Zwanger worden na een miskraam

Goeiemorgen!
Wat jij daar beschrijft Jen, heb ik in september ook gehad?!?!?! Een klein zakje wat heel stug is...
Mijn schoonmoeder is hier nu en ze vroeg uit haar zelf of ik nog mee wilde shoppen, en ik heb gezegd van niet omdat ik niet de hele dag tegen een bolle buik aan wil kijken nu en zeker niet positiekleren wil gaan shoppen... En god zij dank begreep ze het en gaan we eerder een keer met zijn twee en mijn dochter. Ik ben blij dat ik niet mee hoef, en ze had het ook al gedacht dat ik liever niet wilde.
Ook heeft ze gezegd dat we de ha zouden kunnen bellen om te vragen om een simpele bloedtest te doen van mijn vriend en ik om te kijken of onze chromosonen wel een "match" kunnen maken,ik weet niet of de ha dat nu al zou willen doen, ik wil het best testen, voor mijn eigen gevoel. Wat vinden jullie? Is dat niet te vroeg?
Ik heb er alllen nadat ze dat heeft gezegd weer een angst bij,stel dat we GEEN match kunnen maken.... Ik had daar zelf nog niet over nagedacht... Ik voelde me een paar dagen zo goed maar ben nu weer een eind teruggedonderd... Tis toch allemaal knap kl*te he.... (sorry...)

hey!
Ik heb nog een gedichtje gevonden ergens op internet, ik vond het wel mooi, ik weet niet of er iemand op zit te wachten hoor...
xx

Nooit voldragen

Zijn rupsjes geen beestjes
wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen
En zijn roosjes geen bloemen meer
wanneer ze blijven in de knoppen

Is een herfstblad geen blad meer
wanneer het valt van de boom
En is liefde niet oprecht
wanneer het niet kan worden getoond

Is het ijs er nooit geweest
Alleen omdat het smelt
En is een mooi verhaal niet mooi meer
wanneer het nooit kan worden verteld

is een kaars geen kaars meer
wanneer het lichtje is gedoofd
En is een leugen geen leugen
alleen omdat je er in hebt geloofd

Vragen die niet zijn gesteld
zijn dat dan geen vragen
En mijn kind.....is hij geen kind
Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen

@Jen: O, wat bijzonder dat vruchtzakje! Ik heb dus geen weefsel gezien,dat is bij mij met de curettage verwijderd en dus in het ziekenhuis achtergebleven. Wel balen dat je nog vloeit. Hoelang duurt dat nu ook alweer? Sorry, heb ff de datum van je mk niet in m'n hoofd....

@Astrid: wat een kippenvelgedicht.Mooi hoor. Wat fijn dat je schoonmoeder zelf al aanvoelde dat je misschien niet meewilde winkelen. He, dan valt een last van je schouders, toch? Maar wat bedoelde ze nou met een simpele bloedtest om te zien of jij en je vriend wel "matchen"? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik bedoel....dat KAN toch helemaal niet??? Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken als ik jou was, want volgens mij bestaat het helemaal niet dat je niet kunt matchen met je vriend. Meid, 1 op de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam. Dat heeft te maken met aanlegstoornissen van het kindje. Eigenlijk ook logisch, het is een wereldwonder, de ontwikkeling van een kindje, niet dan? Knap dat het zo vaak goed gaat...
Maar dat jullie chromosomen niet bij elkaar passen? Ben erg benieuwd naar wat dat is.....

Ik voel me inmiddels wat fitter.  De extra dagen rust die ik heb genomen beginnen te helpen.  Helaas blijft het vloeien nog een beetje.  Het is minimaal, maar niet weg. Begin het nu gewoon wat viezig te vinden.  Na de curettage een week lekker   niks, heerlijk. Ben  nu de inlegkruisjes en maandverbanden wel weer zat hoor...

Edith ik heb geen idee wat ze precies bedoeld, heb er zelf ook nooit van gehoord, maar ze had het over iets van een bloedvergelijkende test om te kijken of onze chromosonen ja,... een "match" kunnen maken...??? Ik weet het ook niet... Mijn vriend gaat maandag de dokter bellen of er inderdaad zoiets bestaat.

Ik ben inderdaad blij dat ze snapt dat ik niet mee wil maar toch, het klinkt misschien raar maar heb ik er ook een rotgevoel bij, ik bedoel ik zou meegaan en ik zou dan 14 weken zwanger zijn weet je wel en nu is alles anders, geen positiejurkjes passen voor de bruioft maar iets gewoons, niet stiekum naar babykleertjes spieken...
En het huwelijk zelf zijn ook twee volle dagen in juni welliswaar maar ik zie er nu al tegenop. Hopelijk ben ik zwanger tegen die tijd, maar is dat niet het geval dan zal ik er moeite mee hebben, iedereen wist dat ik zwanger was... En die andere bolle buik dan... Nog niet aan denken he, ik heb twee kansen (hopelijk) om ook zwanger te zijn op de bruiloft, dat zou mijn dag natuurlijk goed maken. Jeetje, was dat hele zwanger worden maar niet zo'n ding waar je totaal geen grip op hebt he!  
Weltruste allemaal

Hoi Meiden,

Zal me ff voorstellen. Mijn naam is Natasja en ben 27 jaar. Heb vorige week zondag een miskraam gehad,  het was mn 1e zwangerschap totaal onverwachts had immers in januari nog mn prikpil gehad maar we hadden zoiets van ok we gaan ervoor. Nu vraag ik me af omdat we tog graag een kindje willen, wanneer we het beste kunnen klussen. Ik vloei namelijk nog steeds en wordt hier gek van. Heeft iemand hier ervaring mee dat het vloeien zolang duurde??? Ik neem aan dat we moeten wachten totdat het vloeien over is, maar ben je na een miskraam nou meer vruchtbaar of zijn dat allemaal fabels???  En wie heeft er nog meer die gemengede gevoelens ove3r de miskraam want ik geef namelijk mn eigen de schuld en ben ook zo  op mn lichaam maar gelukkig heb ik wel heel veel steun aan mn vriend.

Groetjes Natasja

Ps sterkte jullie allemaal met het verwerken van jullie mk.

Ik weet het niet hoor, wat het nu was?! Nou ja, ik wil graag weten wat er allemaal uitkomt...  

@Jodi2: Tis idd een kippevelgedicht!! Fijn dat je schoonmoeder begrip had...

@Edith: Wat fijn dat jij je weer wat fitter voelt!!

@simplynatas: Wat vervelend dat jij ook een miskraam hebt gehad!! Denk goed aan jezelf want het is niet niks!! Fijn dat je vriend veel begrip heeft voor de situatie!!

Hier gaat het eindelijk weer wat beter. Gister heb ik weer een heel groot stuk weefsel verloren, dat was het tweede grote stuk al... Gisteravond had ik minder bloedverlies. Maar vandaag had ik weer meer... Ik hoop echt gauw dat het bloeden over is.

@natasja. Welkom meid. Rot voor je, dat je een mk hebt gehad. En ook nog de 1e zwangerschap. Bah!
Voor mij was het de 3e zwangerschap. Dat is toch anders, als je al twee gezonde kinderen hebt.

Je vloeit nu een week? heb je al weefsel/stolsels verloren?
Ik bleef ook lang vloeien en vond dat lichamelijk erg zwaar. Bij een echo na 1 wk bleek dat er nog steeds weefsel zat. Nog een week afgewacht en toen was nog niet alles weg. Toen ben ik gecuretteerd.
je mag pas weer klussen als het vloeien gestopt is. Maar als ik jou was zou ik wel een controle echo doen als je blijft vloeien.

Heel veel succes!

Edith

Terug
Bovenaan