Zwanger worden na een miskraam

Aha, begin het nu te snappen met die pil. door het stoppen krijg je hopelijk een bloeding, die de restjes meespoelt. Klinkt logisch en natuurlijk...
Fijn dat je je rustiger voelt. Maar nu heb je ook meer duidelijkheid, er is een plan gemaakt en je hebt je frustratie kunnen uiten.
Dat zal een opluchting zijn.

Ik ben ook nog van plan bij de nacontrole wat kritiek te leveren.
heb alvast wat puntjes op papier gezet.

Hier gaat het goed. Het na-de-klus vloeien is weer helemaal gestopt. Nog geen spoor van ongi. Wel zeer gevoelig re borst. Stom he? Alleen rechts!
Durf niet teveel te hopen....

Astrid, denk aan je...

huisartsen: http://nhg.artsennet.nl
gynaecologen: www.nvog.nl
Vandaar kun je verder klikken op standaarden en patienteninfo/brieven.
De richtlijnen zelf zijn nogal medisch, maar de patienteninfo is nuttig hoor!

Succes!

Specifiek over miskraam (kun je aanklikken):

patientenbrief miskraam
info miskraam gynaecologen
standaard huisartsen

Thnx edith, ik ga straks ff kijken.
Ik voel me een stuk beter vandaag, gek eigelijk want ik ben geen stapje verder maar toch. Ik denk (.......) dat ik nu mijn ms heb, ik heb iig ROOD bloed ipv BRUIN, dus vers laat maar zeggen, het is alleen nog niet in de mate waar zij het over had, "biiiiigggg"... Maar kan nog komen.
Ik heb helaas nog niets voorbij zien komen. Maar dat kan ook nog komen.
Ik ben de hele ochtend als een gek het huis aant poetsen geweest, met het idee; als ik veel beweeg, schiet het wel los  stom he
Als dat zo zijn zou dat toch niet goed zijn als je zwanger bent !!! Iig is het huis schoon.
Ga straks jullie allemaal even goed lezen, en even niet   alleen met mezelf bezig zijn.
xx

Astrid, fijn dat je je weer wat beter voelt!!

Mijn zw test was helaas negatief.
Stom he, toch stiekem hoop ik op iets...
Maar goed. Kan ik met een gerust hart dit weekend gaat slempen met mijn vrienden, haha!!
Vloeien is nu helemaal gestopt, geen roze, geen bruin...jippieie!
Ha, van dat zonnetje word ik altijd zo romantisch, hihi....

Fijn weekend allemaal! Jullie horen van mij als ik terug ben...

Edith

He,veel plezier he     Je hebt nog mooi weer ook !, Kan mij echt gestolen worden nu, maar ik merk dat ik van het binnen zitten ook niet echt beter word.
Toch jammer dat het negatief was. Maar ja, je kan zo weer proberen.
Ik heb de sites bekeken, inderdaad informatief!
Ik ben vooral aant zoeken naar waarom NL geen piladvies geeft en BE wel, maar ik kan daar weinig over vinden. Ik heb iig tegen mijn vriend gezegd dat als ik nog een keer moet (ik probeer het woord te vermijden , dat zie je maar je snapt wel wat ik bedoel) dan neem ik denk ik geen pil, ik wil alle kansen benutten die we hebben, ik heb zoveel gelezen dat vrouwen nog niet eens een ms hebben na een curetage omdat ze al zwanger zijn! Het is het proberen waard en dan kan ik er geestelijk ook eerder 'voor gaan' en dat idee vind ik wel prettig.
Tot later
x

@Suus: Veel klusplezier en wie weet... Ik zal voor je duimen!! ;-)

@JoDi2: Meisje, ik heb echt me je te doen!! Pfff!! Bij mij ging alles (gelukkig!!) uit zichzelf eruit. Dat vond ik al heel heftig, laat staan wat je allemaal mee moet maken, als het niet uit zichzelf losgaat... Ik wil zeggen dat ik aan je denk en ik wil je heel veel sterkte toe wensen!! Fijn dat je heel veel steun hebt aan dit forum!! Hier kun je je gerust je hart luchten en dat moet je ook zekers doen!! Nogmaals denk aan je en heel veel sterkte!!

@Edith: Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent!! Dit is toch je eerste cyclus na je mk?? Dan weet je toch nog niet helemaal je nod, toch??   Heel veel plezier met je uitje!! Is misschien wel ff goed, je gedachten ff bij andere dingen...

Hier is het vloeien gestopt!! Gelukkig!! Merk wel dat ik het emotioneel nog best wel moeilijk heb. Alleen mijn ouders en een hele goede vriendin wisten het... Maar vandaag heb ik het ook aan een schoonzusje van mij verteld. Want door allerlei dingen had ik haar het gevoel gegeven dat ze iets verkeerd had gedaan. Dat was absoluut niet de bedoeling. Maar goed, zij had het over dingen... Pfff, ik had daar mijn hoofd helemaal niet naar staan. Dus heb ik het haar maar verteld... Ze was er stil van, had ze niet verwacht... Misschien heb ik ook wel een beetje bot gereageerd (zij is 15 weken zwanger en dat stak mij ook! Gun het haar echt hoor!! Maar toch...). Maar ben blij dat ik het gezegd heb, verder houden we het voor onszelf. Met de familie van mijn man kan ik niet zo goed mee overweg, dus daar zal ik het al helemaal niet tegen vertellen... Wij gaan ook weer een nieuwe ronde in.  Moet ik van de eerste dag van  het  vloeien  uitgaan voor mijn nieuwe cyclus??

Nou meiden, ondanks alles wil ik jullie toch een fijn weekend toewensen!!

Dikke knuffel!!  

thnax crazygirl ;) ze zeggen dat je idd de eerste dag van het vloeien moet nemen.   Ik begrijp dat je zo hebt gereageerd op je zwangere schoonzus, ik heb hier   precies het zelfde, zij weet het dan wel maar ik blijf haar ontlopen. Het doet gewoon pijn.
even een update hier:
Vloeien is bijna weer gestopt ?!?!? Nu heb ik wel eens vaker gehoord dat je na een curetage een korte maar hevige ms hebt, dus ik ga er mar vanuit dat dat het was..., niet? Het was tenslotte helderrood en vrij veel alleen maar een kleine drie dagen.
 Wat ook nog zo kunnen is: ik heb na de curetage medicijnen voor de Von Willebrand moeten nemen om het bloeden te stoppen, (vervolgens dan weer spul om me te laten bloeden :s) maar misschien zit dat ook nog in mijn systeem???
Ik wacht nu het weekend af en hopelijk vloei ik maandag niet meer dan kan ik bellen voor de echo en hopelijk deze week nog terecht voor de curetage. Ja, ik heb zoiets van, dan maar nog een keer dan weet ik iig ZEKER dat het schoon is, er is nu toch niets meegekomen en ik verpruts alleen mijn tijd en mijn kansen. Geestelijk ben ik eigelijk weer terug bij af, ik wil niemand zien, ben thuis. Vanmorgen naar de supermarkt, stom klusje, maar erg deprimerend, hier in die grote supermarkten zie je altijd wel zwangere vrouwen en babys... mijn middag was niet zo goed. Ik wil zo graag verder en terug proberen, terug zwanger zijn, net als iedereen hier he ;)
xx

Terug
Bovenaan