog niet spontaan is gebeurd.
Ik hoop zo ontzettend dat dus dat juni, juli of augustus raak is. 

[quote quote=10326471]@maantje ik werd mega onzeker van die ovulatietesten. Ik ben er dus mee gestopt en we hebben feest in bed vanaf dag 10 tot en met dag 20, om de dag. Advies van de arts die mijn vriend en haar vriend hebben begeleid in een traject van 3 jaar. Ongeacht hoe lang of hoe kort je cyclus is, zit je dan goed. Mij geeft het rust ? Maar dat is voor iedereen anders.[/quote]
Hier wil ik toch even op inhaken, dit is wel juist mits je een 'gezonde' cyclus hebt. Ik heb gemiddeld een cyclus tussen de 40 en 50 dagen. Wat natuurlijk niet gezond is, maar dan zou ik met gezellig maken tussen 10 en 20 niet goed zitten :) 
Wat spannend allemaal met iedereen! En @Honingblij wat onwijs fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat.
Mijn lies doet gelukkig al een eind minder pijn, nu zet het (volgens mij) om in ovulatiepijn. Wat top is! Verwacht hem toch een dezer dagen wel. 

@Lovetennis dank je wel! Ik ga mijn lichaam inderdaad gewoon de tijd geven die het nodig heeft. Ik twijfelde ook of het geen vroege menstruatie zou zijn al toch... Maar kan dat al een week na de pilbloeding en de dag na mijn eisprong (volgens positieve ovulatietest)? Het is zo moeilijk in te schatten allemaal... zeker om de vruchtbare periode wat duidelijk te krijgen. Ik wacht het maar even een maandje af nu en dan zien we wel. Als ik reken op een +/- 14 dagen na de eisprong voor mijn NOD zou ik volgend weekend ongesteld moeten worden. Daarna hopelijk wat regelmatiger, maar als het langer duurt dan is dat maar zo. Spannend! Ik duim alvast mee voor jullie voor de komende maanden !! 

Terug
Bovenaan