zwanger worden na een doodgeboren kindje

Hoi Isabel,

Ik snap je teleurstelling maar aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn om duidelijkheid te hebben. Anders had je niet geweten of het nu echt of niet was als er inderdaad een kruisje verschijnt rond 1 juli. Ik hoop met je mee,

groet Fleur

Hoi Isabel,

Dat wachten he? Vreselijk. Ik heb volgende week dinsdag of woensdag NOD en ik probeer mezelf niet gek te maken. Maar ik denk ook vaak: oh doen m'n borsten geen pijn of voel ik daar niet was. Maar wat Fleur ook zei: vorige zwangerschappen voelde ik niets en was is toch zwanger. Al moet ik ook wel zeggen, dat ik er toen minder mee bezig was dan nu.
Mijn zoontjes zijn altijd drie dagen naar de creche geweest. De oudste doet nu 3 dagen bso. Mijn man en ik werken allebei 4 dagen. Zelf sta ik voor de klas, waardoor ik de schoolvakanties thuis ben. Voor ons en voor mijn zoon werkt het zo. Ik vind het zelf ook prettig (wel erg zwaar) om 4 dagen voor de groep te staan. Ik kan niet zo goed samenwerken en nu is dat minder belangrijk, dan als je minder dagen een groep draait. Ik denk dat je zelf een evenwicht moet zoeken zodra je een kindje hebt. Ik heb in eerste instantie 3 dagen gewerkt vanwege ouderschapsverlof van allebei. Dat vond ik toen ook fijn, twee dagen bij de kinderen zijn, maar nu, nu de oudste inmiddels 5,5 is werk ik graag 4 dagen.
Nou nog een paar dagen wachten. Ik denk er dan ook stiekem over om eerder te testen, maar ja, wat win je ermee?

groetjes en een fijn weekend,

Keesje

Hallo Ladies,

Ja Keesje ook vandaag voelde ik weer vanalles wat leek op de schopjes die Ylana mij gaf... de allereerste seconde denk je dan even...oh een schopje..ben je wakker... maar nee. het zijn gewoon die verdomde darmen!
Ik hoop dat ik snel een baan vind voor wat afleiding.
En ik zal voor jou duimen voor volgende week. Want ik zou het geweldig vinden om te kunnen lezen bij jullie dat het is gelukt!!
Nou ... nu ga ik maar verder met het wachten wachten en wachten...

Groeten Isabel

Hallo allemaal,
Krijg helemaal de kriebels als ik lees wat jullie hebben mee gemaakt! Bij mij ging het vroeg in de zwangerschap mis, maar als ik dit lees....
Ik vind het erg dapper dat jullie ondanks alle verdriet en pijn het toch weer aandurven, en ik hoop met heel mijn hart dat jullie snel zwanger zijn en dat het deze keer wel goed gaat!
Groetjes Laura

Hallo Laura,
Bedankt voor jouw lieve woorden.
Ik vind het uiterst vervelend dat ook   jij zoiets hebt moeten meemaken.
Jij ook heel veel sterkte toegewenst!

Groeten Isabel.

Dankjewel Laura!
Ik zit nog steeds in de wachtfase, pfff wat duren 2 weken dan ineens lang. Nog 1 week te gaan. Ik zit mezelf echt helemaal zwanger te denken, ben ik nou misselijk? Voel ik iets in mijn onderbuik? Nou ja we zullen het vanzelf wel zien.
Hoe is het met jullie?

Fleur

Hoi Fleur, Isabel,
Ik baal en kan wel huilen. De eerste tekenen van ongi zijn er weer. Voor de tweede maand op rij verlies is alweer fliebers ruim 3 dagen voor nod (ook zo raar, nooit eerder gehad).Ik weet het niet hoor, wat moeten we nog doen om zwanger te raken. Ja, mijn man zou niet meer moeten roken en zijn biertjes laten staan, maar dat wil ie absoluut niet. Hij heeft zoiets van: het is altijd gelukt en dus gaat het ook wel lukken en anders is het jammer.
Ik raak daar zo gefrustreerd van.

Ik gebruik trouwens ovutests. Eigenlijk wil ik niet temperaturen, maar wie kan mij uitleggen hoe dat werkt en waar je zo'n speciale thermometer kan kopen.

Ik denk erover om een verwijzing naar de gyn te vragen. Kijken ze daar ook gelijk het sperma van je man na of keren ze je eerst zelf binnenste buiten en gaan daar kostbare maanden mee voorbij? Nou verwacht ik niet dat de huisarts snel zal verwijzen, maar een poging kan geen kwaad. Aan de andere kant, ik ben ook niet bereid over te gaan tot allerlei medische molens, ik wil alleen weten of we nog een kans maken. Is die kans verkeken, dan kan je dat ook een plekje gaan geven. We hebben tenslotte onze oudste nog.

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Wat vervelend zeg! Dat kleine beetje hoop op geluk is weer weg, maar ik zou zeker proberen een afspraak te maken bij de gyneacoloog. Al is het alleen maar voor die flubbers (of hoe je die noemde) ik heb er nog nooit van gehoord (en ook niet gehad) voor de ongesteldheid. Wel tijdens de ongesteldheid maar daar is volgens mij niks geks aan.
Ik heb verder geen ervaring met testen of temperaturen dus daarbij kan ik je niet helpen. Groet Fleur

Terug
Bovenaan