Zwanger worden na een miskraam

Hallo Jen en crazy girl,
Wat jammer van jullie mk!
Kom hier maar lekker van je af kletsen het is toch allemaal niet niks wat je meemaakt. En aan de andere kant wil je zo snel mogelijk weer zwanger raken!
Een hele verwarrende tijd (al zeg ik het zelf).
Sterkte en veel succes met weer zwanger worden strakjes!!!!

@crazygirl: jaaa, je hebt het gevonden!! Welkom!!

@Astrid: het vloeien weer gestopt? Mooi!! Tja, en wat te doen als bij de controle niet alles weg is...
lastig he? Op zich is afwachten geen probleem volgens mij. Maar ik hoor ook verhalen dat de kans op ontstekingen toeneemt als je baarmoeder niet schoon is.
Duimen, dat alles weg is...

@Suus, gelukkig dat je goed klust. Zou toch zonde zijn als je het verkeerde moment kiest...

@Jen: ik ben 38 en heb 2 dochters van 3 en 5 jr.

Het is nu 9 dagen na mijn curettage. De dag erna stopte het vloeien meteen. Afgelopen maandag spontaan geklust. Nu weer meer vloeien , grrrrrrrrr. Ook weer meer buikpijn, maar heb ook nog steeds diarree, dus weet gewoon niet meer wat ik voel.
Ben nog steeds erg moe van de narcose en alles. Ga iedere middag 2 uur slapen en dan gaat het wel. Vanmiddag gedroomd over de curettage. precies gedroomd wat er onder narcose gebeurd zou kunnen zijn. Werd wakker van de pijnkramp van de zuiger.
Bizar he?
Nu weet ik wel ongeveer hoe zo'n curettage gaat, dus zal ik het plaatje wel voor mezelf ingevuld hebben. Ik bedoel, het kan toch niet zo zijn dat ik me toch iets herinner terwijl ik onder narcose was???
Baal wel van het vloeien dat weer begint en dat ik nog niet fit ben en van dat KL*TE-WEER (sorry). Hier word je toch hartstikke dippie van ?
Ik voel me zo ab-so-luut niet mezelf....

He Edith! Wat balen weer van je vloeien!!!!
Hopelijk gaat het snel weer stoppen.
Wat erg zeg dat je er steeds over droomt. Het houd je echt heel erg bezig he!
Misschien toch nog eens een gesprek met je gyn vragen!
Heb ik ook gedaan na de 2de bevalling en dat heeft voor mij zoveel geholpen!
Zelfs zoveel dat ik weer een zwangerschap en bevalling aandurf.

Ik heb met deze ongi ook zo ontiegelijke buikpijn weer! heb 1,5 dag heel erg flink bloedverlies gehad en nu al bijna niks meer. Vreemd hoor!
Mijn ongi is dus nog niet helemaal zoals die zijn moet.
Maandagavond een veegje bruin. pas dinsdagavond iets meer. pas gisteren heel erg veel, tot vanmiddag en dan ineens alleen veegjes bij het WC gaan. Maar nog wel buikpijn. Heb vanmiddag zelfs aleve ingenomen omdat ik het niet meer trok op het werk. Baal er wel heel erg van!
Nu maar hopen dat die buikpijn nu ook snel over is.

En inderdaad, dan ook nog zulk weer! Bah!

Goeie avond allemaal
Suus, jammer dat je dat gevoel niet meer terug hebt gekregen, zou dat allemaa door dat staafje komen? dat je maar 4  keer ongi bent geworden in een jaar en geen pijnen meer? Wat een nasleep!    Ik heb het jaren vervelend gevonden maar ja, voor het zwanger worden was het ideaal   natuurlijk.
Ik heb het sinds ik een jaar of 16 was en ik   niet aan de pil ben natuurlijk dan begint de pijn eigelijk. Ik ben een keer of 3  bij de spoed beland, een keer bleek er dus een cyste te zitten, die zijn toen verwijderd en al de keren daarna dachten ze eerst aan de blinde darm om maar iets te noemen maar het bleek die eisprong. In November 2008 ben ik er NOG een keer voor naar de gyn geweest, slikte toen geen pil sinds september en ben soms echt kruipend over de vloei gegaan omdat ik niet eens rechtop kon staan, maar hij zei doodleuk, "mevrouw, er zijn duizende vrouwen die graag met u zouden willen ruilen... " en hij heeft er waarschijnlijk nog gelijk in ook. Ik heb na september nog wel elke maand gewoon last gehad en zeker ook met vrijen maar het is dragelijk. En nuttig natuurlijk. Hopen dat ik het na het stoppen van de pil weer terug krijg.
Denk jij trouwens dat de pijn komt van dat het ei komt - er is - of is geweest? Nou duurt de pijn bij mij wel drie/ vier dagen maar het is mij eigelijk een raadsel. Heb ik januari dan geklust op alledrie de dagen pijn en weer in een keer raak, misschien komt dat gevoel dan van de sprong tot de bestemming?
Dat temperaturen wat jij doet zou ik ook best willen doen,  maar ik ben bang dat ik er TE veel mee bezig ga zijn en ik denk ook dat ik zou vergeten, ben met de pil ook nooit zo precies geweest.  Maar wat je zegt het zou handig zijn eventueel voor een ha of gyn,voor het gevaldat, ja.

@ Edith: ik gebruik je tip van de twee schermen hoor  scheelt me een hoop gedoe met kopieren, kjken, terug, plakken, kopieren,  kijken, terug,  pakken...  
Rare droom heb jij gehad, je innelijk is er nog mee bezig denk ik, ik heb vorige week ook gedroomd dat ik mijn dochter die dan zelfs ouder zou zijn dan Jordi van 5 (???)   doodging in het ziekenhuis. Daar was ik wel even van van slag.
En dat é'&çà! § weer... ik ben het met je eens,daar wordt niemand vrolijk van!

Nog 4 pillekes....
astrid

Suus, je brengt me op een idee! Ik verrek van de buikkramp op dit moment (en mannie naar cursus, dus alleen thuis met twee slapende meisjes boven in bed).
Ook verlies ik meer bloed.
Zou ik misschien gewoon ong worden??
Gut, dat bestaat natuurlijk ook nog steeds...

heb geen idee van mijn cyclus nu. Op 3-3 begin mk, dus dat is 23 dagen geleden. Maar 9 dgn geleden gecuretteerd, dus dan kan ik nog bijna niet ongesteld worden?
GRRRRR, waarom komen dit soort dingen altijd s avonds? Overdag kun je teminste "gewoon" een gyn bellen....
Nou ja, gewoon....Astrid, jij hebt andere ervaringen he?

@Grazy: stopt het vloeien bij jou al een beetje?

Astrid: over je vraag van die pijn bij je ei. Volgens mij is de spanning op het blaasje rond het rijpende eitje wat de pijn veroorzaakt. Dus dat zou net voor de eisprong zijn. Bij mij klopte dat vorige maand. Zatedag zeurende pijn. Zondagavond geklust en daarvan zwanger. Maar ja, je kent de uitkomst....

@Edith: En wat je al meer over je bloedverlies?? Zo'n curretage heeft natuurlijk ook een hele impact, denk dat je er onbewust nog heel veel mee bezig bent. En dat is ook niet zo raar na zoiets heftigs!!

@Suus: Wat vervelend van je ""rare" menstruatie en dat je nog zo'n buikpijn hebt... Ik moet wel zeggen dat ik vind als je een miskraam hebt, dat je erg aan je lot wordt overgelaten!! Gister heb ik dus de verloskundige gebeld en verteld dat ik heel erg vloei en buikpijn/krampen heb. Dat was dus een miskraam. Moest het gewoon afwachten en als het volgende week donderdag nog niet over is, dan moest ik ff weer contact opnemen?? Vind dat zo raar... Dat je zo aan je lot wordt overgelaten na zo'n ervaring als een miskraam, wat toch zowel emotioneel als lichamelijk niet niks is... Maar ook  wat je daarna evt.  zou kunnen verwachten... Vind het echt waardeloos!! Zo, dat is eruit!! ;-)

@JoDi2: Als ik het goed begrijp was je vloeien gestopt en nu weer begonnen?? Wordt je nog  onderzocht of alles toch weg is of zo??

Ik lees zo nu en dan in jullie berichtjes iets over pilletjes?? Misschien een hele stomme vraag, maar over welke pilletjes hebben jullie het??

Gisteren voelde ik me zo belabberd. Heel veel bloedverlies (wanneer stopt dat nu eens?!?) en ook behoorlijk buikpij/krampen!! Gisteravond was ik zó misselijk en vannacht heb ik ook weinig geslapen. Nu voel ik me ietsje beter... Heb vannacht en vanmorgen nog wel veel bloed verloren. Emotioneel heb ik het er ook echt moeilijk mee...

Ik moet ff mijn kleine meid naar bed brengen!!

Spreek jullie gauw!!

Dikke knuffel van mij!!

@Crazy: heb op het andere forum ook al iets getiept. Wat die pillekes betreft. Astrid woont in Belgie en heeft als advies van haar gyn gekregen om 3 weken de pil te slikken na de mk. Dit advies kennen we hier in NL niet. Die arme meid woont ook nog in het franstalige deel, dus heeft het extra moeilijk door de taalbarriere.

Ik snap je gevoel dat je meer steun van de vk verwacht. ik voelde me ook heel alleen met mijn mk. ook weinig begrip van mijn man. Het is gewoon zo dat JIJ het moet doorstaan, zelfs je man kan niet voelen wat jij voelt.
hoe leeg je voelt en dat je lichaam je in de steek laat.

Medisch gezien kan de vk nu idd niet zoveel voor je doen. Heb je een fijne huisarts? Als je je zo belabberd voelt en veel bloed verliest kunnen ze misschien je Hb controleren? Een goede huisarts wil vaak ook wel even je verhaal aanhoren hoor.
Wat het bloedverlies betreft. Je kunt een paar dagen flink bloedverlies hebben idd. Heb je al stolsels of stukjes weefsel verloren? Meestal stopt het daarna. Ik heb twee dagen flink gevloeid en daarna sudderde het bij mij 2 weken door, als een licht menstruatie. Maar dat was dus een incomplete miskraam, vandaar de curettage om de restjes weg te krijgen.
Als je je echt naar voelt van het bloedverlies zou ik de huisarts bellen.

Ik heb minder buikkrampen dan gisteravond. Het bloedverlies blijft minimaal. Beetje lichtroze en oud bloed. Op zich voel ik me wel iets fitter, gelukkig.

Terug
Bovenaan