Zwanger worden na een miskraam

hoi meiden,

@astrid: die pijn is op mn heup.. net alsof de spier opgerekt word..net als je te snel opstaat.. snap? mja t zakte alweer af vanochtend.. maak me idd veel zorgen.. mja wat doe je eraan?
is je man al naar de supermarkt geweest? hopelijk voor jou nog maar 2 daagjes plat.. en dan gewoon weer je ding doen..

@jen: ooh.. tijd genoeg om te klussen..hihi.. hopen dat t raak is! bij zwanger worden staat een forum elke maand een beetje zwanger.. erg leuk geschreven (k weet je of je t al gezien had) anders moet je s gaan kijken..

@marjoleine: als ik zo jou verhalen lees zit je dr een beetje door of niet? kan t me voorstelle hoor.. met die rechtszaak enz.. heb je voor jezelf al een manier gevonde om te relaxen? je was toch n hobby aant zoeke?

@jolien: goed van je dat je er weer bovenop bent gekomen! heb je voor jezelf t idee dat je t nooit meer krijgt? of ben je de rest van je leven 'ziek' (k wist even geen ander woord.. sorry)

@elena: heb je getest? ik denk idd net als marjoleine dat het wel wat vroeg is.. mja als jij t wil. vooral doen..

liefs

Hallo Dames!

Het is indd erg vroeg om te testen, maar ik zie de lol er wel van in... Ik heb een weke na mijn mk getest en toen was ie negatief dus aaaaaaaaaaaals ie positief is dan is het dus wel bingo... Ik had ook al bedacht vanochtend dat het zo goed als zeker is dat ie negatief wordt aangezien me ei gister/vandaag is gekomen (als het goed is, heb wel een zeurderig gevoel daar maar heb hem niet duidelijk voelen springen...)

Ik ben een beetje kort van stof vandaag, ben om 1 uur begonnen met de badkamer te poetsen en ben net pas klaar... Heb alles met chloor schoon gemaakt, had er zowaar zin in...Heel vaag... Alle tegeltjes zelfs gehad van vloer tot plafond, ha!

Heb nu wel een zeer lijf, heb 5 jaar geleden een whiplash opgelopen en heb al een paar weken geen fysio gehad, dus ik ga even lekker met me kerel bank hangen... Hij heeft de rest van het huisje (normaal) schoon gemaakt...Heerlijk zo'n vent!

Tot later!

Liefs, Elena

Hallo :)

Wat die eetstoornis betreft...denk idd dat je daar nooit voor 100% bovenop komt. Eten en gewicht blijft een issue. Toch ben ik blij zoals het momenteel gaat. Ik weet tot in details wat ik iedere dag eet, heb een strak schema maar het zijn wel gezonde hoeveelheden en dingen. Ik kan ook bij een verjaardag gwn een gebakje mee eten (en dan zelfs denken; ach het is een verjaardag dus mag gewoon)Ik ben al heel blij dat het denken aan gewicht enzo niet de overhand heeft. Dat ik gewoon aan andere dingen kan denken. Het belemmerd me niet meer.Maar ik ben en blijf erg perfectionistisch..niet alleen mbt uiterlijk maar ook met andere dingen. Als het niet helemaal gaat in het leven zoals ik wil (dat is dan meestal op sociaal vlak) of ik word onzeker van een nieuwe situatie dan wil ik nog wel eens terugvallen. Het is heel stom maar met eten en gewicht bezig zijn geeft mij dan het gevoel controle terug te krijgen. Het voelt alsof afvallen alle problemen voor me oplost (ik heb ooit toen ik 15 was de kronkel gekregen dat mijn moeite met sociale contacten te wijten was aan mijn gewicht. Ik vond mezelf te dik. Nu teruggezien was ik een beetje stevig, babyspek maar niet dik) Daarbij geeft een hongergevoel me dan een prettig gevoel. Je wordt er ook soort van high van waardoor je niets meer voelt (geen emoties en spanningen) Tis eigenlijk gewoon verslavend. En ook eetbuien en braken werken verslavend. duss ja best moeilijk om dat patroon te doorbreken. Tegenwoordig heb ik alleen kleine terugvalletjes maar eigenlijk gaat het erg goed. Het is voor mij een keuze geworden. Als ik terug zou willen zou ik er moeite voor moeten doen zegmaar. Gezond gedrag heeft de overhand.

Zoo wat een verhaal! nu weer genoeg over mezelf!

@Marjoleine. Wat jij had hebben meer vrouwen. Dat ze in stresssituaties niet meer kunnen eten. Van stress kun je echt afvallen en geeft je een vol gevoel. Je hebt ook mensen die er juist van gaan eten. Apart heh. Maar eigenlijk ook zo logisch. Eten is een van de eerste dingen waar je in je leven een goed gevoel bij hebt gehad en controle op hebt gehad (aan een kind dat weigert te eten doe je niet zo veel)

@shari.nog last van je benen of gaat het alweer beter?Wanneer moest je ook alweer voor een echo? Sorry als je het al hebt gezegt. Geeft trouwens niet dat je het een ziek noemde haha. Is het eigenlijk ook. Zelf maak ik er vaak grappen over. Dat relativeert..kan dus wel wat hebben

@elena. En? al getest? Tis idd wel vroeg maar als je het leuk vind..waarom niet. Denk je dat je ei toch vroeger is gekomen? Ben je niet bang dat je voor niets teleurgesteld bent straks?

Haaallo, ik zal ook nog eens een riedeltje rammelen op het toetsenbord. Heb net weer liggen maffen, pfff, zou blij zijn als ikkan stoppen metdie meds ik voelme echt 80!

Jolien: ik vind het ook superknap hoe je met je stoornis (ist een stoornis???) omgaat. Eten zal altijd een ding blijven voor jou maar je eet nu wel gezonder dan de gemiddelde mens denk ik, als je het dan positief wilt bekijken ;) Ben je nooit bang door wat voorn reden dan ook terug te vallen? Hoe ging/ gaat je vriend ermee om, zal voor hemook niet even makkelijk zijn?
Wat je zegt over stresklopt helemaal bij mij.Ik heb dan twee jaar geleden mijnex aan de kant gezet en omdat de situatie een beetje gevaarlijk werd had ik een gemiddeldehartslag van 104 en vlogen de kiloos eraf! Ik ben toen in 6weken 8 kilo lichter geworden, puuuuurstress.God zij dank heb ik toen een huis voor hem gevonden want desituatie liep echt af en toe uit de hand!
Zo ook met de mk, stress door verdriet en hop, 5kilootjes lichter, gek he...Tis er nu allemaal weer aan en naar mijn zinzelfs iets te veel, blijf hoe dan ook een konthouden :s bah!Nu hopen dat erook een buik bij mag komen :p
Jen:bijna lowlands! Toen ik jefoto had gezien vond ik je daar ook helemaal een type voor;) Geen belediging of zo hoor;)
Marjoleine:hoe lang babbel jij hier nu al mee? Ik zit eigenlijk al op dit forum vanaf maart! Lang he!
Sjaar: hij is naar de supermarkt geweest, ik heb lekker muesli!!!!
"Honey, I couldnt find this...and I couldnt findthat...:s mannen en boodschappen...

Straks eten bij schoonzusje, ik heb alleen het idee dat ze mij niet erg mag, we zijn nogal anere typjes.Zij is een wilde losbol en ik ben een rustige controlefreak , zie dat klikt niet echt he;)
Ik hoop maardat zegeen RAUW eten heeft nu, anders weet ikgeen goed idee er onder uit te komen!
Tot later xx

Ik heb meerdere malen gekeken vandaag en niemand die schreef. Ik vroeg me al bijna af of ik wel goed zat!

Het kan haast ook niet anders hoor.. Ik ben zo ontzettend moe van dit alles. Ik kan haast niet meer normaal functioneren. Omdat ik een kleine heb kan je ook niet zomaar even gaan slapen..Helaas. Anders had ik dat wel gedaan. Wat ik wel echt k*t vind is dat door de extreme vermoeidheid ik ook bijna geen energie heb om te klussen. Manlief neemt dingen van me over en is dus ook aan het einde van de dag helemaal kapot. Er word dus "veel te weinig" geklust. Ook vermoed ik dat door de stress en het weinige klussen er weer weinig van terecht kom. Ik hoop echt dat ik er snel een beetje bovenop kom. Dit is geen doen zo.
Wel baal ik enorm dat ik nog steeds die andere klachtjes heb.. maar zal er vast wel bij horen.
MIsschien maar even naar de huisarts als het van de week nog niet beter gaat.

@Astrid, lastig hoor, medicijnen die je zo duf maken.. Gelukkig dan maar dat je kids nu even niet thuis zijn. Maandag de echo he?
Ik heb op 7 mei mijn MK gehad. Vanaf die dag schrijf ik dus al mee. 3 maandjes dus.. Erg gezellig hier maar wil toch wel weer heel graag zwanger zijn.

@Shari, Gelukkig voelt je been alweer wat beter. Verder wel veel kwaaltjes he.. Helaas de eerste 12 weken.. Maar de dagen gaan voorbij en voor je het weet is die 12 weken achter de rug en zie je op de echo een heel mooi kindje!

@Jolien, zoals jij het beschrijft herken ik helemaal. Ik heb veel gewicht verloren toen.. Ondanks alles.. Welben ik toen als een maniak gaan sporten. van niets 3x in de week 3 uur. Heerlijk vond ik het. Zo hield ik mijn gewicht dan maar op peil.

@Elena, Hier ook een poetsdag. Laten we het er maar op houden dat het komt door het drukke poetsen want ik heb vandaag ook mijn ei niet gevoeld. Ga je nu al wel of niet testen. Ik zal toch nog even 2 weekjes wachten. Het is bijna onmogelijk dat je positief test. Als je een negatieve test krijgt (wat je misschien wel verwacht) is het toch behoorlijk kut.

Liefs, Mayo

Hoi dames,

Ok misschien ben ik wel een grote zeur nu, maar ik maak me druk om van alles en nog wat.
Het wachten tot donderdag duurt me gewoon te lang.
Sinds vandaag heb ik steeds kleine steekjes dan weer links en dan weer rechts. Heeft iemand van jullie dit ook gehad ongeveer een ruime week na de miskraam? En wat zou het kunnen zijn? Er spookt van alles door mijn hoofd heen...zou het een infectie zijn, krimpt mijn baarmoeder ineen of is het inderdaad al een nieuwe zwangerschap ( wel een innestelling dan ditzelfde gevoel had ik namelijk ook bij de vorige keren en hield ongeveer 3 tot 5 dagen aan ). Het rare vind ik ook dat ik na de mk nergens last van heb gehad tot nu toe.....oeff ik zit mezelf gewoon gek te maken hier.

Jenny

Beste Jenny,
Wat jij hebt komt mij helemaal niet bekend voor maar bij jou gaat het sowieso allemaal op een andere manier.. Zo kort vloeien etc. Ik begrijp heel goed dat het wachten tot donderdag extreem lang duurt.. Lijkt haast wel of de uren voorbij kruipen. We herkennen het gevoel allemaal. Ik kan je hierin niet adviseren maar wel veel sterkte wensen.

Net gehuild als een baby.. Ik was nog even snel wat aan het opruimen samen met manlief en hij vond een t-shirtje was hij weg wou gooien. Toen ik hem vroeg of hij nog meer rotzooi had liet hij me het hoopje op de grond zien. Het was het shirtje wat we voor Keano hadden gemaakt met de tekst: Ik word een grote broer. Na de MK heb ik 2 dagen gehuild erom en nu pas weer. Wel verdrietig geweest dat een nieuwe zwangerschap niet wou lukken maar dit was zo cru!

Ook de eisprong nog steeds niet gevoeld.. en het vreemde is, altijd wanneer ik ovuleer (alle vrouwen wat ik van de gyn heb begrepen) word je afscheiding doorzichtig en meer. Ik heb er helemaal geen last van. Niks wat er op wijst.. Ook nog niet gehad deze maand. Hopelijk is mijn cyclus nog wel gewoon hetzelfde. NIet dat mijn eisprong pas later deze maand is. Maja, alles kan, stress doet een hoop he? Zelfs fysieke zaken ontregelen.

Liefs, Mayo

Terug
Bovenaan