Zwanger worden na een miskraam

Astrid, ach meid toch. Schrijf al je frustratie maar van je af hoor!! tuurlijk ben je nu niet met ons bezig, je hebt meer dan genoeg aan jezelf.
Dat gevoel had ik ook toen ik maar bleef vloeien. Volgens mij heeft dat ook nog iets hormonaals hoor. Een soort van chronische PMS, zullen we maar zeggen.
Ik ben bang dat je niet aan die curettage gaat ontkomen, helaas....
maar het zou al wel vrijdag kunnen? Dus overmorgen? Dan ben je er wel snel vanaf. En daarna de boel weer oppakken...Er zijn wel meer meiden die een tweede curettage moeten ondergaan, maar het komt geloof ik niet zoveel voor. Bah, wat een pech he?
En idd snappen mensen jouw emoties niet. Dat herken ik wel...
Maar ik denk dat wij je hier wel een beetje snappen hoor. Het is al vervelend om een mk te krijgen, maar die lange nasleep maakt alles zo complex.
Meid, dikke virtuele knuffel!!!

Edith

hee,
ik hoop dat het plekje voor morgen nog vrij is want er komt nog steeds niets. Ja, een ieniemienie stolseltje... ik weet ook niet hoe groot het is wat er nog zit maar zal allicht meer zijn. Dus morgen hebben we weer wat te doen. Ik begin nu een beetje in een "acceptatiefase" te komen, gek hoe dat gaat he, net als rouwverwerking, eerst ontkenning en ik heb alle mogelijke manieren in mijn hoofd gehaald om te denken dat ik niet hoef te worden gecureteerd. Maar het is niet anders. Ik ben wel, als ik heel eerlijk ben, heeeel erg aant twijfelen of ik wel of niet die pil neem... Jullie hebben het allemaal niet gehad en ik zie het nut er niet zo van in, ben alleen bang voor ontpillen of iets... Hij mag me wel heel goed uit gaan leggen wat het nut ervan is... Waarschijnlijk vind manlief het niet goed als ik het niet neem, dus heb ik weinig keuze maar toch...
Wat ik me nou af zit te vragen he, misschien weten jullie dat wel, of jij Laura, die stukjes die er nu nog zitten, is dat puur weefsel van de zwangerschap of kan dat ook gestold bloed zijn van de wond die overblijft na het verwijderen van het zakje (als er uberhaupt een wond ontstaat...) Ik hoop dat jullie het begrijpen wat ik bedoel,   mijn punt is, kan dit feest nu alleen nog maar minder worden  Ã²f (door gestold bloed of iets) ook weer erger worden...??? vervolg..., zit er nu ook nog een kans op een derde curetage in? (zo ja, dan doe ik die vent wat aan, ik meen het!)
Ik ga er niet vanuit hoor en ik denk zelf dat die stukjes weefsel zijn van het zakje en niet gestold bloed en na twee keer zullen ze alle ellende toch wel uit mijn lijf hbben, niet? Wat ik wel fijn vond te zien, waren die eitjes in die eierstok, dat ga ik vragen of ze het nog een keer laat zien, ik vond het idee wel fijn dat er toch nog iets goed zit tussen al het slechts, wachtende eitjes...
En ik weet nu ook, nu ik dan 4 dagen die pil niet meer slik, dat alle bultjes op mijn rug en decolete en gezicht :s, daar vandaan komen. Ja, ik het er niets aan dat te weten maar toch, moet toch ergens iets positiefs in zien (is overigens NOG een rede NIET weer die pil te slikken...) Wat vinden jullie nou? (sorry dat alles zo door elkaar gaat hoor) wel of niet pil, kijk, als het is om de boel rustig te maken en mijn cycles sneller in regelmat te krijgen, wil ik het wel 2.5 week doen (ipv 3) ik kan dan waarschijnlijk toch niet eerder zwanger worden EN ik kan de ms plannen en zo misschien dus inderdaad die cycles eerder terug hebben... pfff, wat een dilemma ;)
Ik hoop maar dat na deze verschrikkelijke periode ik die pijn bij dat ei snel terug heb, en weer kan voelen, dan kunnen we er weer voor gaan he...
En ik zit verschrikkelijk met die bruiloft in mijn maag, misschien dat ik daarom nu ook zo van streek ben, ik zal het uitleggen. Die bruiloft is 13 juni, ik zou dan goed zichtbaar zwanger geweest zijn, en de meeste daar wisten het ook, en nu heb ik niks. Nou heb ik in mijn kop dus een streven om voor die 13 juni zwanger te willen zijn, (ik kan zoveel wilen, ik weet het) ik weet dat het dan alsnog niet zichtbaar is maar voor mijn gevoel... Nu had ik dus april en mei .... maar nu alleen nog mei als alles DAN        een keertje goed is. het slaat nergens op dat weet ik, ik ben een beetje raar :s
Ik laat jullie weten hoe het is gegaan vanavond, en soooorrryyy dat ik zo veel heb geschreven maar julie snappen mij WEL en ik krijg eerlijk gezegd deze keer meer steun van het forum dan van mijn vriendinnnen...
xx

Hoi Astrid,
Fijn dat je voelt dat je je ei hier wel kwijt kan!
En praat maar lekker van je af hoor! Maakt mij niks uit die lange verhalen, ik lees ze wel!
Zeker snap ik jou!!!! En ook die drang om voor een bepaalde tijd weer zwanger te zijn. Die herken ik zeker! Dus ook dat vind ik helemaal niet raar!
Helaas wordt het voor jou dus nog maar 1 ronde te gaan voor die datum. Ik ga heel hard voor je duimen dat dat wil lukken!

Zelf denk ik dat het om nog een stukje zwangerschapsweefsel gaat, dus hopelijk halen ze het nu echt helemaal weg en kan je echt voor de volgende ronde.
Ik hoop ook voor je dat je je eisprong weer gaat voelen!
Ik weet niet of ik weer die pil zou gaan slikken. Ik ben zowiezo erg anti-pil, omdat ik er gewoon niet tegen kan, dus ben wel een beetje bevooroordeeld.
Daarnaast zou je dan wel deze ronde nog mee kunnen pakken. Zeker als je laat kijken naar je eitjes en er is te zien dat er 1tje groeit. Ik zou alle kansen pakken die je pakken kunt als ik jou was. Maar uiteindelijk moet je vooral doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk!

Groetjes Suus

Hoi Edith,

Fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt en toe bent aan het 'klussen' voor nieuwe kansen. Ik hoop voor je dat je 'klachtjes' een goed teken zijn.\
Ik duim in ieder geval voor je!!!!

Ik zit nu weer in de 'klusperiode' en hoop binnenkort aan mijn temp te kunnen zien dat mijn ei is geweest. dan komen de spannende wachtweken weer!
Mijn 'drang' is om (hopelijk) deze keer zwanger te zijn, zodat ik dan toch nog in 2009 weer  moeder wordt. Dat zullen sommige mensen misschien ook raar vinden, maar gelukkig kan je dat hier allemaal kwijt.

Meiden, hopelijk zijn we allemaal weer snel zwanger, zodat we onze mk eindelijk een echt plekje kunnen gaan geven.

Liefs Suus

Hallo allemaal,
ben bij de assistente geweest van de gyn, ze heeft weer een echo gemaakt en de gyn keek ook mee (vanaf een andere ruimte). het "ding" is dus niet kleiner maar ze willen nu wachten tot mijn ms doorzet in de hoop dat het mee komt... Als het meekomt hoef ik geen curetage meer en als het blijft hangen natuurlijk wel..., maar als ze de tweede keer zouden gaan doen (ik ga er nogsteeds wel vanuit) dan doen ze het met een camera erbij en niet "blind" zoals normaal, zodat ik daarna  WEL zekerheid heb dat alles weg is. Dus geen derde curetage, dat geeft me wel rust, het is niet een oneindige cirkel.
Ik heb de pil nu niet meer op sinds maandag en ben nu denk ik aant wachten op mijn ms, beetje verwarrend want door die druppels vloei ik sinds dindsdag wel maar bruin en ze zegt dat als de ms komt is het "big and red", dus ik zou dat wel moeten herkennen denk ik. Ze was er ook bijna zeker van dat ik een ms zou krijgen, ik heb gevraagd, wat als het niet komt dan moet ik bellen over 10 dagen, maar als ik dindsdag nog niet rood bloed bel ik dus dindsdag. En ik heb ook gevraagd WAT het weefsel is, en ze zegt een stukje placenta maar toch wel (als ik de afmetingen op de echo mag geloven in mm) 311 bij 125 ongeveer. Ik heb ook mijn mening over de gyn uitgesproken hoe hij aan de telefoon was (ronduit onbeleeft en onbegrijpend)  en ik heb geklaagd over het ontbreken van een gordijntje als je je om moet kleden of de echo hebt (ik was toch bezig), degene die je meeneemt zit midden in de picture, en dat is gewoon niet prettig, ik heb mijn schoonmoeder met de kids op de gang moeten zetten.
Ook mijn wachtende eitjes heb ik nog gezien, en dat was helemaal goed zei ze. mooie grotere en kleinere zwarte stipjes aant wachten op de volgende ronde.
Dus al met al kan het nu twee kanten op gaan, OF het komt mee en ik hoeft niet onder het mes, OF ik heb alsnog pech en verlies een extra week, maar ik heb die week er wel voor over, stel dat het wel komt he...
En ik kan me geestelijk een beetje "voorbereiden" mocht ik nog een keer moeten.
Ik voel me wel een stukje beter, of beter gezegd, rustiger. Ik heb al twee dagen nu echt een super ms gevoel, dus hopelijk zet dat door en word ik wakker in een bed met bloed EN mijn stukje placenta  , ja, sorry hoor ... :) (toch gek he, vorige week zat ik te klagen over dat ik nog steeds vloeide en nu WIL ik het!)
En over dat slikken van de pil heb ik ook nog gevraagd, ze zei dat hun vinden dat het beter is omdat dat hormoon in die pil een laagje cellen zet in je baarmoeder   en dan herstelt het sneller, je lichaam doet in feite hetzelfde maar zo wordt het een beetje geholpen. Nou,ik geloof dat dat het wel een beetje was.
Ik voel me nu redelijk geestelijk iig, nu maar afwachten, meer kan ik niet doen. Hopen hopen hopen...
(door de druppels sta ik trouwens te tollen op mijn benen, voel me superlicht, iemand ook gehad)
xx

Suus, veel klusplezier en heeeel veel succes.

Astrid: vreemd he, dat je alle fases van een rouw door gaat met een mk? Had ik ook. Ben enorm boos geweest toen ik gecuretteerd moest worden en dan komt de berusting/acceptatie.
Ik denk idd ook dat er nog een restje zw weefsel zit. Een bloedstolsel laat toch veel makkelijker los?
Een derde curettage...daar gaan we maar niet aan denken hoor!

Wat die pil betreft. Ik heb de richtlijnen van huisartsen en gynaecologen in NL nagekeken (staan allemaal op internet). Overal staat dat je na een miskraam meteen weer zwanger mag worden als het vloeien gestopt is. Praktisch gezien is het handig een menstruatie af te wachten, dan weet je weer wat je cyclus is.
Dat piladvies snap ik niet zo goed. De pil onderdrukt toch gedeeltelijk je eigen cyclus? En de bloeding na het stoppen van de pil is geen echte menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding.
Ik zie het nut er niet van in, eerlijk gezegd. Maar ik ben geen gynaecoloog. Het kan best zijn dat hij/zij een hele goede reden heeft. Prima, maar laat je dan wel goed voorlichten he?
En jouw lange verhalen...het is fijn dat je hier alles kwijt kunt. Ook lekker veilig en anoniem, toch? En idd kun je deze emoties het best begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt.
Voor mijn mk kon ik me dit ook niet voorstellen hoor! Wij hebben aan een half woord genoeg....
Gaat morgen door?

Terug
Bovenaan