Zwanger worden na een miskraam

Hiya Meiden,

Zo rust is redelijk terug in de keet...
First of all: Astrid, Shari, Geweldig nieuws! Alles gaat goed met jullie en met jullie kindjes! Ik ben echt heel erg blij voor jullie!

Nu voor de gene die het interresant vinden: Mijn dag verliep ongeveer zo:

Ik mocht de rechtzaal niet in maar helaas was ze er wel. Zonder advocaat want die kon ze niet meer betalen. Ze had een 1 of andere Prof. Dr. Ing. mee genoemen die economie(?) heeft gestuurd aan de universiteit Utrecht. Die man had er echt de ballen verstand niet van want contenu onderbrak hij de rechter, de advocaat en Marcel. Ze beweren ons wel op de hoogte te houden (ahum) en ze zegt ook dat wij gedurende periode dat weij Valerio hier hadden, wij slecht voor hem zorgde! Ik werd laaiend toen ik dat hoorde. Die mening basseerd ze omdat hij altijd moest huilen als we hem kwamen halen. Ja gek he, dat een kind van 1,5/2 jaar huilt als ie mee moet.. Hij heeft trauma's opgelopen door alles wat hij heeft meegemaakt! Anyway, alles wat ze zei werd direct verweerd. Ze heeft gezegd dat ze niet wil dat Valerio ooit nog in ons leven komt. Dat werd direct de kop ingedrukt want dat rechter heeft al duidelijk gemaakt dat dat niet kan. Ze blijft in nederland en zal volgende week/maand beginnen met een voltijd studie van 5 dagen gedurende periode van 4 jaar. Ze wou Valerio dan bij een gastouderbureau, opa en oma, vriendjes, zusjes etc onderbrengen. Yeah right! Nu moet ze een plan van aanpak schrijven hoe ze dat wil gaan doen met de opvoeding. Als ik marcel moet geloven zijn er meerdere leugens verteld..

De zaak word nu verdaagd omdat ze niet langer mee van plan is om naar griekenland te verhuizen. Ze weigert pernament om mee te werken aan mediation (overleg tussen ouders zonder rechter) terwijl de rechter daar op hamerde. Ze krijgt een pro deo advocaat toegewezen (gelukkig die lamzwans kwijt!! advocaat ergerde zich dood aan hem) en er word nu een officieel proces opgestart. De kinderbescherming en jeugdzorg worden nu als nog ingeschakeld om onderzoek te gaan doen. Bepaalde leugens komen dan ook aan het licht. Over 2 weken zou dat proces afgerond moeten zijn en is het wachten op een datum voor de officiele rechtzaak.

Ik weet dat het redelijk negatief klinkt maar haar negatieve houding en door alles wat er is gebeurd, ziet het redelijk positief uit voor ons. Totale voogdij word wel heel moeilijk maar we gaan wel voor het het feit dat valerio's hoofdverblijf hier is en dat zij omgang moet gaan krijgen met hem. Gezien het verleden en het onderzoek wat nu opgestart word, hebben we een goeie kans.

Liefs, Mayo

Zo, een heel verhaal mayo, ik ben iig blij dat vandaag achter de rug is voor jullie, al is het dan niet helemaal zoals jullie gehoopt hadden. Jammer dat ze uberhaupt aanwezig was :s
Hoe lang kan dit 'feest' al met al nu nog gaan duren, en waar blijft het kindje tot die tijd?
Ik hoop toch dat jullie het voor elkaar krijgen, dat hij bij jullie hoofdzakelijk verblijft, wat ik ervan heb gelezen klinkt dat iig veel beter en stabieler! Maar als moeder sta je om te beginnen al 10 keer sterker he... En als zij hier blijft, een opleiding gaat doen, en stel ze krijgt het voor elkaar dat te combineren met een 'opvoeding' zou ze dan niet sterker staan?

Om even iets te noemen: ik had een soort vriendin die op een gegeven moment aan de shit ging met haar partner, al het geld er aan zo erg dat ze zich op de straat ging verkopen voor shit, daar is het kindje eerste door de kinderbescherming door afgepakt, maar naar een beetje goed gedrag heeft ze het kindje net zo vrolijk weer terug gekregen, dus of die kinderescheming nu echt iets zal doen, zal mij nog benieuwen.
Klinkt misschien ook allemaal een beetje negatief maar het is gewoon zo, dat zeg je zelf ook dat je als moeder sterker staat.

Hoe voel jij en je man jullie nu? Ietsie afgekoeld of nogsteeds onder grote druk?
xx

Iemand trouwens nog in voor die real life meeting op een zondag? of is het van de kaart?
Ik had ff gegoogled elena, medemblik (das een pokke end weg!) maar we zitten 'slechts 280 km uit elkaar! Valt nog best mee ;)

Mayo, zo best heftg dat ze die dingen roept. Gelukkig maar dat ook de rechter inziet dat geen contact met jullie niet oke is.

Sjaar wat geweldig voor je was vast en zeker een fantastisch iets om meteen het hartje te zien kloppen wow.

Elena kom je uit medemblik? Dat is dan redelijk bij mij in de buurt kom zelf uit een dorpje naast alkmaar :)

Aan alle dames een vraagje: Als het goed is had ik vorige week woensdag mijn ei ( 3 dagen vergaan van de pijn ) Nu zijn we dus een week verder en zijn mijn borsten echt gespannen beetje licht pijnlijk ook wel. Bovendien heb ik ( sorry dat ik het zeg ) enrom veel last van witte vloed.....Iemand een idee hoe dit kan?
Wil mezelf namelijk geen valse hoop geven, maar ja aan andere kant hier begon het de vorige keer ook mee. Trouwens witte vloed hoort toch af te nemen als je ei is geweest? Of neemt t juist toe. Ufff na ja als iemand iets weet I'm here!!!

Hai Astrid,

Ik herken het heel erg wat jij zegt en we zijn ons er ook heel erg van bewust. Het verhaal is natuurlijk iets anders omdat zij constant met hem zult. Ze zit zelf niet zo daadwerkelijk in de problemen. Het is een probleem hoe ze met hem omgaat.
Dit hele gezeur kan nog vreselijk lang gaan duren. Inprincipe zou het volgende proces sept/okt moeten zijn.. Maar dat zal wel weer langer duren.
Valerio verblijft nog steeds bij haar ouders. Nu is zij daar ook weer want ze heeft geen woonruimte meer. (Leuk, met z'n 8-ten in een mini eengezinswoning, en maar beweren dat hij een eigenkamer heeft!) Ik ben benieuwd hoe ze dat opvoedingsplan wilt aan gaan pakken.. Zoals zij dat wilt gaan invullen, lijkt me verdomd lastig. Daarbij komt ook nog dat zij al eerder een opleiding heeft gedaan en dat toen volgens haar het beste was dat Valerio bij zijn vader was. Dit heeft ze nogmaals verklaard in de rechtbank. Ook ben ik heel erg vals want ik heb waarschijnlijk weer een legale manier gevonden om aan info te komen. Hoe zeg ik niet, maar als ze er in tuint!! Dan heb ik er helemaal tuk. Dan kan ik bewijzen dat ze heeft gelogen in de rechtzaal en is ze totaal ongeloofwaardig.
Do not mess with me!

Ik ben nog steeds voor de "date" op zondag hoor!! Opper maar wat, ik ga wel mee!

@Jenny, Je kan zeer zeker witte vloed krijgen na je eisprong. Ik heb het immers elke maand. Volgens mij is dat bij elk persoon een beetje verschillend hoe die ergens op reageert. Hopelijk duidt het op een zwangerschap!! Nog een weekje ongeveer toch?

Toch wel vreemd wat stress kan doen met je menstruatie.. In eerste instantie bijna over na 3 (?) dagen en nu de stress weggevallen is, leek ik haast wel dood te bloeden (sorry voor de ranzige details) Hopelijk is het snel over..

Iig bedankt voor jullie steun van de afgelopen tijd! Echt super!

Liefs, Mayo

@Jolien, Moest even ee pagina terug kijken om te zien wat je had geschreven, Eerst een vreemde bloedinge en nu ziek met koorts.. Vreemd. Kan natuurlijk toeval zijn maar misschien maar wel even contact opnemen met je HA?? Vind het wel vreemd klinken..

@Elena, Echt blij dat die klacht is ingetrokken! Nu hoef jij niet in de zelfde stress te zitten dan dat ik zat.

@Shari, Wanneer heb je je gesprek. Spannend!

@Astrid, Krijg je nu met 12 weken de laatste "voorlopige" echo? Dat is over 3 weken toch?

@Edith, Wat jij hebt met je eisprong herken is wel een beetje. Ik ben er ook nog steeds niet overuit of het dan mijn ei is of iets anders.

@Allen, Nog een berichtje gehad van mijn collega, Het was dus wel een bbz! Zit nu nog in haar eileider. Ze heeft maar 1 eierstok dus ze moeten voorzichtig te werk gaan. Wat gaat dat nu op een vreselijke manier zeg.. jakkie!

Liefs, Mayo

Hey dames,

Hier vandaag een hele negatieve zwangerschaps test, dus ik ga hopen dat ik snel ongi word en dan volgende maand aan de ovu testen. Het lijkt veel korter door de miskramen, maar we zijn alles bij elkaar nu toch ook alweer 7 maanden bezig.

Nog een reden dat ik hoop dat ik snel ongi word als ik niet zwanger ben (je blijft toch altijd dat iniminie beetje hoop houden zo'n paar dagen voor de NOD)
Is dat ik 23 september op excursie moet voor 3 dagen met mn leerlingen, en wil dus niet dat de ovulatie in 1 van die dagen valt.... dan wil ik gewooon thuis zijn!
Maarja, we hebben het helaas allemaal niet voor het zeggen.

@mayo, wel fijn dat het er nu iets beter voorstaat met de zaak, vreselijk voor je collega, ken ook een meid die 2 bbz heeft gehad en dus geen eierstokken meer heeft, wandaar dat dat het eerste was wat ik vroeg.

@astrid wat super van je mooie echo.

@ sjaar wat ongelofelijk fijn dat je een hartje gezien hebt!! Kan me voorstellen dat er een hele last van je schouders gevallen is.

Terug
Bovenaan