Zwanger worden na een miskraam

Hoi meiden,

Zou ik ook met jullie mee mogen babbelen. Ik schrijf al mee met "miskraam gehad nu toch een paar vraagjes".

Ik heb 4 februari te horen gekregen bij de 12 weken echo, dat ons kindje is gestopt met groeien met 9 weken. Op 15 februari ben ik het vruchtje verloren door middel van cytotec. Een hele tijd nog gevloeid, maar nu heb ik op moederdag eindelijk weer na een lange periode (bijna 10 weken) een normale menstruatie gehad. Ik vloei ook niet meer tussendoor, dus ik hoop, dat ik op 8 juni ongesteld wordt, nou ja eigenlijk een positieve test in handen mag hebben, maar daar ga ik maar niet vanuit. Ik zal al blij zijn als ik eindelijk weer een normale cyclus mag hebben. Dan kunnen we ook weer een beetje nagaan, wanneer ik mij "ei" heb  om weer eens flink te klussen, hihi.

Deze week komen voor mij de klusdagen eraan (dus met Hemelvaart lliggen wij op bed, hihi). Hopelijk komt mijn ei dan ergens.
Heeft iemand ervaring met ovulatietesten.... Ik wil de aankomende twee rondes eerst gewoon proberen, omdat ik in oktober gestopt was met de pil en in november zwanger werd (in december hadden wij een positieve test). Dus eigenlijk maar twee rondes. Na de miskraam dus eigenlijk pas weer ronde twee nu.... spannend.

Hopelijk veel zwangeren deze maand!!

Liefs SanPap

Mooi, nu durf ik wel weer een verhaal te tikken.

Sanpap, welkom meid. Helaas jij ook op het mk forum. Heftig om pas bij de echo te zien dat het mis is. Ik begon bij 6 wkn zw schap te vloeien met veel kramp. Helaas was na 2 wkn nog een curettage nodig. Uiteindelijk na ruim 7 wkn pas weer ongi gehad. Nu de 2e ronde, mijn NOD is op 24 mei, dus over een week. Word er helemaal nerveus van...

Heb gelukkig al 2 gezonde meisjes, dus heb er wel vertrouwen in dat het weer kan.
Heb jij al kinderen of was dit je 1e zw schap?

We hebben heir een lekker divers groepje meiden, sommigen zijn al weer zwanger. maar allemaal met hetzelfde probleem: een mk hakt er flink in   en maakt je heel onzeker, zwanger of niet.

Liefs, Edith

Astrid,
tja het leven laat zich niet plannen he?
Bij mij kwam het ook perfect uit.

Maar als ik soms andere forums zie over meiden die er 3-4 jr over doen om zwanger te worden, dan kan ik het ook weer relativeren.
maakt het er niet minder kl*te om, maar ja: life is full of surprise, of zoiets...

Edith

quote: Edith38 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2009 22:13:03'));

Hee Astrid, jippie, je bent er weer. Nou ja, je las gelukkig wel mee.
Ik snap je gevoel hoor. Ik zit ook met een mengeling aan gevoelens hier. kan echt superblij zijn voor de zwangeren. maar idd ook zo'n nare jaloezie. Waarom de een alweer zwanger na een paar weken en ik pas weer ongi na ruim 7 wkn???
Ik merk ook dat ik veel meer gefixeerd ben op zwanger worden dan voor de mk.
soort gevoel van : ik hoor nu gewoon zw te zijn. Ik hoor met een buikje rond te lopen. Dat geeft een soort druk dat het nu dus ook snel moet.

Bah, had zo graag voor onszelf gehouden dat we nog een 3e kindje wilden, maar nu weet de hele wereld het....
Nog een week tot mijn NOD. Voel niks.Geen zware buik, geen gespannen borsten, niet misselijk, niks. Niet raak dus, volgens mij.
Heb van die supergevoelige sensitest in huis. zou al 6 dgn voor NOD kunnen testen volgens de gebruiksaanwijzing, maar dat vind ik weggegooid geld. Lijkt me sterk namelijk.
Ga toch maar braaf een weekje wachten...

Wat een herkenbare verhaaltjes!!!
Dat gevoel van 'zwanger willen zijn' is ook bij mij heel sterk geworden na de MK.
Tja, ik had al met een dikke buik kunnen lopen en nu heb ik niks. Dat besef doet nog steeds pijn.
Daarnaast het geheim willen houden.  Tja......daar gaat de verassing dan he!
Gelukkig vragen mijn moeder en schoonmoeder er niet zo naar, maar zondag wel een tante van  mijn man. Ook zo'n veelbetekenend; 'hoe gaat het'?
Ik heb een enorm opgeblazen buik, kan hem niet inhouden. Zie er gewoon 4 maanden zwanger uit, dus ik begrijp die vraag wel, maar hij blijft toch pijnlijk......
Tja............
Maar goed, hopelijk over een paar daagjes.................
Maar ben ook wel weer heel erg bang voor een grote teleurstelling hoor!
Ik heb bij de eerste ook klachtjes gehad voor NOD, maar bij de 2de en 3de zwangerschap niet. Dus het kan echt alle kanten op gaan. Heb deze klachtjes ook wel als ik ongi moet worden namelijk.....
Wordt dus echt gewoon afwachten. Donderdag NOD.............
woensdag naar de gyn voor een 1ste gesprek ivm zwangerschapswens en lange cyclus. Hopelijk gaat het daar bij blijven, maar we gaan wel!

Groetjes Suus

quote: JoDi2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2009 23:24:40'));

Hee, je snapt iig hoe het voelt... Die bruiloft, tja het is stom dat ik me daar zo op richt en is dat voorbij dan is er nog de bevallingsdatum van die andere zwangere die 7weken scheelde, en dan mijn eigen uitgerekende datum, er zal altijd wel EEN datum zijn waardoor je je rot kunt voelen, al mag ik toch wel hopen dat ik voor oktober wel weer zwanger ben. Nu de hoop maar op juni gooien,en wat jij zegt dat je het voor jezelf wilde houden en iedereen het nu weet, dat heb ik ook. Ca va??? Oui ca va....   oh is maar een kleine ca va.... en eet je eens wat   meer ben je gelijk wer zwanger. Heel vervelend. en oei het klink ego dat   ik jaloers ben, tuurlijk is het geweldig voor degene voor wie het meteen raak is en doodeng natuurlijk niet te vergeten, maar ook een steek in mijn hart daar ben ik heel eerlijk in.
En ik ben er veel te veel mee bezig, op momenten valt het mee hoor. Maar het was zo perfect, we wilde graag een het zelfde leeftijdsverchil als tussen de andere kids, en we zouden beginnen eigelijk in februari, en bam, precies zoals we het wilden en nu dan met de man vanwie ik wel houd, kon niet beter gewoon! Ik had nu ook mooi rond moeten zijn.  Je hebt er geen bal aan dat terug kijken en ik heb me ook donderdag vorgenomen elke dag iets te doen wat ik leuk vind, want er zijn soms nog dagen dat ik de deur niet uit wil om bolle buiken te vermijden.   Ik heb hier ook veel te weinig afleidng, ik ken hier niemand   praat de taal niet en vriendinnen in NL hebben zoiets van 'get over it', heb ik het gevoel. Ik kan nu alleen nog hopen op een normale cycles en geen 35 dagen of zoiets. En misschien kan mijn moeder van daarboven me in juni een handje helpen, dat mijn gebedjes uitkomen... tja, tblijft toch gewoon klote he...
Jij moet ook nog een week wachten op de ms, dan lopen we precies gelijk! Maar weer wachten dan he ;)
xx

Tuurlijk snappen we hoe jij je voelt! We snappen je juist heel goed, omdat we ook datzelfde voelen! Daarom is het zo prettig om er met elkaar over te praten hier he.
Die herkenning, hoe pijnlijk ook soms, is ook erg prettig.
Ik had vooral de eerste cyclus echt het gevoel dat ik er helemaal door geobsedeerd was. Nu door het tempen heb ik het even wat los kunnen laten. Maar nu zo kort voor mijn NOD (donderdag) en ik zie dan de bolle buik van mijn schoonzusje, dan denk ik, ik had die bolle buik ook kunnen hebben, ik had die bolle buik ook willen hebben!!!!
Tja. Maar de datum die in mijn hoofd zit waarvoor ik zeker zwanger wil zijn is 13 oktober. De uitgerekende datum. Ik zal echt diep verdrietig zijn als ik dan nog een lege buik heb.
Maar wie weet meid! Is de natuur je goed gezind en zend jouw moeder van boven ook wat glitters! Ik hoop het heel erg voor je! Net als voor de anderen en voor mezelf.
Want een MK meemaken is niet niks, heb ik zelf altijd wel wat onderschat!

Succes met wachten!
Liefs Suus

quote: SanPap reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-05-2009 08:27:13'));

Hoi meiden,

Zou ik ook met jullie mee mogen babbelen. Ik schrijf al mee met "miskraam gehad nu toch een paar vraagjes".

Ik heb 4 februari te horen gekregen bij de 12 weken echo, dat ons kindje is gestopt met groeien met 9 weken. Op 15 februari ben ik het vruchtje verloren door middel van cytotec. Een hele tijd nog gevloeid, maar nu heb ik op moederdag eindelijk weer na een lange periode (bijna 10 weken) een normale menstruatie gehad. Ik vloei ook niet meer tussendoor, dus ik hoop, dat ik op 8 juni ongesteld wordt, nou ja eigenlijk een positieve test in handen mag hebben, maar daar ga ik maar niet vanuit. Ik zal al blij zijn als ik eindelijk weer een normale cyclus mag hebben. Dan kunnen we ook weer een beetje nagaan, wanneer ik mij "ei" heb  om weer eens flink te klussen, hihi.

Deze week komen voor mij de klusdagen eraan (dus met Hemelvaart lliggen wij op bed, hihi). Hopelijk komt mijn ei dan ergens.
Heeft iemand ervaring met ovulatietesten.... Ik wil de aankomende twee rondes eerst gewoon proberen, omdat ik in oktober gestopt was met de pil en in november zwanger werd (in december hadden wij een positieve test). Dus eigenlijk maar twee rondes. Na de miskraam dus eigenlijk pas weer ronde twee nu.... spannend.

Hopelijk veel zwangeren deze maand!!

Liefs SanPap

Hoi San pap,
hebben wij dus allebei in feb een mk gehad alleen jij met 12 weken. Wat erg om er tijdens een echo achter te komen dat je kindje niet meer leeft!
En jij dus ook een lange cyclus. We hebben wel wat overeenkomsten.
Ik zit alleen nu in mijn wachtweken. Nog 3 dagen, dan weet ik meer.
Jij goed klussen de komende week en hopelijk snel zwanger nu! Na ruim 3 maanden mag dat wel weer eens he!

Heb jij altijd al een lange cyclus gehad of komt het echt door de mk bij jou?
Nu maar hopen dat je een beetje normale cyclus krijgt.

Ik heb wel ovu tests gedaan, maar nog nooit een positieve test gehad.
Ik ben sinds de mk gaan tempen en heb zo dus (nu voor de 2de keer in 3 maanden) een eisprong kunnen ontdekken.
Ja, ik moet er iedere dag op dezelfde tijd de wekker voor zetten (ook in het weekend) maar het geeft mij veel meer duidelijkheid. Ik vind het nu erg prettig. Niet zodat ik weet wanneer ik mijn ei krijg, want dat is steeds verschillend, maar wel om te zien wanneer dan mijn werkelijke NOD is, zodat ik niet tig testjes ertegenaangooi voordat ik uberhaupt een ei heb gehad  (nu na 7 weken eisprong, dus cyclus van 9 weken).

Ik zou je wel aanraden gewoon ovu tests via sensitets te bestellen. Die zijn lekker goedkoop en ook betrouwbaar, want ik ken er genoeg die er wel baat bij hebben gehad!

Groetjes en succes met zwanger worden!

Liefs Suus

Hoi meiden,

Even jullie vragen beantwoorden: Mijn verhaal

wij hebben nog geen kinderen. Wij zijn  vorig jaar getrouwd en besloten te stoppen met de pil. Ik ben in de tweede ronde zwanger geraakt. De eerste ronde, had ik een cyclus van 30 dagen. 30 dagen na mijn eerste echte natuurlijke menstruatie heb bleef de mensturatie uit. Ik had ook vage klachten, duizelig en zere boobs, toen heb ik een test gedaan, en wat bleek zwanger.

Wow zo snel hadden wij het niet verwacht.
Na 10 weken gingen mijn borsten minder zeer doen, en ik dacht, ow dit is mis... maar iedereen stelde mij gerust (huisarts, verloskundige, internet, en mijn ouders). Ik was 11,5 week zwanger, toen had ik mijn echo. Daaruit bleek dat het kindje met ongeveer 9 weken en 5 dagen was overleden..... Toen viel ik echt van zonnig in donkere wolken... waarom wij...... maar die vraag stelt iedere vrouw zich wel af die een miskraam krijgt.....

Daarna bleef ik maar vloeien..... weer terug, maar alles zag er netjes uit. Uit bloedonderzoek bleek, dat mijn hormonen nog een beetje in de war was.... Ik kreeg te horen: Het is net als ontzwangeren, het kan rustig 6 tot 9 maanden duren, voordat je lichaam hersteld is........
Ik heb wel dagen gehad dat ik helemaal niets had en toen weer een paar dagen van dat vieze bruine..... toen weer gewoon rood (echt bloed) voor een dag.... zo weken doormodderen. totdat het toch echt afgelopen was en ik met moederdag eindelijk echt weer eens normaal (3-4 dagen) ongesteld werd... Hopelijk hoef ik nu geen 10 weken op mijn volgende menstuatie te wachten........ want tja heel herkenbaar............... Wil zo graag weer zwanger worden.... al die dikke buiken, die ik nu ook had kunnen hebben... zo gemeen soms. Op zich voel ik me wel goed hoor, maar je hebt van die momenten, dan is het gewoon K*T...

Maar goed, wil dus ook wel een ovulatietest gebruiken, maar deze ronde in elk geval nog niet. Ik hoop dat ik dus gewoon op 8 juni ongesteld mag worden (of natuurlijk zwanger mag zijn), maar als ik ongi word dan zit er in elk geval weer regelmaat in.... maar volgens mijn verloskundige kan dat nog wel even duren.......

Dat is zo'n beetje ons verhaal.....

Hopelijk in MEI alle meiden een EI... dat we maar massaal zwanger mogen raken..........

We heb ik het gevoel, dat ik er nu heeeeeel lang op kan gaan wachten dat ik weer zwanger ben, maar goed, dat gevoel maar weg doen en positief blijven.....

ben trouwens 25 jaar en mijn man is 30 jaar!

Liefs SanPap

Terug
Bovenaan