zwanger worden na een doodgeboren kindje

hoi Isabel en Fleur,

Nou geen Ek koorts hier hoor. Ik heb helemaal niets met voetbal.

Ik heb echt zo'n geluk gehad met mijn werkgever. Ik heb 9 maanden betaald zorgverlof gekregen toen mijn zoon ziek was (officieel is dat maar 3 maanden) en na zijn overlijden heb ik een half jaar thuis gezeten en ben toen heel voorzichtig weer een uurtje hier en daar begonnen en zeg maar een jaar na het overlijden van mijn zoon ben ik weer fulltime aan de slag gegaan (nou ja, 4 dagen, wij werken allebei 4 dagen). Ook mijn collega's zijn altijd erg lief geweest, ook na mijn miskraam was iedereen lief. Alleen staren ze nu wel voortdurend naar mijn buik (die van zichzelf al wel dik is). Maar dat neem ik wel voor lief.

Ik hoop zo dat de helderziende het goed was en dat het raak is deze maand, maar ik ga er maar niet van uit. Iedere keer die teleurstelling is ook niet goed voor mijn emoties.

Wel dapper hoor 4/5 keer in de week! Dat houden wij op onze leeftijd niet meer vol , in ieder geval niet een paar maanden achter elkaar.

groetjes, keesje

Hallo Keesje en Fleur,

Nee bij ons ook geen EK gekte... Mijn vriend houd sowieso niet van voetbal. En hij heeft deze komende dagen een vervelende dienst die hij moet werken..van 14.00 tot 02.00 uur. Hij zit in de bouw. Dus ik zit werkelijkwaar heel de dag alleen thuis. ik mis hem vreselijk!
Maar dat weet hij ook wel en hij is heel lief als hij thuiskomt.
Ik moet eerlijk bekennen dat we ook behoorlijk vaak vrijen. Vroeger was het zelfs maar 1x per week. Nu trek ik hem trouw om de 3 dagen aan zijn mouw. Maar dat zijn er toch wel wat meer geworden afgelopen 2 weken.haha
Maar of ik dat inderdaad maanden vol ga houden... dat weet ik niet hoor...

Ik heb er over nagedacht.. heb nu toch alle tijd.. .en als het salaris het toelaat dan ga ik voor een parttime baan. Ik heb de afgelopen jaren altijd commerciele functies in de arbeidsbemiddeling bekleed. En daar kun je aardig mee verdienen. Daarmee hebben we ook vorig jaar samen ons nieuwbouwhuis gekocht. Ons paleisje noem ik het altijd. Alles zit erop en eraan. Maarja daar betaal je natuurlijk ook voor. Dus een parttime baan moet wel passen in ons financieel plaatje. Met 28 uur moet dat nog net lukken.
Maar ik ga voor een rustigere baan. geen druk ivm commerciele targets meer. Dus zoek ik iets in het P&O gebeuren. Maar blijkt ook best moeilijk te zijn... zucht....

Maar als jullie qua werk al goed zitten, lekker zo houden. geloof me. er is niks zo vervelend als moeten stressen om jouw baan als je zwanger bent of wilt worden...

Ik ga vanavond weer lekker wat series en dergelijke op tv kijken.
Ik hoor via de buren wel of er gescoord word door Nederland!

Jullie ook een fijne avond!

Groetjes Isabel

He Isabel,
Ik werk ook in het P&O gebeuren, ik zeg liever niet waar want ik heb altijd het gevoel dat er nieuwsgierige meelezen die ik helemaal niet op de hoogte wel hebben van onze plannen om zwanger te worden. Ik werk 24 uur. Dat is goed te doen.

En dat vrijen zullen wij waarschijnlijk ook geen maanden volhouden hoor....maar ja over een paar maanden zullen we maar eens ovulatiedingen gebruiken (testen??) Heeft een van jullie daar meer verstand van? Dan hoef je alleen maar te vrijen als dat ding positief is.

Hoe doen jullie dat trouwens met drinken, ik lust namelijk graag een wijntje en nu heb ik zo ongeveer mijn eisprong (dit weekend denk ik) stoppen jullie al meteen met drinken of pas als je weet dat je zwanger bent? Dat laatste lijkt mij wel beter maar soms zie je mensen (bijvoorbeeld de pfaffs) heel de zwangerschap drinken.

Nou ja, ik ga lekker even opruimen en dan voetbalkijken!! Ole Ole ole ole.

Fleur

dag ladies,

wat erg allemaal zeg... Wacht nu op de miskraam en zit paar keer per dag op het forum. Het helpt!

Over zwangerschepstesten: het wordt minder duur als je ze besteld op www.sensitest.nl Had er gister 12 besteld voor € 16 en had ze vandaag al in huis.

Succes met klussen, testen en hopen!

groetjes

Hoi dames,

Ik lees net jullie verhalen en leef erg met jullie mee. Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een miskraam gehad bij 12 weken, maar als ik jullie verhalen lees dan ben ik dankbaar dat het niet veel later in de zwangerschap gebeurt is.
Fleur: een kindje   verliezen lijkt me het allerergste wat er bestaat. Ik weet niet de juiste woorden te vinden behalve: gecondoleerd. Ik hoop voor jullie en natuurlijk alle andere dames op dit forum dat jij en wij allemaal heel snel zwanger zullen zijn.
Wie weet treffen we elkaar dan op het forum van februari/maart moeders!!!!

Liefs Linda

Hallo

Ik heb vorig jaar januari met 38 weken een dochtertje verloren.
We hebben haar laten onderzoeken en daar kwam uit een domme pech.
Ze hebben ook mijn placenta onderzocht daar zaten witte plekjes op en hij zat ook te strak vast, maar die was goed.
Ben nu sins 11 weken weer moeder geworden van een dochter. Mijn hele zwangerschap was ik heel erg bang , ik leefde echt niet op een roze wolk. Ik zou eigenlijk met 38 weken bevallen ,maar ik ben bevallen met 36+ 5 dagen, omdat mijn dochter van begin of aan in een stuit lag , ik zou met 36+4 dagen op controle komen want ze zou op die dag gedraait worden, maar dat ging helaast niet, omdat ik teweinig vruchtwater had. Daarom besloot mijn gyn de dag er na maar te halen met een ks.
De hele ks is goed geggaan.Mijn dochter woog 2540 gram en 48 cm.
Ben inmiddels op controle geweest,en weet je wat we te horen hebben gekregen .Ze waren heel erg blij dat ze het eerder hebben gehaalt want het had ons nog een keer kunnen gebeuren, want er zaten weer in mijn placenta de zelfde plekjes als bij mijn eerste dochter en ook zat de placenta weer te strak, dus met andere woorden heeft het gewoon aan mijn placenta gelegen.

Groetjes peggy
Mama van *Anouk 05-01-07 en Lyndsey 29-03-08

Hallo Allemaal!

Fleur: Nou dat is wel goedgekomen met het voetbal gisteren he!!
ik hoorde buren van een paar straten verderop gillen en schreeuwen bij ieder doelpunt...
Die ovulatietesten waar jij het over hebt... ik heb nog even getwijfeld om ze te kopen.. maar ik denk dat ik me dan suf ga testen..en dat levert ook de nodig stress op stiekem. en je lichaam reageerd daar toch ook wel een beetje op. Dus aangezien ik heb gelezen dat sperma tot 3 dagen blijft leven... doen wij het om de 2 a 3 dagen. Lijkt me voor nu meer dan zat!

Linda: woorden schieten altijd te kort als zoiets gebeurd.. ik hoop ook dat wij allemaal binnenkort kunnen genieten van goed nieuws! Heel veel sterkte de komende periode..

Peggy: jeetje... bij 38 weken... gecondoleerd. Ook al is het een jaar geleden ik kan me voorstellen dat je het nog kan herinneren als de dag van gisteren. Maar toch krijg ik ook een glimlach als ik jouw verhaal lees. Je kunt nu genieten van een 2e prachtdochter.gefeliciteerd! Ik hoop dat ik ook zo gelukkig mag zijn in de toekomst.
Maar wat jij mee hebt gemaakt.. dat wens je niemand toe..

Iedereen heel veel sterkte.. En we slepen ons er op een of andere manier wel doorheen. Meer kun je niet doen.

Morgen is het vaderdag.. Mijn vriend krijgt toch een dikke zoen van me. Hij zou een superpapa zijn geweest!

Nog een fijn weekend iedereen!

Groetjes Isabel.

Hallo allemaal,

Ik ben inderdaad blij met onze Oranje-TGV!!

Peggy, bij jou is het ook zo vlak voor de uitgerekende datum fout gegaan, bij ons dus ook. Ik vond het zo gemeen!! We waren echt aan het wachten op de bevalling en de blijdschap van een nieuw gezinslid en dan valt je droom helemaal in duigen. Wel fijn om te lezen dat je nu een gezond dochtertje heb maar als ik het goed begrepen heb zitten er voor jou toch wel risico's bij een volgende zwangerschap (met die witte puntjes??)
Bij ons is het niks afwijkends, ik heb dan ook een gezonde dochter waarbij de zwangerschap goed is verlopen. De navelstreng is bij mijn zoontje afgekneld geweest waardoor hij geen zuurstof heeft gekregen. Echt gewoon domme pech, komt volgens de gynaecoloog ook uiterst zelden voor maar ja een garantie op geen herhaling kan hij natuurlijk niet geven. De volgende zwangerschap zie ik dan ook met spanning tegemoet want wat zullen die 9 maanden lang duren. Maar eerst maar eens zwanger worden!!

Isabel,
Wij gaan het ook eerst zo proberen hoor, die andere 2 keer zijn ook binnen 6 maanden gelukt maar als ik ongeduldig wordt ga ik het toch maar eens proberen.Ze hebben die dingen natuurlijk niet voor niks uitgevonden.

Nou fijne avond allemaal en tot snel!

Fleur

Terug
Bovenaan