Zwanger worden na een miskraam

Ja, was al vroeg wakker en kon niet meer slapen. Dus toen maar even met manlief naar beneden en even achter de computer.
Ik heb echt flink buikpijn en weer last van m'n eierstokken (of in ieder geval in de regio). Zou dat nu zo blijven? Minder!
Maar goed, nog 1 ronde en anders naar de gyn. Kan ik het daar navragen of dat het normaal is. Ben echt flink ongi op dit moment.
Het heeft bij mij nu 32 dagen geduurd. Dat is een beetje het gemiddelde van mijn cylci nu. tussen de 28 en de 35 dagen. Op zich wel handig dat tempen, want nu weet ik ook (na de temp stijging) iets preciezer wanneer mijn NOD is.
Was nu 12 dagen daarna.
Ga gewoon door met tempen. Weet ik tenminste zeker dat we ook op het juiste moment klussen. Want na 1,5 jaar wil ik geen kans meer missen!
Nu maar hopen dat ik wel weer gewoon een eisprong krijg!

Wel 'grappig' om te lezen ja, dat de meeste mannen een beetje hetzelfde reageren. Zal het toch wel een beetje een mannending zijn.
Zij voelen natuurlijk ook niet wat wij voelen he.
Gisteren viel ik nogal uit tegen mijn man. Vraagt ie; wat mankeer jij?
Ja, euh..........

Edith, voel jij je eisprong normaal gesproken? Of gebruik jij iets om je ei te ontdekken?

De ronde dat ik zwanger ben geworden heb ik m'n ei goed gevoeld. Dag erna geklust en zwanger. Maar ja... wel mk uiteindelijk...
De rondes ervoor niet echt op gelet. Was al 3e maand zwanger, dus niet veel maanden erop kunnen letten.
Ik heb nog nooit ovutesten gebruikt of temp methodes omdat ik alle drie keer de 2e of 3e ronde al zwanger was. Cyclus ook behoorlijk regelmatig met 28 dgn.  
Hoor ook zoveel  wisselend verhalen over ovutesten dat ik niet weet of ik die stress wel aan wil gaan.  
Bij jou werkt de temp methode dus goed?
Misschien  wel goed plan. Kan me voorstellen dat er meiden zijn die 1 ronde wachten na een mk. Dan heb je tenminste weer een idee van een cyclus...  
Eigenlijk vind ik het nu ook wel een heerlijk rustig idee. Heb geen ideeee wanneer ik vruchtbaar ben, dus lekker spontaan aan de klus.
Maar mijn situatie is   niet te vergelijken met die van jou. Ik was altijd snel zwanger, zelfs op m'n 38e. Bij jou heeft het 1,5 jr geduurd, dan sta je er toch heel anders in.
Dan zou ik er denk ik ook veel meer mee bezig zijn....

Suus, ik heb het nog even nagezocht, want ik begon te twijfelen over de temp curve. het is dus zo dat je een temp stijging krijgt 12-24 uur NA de eisprong. En aangezien zwemmertjes langer overleven dan onze eitjes (grrrr) moet je dus vlak VOOR je eisprong klussen. Dus als je klust wanneer je temp stijgt ben je eigenlijke te laat.
Of wist je dat al en zit ik nu iets sufs te tiepen....

Sorry, ben nog steeds beetje warrig van de narcose, rotspul...

Hoi Suus en Edith (ik geloof niet dat er veel meer zijn blijven hangen hier he? )
Zijn we allemaal weer blij metonze mannen? Hier gaat het weer goed,heb gister tot 02.00 gepraat...(arme ding moest ook weer vroeg nar zijn werk ) en het is goed uitgepraat hoor. Dus hopelijk vanavond eens een leuke avond
Ik ga even kijken wat jullie allemaal geschreven hebben, jij zat inderdaad ook al voeg rechtop suus!

Suus, toch jammer dat je ongi bent geworden, je houdt  er rekening mee maar je zal toch ook een beetje hebben gehoopt, maar het is fijn dat de teleurstelling meevalt. Ik vind het persoonlijk "prettig" dat als je niet zwnager blijkt te zijn  omdat je ongi bent je slechts 2 weekjes hoeft te wachten voor je weer kan proberen,en niet zoals nu 5 weken ofzo... En de volgende ronde gaan we er met zijn drieen voor he!

Ik woon idd net in het Franse gedeelte van Belgie, TIJDELIJK! Ik wil terug naar omhoog. En voor zover ik hier heb begrepen  hebben de Franstaligen hier ongeveer net zo veel  NL op de scholen  als wij in het EN (6 jaar)  maar bijna geen EN (1 of 2 jaar). En het beroerde vind ik vooral dat op de tv alles 'voice 'is, dus dat franse gewauwel eroverheen geplakt ,vind je het gek dat ze hier niets anders praten,in NL leer je ook EN door tv kijken, vind ik. Maar ja, het is in het ziekenhuis idd vervelend. Ik heb dan volgende week dinsdag een afsp met EEN arts maar ik weet niet of het de mijne is,dus grote kans dat de man of vrouw in kwestie geen woord EN of NL praat, joepie (ik heb mijn drietalige schoonmoeder als "hulplijn" die ik kan inschakelen...)

Suus, hoe doe jij dat met dat tempen ,ik heb er weleens over gelezen dat het echt stipt op de zelfde tijd, zelfde plek (liefst anaal) na minstens een uur liggen moet gebeuren, en niet eten of drinken of roken voor de tijd want dat kan invloed hebben... ??? Dat lijkt me toch lastig... Als je het sochtends om 7 uur doet kan je in het weekend je wekker zetten, of zie ik het veel te streng? Ik heb er zelf ook aan zitten denken, je wilt toch je kansen op de juiste dag vergroten he, nou heb ik al jaren, zoals ik geloof ik al gezegd heb haar fijn mijn ei gevoeld (in die mate dat ik er een paar keer mee in op de spoed ben beland)  en  ben ook alle 4 keren in 1 of 2 keer zwnager geraakt door vrijen met de kiezen op elkaar tis dan echt gewoon pijnlijk , maar toch, ik krijg nog ovulatietesten van een vriendin, die had ze over... ik wil dat ook best een keertje proberen maar omdat ik mijn ei altijd voel heb ik nooit bijgehouden hoe mijn cycles eigelijk is, ik heb geen idee :s
Heb je eigelijk de hele tijd last van die eierstokken of pas na je eisprong?

Ik moet zeggen dat sinds dat het vloeien over is, ik me (ondanks onze nachtelijke discussie gister) toch een stuk beter voel, ik heb nu veel meer het idee dat ik VOORUIT kan kijken, op naar mijn eisprong, onze nieuwe kans, zeker ook omdat ik nog 5 pillen ga slikken, das toch ook aftellen!!! Ik hoop maar dat die cycles weer enigzins normaal is dan... we zullen zien.
He, fijne avond allemaal / allebei
Astrid

idd gezellig clubje met z' drietjes. Zouden we anderen afschrikken, HAHAHA?
Astrid: fijn dat jij ook weer blij bent met je vent...moet helemaal goed komen, zeker nu het vloeien ook gestopt is
Dat voelt beter he? Dan kun je weer vooruit kijken, zoals je zegt. Afijn, nog 5 pillekes en dan ben je ook van dat gedoe af.
En volgende week nog een controle bij een dokter. Pffff, wat een gedoe met die taalbarriere...
Begin enorm veel sympathie te krijgen voor allchtone zwangere vrouwen hier in NL.
Wat lastig als je je moedertaal niet kunt spreken terwijl je ongerust bent...

Ik ben nog steeds erg moe. Vanmiddag lekker liggen slapen. Bah, wat duurt het lang voor ik me weer fit voel...
Wel veel tijd om te computeren nu ik thuis zit. Goed voor de verwerking, merk ik...

.... wat denk je wat? Na een avondje pret in bed ben ik nu weer lichtjes aant vloeien ,wel bruinig, dus ik denk dat de zwemmertjes het zeg maar terug mee naar buiten nemen... Ik hoop maar dat het SNELLLLL weer stopt, ik ben het zoooo zat, en ik was zooo blij dat het over was. Ik ga nu snel een poging wagen het consultatiebureau te vinden (met de landkaart bij de hand), schrijf later  en ik dnek idd dat we mensen "afschrikken",zou je je zeg snel voegen waar een paar personen al veel geschreven hebben metelkaar? Ik niet.

Tot later,

liefs as

Astrid, ik heb hetzelfde probleem. Weer heeel iets oud bloed na een gezellig nacht. Het is daarbinnen blijkbaar toch   nog erg kwetsbaar.
Hopelijk zijn het heel eigenwijze zwemmertjes en gaan ze lekker hun eigen gang, he?

Heb al 3 dagen buikgriep, kan erook nog wel bij....baal.
Heb nu geen idee meer waar mijn buikpijn vandaan komt, alles is van slag.

Hoi dames,

Ik heb dit verhaal net ook al ergens anders geplaatst, maar hier nog een keer, hoop dat ik hier ook gezellig mee mag praten.

Ik ben jen , 26
jaar, heb een zoontje van 6 maanden en heb maandag een miskraam gehad
met 6,5 week (maandag het vruchtje verloren). Omdat ik al 2 weken
bloedverlies had en het na maandag echt heeel heftig werd en ook steeds
erger. Ben in dinsdag met spoed gecurreteerd. Heb net nog even een
testje gedaan en het hcg is zo goed als uit mn lijf, dus wij gaan er
gewoon weer voor.
Hopen dat het snel raak is. Voor mn zoontje heeft
het 6maanden geduurt voor ik zwanger was. Deze keer was het de eerste
serieuze ronde al raak (eigenlijk veel sneller dan we hadden verwacht)
En we hopen stiekum dat het nu weer snel gaat. Maar we snappen ook
wel.... in het verleden behaalde resultaten......
Ik hoop dat jullie ook allemaal snel zwanger zullen zijn en dat we met zn allen snel in een mamaclub zullen velanden!!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan