Zwanger worden in 2020

Hoi meiden,
Wij zijn nu net bezig met ronde 1. Super fijn om zo mee te kunnen lezen en er op deze manier toch over te kunnen praten!

ik ben 35 jaar en wij hebben al een dochter van 3 jaar en 9 maanden. Bij haar was het bij ronde 1 meteen raak. Ik volgde toen alleen een app, dat was blijkbaar een succes.
Nu ik 35 ben en toch dacht dat het misschien wat minder snel zou gaan, leek mij de zekerheid van een ovulatietest wel handig! Maar tot nu toe is niets minder waar. Het beangstigd me juist.... ik heb al 8 dagen getest en heb nog geen smiley gezien. Terwijl ik in mijn ogen en volgens de app de eisprong al gehad moet hebben. Toch niet zo'n slimme zet, want dit voelt niet fijn. 

heeft iemand hier ervaring mee?

@drupje @kievietje lief dat jullie vragen! Ik ben eigenlijk na de derde test gestopt met testen, omdat ik bang ben dat als hij wat lichter uitslaat dat ik in paniek raak. Maar nog steeds geen bloed, dus denk dat het goed zit.. maar goed het blijft elke dag spannend!
heb afgelopen week vooral veel last gehad van mijn darmen en maagzuur. Maar ik vind dat eigenlijk al met al heel erg meevallen.. en met onverwachte bewegingen kreeg ik wel echt een beste steek. Oh en vaker plassen ?
Dus eigenlijk gaat het heel goed!!

@lilalau
welkom! Ik had ook steeds pijnlijke borsten, maar steeds niet zwanger.. werd dan gewoon ongesteld.. sorry, bij mij was het dus geen goed teken..

@maantje
ik werd mega onzeker van die ovulatietesten. Ik ben er dus mee gestopt en we hebben feest in bed vanaf dag 10 tot en met dag 20, om de dag.
Advies van de arts die mijn vriend en haar vriend hebben begeleid in een traject van 3 jaar.
Ongeacht hoe lang of hoe kort je cyclus is, zit je dan goed.
Mij geeft het rust ? Maar dat is voor iedereen anders.

Hoi allemaal 

Ik praat graag even mee want vind dit allemaal heel spannend! Ik ben nieuw hier, zit nu in ronde 1 voor ons eerste kindje. 7 mei gestopt met de pil, pilbloeding van 13-16 mei. 21 mei heel onverwacht al een positieve digitale ovulatietest! Die deed ik op aanraden van de huisarts aangezien ik helemaal geen idee heb van mijn cyclus nu. Van 22-26 mei helaas een doorbraakbloeding met best veel helder rood bloed. Ik vrees door het ontpillen… tot vandaag heb ik nog last van lichte krampen dus ik vrees voor deze ronde. Het zou ook snel zijn, maar je weet het maar nooit. Deze nacht een aanhoudende, rekkende en doffe pijn op 1 specifieke plek in mijn baarmoeder en enigszins duizelig gisteren en vandaag. Obv de ovulatietest zou mijn NOD 6 juni zijn.

Duimen maar nu! 

@ maaantje, welkom! Lijkt mij niet fijn met ovulatietesten (hoewel ik goed snap dat sommigen het wel gebruiken!) Bij mijn eerste kindje heb ik het ook niet gebruikt, ik had idd ook een app. DIe heb ik nu ook weer. Welke heb jij? Ik heb er 2 ;-)
@ honginblij, is ook heel spannend. Maar het klinkt goed. Moest je nou 24 juni voor je eerste echo? 
@ liesjeee, heel lastig nu nog. Je lichaam is echt nog aan het ontpillen denk ik. Of was dat van 22 mei al een menstruatie? 
Ik vond het na het stoppen met de pil heel fijn om ongesteld te zijn geworden. Had ik een beetje een idee van de lengte van mijn cyclus.
Hier nu niet zo heel veel spannends te vertellen. Ik ben nu nog maar 1 keer ongesteld geworden na het stoppen van de pil. Dus voor nu hou ik die lengte aan qua cyclus. Als ik daar naar kijk, zou volgend weekend mijn eisprong zijn. Dus vanaf dinsdag/woensdag maar gezellig maken in bed om de dag. Meer kan ik niet doen denk ik. Oja, en ik drink thee met frambozenblaadjes en ik drink granaatappelsap. Wellicht allemaal fabels, maar de vorige keer was ik toen zwanger hahaha

@maaantje, ik gebruik er nu ook. Had het geluk dat ik bij de 3e dag testen al een positieve ovulatietest had. Lijkt me anders zeker voor onzekerheid te kunnen zorgen... ik gebruik er ook nog een app bij, misschien kan dat helpen? 

@honingblij wat spannend!! Houd je ons op de hoogte? 

@kievietje, bedankt! Een menstruatie lijkt me heel snel de dag van mijn eisprong. Maar je weet natuurlijk nooit met het ontpillen... afwachten nu! Succes met deze ronde, ik duim mee voor jullie allemaal ?

Terug
Bovenaan