Zwanger worden na een miskraam

Hoi edith,

Ik had ook een lichte streep hoor, maar streep=streep. Pas na 1,5 week overtijd was mn streep echt goed, toen is ie door moeders voor moeders gedaan de test en was hij even dik als de controlestreep. Ben echt blij, ben nu het moment voorbij dat ik vorige keer het vruchtje verloor. Heb er echt wel vertrouwen in dat het goed komt nu!!!. Nog 10 dagen tot de eerste echo, met ongeveer 8 weken. Daarna kunnen we echt gaan genieten.
Ik hoop je snel bij de januari 2010 mama's te zien!!

Liefs Jen

Lieve meiden, bedankt voor jullie steun!
Begin het nu toch ook zelf te geloven.
Vanochtend zo moe en kotsmisselijk opgestaan, hahaha
Ga deze week de vk maar eens bellen. En dan mag ik ook voor een vroege echo.

Zal blij zijn als ik ook over de termijn van 6 wk en 2 dgn heenben. Toen ging het vorig keer mis.
Is natuurlijk hardstikke psychologisch, want daarna kan het ook nog mis gaan, maar dat zullen jullie ook wel hebben...

Hoi meiden,

Mag ik even meekletsen?
Ik heb dinsdag een mk gehad na bijna 8 weken zwangerschap.
Het was onze 1e zwangerschap, erg verdrietig allemaal
Probeer het een plekje te geven en door te gaan.

We gaan nu even een cyclus afwachten, hebben jullie enig idee wanner dat weer op gang komt??? We willen het liefst zo snel mogelijk weer proberen.

Hoi zwanger2be,

Wat vreselijk van je miskraam, ik had nog niet op het januari forum gereageerd, maar ik weet hoe je je voelt. Ik heb 3 maanden terug ook een miskraam gehad.
In principe kan je weer onveilig gaan vrijen als het bloeden is gestopt. Ik was meteen na de miskraam weer zwanger (6 weken na de miskraam) en ben niet meer ongesteld geweest.
Hou wel goed in de gaten of de oude hormonen al uit je lijf zijn. Ik had tot 4 weken na de miskraam (licht) positieve zwangerschaps testen door het oude hormoon (van de miskraam) Ik had na 4 weken eindelijk een negatieve test in handen en daardoor wist ik toen ik met 6 weken na de mk een positieve test had dat het ging om een nieuwe zwangerschap.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal weer zo snel mag gaan als dat het bij mij is gegaan.

Liefs Jen

quote: knutseljuffie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-05-2009 10:42:04'));

Hoi zwanger2be,

Wat vreselijk van je miskraam, ik had nog niet op het januari forum gereageerd, maar ik weet hoe je je voelt. Ik heb 3 maanden terug ook een miskraam gehad.
In principe kan je weer onveilig gaan vrijen als het bloeden is gestopt. Ik was meteen na de miskraam weer zwanger (6 weken na de miskraam) en ben niet meer ongesteld geweest.
Hou wel goed in de gaten of de oude hormonen al uit je lijf zijn. Ik had tot 4 weken na de miskraam (licht) positieve zwangerschaps testen door het oude hormoon (van de miskraam) Ik had na 4 weken eindelijk een negatieve test in handen en daardoor wist ik toen ik met 6 weken na de mk een positieve test had dat het ging om een nieuwe zwangerschap.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal weer zo snel mag gaan als dat het bij mij is gegaan.

Liefs Jen

Hoi knutseljuffie,

Bedankt voor je lieve woorden.
Kun je dan gelijk al wel weer beginnen, en hoe merk je of al de zwangerschaps hormonen uit je lichaam zijn?
En jij dan gefeliciteerd met je zwangerschap zeg!!! super en fijn alweer zo snel..

Ik denk dat ik bij een evt. " nieuwe" zwangerschap wel wat rustiger zou zijn...bij de vorige die dus eindigde in een mk was ik heel erg gefocused op bloed verlies.
En had ook al een week bruine afscheiding..en die stress daarbij doet er niet veel goed aan.

Hoe gaan jullie een evt. nieuwe zwangerschap in, met angst of toch ook wel hoopvol?
Ik vind dat wel moeilij hoor,

Liefs An

Hoi an,

Wij mochten van de verloskundige meteen weer beginnen, ondanks dat ik een curretage had gehad na de miskraam (dan maken ze de baarmoeder onder narcose schoon). Wat de vk aangaf was: Als je lijf er niet aan toe is word je niet zwanger.

Ik was ook erg gefocust op mn bloedverlies (wat al 2,5 week duurde voordat ik het vruchtje verloor) en heb nu ook meer vertrouwen in deze zwangerschap (heb heel veel last van kwalen en heb geen bloedverlies)

Je kan kijken of het hormoon uit je lijf is door simpelweg een zwangerschapstest te doen. Ik deed iedere week een testje (zo'n goedkope van de kruitvat, 2 voor 5 euro) Zo wist ik uiteindelijk dat het helemaal weg was. Anders doe je misschien over 4 weken een test, ben je blij dat ie positief is en blijkt het toch nog van de oude zwangerschap te zijn. Dat is natuurlijk helemaal niet leuk.

Bij mij ging het hormoon trouwens heel langzaam uit mn lijf. Bij een heleboel vrouwen is het met 2 weken al weg.

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger trouwens en kan niet wachten tot de echo 5 juni!!! Ik heb zoveel last van kwalen dat een vriendin van me al riep, straks zijn het er 2 ;) Dat zou toch wat zijn !!!

Liefs Jen

Haha ja dat zou zeker wat zijn...wel een leuke verrassing...mar wel druk denk ik 2 een tweeling.
Ik hoop ook dat wij weer snel zwanger kunnen worden.
We hadden al met hemelvaart laatst een lief pakje en een knuffel gekocht...maar erg voorbarig dus nu.

Oh ja natuurlijk met een zwangerschapstest...niet eens aan gedacht.
Ik moet over 2 weken weer terug komen bij de huisarts, dan om te horen hoe het gaat en misschien dat ze met een inwendige echo kan kijken of de baarmoeder schoon is??
Ik weet niet of ze het doet,maar kan het allicht vragen, dan hebben we zekerheid dat alles "schoon" is..

Iedereen fijne avond

Hoi An,

Ik zou officieel niet eens een nacontrole hebben. Ik kreeg die uiteindelijk toch omdat ze het vreemd vonden dat ik maar positieve testen had.
Twee zou zeker druk zijn, zeker gezien het feit dat ik al een kleine man van 8 maanden hier heb rondkruipen (die zal zo'n 15 maanden zijn als de tweede zich aandient) Dus ik hoop gewoon lekker op 1tje :p

Wel fijn dat je hoe dan ook een nacontrole hebt. Ik was erg onzeker toen ik er geen kreeg.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan