Zwanger worden na een miskraam

Voelde me toen straks weer ineens misselijk, buikpijn  enz... Kom net van de wc af, heb een heel stuk weefsel op mijn maandverband liggen... Pffff, heftig hoor!! *slik!*

aahhhhgggrrrr!!!! verkeerde knopje gedrukt, mijn hele tekst kwijt!!!!

@crazygirl: das idd slikken om dat zo te vinden zeg , zijn er nog meer stolsels gekomen erna? Wat dat betreft, klinkt stom misschien, maar ben ik "blij" dat ik gecureteerd ben...
Bij mij is het twee dagen geleden (na 11 dagen) gestopt met vloeien maar toen na pret in bed de volgende morgen weer lichtjes terug en daarna weer weg... nogsteeds,gelukkig.
Dinsdag heb ik een echo ter controle om te kijken of alles weg is en zondag stop ik met de anticonceptie pil (na 2.5 week...) die ze me gegeven hebben onder het mom van dat mijn cycles daarna sneller terug zou zijn, dus dat hopen we dan maar, he? Ik hoop op ongi te worden op 1 april ofzo...
Ik heb overigens in NL ook niemand anders gesproken die een piladvies had, maar ik denk dat het in BE iets medischer gaat ( zo ook bv de thuisbevallingen: 30 procent in NL tegenover 1!!! procent in frans-belgie)

@Edith: ben je nu ongi geworden, was het nog van de curetage? Of weet je niet. Help me even,  ik snap jou verhaal niet helemaal. Jij hebt een mk gehad op 3-3, twee dagen flink gevloeid en toen twee weken lichtjes, daarna gecureteerd omdat je nog niet schoon was, vervolgens weer twee dagen flink gevloeid en daarna niet meer tot het spontane klussen... en nu weer??? Het is lastig bijhouden zeg!
En wat je theorie over de pijn bij de eisprong betreft, ik kan me er goed in vinden   als het zo zou zijn is het helemaal makkelijk   met klusdagen vinden!  
Ik ga zo lekker de kids naar hun vader in NL brengen voor het weekend dus  2x2 uurtjes rijden ;)
Maar ja, boodschappen doen in NL is ook geen ramp, want het is daar een stuk goedkoper!

Tot morgen!

@Crazy, dat is idd schrikken he? Maar dan is de kans wel groot dat het vloeien nu snel minder wordt hoor. Dat weefsel is geen kindje hoor. Daar hoef je niet bang voor te zijn om te vinden. Kan wel vruchtzakje zijn met wat placenta-achtig weefsel.
Maar wel confronterend....
Hopelijk stop het nu snel. Dat zou fijn zijn.

@Astrid: ja, je hebt het precies goed wat dat vloeien betreft hoor! Alleen heb ik niet zoveel gevloeid na de curettage. Eigenlijk alleen de dag van de ingreep en daarna niet meer. Pas na de klus weer iets vloeien. Gisteren flinke krampen en daar schrok ik van, maar het zet niet door als ongi. Wat valt er ook te ongi-en? Kan toch nauwelijks iets aangemaakt zijn in een week?
heb eigenlijk dus geen flauw idee wat ik nu weer heb. Na-miskraam, voor-ongi, na-curettage???? Wordt er bijna melig van. Kan natuurlijk ook heel hoopvol denken dat het een innestelingsgebeuren is, maar dat ga ik mezelf maar niet wijs maken....Zo.n krampende baarmoeder lijkt me geen lekker plekje voor een eitje om te nestelen. Volgens mij is mijn baarmoeder gewoon helemaal de kluts kwijt.

Ff een vraagje: Hoe zien de vruchtjes eruit... Want bij mijn weefsel zitten 2 ronde/ovale dingetjes... (sorry, voor mijn vieze praat) Want als dat wel zo is, dan waren het er twee...

quote: crazy girl1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2009 17:19:09'));

Ff een vraagje: Hoe zien de vruchtjes eruit... Want bij mijn weefsel zitten 2 ronde/ovale dingetjes... (sorry, voor mijn vieze praat) Want als dat wel zo is, dan waren het er twee...

Ik zou niet weten hoe het er precies uit ziet, want ik was die stolsels in de WC verloren en wilde er niet met mijn handen in gaan. Achteraf wel een beetje spijt van, want ik had het toch wel even willen zien. Klinkt misschien vreemd, maar zo voel ik dat nu eenmaal. Ik heb 2 even grote stolsels verloren en 1 van die stolsels kon ik iets beter bekijken. Daar zat een wit/doorzichtig stuk in (vruchtzakje?) Omdat ze even groot waren dacht ik dus ook aan 2 vruchtjes/ vruchtzakjes. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Maar rond ovale dingetjes zouden natuurlijk wel 2 vruchtjes geweest kunnen zijn. Zeker als het op elkaar leek.

quote: crazy girl1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2009 10:16:23'));

@Suus: Wat vervelend van je ""rare" menstruatie en dat je nog zo'n buikpijn hebt... Ik moet wel zeggen dat ik vind als je een miskraam hebt, dat je erg aan je lot wordt overgelaten!! Gister heb ik dus de verloskundige gebeld en verteld dat ik heel erg vloei en buikpijn/krampen heb. Dat was dus een miskraam. Moest het gewoon afwachten en als het volgende week donderdag nog niet over is, dan moest ik ff weer contact opnemen?? Vind dat zo raar... Dat je zo aan je lot wordt overgelaten na zo'n ervaring als een miskraam, wat toch zowel emotioneel als lichamelijk niet niks is... Maar ook  wat je daarna evt.  zou kunnen verwachten... Vind het echt waardeloos!! Zo, dat is eruit!! ;-)

Ik moet zeggen dat ik juist heel veel steun van de VK gekregen heb!
Ben daar heel erg over te spreken!
Waren erg met me begaan en hebben meteen een echo voor me geregeld voor een week later om te controleren of mijn buik schoon was en me er op gewezen hoeveel bloed ik mocht verliezen en wanneer ik weer contact met hun moest opnemen. Kreeg meteen het nummer van de diensttelefoon. 2 dagen later belden ze om te vragen hoe het met me ging en of ik hen wilde bellen op de diensttelefoon als ik de echo had gehad. En toen ik belde om over de echo te vertellen zeiden ze nog dat ik altijd weer mocht bellen als ik er met hen over wilde praten. Zijn ook echt super lieve meiden hier!

Ik zou als ik jou was gewoon weer bellen als je je zorgen maakt over de pijn en de hoeveelheid bloedverlies. Dat mocht niet meer dan 1 volle maandverband per uur zijn.

Sterkte nog he!

@Grazy: ik heb mijn studieboeken er nog eens op nageslagen. Bij een zwangerschap van 6-7 weken ziet het vruchtje eruit als een soort garnaaltje met een groot hoofd (sorry, weet het anders niet te beschrjven). Het is dan tussen de 5 en 8 mm lang. Dus nog geen cm! Maar omdat wij zo'n vroege miskraam hebben gehad is het de vraag of er wel een vruchtje is aangelegd. De rondjes die je hebt gevonden zouden vruchtzakjes kunnen zijn. Ik weet niet of je het uit elkaar durft te halen? Een vruchtzakje is met vocht gevuld. Anders zwangerschapsweefsel kun je uit elkaar halen tot hele kleine stukjes tot er niets overblijft. Het kunnen ook nog stolsels bloed zijn natuurlijk.

Ik heb niets gezien dat op een vruchtje leek. Ook op de echo bij de gyn niet. Daar was alleen een leeg vruchtzakje van ongeveer een cm te zien en was los weefsel ernaast. Samen zo'n 2 cm.

Laat je nog weten wat het volgens jou is?
Sterkte!

Hoi dames,

Toen ik maandag mn vruchtzakje verloor zag het er als volgt uit. ongeveer 4 cm doorsneede met een vlokkerig wil vliesje er omheen in het vruchtzakje zat echt een beetje vlezig weefsel (placenta) Ik had het perongeluk opgevangen met een wc papiertje. De vk vroeg mij of ik het nader wilde bestuderen om echt te kijken of het een vruchtzakje was. Je kon die niet uit elkaar wrijven, was echt een stevig ding!

Hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik bloed hier nog steeds. Wil eigenlijk wel dat het nou over is, dan kunnen we tenminste verder. Voor zover dat zin heeft want mn man werkt zoveel over dat we mekaar nauwelijks zien op het moment .

Liefs Jen

Terug
Bovenaan