Zwanger worden met PCOS

Hey Glinstertje!

Wat goed, je hebt je eitje dus gehad, tja nu weer afwachten inderdaad he, dat duurt altijd zo lang! Weet er alles van, mijn eitje is ook geweest nu want heb 2 dagen achter elkaar een duidelijke streep gehad op mijn ovulatietest! Maar wanneer nou precies weet ik niet, want na die 2 dagen duidelijke streep was ik door de testen heen, maar zal wel of die dag geweest zijn of de dag erna, want je hebt meestal maar 2 dagen zo'n streep en dan word ie weer minder! Nou als het toen geweest is, dan hebben wij in ieder geval wel goed geklust, dus ook wij zitten weer op het wachtbankje. Ik heb mijn NOD op 20 juni  gezet, dan heb ik 2 weken na mijn vermoedelijke ei aangehouden, dit valt op een vrijdag en dan werk ik altijd, dus wacht met testen tot die zaterdag (als ik dan vrij ben) of zondag!

Nee mijn gyn houdt de follikels helaas niet in de gaten, vind ik wel jammer, want dan weet je precies wanneer je de meeste kans hebt he, ga deze maand wel aangeven dat ik een late ei heb, dus niet op dag 14, misschien zegt ze dan wel dat ze het in de gaten wil gaan houden?! Lijkt me wel fijn, maar in mijn geval best lastig te combineren met mn werk, werk namelijk 35 km van mijn woonplaats en dus het ziekenhuis af, dus kan niet tussen door even heen, en voor het werk aan wil ook niet, want ik begin altijd al om 7 uur..... Maar goed, mijn baas weet er wel van nu en zijn vrouw zit in dezelfde situatie, en hij heeft ook gezegd, mocht het wel zover komen dat je per week meerdere keren heen moet, dan regelen we dat gewoon, vind ik wel heel fijn van hem.... maar goed, zo ver is het hier nog niet natuurlijk.....

Maandag moet ik bloedprikken en dinsdag moet ik weer naar de gyn, maar weet niet zo goed wat ze dan gaat doen, want de uitslag van het bloed krijg ik pas een week later, omdat dat in een ander ziekenhuis onderzocht word, baal er wel van dat dat zo lang duurt, vorige keer kreeg ik de uitslag pas nadat ik ongesteld was geworden en dus al wist dat ik een eisprong gehad had, beetje jammer dus, maar goed, niets aan te doen!

Wanneer heb jij nu je NOD ongeveer dan? Iets eerder dan ik denk ik dan he?
Ik houd je op de hoogte of de gyn volgende week nog nieuws heeft hoor!
Fijn weekend nog en geniet nog even van het mooie weer!

Hallo Meiden...

Hoe gaat het met jullie??
Al veranderingen??

Wat leuk ook je toch weer terug te zien suusle! het is fijn   om met elkaar de ervaringen te kunnen delen.
En elkaar een hart onder de riem te steken op de momenten dat je het moeilijk hebt.
Veel mensen in je omgeving proberen je namelijk wel te begrijpen maar lotgenoten zijn  altijd beter.....kwa begrip.

Heb je al getest glinstertje??????????
Helaas voor mij deze maand nog niet, heb ook het gevoel dat ik ongi moet worden   en de test was duidelijk een nee!!
Wel jammer maar helaas volgende maand beter.
Me vriendin in een paar dagen gelede bevallen heb het er wel moeilijk mee omdat ze nu helemaal geen tijd meer heeft en ik me dan ook niet wil opdringen met al mijn problemen...

Ik geniet lekker van de vakantie, maar was even nieuwschierig hoe het met jullie ging!

Tot snel weer!! ben de 23 terug in Nederland..

Liefs Suzanne

hoi hoi

hier nog eentje die pco heeft

en weer terug is op dit forum hahahaha

we gaan we een tweede kindje

dus lees en schrijf graag weer met jullie mee

groetjes en iedereen heel veel succes

liefs moekje

(zie topic: ik wil ook weer graag hier schrijven)

Hi meiden...

Pfff...ik zit echt in een verschrikkelijk spannende tijd en ik weet bijna niet wat ik met mijzelf aan moet!!

Zaterdag was mijn NOD dag en ik ben nog steeds niet ongesteld :S Nou hoop je dus natuurlijk dat je zwanger bent, maar eigenlijk durf je het niet te hopen. Mijn lichaam voelt raar, maar heeft ook weer niet de typische zwangerschap symptomen (niet echt misselijk, geen opgezwollen borsten).
Wel heb ik al sinds vrijdag het gevoel dat ik ongesteld moet worden (af en toe pijn in onderrug, kloppend gevoel in onderbuik) en dat is nog steeds niet weg, maar is met vlagen. Normaal als ik ongesteld moet worden, dan krijg ik heel erg last van mijn onderrug en wordt ik binnen 15 minuten ongesteld. Dus raar!

Ik heb nog geen test gedaan, want dat durf ik niet zo goed. Daarom wacht ik totdat ik een week overtijd ben. Dan weet ik zeker dat de menstruatie uitblijft en heb ik meer kans op een 'eerlijke' test. Maar joh dat wachten! So frustrating! :S Toch wil ik echt wachten tot vrijdag voordat ik een test doen. Snappen jullie dat, haha?!

Het gekke is, deze maand had ik een voorbeeldige cyclus en ik heb mijn eiersprong gevoelt. Het feit is, je wordt 14 dagen na je eiersprong ongesteld, dat is altijd zo! En ik zit nu op dag 16...dan ga je denken he! Maar dat durf ik dus niet. Anyway, twijfel, zenuwen, maar toch ook licht een vreemd gevoel en een vlaag van zekerheid dat ik misschien toch zwanger ben. Ik hou jullie op de hoogte!

Moekje, leuk dat je er weer bent!! Klets gezellig mee...Gelijk wat vraagjes :D Hoe lang heb je er bij de 1e over gedaan? En in welke ronde zit je nu? Ook met Clomid?

Miss Suuz! Geniet nog even van je vakantie meis! Jammer dat deze maand niet raak was, maar we gaan voor de volgende ronde! Ik denk dat als die vriendin een goede vriendin is, je echt wel kan zeggen dat je het moeilijk vind en dat je echt hoopt dat ze tijd voor je blijft vrijmaken. Tuurlijk is het logisch dat ze de 1e 3 maanden zoveel mogelijk met die kleine wil zijn, maar daarna kan ze echt wel een avondje ofzo voor je vrijmaken toch?

Suusle, ik denk dat het voor je zelf fijner is als je pas gaat testen als je een week over tijd bent. Vaak heb je bij 1 dag overtijd nog niet zoveel hormoon in je, ookal zeggen de testen dat wel! Na 1 week weet je zeker dat die test klopt...maar moeilijk is het wel natuurlijk, dat wachten!

Meiden succes allemaal! Jullie horen vrijdag de uitslag van de test!
Lfs Glinstertje

hoi hoi

ik heb er bij de eerste 3 jaar over gedaan
uiteindelijk zwanger geworden met behulp van puregon en pregnyl

ik zit nu in ronde????     0 zullen we maar zeggen he

ik heb bijne tot geen ongi dus geen echte kansen

en omdat ik overgewicht heb moet ik eerst weer gaan afvallen tot ik weer opneiuw mag gaan starten
dus vol aan de bak en hopelijk vliegen de kilo's eraf en kan ik snel weer starten met puregon en pregnyl.

of er moet spontaan een wondertje gebeuren????

groetjes weer en SPANNEND zeg voor jouw en knap dat je kunt wachten met testen
al snap ik het wle en wil je wachten om een teleurstelling te voorkomen

ik duim mee en lees hopelijk snel goed nieuws

groetjes moekje

(p.s. clomid werkte niet bij mij , vind het ook verschikkelijk spul)

Hi meiden!

....ik durf het bijna niet te zeggen....

MAAR IK BEN ZWANGER!!!! :D:D

Ik kan het gewoon niet geloven nog...vannochten heb ik toch maar een test gedaan, want ik hield het niet meer uit...en hij was positief! Ik kon het niet geloven en heb er gelijk nog een gedaan...ook positief! Duidelijker kan niet...
Voelde ik mij toch niet voor niets raar de afgelopen dagen, ondanks mijn niet standaard zwangerschapkwaaltjes.

I'm so happy! Maar...toch vind ik het vervelend. Het is voor ons allemaal ons doel en ook al weet ik dat jullie het mij zeker gunnen, ik kan me voorstellen dat jullie misschien toch een beetje balen. Dat begrijp ik volkomen! Zou ik ook zeker hebben.

Maar meiden, er is dus hoop voor ons PCOS'ers!! Ik hoop dat alles goed blijft gaan, maar ik ga er van uit dat het kleine vruchtje lekker blijf zitten waar ie zit, totdat ie volgroeid is.

Meiden heel veel succes, ik hou jullie op de hoogte van alles! Want ik zou graag nog blijven schrijven als jullie dat ok vinden. Ik zal dan niet te veel over mn zwangerschap babbelen (dat die ik wel ergens anders) maar jullie proberen te bemoedigen.

Lfs Glinstertje

Oh my god glinstertje, wat vertel je ons nou!!!!!!
Meid, van harte gefeliciteerd en strooi maar even flink met glitters, want nu willen wij natuurlijk meteen volgen, kunnen we met zn allen naar het zwanger zijn forum!

Ik zou het leuk vinden als je hier nog bleef kletsen hoor!! Ook al kletsen we nog niet zo lang met elkaar, het is toch fijn om met 'lotgenoten' te kunnen kletsen vind ik!

Wat had jij eigenijk voor kwaaltjes dan?
Ik heb namelijk sinds een paar dagen soms ei/ongi krampjes rond mijn heupen en in mn onderrug, heb ik normaal niet tussen mijn ei en NOD in, en dacht af en toe wat steken in mijn borsten te hebben (of beeld ik me dat nou in, erg he die twijfel?!) en heb normaal nooit last van mijn borsten als ik ongi moet worden. Ook dacht ik af en toe wat steekjes te voelen rond mn schaamstreek zeg maar, maar weet eigenlijk niet precies waar nou de baarmoeder zit, stom he!
Maar goed, ik heb mijn NOD op volgende week vrijdag gezet, maar als ik uit was gegaan van mijn vorige cyclus zou mijn NOD volgende week dinsdag zijn..... ben volgende week woensdag en donderdag vrij en moet zaterdag werken, dus zal waarschijnlijk woensdag of donderdag toch vast gaan testen als het nog nodig mocht zijn dan he!

Gisteren ook bij de gyn geweest en mijn temperatuur curve kon je voor het eerst aan zien dat ik dus zeer waarschijnlijk wel een ei gehad heb, ze zei rond dag 16/17 en dat gaf mijn ovulatietest ook aan. Hebben ook allebei die dagen geklust, en ook op dag 12 en 14, dus je zou toch zeggen dat er genoeg zaadjes aanwezig waren.....
De uitslag van mijn bloedonderzoek krijg ik dinsdag en dan weet ik zeker of ik een ei gehad heb. Maar waarschijnlijk dus wel!!

Nou ga jij maar even lekker genieten! En houd ons op de hoogte! Jij liep toch ook bij de gyn? Dan mag jij zekers ook rond de 7e/8e week voor een echo komen? Dat vertelde mijn gyn me gister als ik zwanger mocht raken krijg ik al rond die weken een eerste echo! Normaal is dat dacht ik pas bij 12 weken toch? Dus dat is dan weer een voordeel van de gyn haah!

Nou ga even druk aan het schoonmaken hier hoor!
Doeidoei!

Hallo allemaal,

Als eerst even Glinstertje van harte gefeliciteerd ik wens je een hele goede zwangerschap toe, ik ben echt heel blij voor je!!!!!
Wanneer moet je weer naar de gyn??? Wel blijven kletsen hoor!!! vind het leuk om contact met je te houden! Heb je   misschien hyves?

Suusle voor jou veel stertkte komene dagen spannend.....Ik duim voor je!

En Wat leuk om te lezen dat er nieuwe mensen bij komen, minder leuk natuurlijk om hier te zijn maar ik bedoel natuurlijk dat het fijn is om ervaringen uit te delen met elkaar:)

Nou zelf ben ik vandaag weer begonnen met een nieuwe kuur clomid, zie er erg tegen op veel last v/d bijwerkingen iederekeer,
Als het volgende maand weer niet lukt wil ik over iets anders waar ik hoop dan minder bijwerkingen te krijgen.. We zullen het allemaal wel zien....Eerst nog maar even genieten van de twee weekjes vakantie..

Veel liefs Suzanne

Terug
Bovenaan