Hiya Meiden,
Zo rust is redelijk terug in de keet...
First of all: Astrid, Shari, Geweldig nieuws! Alles gaat goed met jullie en met jullie kindjes! Ik ben echt heel erg blij voor jullie!
Nu voor de gene die het interresant vinden: Mijn dag verliep ongeveer zo:
Ik mocht de rechtzaal niet in maar helaas was ze er wel. Zonder advocaat want die kon ze niet meer betalen. Ze had een 1 of andere Prof. Dr. Ing. mee genoemen die economie(?) heeft gestuurd aan de universiteit Utrecht. Die man had er echt de ballen verstand niet van want contenu onderbrak hij de rechter, de advocaat en Marcel. Ze beweren ons wel op de hoogte te houden (ahum) en ze zegt ook dat wij gedurende periode dat weij Valerio hier hadden, wij slecht voor hem zorgde! Ik werd laaiend toen ik dat hoorde. Die mening basseerd ze omdat hij altijd moest huilen als we hem kwamen halen. Ja gek he, dat een kind van 1,5/2 jaar huilt als ie mee moet.. Hij heeft trauma's opgelopen door alles wat hij heeft meegemaakt! Anyway, alles wat ze zei werd direct verweerd. Ze heeft gezegd dat ze niet wil dat Valerio ooit nog in ons leven komt. Dat werd direct de kop ingedrukt want dat rechter heeft al duidelijk gemaakt dat dat niet kan. Ze blijft in nederland en zal volgende week/maand beginnen met een voltijd studie van 5 dagen gedurende periode van 4 jaar. Ze wou Valerio dan bij een gastouderbureau, opa en oma, vriendjes, zusjes etc onderbrengen. Yeah right! Nu moet ze een plan van aanpak schrijven hoe ze dat wil gaan doen met de opvoeding. Als ik marcel moet geloven zijn er meerdere leugens verteld..
De zaak word nu verdaagd omdat ze niet langer mee van plan is om naar griekenland te verhuizen. Ze weigert pernament om mee te werken aan mediation (overleg tussen ouders zonder rechter) terwijl de rechter daar op hamerde. Ze krijgt een pro deo advocaat toegewezen (gelukkig die lamzwans kwijt!! advocaat ergerde zich dood aan hem) en er word nu een officieel proces opgestart. De kinderbescherming en jeugdzorg worden nu als nog ingeschakeld om onderzoek te gaan doen. Bepaalde leugens komen dan ook aan het licht. Over 2 weken zou dat proces afgerond moeten zijn en is het wachten op een datum voor de officiele rechtzaak.
Ik weet dat het redelijk negatief klinkt maar haar negatieve houding en door alles wat er is gebeurd, ziet het redelijk positief uit voor ons. Totale voogdij word wel heel moeilijk maar we gaan wel voor het het feit dat valerio's hoofdverblijf hier is en dat zij omgang moet gaan krijgen met hem. Gezien het verleden en het onderzoek wat nu opgestart word, hebben we een goeie kans.
Liefs, Mayo