Zwanger worden na een miskraam

Sanpap, o wat erg voor je, je eerste zw schap al meteen een mk!!!
He bah...

Maar goed, jij gaat met het mooie weer met hemelvaart dus de hele dag in bed liggen met je mannie

En Suus en ik gaan nagelbijtend zitten wachten tot we durven te testen...

@ Suusie: Jeetje meid wat heb jij een lange cyclus... geduld is een schone zaak... Ben je niet naar de huisarts geweest met je lange cyclus? Want daar kan je wel een hormoonkuur voor krijgen, zodat je wat vaker een "eisprong" hebt... Ik heb namelijk niet alles terug gelezen, dus misschien heb je het ook al eens verteld.

Whwhwhaaahh wij met hemelvaart lekker in bed duiken, hihi. Wij gaan lekker van genieten....
Ik moet wel zeggen, nu ik eindelijk weer ongesteld ben geweest en het "idee" heb (of dat ook zo is weet ik niet, moeten we eerst afwachten) dat mijn cyclus weer terug is.... het wel spannend vind om er weer voor te gaan.... Weer rekenen wanneer ben je vruchtbaar, en dromen over een beeb... maar ja dan is het hopelijk over een paar maanden zo ver... en dan weer die angst om het te verliezen.... Mijn verloskundige heeft gezegd, dat ik met 7 á 8 weken mag komen, zodat ze een hardje kunnen zien.... En toen zei de gynaecoloog dat ook nog eens:   en als we dan een hardje zien is het 1 % kans dat het MIS gaat..... Tsss dat is lekker, behoorde ik tot die 1 % want mijn vruchtje heeft geleefd tot ongeveer 9 en een halve week.....
Dus als het weer zover mocht zijn, wil ik met 7 á 8 weken een echo, en dan eis ik er met 10 weken nog eentje.... Het is wel goed... en met 12 weken krijg je er toch nog eentje of niet?

Hopelijk mag het snel raak zijn..... maar niet te veel mee bezig zijn, want dat is ook niet goed, maar toch doet een vrouw dat denk ik al snel.... Hoe ervaren jullie dat?

Al die zwangeren om ons heen, doet mij wel eens pijn. En mijn moeder die dan zegt: Doe dat maar niet, want dat is niet goed als je zwanger bent... En die vragen en blikken van: Ow ze drinkt geen wijn, zal ze weer zwanger zijn. Je ziet het gewoon aan die blikken... zo klote.
Maar goed dat zal er wel bijhoren.... Gelukkig heb ik een hele lieve man... de schat.

@ Edith en Suus: Voor jullie weer een spannende tijd. Hopelijk mag het zo zijn voor jullie!! En dan kom ik er achteraan, goed... hihi. Ik duim heel hard voor jullie.
Ik zat op op een forum, zwanger worden met een stuk of 15 meiden. Ik heb samen met twee andere dames een miskraam gehad, de rest is allemaal zwanger... Vruchtbaar groepje. Hopelijk mag ik me er snel weer bij aan sluiten

Oja en suusie, ik herken dat gevoel dat je zwanger wil zijn, voordat het de datum is dat je anders uitgeteld zou zijn. Ik was anders 29 augustus uitgeteld... Hopelijk mag het voor die datum weer raak zijn voor ons allemaal.

'Liefs SanPap

quote: SanPap reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2009 08:00:25'));

@ Suusie: Jeetje meid wat heb jij een lange cyclus... geduld is een schone zaak... Ben je niet naar de huisarts geweest met je lange cyclus? Want daar kan je wel een hormoonkuur voor krijgen, zodat je wat vaker een "eisprong" hebt... Ik heb namelijk niet alles terug gelezen, dus misschien heb je het ook al eens verteld.

Whwhwhaaahh wij met hemelvaart lekker in bed duiken, hihi. Wij gaan lekker van genieten....
Ik moet wel zeggen, nu ik eindelijk weer ongesteld ben geweest en het "idee" heb (of dat ook zo is weet ik niet, moeten we eerst afwachten) dat mijn cyclus weer terug is.... het wel spannend vind om er weer voor te gaan.... Weer rekenen wanneer ben je vruchtbaar, en dromen over een beeb... maar ja dan is het hopelijk over een paar maanden zo ver... en dan weer die angst om het te verliezen.... Mijn verloskundige heeft gezegd, dat ik met 7 á 8 weken mag komen, zodat ze een hardje kunnen zien.... En toen zei de gynaecoloog dat ook nog eens:   en als we dan een hardje zien is het 1 % kans dat het MIS gaat..... Tsss dat is lekker, behoorde ik tot die 1 % want mijn vruchtje heeft geleefd tot ongeveer 9 en een halve week.....
Dus als het weer zover mocht zijn, wil ik met 7 á 8 weken een echo, en dan eis ik er met 10 weken nog eentje.... Het is wel goed... en met 12 weken krijg je er toch nog eentje of niet?

Hopelijk mag het snel raak zijn..... maar niet te veel mee bezig zijn, want dat is ook niet goed, maar toch doet een vrouw dat denk ik al snel.... Hoe ervaren jullie dat?

Al die zwangeren om ons heen, doet mij wel eens pijn. En mijn moeder die dan zegt: Doe dat maar niet, want dat is niet goed als je zwanger bent... En die vragen en blikken van: Ow ze drinkt geen wijn, zal ze weer zwanger zijn. Je ziet het gewoon aan die blikken... zo klote.
Maar goed dat zal er wel bijhoren.... Gelukkig heb ik een hele lieve man... de schat.

@ Edith en Suus: Voor jullie weer een spannende tijd. Hopelijk mag het zo zijn voor jullie!! En dan kom ik er achteraan, goed... hihi. Ik duim heel hard voor jullie.
Ik zat op op een forum, zwanger worden met een stuk of 15 meiden. Ik heb samen met twee andere dames een miskraam gehad, de rest is allemaal zwanger... Vruchtbaar groepje. Hopelijk mag ik me er snel weer bij aan sluiten

Oja en suusie, ik herken dat gevoel dat je zwanger wil zijn, voordat het de datum is dat je anders uitgeteld zou zijn. Ik was anders 29 augustus uitgeteld... Hopelijk mag het voor die datum weer raak zijn voor ons allemaal.

'Liefs SanPap

@SanPap
Jeetje wat een verhaal zeg. Ik ben 2x zwanger geraakt door de pil heen. 1x een miskraam en 1 gezonde zoon. Mijn zoon is nu 1,5 jr en wouden we  het toch graag proberen. Nu niet in 1 x raak maar naar 3 maanden en naar 5,5 week weer een miskraam.  Ik heb nog geen flauw idee hoe mijn cyclus nu is... en zet dus ook mijn beste beentje voor. Groot gelijk heb je dus dat je donderdag de heledag in bed ligt!  Ik temp nog niet.. wil eerst afwachten wanneer ik weer ongesteld word.. als  ik niet zwanger word... Ik  heb ook net als alle andere dames het gevoel dat  je weer zwanger wilt zijn voor de uitgerekende datum. Ik heb pas net de miskraam achter de rug dus heb iets meer tijd.. Ik duim voor jullie allemaal!

Lieve meiden.
Ik hield het niet meer uit. a.s. zondag mijn NOD, vandaag 5 dagen ervoor. Gisteravond misselijk van het avondeten. En steeds zo moe...
Sensitest beweert dat hun Xtra sensitive 6 dgn voor je NOD al kan.

en nu zit ik al een uur naar het meest vage streepje op de hele wereld te kijken...

Maar het is toch echt een streepje. Nog een andere gewone test gedaan, met zo mogelijk een nog lichter streepje!
Ja, ik weet het streep is streep, dat roep ik zelf ook altijd stoer, maar o lieve help wat word ik hier emotioneel van.

Ben zo blij, maar ook zo bang.
Eerst het wachten tot je eindelijk kunt testen. Maar nu begint voor mij het echte zenuwslopende wachten. Twee weken na mijn mk nog pos testen gehad door achterblijvend weefsel. Dus deze pos test is zo eng. Met 6-7 wkn zw schap kan ik een vroege echo krijgen, als dit verder goed gaat. Dus nu komt het echte wachten voor mijn gevoel. Over 3 tot 4 weken weet ik hopelijk meer.
En over een paar dagen   nog maar eens testen voor een echt vette streep.

Edith

quote: Edith38 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2009 21:01:49'));

Lieve meiden.
Ik hield het niet meer uit. a.s. zondag mijn NOD, vandaag 5 dagen ervoor. Gisteravond misselijk van het avondeten. En steeds zo moe...
Sensitest beweert dat hun Xtra sensitive 6 dgn voor je NOD al kan.

en nu zit ik al een uur naar het meest vage streepje op de hele wereld te kijken...

Maar het is toch echt een streepje. Nog een andere gewone test gedaan, met zo mogelijk een nog lichter streepje!
Ja, ik weet het streep is streep, dat roep ik zelf ook altijd stoer, maar o lieve help wat word ik hier emotioneel van.

Ben zo blij, maar ook zo bang.
Eerst het wachten tot je eindelijk kunt testen. Maar nu begint voor mij het echte zenuwslopende wachten. Twee weken na mijn mk nog pos testen gehad door achterblijvend weefsel. Dus deze pos test is zo eng. Met 6-7 wkn zw schap kan ik een vroege echo krijgen, als dit verder goed gaat. Dus nu komt het echte wachten voor mijn gevoel. Over 3 tot 4 weken weet ik hopelijk meer.
En over een paar dagen   nog maar eens testen voor een echt vette streep.

Edith

Ohhh Edith wat spannend! Ik hoop echt voor je dat je weer opnieuw zwanger bent!

Vorige maand was ik ook te vroeg met testen en kreeg ik ook zo'n heel vaag streepje. Ik werd gek. Was het nou wel of niet zo... Ik moest het weten dus heb een digitale test gekocht. Zwanger of niet zwanger. Er stond zwanger! Ik was enorm happy en had zekerheid! Helaas kwam er aan die blijdschap al snel een einde door de mk maar we waren weer zwanger.. Hoe licht het streepje ook was!

I will keep my fingers crossed for you!

Grtjs, Marjoleine

Hoi meiden,

Vandaag (net) ongesteld geworden. Dus dat werkt allemaal zoals het
hoort. Volgens de gyn wel goed dat ik getempt had en hij kon zien dat
ik hoogstwaarschijnlijk een goede eisprong heb. Alleen de lengte van
mijn cyclus is veel te lang. Tja, dat wist ik natuurlijk wel!

Hij heeft mij eigenlijk niks nieuws verteld. Wel jammer dat ik nu
nog 1 cyclus moet afwachten van hem. Hij wil in mijn natuurlijke cyclus
op hormonen gaan prikken een week na de eisprong. Kijken of mijn
hormonen op dat moment de juiste waardes hebben.

De cyclus daarop mag ik beginnen met clomid.

Alleen, hij heeft het receptje al meegegeven....................

Nu zit ik natuurlijk in een dilemma. Heb hem wel gevraagd of ik
niet meteen mocht beginnen, maar hij vond het beter nog 1 cyclus
natuurlijk te doen, zodat hij de hormonen goed kon bepalen, zoals ze
zijn als ik geen tabletten gebruik

Als ik daar dan niet zwanger van ben geraakt, mag ik dus de volgende cyclus met die medicijnen beginnen.

Ik moet dan een cyclus van binnen de 30 dagen krijgen. Is dat niet
zo, dan wordt de dosering verhoogd, totdat ik een cyclus van binnen de
30 dagen heb, zodat ik tenminste weer gewoon 12 kansen per jaar heb,
ipv 4-6 kansen per jaar.

Daarnaast zou het fijn zijn als ik 10% van mijn gewicht kwijt raak.

Ja, ook dat snap ik heel goed, en al een eeuwige strijd voor mij.
Ik krijg het er gewoon niet af! Maar goed, het is weer gewoon
afwachten. Hij zei nog wel dat hij geen zwangerschap kan garanderen,
maar ook dat snapte ik bij voorbaat wel. Zei ook al dat ik al heel blij
zou zijn als we wat vaker de kans hadden op een zwangerschap, dat het
ons daar ook om te doen was.

Als de clomid aanslaat moeten we het zelf 6 maanden proberen.
Daarna komen we pas in aanmerking voor verder onderzoek en/of
behandeling. Nou zit ik daar ook niet op te wachten (nu niet in ieder
geval) dus vind dat ook prima.

Manlief moet ook nog wel even wat inleveren, maar daar verwacht de
gyn geen problemen mee, aangezien hij mij al 3 x zwanger heeft gemaakt
hij ziet het niet zo erg zitten, is bang dat ie niet kan presteren op
het 'moment supreme'. Slaat natuurlijk nergens op he. Maar goed, dat is
mannen eigen denk ik.

Maar goed, op naar een nieuwe ronde. Hoop echt van harte dat het
niet weer zo'n lange cyclus wordt, want dan zijn we zo weer 9 weken
verder Tenzij ik toch besluit stiekem vast te beginnen met die clomid

Liefs Suus

OOoh Edith, wat spannend!!!!!!
Het zou wel helemaal fantastisch zijn he!
Maar helaas ken ik het, het vasthouden van een positieve test en alsnog ongi worden. Dus snap je onzekerheid! Maar ik ga heeeeeel hard voor je duimen dat het gewoon wel zo mag zijn deze keer!
Wanneer ga je weer testen?
Toch wel lekker in ieder geval dat ie nu positief is he! Er is in ieder geval een eitje bevrucht! En dat is super positief!!!!

Duim duim duim duim duim duim, enz enz

Liefs Suus

Oeps ik had mijn berichtje gekopieerd en geplakt van gisteren. Ben dus gisteren ongesteld geworden. Dus vanaf gisteren is de nieuwe ronde ingegaan.
Manlief vind dat we gewoon naar de dokter moeten luisteren en dus nog 1 normale cyclus af wachten. Tja, ik wil ook wel dat hij achter mij staat, dus moet ik nu ook achter hem staan. En dus toch maar netjes deze ene natuurlijke cyclus nog afwachten. Maar ik ben zooooo bang dat het weer zo'n lange cyclus gaat worden.
Maar goed, uiteindelijk zal ik wel weer een eisprong krijgen (denk en hoop ik) dus ook wel weer een kans natuurlijk. Zou ook wel super zijn als we alsnog de medicijnen niet nodig gaan hebben natuurlijk.
Heel dubbel allemaal dus. Maar goed, we gaan samen weer ons best doen!

Terug
Bovenaan