zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Meiden,

De uitslag van de vlokkentest is binnen: alles goed!

Ik voel me zo opgelucht. Ik stond zo stijf van de stress de afgelopen week.

@ Denise: hoe blij had je kunnen zijn met een mooie wagen. En weet je, je zegt: ik heb al de hoofdprijs met mijn dochter. Maar.. van dat soort hoofdprijzen kan je toch nooit genoeg hebben of wel.

groetjes, keesje

Hey Keesje!

Gefeliciteerd dat de uitslag van de vlokkentest goed is! Wat moet dat een ontzettende opluchting zijn!
En je hebt gelijk hoor! Van die hoofdprijzen, zoals onze dochter, kan je er nooit genoeg hebben! Maar ik denk dan ook altijd aan de mensen die zo graag een kindje willen en nog geen kinderen hebben. Wij hébben gelukkig een mooie, gezonde dochter, een ander heeft misschien    (nog) niets.
En ja, hoe blij zouden we zijn geweest met deze gewonnen kinderwagen, als de zwangerschap wel goed was verlopen. Heel blij natuurlijk, je wint tenslotte niet elk dag zo'n prijs!
Maar nu voelt het wel even zuur hoor.....

Liefs van Denise

Nou meiden, weer even snel...

De spanning stijgt naarmate mijn NOD nadert (zondag) terwijl ik steeds tegen mezelf heb gezegd dat ik deze eerste ronde echt niet zwanger kan zijn.. Maar goed, stiekem denk ik, misschien toch???
Wat is dat toch dat je probeert rationeel te blijven en dat dat dan toch niet lukt.. Het zal wel komen doordat de wens op een nieuwe zwangerschap zo groot is!!!

Nou ja, we wachten even rustig af en ik ga proberen geen dure zwangerschapstesten te verspillen ;-)   Jullie horen het snel....

Fijn weekend allemaal!

groetjes franka

Hoi hoi,

Keesje Wat fijn voor je dat de uitslag van de  vlokkentest helemaal goed was. Is toch weer een opluchting he??!

Denise... kan me helemaal voorstellen dat het nu even zuur voelt, dat je net nu een kinderwagen wint. Doet me denken aan dat liedje van Isn't Ironic van Allanis Morrisette.  Weet je welk liedje ik bedoel? En dan is ironisch natuurlijk  zacht uitgedrukt.

Franka.... spannend he deze tijd. Jij hebt zondag je NOD en ik maandag. Ik zit toch ook weer stiekum te hopen hoor!!! Ik denk dat dat idd te maken heeft met de enorme zwangerschapswens! Ik zal voor je duimen!!

Liefs Iris

ha meiden,
ben weer terug van vakantie. Het is echt een relaxed weekje geweest. We hebben niet heel veel gedaan, en toch was ik moe, haha.
Lekker door het bos gewandeld, ff stadten (maar ja ga geen (nou ja bijna geen) kleren kopen) en lekker rustig aan doen. Gelukkig zat het weer mee en hebben we geen regen gezien!
Helaas was het huisje niet zo schoon. Daar moest ik niet teveel over nadenken, want dan moest ik echt kokhalzen. Dus dat kwaaltje ben ik nog niet kwijt hoor....
Ondertussen ben ik nog niet veel zekerder geworden, ben weer toe aan een echo, gelukkig mag ik dinsdag weer!
Wel betrapte ik mezelf erop dat ik mezelf nu af en toe 'wij' noem. Het kwam eigenlijk uit een grap naar voren. Het huisje had 1 slaapkamer beneden en 2 boven (wij hebben graag ruimte samen, haha) Ik zei tegen Arthur,wij slapen beneden hoor, want ik moet iedere nacht 3x plassen ofzo en dan wil ik die enge trap niet af. Zei hij 'nou jij dan, want ik slaap boven hoor' voor de grap. Dus ik 'ik bedoelde ook niet jij en ik, maar wij,' wijzend naar mijn buik. Ik schrok er zelf eigenlijk van. Maar zo blijkt maar weer, ook al voel ik me geen supergelukkige zwangere, ik ben er wel enorm veel mee bezig... en dat is denk goed!

Denise balen zeg van je curretage. Is niet zo heel erg om te ondergaan, maar het is wel balen dat het moet. Het geeft inderdaad aan dat je lichaam nog niet klaar is met het verlies van je kindjes. Zwaar hoor meid! Neem rustig de tijd om op te knappen. Het bloedverlies na een curretage is heel verschilllend. Sommigen zijn er na 2 dagen vanaf, ik heb zeker 2 weken last gehad en ben ook behoorlijke stolsels verloren, maar dit schijnt erbij te kunnen horen.
Bij mij heeft de curretage trouwens positief gewerkt. Eerst hadden we er nl 8,9 en 4 maanden over gedaan om zwanger te worden. De bevalling van Bas* was voor het zwanger worden dus ook al positief, maar na deze curretage ben ik maar 1x ongesteld geworden! Echt supersnel voor ons. Ze zeggen ook dat je na een bevalling of curretage vruchtbaarder bent, dus ik hoop het voor je meid!
Oef en wat je schrijft over je darmen na de bevalling. Dat vond ik ook zo gemeen. Het leek echt net op de schopjes van Bas*, zat ik weer met mijn hand op mijn buik, tot ik bedacht dat het Bas* niet meer kon zijn....
En die prijs, wrang hoor dat je die net nu wint.... Zal je altijd zien. Gelukkig kan je hem bewaren en hopelijk snel voor een nieuw wondertje gebruiken.

Franka, ik duim voor je dat het deze maand raak mag zijn!

Linda, mooi hoor dat je nu zo kan genieten, alleen maar vasthouden dat gevoel toch!! En 3kg valt toch hardstikke mee! Dat was ik ook ongeveer aangekomen geloof ik bij Bas*, iets meer dacht ik. Ik ga morgen weer op de weegschaal staan. Ben benieuwd... ik was 2,5 kilo afgevallen, maar was alweer op de weg terug, na dit vakantieweekje zal het wel hard gaan ineens.

Quint hoe is het met jou meid, gek hoor die kwalen van jou. Ik herken dit niet, dus kan je helaas niet adviseren.

Iris, zoals de meiden hier al aangaven, tuurlijk mag je op de site van Bas* kijken en dat heb je dus ook gedaan. Bedankt voor de tijd die je ervoor genomen hebt. Erg he om te lezen, ik zit ook altijd te janken als ik pagina's van anderen lees. Het is allemaal zo herkenbaar!

Saskia, he getsie meid, weer ongesteld. Hier worden we niet vrolijk van!!
Kan je er nog een beetje mee omgaan?
Goed idee die ovulatietesten. Bij sensitest kan je ze goedkoop bestellen. Dan weet je in ieder geval dat je op het goede moment geklust hebt en dat je dus alles hebt gedaan wat je kan doen om zwanger te raken! Tip is wel om dit niet teveel met je man te delen, uit eigen ervaring en verhalen van anderen wil het bij mannen wel eens niet lukken om onder die druk te presteren, wat weer voor een hoop frustratie zorgt, want het moet NU!!

Keesje, meid wat fijn dat je een goede uitslag hebt. Nu mag heel de wereld het weten!! Hoe voel je je verder? Nog gekke klachten na de punctie gehad?

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam    

Mama van

Verwachte
eisprong
NOD                
Poging
nr

Leeftijd

Komt uit
provincie

Saskia

Jelte en Jens*

2

29

Gelderland

Quint

dochter* en zoon*

1

26

Zuid-Holland

Denise

Manon  en dochter*

33

Noord-Holland

Franka

Sjoerd en Marit en kindje*

rond 26 oktober

9 november

32

Brabant

Iris
2 zoontjes*
ong. 29 okt.
10 november
2
31
Friesland

Naam  

Mama van

Verwachte
bevallingsdatum
Volgende afspraak
gynaecoloog/ verloskundige
Leeftijd

Komt uit
provincie

Linda
Marit en Guus*

3 april 2009

12 november 20 weken echo
29

Noord-Brabant

Amy

Ylana*

29 april 2009

17 november (mijn verjaardag!), 3e echo bij gynaecoloog

29

Noord-Brabant

Keesje

zoon en zoon*

9 mei 2009

37

Zuid-Holland

Patricia

Bas*

18 mei 2009

11/11-3/12 (16w echo) -23/12 (20-w echo)

30

Zuid-Holland

hai allemaal.

Keesje! wat supergoed nieuws! Nu aan iedereen het goeie nieuws vertellen! Heerlijk joh, lekker genieten!

Pat weer terug van vakantie? Gezellig dat je dr weer bent en fijn dat je dinsdag weer een echo hebt.

De ovulatietesten komen ws morgen binnen, maar ei is rond de 18e heb ik zelf beetje berekend. NOD zou dan rond begin december zijn. (ook gelijk voor in het schema)
Tot nu toe heb ik altijd verteld tegen mn vriend dat we weer 'moesten' en tot nu toe gaat dit goed. Hij wil net zo graag zwanger raken (oke ik vast  meer)  en rond die tijd doen we het lekker veel, haha.. dus hij klaagt niet! Soms is het natuurlijk wel beetje onnatuurlijk maar dat vinden we alletwee jammer.

Denise, wat een verhaal van de kinderwagen, nu geen behoefte aan dat soort prijzen natuurlijk. Hopelijk komt deze snel van pas  en  kun je dr alsnog van genieten...
Hoe gaat t met je? Heb je t rustig aan gedaan na je curretage?

Iris en Franka, spannende tijden voor jullie, de NOD. Je weet het maar nooit toch?
Ik duim voor jullie! Snel laten weten hoor.

Amy hopelijk gaat t goed met je en lees je nog wel eens met ons mee!

Fijn weekend allemaal.

Liefs Saskia.

Hoihoi allemaal!

Pat, dus heerlijk genoten van jullie vakantie! Lekker hoor! We zijn nu ook aan het bedenken of we ergens een gaatje kunnen vinden om er even tussenuit te gaan. Lijkt me wel lekker!

En Sas, je schrijft over ovulatietesten... Ik ben er helemaal niet bekend mee (werd gelukkig beide keren vlot zwanger) maar lijkt me wel enorm handig! Waarom zouden we de natuur niet een handje helpen (of een stapje voor zijn) we hebben het al net zo getroffen met "moeder natuur". Wie weet vraag ik je t.z.t. wel om meer info over die ovulatietesten. Nu ik de curretage heb gehad, vol ik me lichamelijk een stuk beter! Nog even wachten op mijn eerste menstruatie  en dan gaan we er wel weer voor! Ik ben nu zover dat ik wel weer vooruit wil denken..... Gelukkig.

Groetjes van Denise

He meiden,

Patricia.... dus je ben even weg geweest?? Lekker hoor. Alleen het huisje was dus niet zo schoon?? Hebben jullie daar ook wat van gezegd of dacht je van laat maar?? Hoe voel je je verder? Gaat alles nog goed? En heb je tot nu toe al veel last van zwangerschapsverschijnselen gehad of valt het mee? En ik zie dat je dinsdag weer een echo hebt? Blijft spannend he? Jee ik stel wel heel veel vragen he aan jou? Ha ha ha ben op dreef denk ik.

Saskia... bedankt dat je voor me duimt. Vind het wel weer spannend hoor. Heb zelfs afgelopen vrijdag al een zwangerschapstest gedaan. Beetje stom en was natuurlijk negatief. Heb wel last van wat dingetjes (paar keer klein beetje misselijk, erg moe en stemmingswisselingen) maar ja dat zegt natuurlijk nog helemaal niks. Mijn lichaam zal me wel weer voor de gek houden.

Linda... ik zie dat jij woensdag ook een spannende dag hebt... je 20 weken echo.

En Franka hoe is het met jou?? Vandaag je NOD...... Laat je het snel weten??

Liefs Iris

Terug
Bovenaan