zwanger worden na een doodgeboren kindje 2

Hey meiden,

nou, eerste twee werkdagen zitten er weer op. Toch we wat meer gewerkt dan de bedoeling was, maar het leidt zo lekker af hé! Maar toch ook wel weer confronterend, met twee zwangere collega's.
Ook merkte ik daarstraks dat ik weer wat bloed verlies met ook wat krampen in mijn buik. Er is mij gezegt door de gyn dat mijn menstruatie pas na vier tot zes weken weer op gang komt. Nu 10 dagen na de curretage, dus wat dit nu weer voor bloeding is...........?
Na de curretage zelf het ik amper wat bloed verloren. Hoe en wanneer is jullie cyclus weer op gang gekomen na de ingreep? Ik word er weer zo onzeker van!

Groetjes van Denise

Hey nonnon,

Vervelend he die onzekerheid, kon je maar overal antworden op krijgen dan hoef niemand in spanning te zitten.

Ikzelf heb nooit een curretage gehad, alleen bevallingen maar zoals misschien al eerder gelezen of gehoord heb kan het 4 tot 10 weken duren volgens mij eer dat alles op gang is. Het is gewoon je lichaam afwachten, en als je zekerheid wil dan bel je de verloskundige of ziekenhuis op. Ik ben na de bevalling ook erg onzeker geweest, en heb toen gewoon de verloskundige gebeld en de situatie uitgelegd (kindje te vroeg geboren en alsnog overleden) dus die hebben vaak wel begrip voor je.

Succes en ik hoop dat je lichaam snel hersteld is, voor een volgende zwangerschap.

Gr.

hai Denise,

fijn dat het werken wel weer lekker was, tja die twee zwangeren dichtbij is confronterend he, erg herkenbaar.

En keesje fijn dat je er steeds meer vertrouwen in krijgt en dat het goed gaat allemaal.

Het bloeden is gestopt.
Weet nu niet wanneer ik mn ei kan verwachten, ga maar gewoon vanuit dat dit niet 'meetelt'. Heb 12ovu testen, hopelijk genoeg.

Ik heb ook alleen de bevalling gehad en hebben wel de placenta weggehaald op de ok. Heb nog wel een flinke week gebloed en na 6weken had ik weer mn menstruatie.
Bel anders gewoon je vk of gyn, gewoon ff voor de zekerheid, dat ze je kunnen geruststellen.

Fijn weekend allemaal.
liefs Sas.

Hoi meiden,

Keesje....fijn gevoel zeker dat je er weer een beetje vertrouwen in begint te krijgen. Hoeveel weken ben je nu zwanger??

Saskia....dus het bloeden is weer gestopt. Was dus gelukkig van korte duur maar het blijft raar. Het lichaam is maar een ingewikkeld iets. Ben je vandaag begonnen met de ovutesten? Hoe werkt zoiets?? Heb dat nl. nog nooit gebruikt. Ben wel nieuwsgierig.

Quint... hoe is het met jou?? Zit je NOD er ook bijna weer aan te komen??

Denise.... fijn dat het werken wel weer wat wil maar lijkt me idd erg confronterend voor je dat je 2 zwangere collega's hebt. Zijn het naaste collega's???
Bij mij bleef 1 placenta zitten die operatief verwijderd moest worden. Ik had denk ik na een week 6 mijn eerste normale menstruatie weer.

Hoe is het met de andere meiden?

Fijne avond nog en fijn weekend!!

Liefs Iris

Hoi meiden,

heb inderdaad vanmiddag maar even de gyn gebeld. En het bloeden kan van alles zijn volgens hem. Een ovulatiebloeding, nabloeding, ontsteking enz. Maar woensdag moet ik zowiezo op nacontrole komen en dan kijkt hij weer even met een echo. Zolang ik geen koorts enz heb, hoef ik me geen zorgen te maken.
Nou, zo te lezen hebben we wel wat te stellen met die rare bloedingen en toestanden, hé Sas! Het lichaam is idd een raar iets!
Die zwangere collega's zijn naaste collega's, dus ik zit bijna letterlijk met mijn neus op die groeiende buiken! En je hoort toch weer al die "babytalk" de hele dag. Ach, het hoort er nu eenmaal bij.... maar het liefst zou ik natuurlijk nog lekker mijn mijn dikke buik meekletsen. Nu gelukkig weekend. Morgen komen de buurkindjes (5 en 7 jaar) logeren. Gaan we de Sint-intocht kijken op tv!

Fijn weekend! Groetjes van Denise

hi Denise,
goed dat je toch hebt gebeld en fijn dat ie je ff gerust heeft gesteld. Nu woensdag dus afwachten, want tja je wil toch weten wat het is geweest toch?

En Iris, ik het de ovulatietesten besteld bij www.sensitest.nl zo kun je je twee vruchtbaarste dagen berekenen.
het werkt bijna hetzelfde als de zwangerschapstesten van hun, als je twee streepjes ziet dan zal de ovulatie binnen 24-48u plaatsvinden. Dat is dan je piek. Ik ben gister begonnen en zag een dun streepje en volgens mij betekend dat wel dat het eraan zit te komen. Zo was het vorige keer namenlijk.
Ik zelf voel mn eisprong best goed, maarja dat is op het moment zelf en tja als je dan aan t werk bent oid is het natuurlijk moeilijk.
Maar meer info staat oa op die site.
Ben in de derde ronde met deze testen begonnen, hopelijk helpt het deze maand!

Had van mezelf nooit verwacht dat ik ''al zo vroeg'' met deze testen zou beginnen, maar vind het nu ok, ookal zijn ze best prijzig.

fijne zondag

Hai meiden,

Ik ging gister iets te hard van stapel waardoor het een nieuw topic werd, maar ik wil het hier natuurlijk ook heel graag vertellen... Na twee negatieve testen op mijn NOD en de dag erna, heb ik zondag 16 november nog maar eens een test gedaan... Het was al een week na mijn NOD en ik was nog steeds niet ongesteld... En toen, Zwanger!!

Het is niet te bevatten, in de eerste ronde na het overlijden van ons kindje na een zwangerschap van 19 weken, nu weer zwanger... Het voelt heel raar maar ook zo mooi... Gevoelsmatig is dit de mooiste troost die er voor het verlies kon zijn. Het voelt ook ergens  alsof ons overleden kindje een beetje voortleeft in deze  nieuwe zwangerschap, maar dat komt  waarschijnlijk omdat het allemaal nog zo kort  geleden is. Toch besef ik me heel goed, nieuwe kansen, maar ook de angst en onzekerheid,  zal het goed zijn, en zo ja,  eerst zien dan geloven.. Het onbezorgde is eraf, maar ik hoop dat ik er evengoed toch  van kan gaan genieten, dat heeft dit  nieuwe kindje ook verdiend...

Ik ben  benieuwd wanneer ik voor een eerste echo mag... Wat zal dat spannend zijn...

Ik hoop voor iedereen op dit forum dat ze maar heel snel net zo'n geweldig bericht mogen schrijven als ik.... want dat is toch het allermooiste na alle verdriet dat we hier al hebben moeten meemaken...

liefs franka

Terug
Bovenaan