Zwanger worden na een miskraam

Hihihihi! Ja inderdaad Edith, alsof het eitje het gehoord heeft
De vorige keer hadden we net de knoop doorgehakt om een verwijzing te gaan vragen omdat het allemaal zo lang duurde en toen bleek ik ineens zwanger te zijn.
Nu staat de afspraak met de gyn vast en springt mijn eitje, nadat ik net de knoop had doorgehakt een kuurtje voor mijn ongi aan te vragen. Heel typisch.
Nu maar hopen dat het ook een gunstige uitwerking heeft .
Leuk, hebben we samen onze NOD!
Ik duim voor jullie! (en voor onszelf natuurlijk). Zou wel heel erg leuk zijn he!
Kunnen we in de mamaclubs ook samen kletsen .

Groetjes Suus

Ook hier nog even.
Heel spannend inderdaad. Zou graag de klok vooruit zetten nu, zodat we weten of het gelukt is ja of nee.
Ze zeggen dat je de eerste 3 maanden verhoogd vruchtbaar bent. Ronde 1 is het hem niet geweest bij mij. En door mijn lange cyclus dit keer ben ik inmiddels al bijna 3 maanden verder. Dus ik hoop dat die 3 maanden voor ons wel opgaan.
We gaan gewoon enorm voor elkaar duimen nu!

Groetjes Suus

Hallo,
Ik heb vorige week donderdag een miskraam gehad en zaterdag de vrucht verloren. De Gyn heeft gecontroleerd of alles weg is. Helaas was alles weg. Gelukkig geen curretage nodig gehad.
Ik verbaas me heel erg om mijn reactie. Ben heel nuchter en wil niets liever dan meteen weer zwanger worden. Kennen jullie dat gevoel?
De gyn zei dat het wel 6 tot 8 weken kan duren tot de volgende eisprong maar heb ook wel eens gehoord dat mensen daarna direct zwanger zijn geworden. Heeft iemand daar ervaring mee..

Grtjs, Marjoleine

Hoi Marjoleine,

He wat rot zeg! Moeilijke tijd zo he! Sterkte in ieder geval!
Een aantal meiden zijn meteen weer zwanger geraakt na de mk en een aantal zijn nog bezig.
Mijn eerste cyclus na de mk duurde 5 weken, zit nu in 2de ronde na de mk en heb nu pas na 7 weken mijn eisprong gehad.
Nou heb ik deze keer veel problemen met mijn cyclus ook al voor de zwangerschap, dus is het niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk.
De cyclus verschilt dus echt enorm. Van gewoon 28 dagen tot 9 weken dus.
Helaas echt een kwestie van afwachten. Temp je of gebruik je ovulatietesten?
Ik herken het gevoel heel erg dat je het liefst zo snel mogelijk weer zwanger bent hoor! Heb ik ook!
Vooral net na de MK was dat gevoel enorm! Gewoon omdat je zwanger was en dan ineens niet meer. Dat was ook voor mij zo moeilijk te accepteren.
Vooral omdat mijn schoonzusje en ik gelijk opliepen (scheelde 5 dagen), dus wordt er ook vaak mee geconfronteerd.

Geef jezelf in ieder geval de tijd en de rust om het allemaal een beetje te verwerken en 'klus' gewoon regelmatig. Wie weet hoor jij bij de gelukkigen die meteen weer zwanger is!

Groetjes Suus

Hai Suus,
Bedankt voor je berichtje. Ik was van mijn MK binnen 3 maanden zwanger en van mijn zoon binnen 2 maanden. Ik heb een hele goede en stabiele cyclus.. Hopelijk is ie dat nu nog. Ik "klus" wel gewoon normaal. Ik denk ook niet dat mijn man daar echt voor open staat om elke dag het verplichte nummertje te moeten doen.. Neehh. Ik wacht dus nog even met temperaturen en met testen,  sowieso tot mijn menstruatie denk ik maar...
Ik vroeg me alleen af of je na je  MK nog een eisprong kan krijgen.. of is deze er niet tot je volgende menstruatie..  Is waarschijnlijk ook weer per persoon verschillend.

De verloskundige vertelde me dat je cyclus als volgt rekent. De dag dat je normaal gesproken ongesteld had moeten worden. Voor hele korte zwangerschappen "de testdag" vanaf dat moment +/- 28 dagen. De miskraam moet je niet zien als menstuatie. Natuurlijk is elk lichaam anders en heeft het 1 langer nodig om te herstellen dan de ander.

Grtjs!
Marjoleine

Ik weet steeds niet moet ik wel/niet reageren... Want ik weet dat jullie zo graag zwanger willen worden... Nah ja, ik wil in ieder geval zeggen dat ik vaak aan jullie denk!! En hoop dat jullie ook gauw mogen genieten van een wondertje in jullie buik!!

Dikke knuffel crazy girl

Terug
Bovenaan