Zwanger worden na een miskraam

@Marjoleine: ik ben in november of december begonnen.
Eerste mk mt 6 wkn, tweede met 11 wkn. wel 2e of ronde raak steeds.
Dus al 10 ronde of zo??!!
Zo heb ik nooit geteld hoor....

Morgen nacontrole gyn.
Krijg dan uitslag van chromosoomonderzoek op vruchtje.
Vandaag nog test gedaan: neg. Mocht hij er naar vragen...

@Jen: hm toch wel heel spannend zo;n heel licht streepje....
Ik duim voor je....

Hoi dames,

Hier een negatieve test. Dus nu maar duimen dat ik snel ongi word!! dan kunnen we tenminste weer verder. Ik ga maar is een pak ovulatietesten bestellen. Dan kunnen we wat gerichter te werk gaan.

@edith spannend hoor dat je vandaag de uitslag krijgt. Ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen, omdat er meestal niks uitkomt bij iemand van 26 met al een gezond kindje vertelde mn gyn.
Hoop voor je dat er bij jou helemaal niks bijzonders blijkt te zijn en dat je gewoon pech hebt. Hebben ze bij jou ook een bloedstollings onderzoek gedaan??

Liefs Jen

Nou hier is de ongi gekomen hoor. precies 28 dagen na mn vorige ongi (het scheelt letterlijk maar een paar uur). wel fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben.

ZWANGEREN:

Astrid -Zwanger! - kind 3 28-03-2010
Shari(SjAAR) -Zwanger! kind 1 13-04-2010

NOD's:

Jenny (JENNYBABEK)- NOD30/08 - ronde 1 na mk- kind ..
Jolie -NOD 2/09 -ronde 2 na mk -kind 1
Edith - NOD 08/09- ronde 2 na 2e mk - kind 3
Marjoleine(KEANOSMAMA)-NOD 20/09 -ronde 5 na mk- kind 2
Elena- NOD 27/09- ronde 1 na mk- kind 1
Jen(KNUTSELJUF)-NOD 28/9 -ronde 2 na 2e
mk- kind 2

hoi meiden!

@jen: wel balen dat je nu weer je ongi hebt..ma idd wel fijn dat je weet waar je aan toe bent.. op naar de volgende ronde!

@elena: voor jou ook balen dat het weer die week is... mja ook voor jou.. op naar de volgende ronde!!

@astrid: k vind honden erg leuk.. ma die hond van mn ouders is zoooo verwend.. kan met alles wegkomen.. en als k midden in de nacht haar uitwerpselen op kan ruimen kan k best wel kwaad worde jah..:p k bedacht me trouwens gisteraaf dat als k nu nie zwanger was geweest ik al voor de 2e keer ongesteld had moete worde nu.. heeeerlijk om da nie te zijn..

@marjoleine: hoe bedoel je het langste bezig? k denk (correct me if' I'm wrong..) dat ik da ben.. k ben al vanaf april vorig jaar (dus 2008) bezig.. ondanks dat dit jaar snel is gegaan dus al wel een tijdje.. en met een beetje geluk dus in april 2010 een kleine.. 2 jaar na t begin..

@jenny: nog geen ongi te bekennen? ben benieuwd!

@edith: vandaag voor na controle? succes he? ben wel benieuwd of er iets uit het chromosomenonderzoek komt.

liefs

Ook vandaag nog geen ongi, ben wel sinds gisteren niet helemaal lekker, beetje misselijk bij vlagen dus misschien dat het morgen alsnog komt en ben ik gewoon misselijk nu omdat mijn lichaam compleet ontregelt is ofzo. Hoop natuurlijk dat het uitblijft.
Straks even een nieuwe vloer kopen we hebben een hele mooie gezien zacht grijs laminaat met een grote steen motief. Wel beetje duur :S voor hele huis beneden ruim 1100 euro kwijt, maar ja dan heb je wel kwaltiteit natuurlijk en kan het een aantal jaren mee.
Vandaag ook nog even de kater laten castreren ( ironisch wij doen er alles aan om zwanger te raken en die beesten laten we zo helpen ) vindt het wel altijd zielig als je ze weer ophaalt dan zijn ze zo suf echt sneu.

Ohhh, allemaal hondenliefhebbers hier, houd ik mijn mond :p ik houd van katten ben bang voor honden, behalve voor die die hier loopt dan. Vroeger in mijn kont gebeten door een herder en in mijn schenen door een blinde poedel :s Heb er een beetje een trauma aan over gehouden!

Jen: kun je iets meer vertellen over een bloedstollingsonderzoek waar je het over hebt? Wat houd dat in?
En balen dat je na een (schijn)lichte streep toch ongi bent geworden, maar perfect op tijd dat wel!

Mayo: ik denk dat het wijs is dat je het zwanger worden op een laag pitje zet, je hebt anders zoveel hooi op je vork, daar ga je straks zelf nog aan onderdoor en je moet ook nog blijven functioneren voor je man en kind!

Jen: jullie zijn begonnen 4 maanden na de geboorte! Jeetje, je had er wel zin in dan. Stel dat die eerste goed was gegaan dan zat er maar 13 maanden tussen toch? Mijn vriendin heeft dat, die was per ongeluk zwanger geworden na de bevalling en dan ben ik toch blij dat ik ze iets verder uit elkaar heb hoor! Anders zitten ze onderhand tegelijk in dezelfde fase! Maar alsnog hoop ik natuurlijk dat het snel lukt voor jullie, hoor!

Vandaag mijn eerste positiebroek gekregen met de post! Super mooi btw (2e hands.be) en wat een verademing zeg, vooral met zitten! Ik hoef de knoop niet meer los te doen! Ook nog een positieshirtje ontvangen, nou lijkt het al heel wat hoor!

Jenny: spannend bij jou he!

xx

Hey astrid,

We hadden er inderdaad zin in, ik ben nu opzich wel blij dat er iets meer tijd tussen komt te zitten, we hadden ook niet verwacht dat ik meteen zwanger zou worden. Voor ons zoontje zijn we toch wel 8/9 rondes bezig geweest, vandaar dat we zoiets hadden van, meteen maar beginnen, dan zijn we als ie een jaar is misschien wel zwanger. Nu mag ik duimen dat dat nog gaat gebeuren, volgende NOD is pas weer 28 september, dus zwanger worden gaat misschien nog net lukken voor ie 1 is, maar een positieve test voor 20 september dus in ieder geval niet meer.

Bij een bloedstollings onderzoek doen kijken ze naar de stolling van je bloed (trombose bijv.) als je bloed te snel klonterd dan kan er een bloedpropje in de navelstreng aan zitten en stopt de verbinding tussen kind en moeder, dit kan een oorzaak zijn voor herhaalde miskramen, bij mij komt het niet voor in de familie en ik bloed juist heel snel en heftig, dus hier geen stollings problemen.

M'n ongi is trouwens echt maar minimaal, echt alleen maar roze slijm. hopen dat het nog een beetje gaat doorzetten, is gelukkig wel minder heftig dan vorige maand. toen was het echt 7 dagen helder rood.

Ik ga snel nog wat dingen voor mn werk doen, morgen weer voor de klas staan en daarna tot half 5 vergaderen :(

Liefs Jen

20 september word ie 1, ohhh, een mijlpijl! Leuk!!! Loopt ie al of niet?
Anders had je er nu onderhand al eentje bij gehad, toch? Als ik kijk hoe druk die vriendin van mij het blijft hebben...

Dus als ik jou verhaal over die bloedstolling lees is mijn 'von willebrand' alleen mar positief! Ik bloed langer en meer, dus minder kans op propjes toch? Zit er bij jou in de fam ook niet een vorm van von willebrand als je zo snel bloed en zo lang? Heb je ook snel blauwe plekken en zo?

Raar dat die ongi nu weer zo weinig is, maar het is je tweede he? De vorige keer ben je zo groed schoongemaakt van binnen dat er nu misschien niet veel meer zit; alleen een beetje slijm ;)

Morgen gaat zoonlief weer naar school en hij wil weer niet. Ohhh, ik zie er zo tegenop voor hem he, ik hoop zo dat het mee gaat vallen voor hem. Wat een hel kan dat toch zijn voor kindjes als ze niet willen he... :(

x

Terug
Bovenaan