Zwanger worden na een miskraam

Edith,

Fijn dat je gevoel dit keer zo goed is! Dat is gewoon een goed voorteken! Nog even wachten en dan mag je eindelijk in je buik gluren! Ik ga ervan uit dat je een mooi klein boontje ziet met een mooi knipperlichtje erin!!

Wel balen van die hartkloppingen! Ik ken dat wel van mijn 2de zwangerschap. Alleen was ik toen al wel wat verder dan jij. Had je dat bij je vorige zwangerschappen ook?
Je hart moet natuurlijk wel iets meer moeite gaan doen nu, nu er een placenta en kindje voorzien moeten worden van bloed, dus dat kan wel een reden zijn.
Meld het wel even bij de VK he!

Verder hoop ik dat je lekker kan genieten van het zwanger zijn en je groeiende buikje! Maar dat zal na de echo wel helemaal goedkomen denk ik!

Groetjes Suus

@  Suus, Ik hoop echt voor je dat je lichaam je deze keer voor de gek houdt. Ik zie steeds meer zwangere vrouwen om me heen en ook is er een echt babyboom bij ons in de buurt. Als ik dan zo'n klein mensje zie, smelt ik en voel ook echt een brok. Mijn man begrijpt dat lang niet zo als jullie het doen en dat brengt toch regelmatig frustratie's met zich mee. Toch hoop ik echt dat jullie heel snel zwanger mogen worden en van hele mooie gezonde baby's mogen bevallen.

Na al deze ellende van de afgelopen week, schat ik mijn kansen  klein. Ook de controle van volgende week zit me niet helemaal lekker. Duim voor me svp..

@Edith, Veel geluk met de echo! Geniet er vooral heel erg van!
@Jodi/Astrid (is toch 1 en de zelde persoon) Hou ons op de hoogte na zondag!

Fijn weekend!
Groetjes, Marjoleine

Ik hoop natuurlijk dat mijn lichaam me niet in de steek laat, maar ik heb er nog steeds niet veel vertrouwen in. Ik houd dat zeurderige gevoel in mijn buik en dat is meestal echt geen goed teken.

Ik herken jouw gevoel heel goed hoor! Ten eerste lijkt het of iedereen om je heen zwanger is. Daarbij valt mij ook vooral het hoge percentage ongeplande zwangerschappen op. Nog een extra 'frustratie puntje'. Gelukkig zijn ze er wel allemaal erg blij mee, maar toch, dat doet soms veel pijn als je zelf al ruim 1,5 jaar bezig bent.
De mannen ervaren het allemaal wat anders dan wij zelf. Daarom is het zo fijn om er met andere vrouwen over te praten.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn man sinds de miskraam veel meer gebaan is met mijn hele cyclus dan voorheen. En is hij net zo teleurgesteld als ik als ik weer ongesteld wordt.

Jammer dat jij je kansen ook niet hoog inschat. Maar ik kan me goed voorstellen dat je als je zoveel pijn hebt niet echt in de mood bent voor iets romantisch. Maar wie weet...

En inderdaad, JoDi en Astrid zijn dezelfde.

Groetjes Suus

Heb net stiekum getest (kan het niet laten he, maar het is nog steeds te vroeg) maar niets nog hoor ohhh nu ben ik alleen maar meer bang dat het niets is... waarom test ik ook nu al????  Ik voel me nu wel weer misselijk maar ik moet mezelf ook maar meer waarschuwen dat het wel eens helemaal mis kan zijn. Ik durf morgen haast neit te testen (iik heb er vier, twee van die witte doosjes van de kruidvat)... Ik zou me zo voor schut voelen als het helemaal mis is he. Get, en ik ben hrstikke zenuwachtig
Tis erop of eronder... misschien wacht ik tot maandag totde volgende test...
misschien is het wijs te kijken of het uberhaupt nodig is nog te testen, misschien ben ik morgen wel gewoon ongi, maar ik voel zo veeeeel!!!!
Ik laat het weten hoor als ik weet getest heb. JIj ook suus? Eerst maar afwachten of je onderbuikgevoel wel of geen gelijk heeft he...
Vandaag en morgen wel veel te doen dus dat scheelt, komen jullie het weekend nog een beetje door?
Keano...: hoe ver sta jij in je cycles of ben je nog aant wachten hoe die gaat lopen na je mk?
Ik ga nog even slapen, gister laat geworden maar vanochtend naar de tandarts om 09.00h :s, een gaatje!!! (elk kind kost een tand he, hopelijk is dit de tand van het nieuwe kindje ;) ) Sterkte met wachten suus, ik weet hoe frusterend het is...
Liefs astrid/jodi

@Suus, Wat fijn dat je man echt met je mee leeft en dat je het gevoel hebt dat je begrepen word. Wij zijn nog niet zolang bezig als jullie (6 mnd) en in die 6 mnd werd ik ook zwanger, wat resulteerde in  een mk jammer genoeg. Ik hou dus ook echt nog wel hoop houden. Toch valt het wachten tegen. Zeker als je iets graag wilt. Ik heb 1 keer eerder een mk gehad, ook toen was ik onverwachts zwanger geraakt.  Ook de zwangerschap van mijn zoontje (keano) was een verrassing.. en nu, duurt het iets langer. Maar ik hou hoop...

@Astrid, Testen op je NOD kan ook nog anders uitpakken dan realiteit. Net zoals Suus al eerder zei, kan het  best zijn dat je nu nog negitief test en een hele lichte streep waar je dan nog je vraagtekens bij hebt.  Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om nog iets langer te wachten..
Toen ik  2,5 mnd geleden  zwanger raakte van mijn MK had ik op de  NOD dag en de  2 dagen er na een hele flauwe streep. Ik werd gek.. Was ik nou  wel of niet zwanger. Ik heb toen een digitale test gekocht bij de apotheek. Wel vrij prijzig. 3 voor 20 euro maar die laat geen streep zien. Die kan het kleinste beetje HCG al meten en dan staat er gewoon ZWANGER of NIET ZWANGER in  beeld. Ideaal! Ik heb er nog 1 over gehouden van toen. Hopelijk mag ik die snel gaan gebruiken.
Mijn ovulatie was dus duidelijk afgelopen  dinsdag dus mijn NOD zal 1 juli zijn.  Ik heb wel heel veel geluk met mijn cyclus. Deze is nog steeds regelmatig!  
Ik schat mijn kansen niet heel groot in want de betreffende klus datums ging niet door omdat ik verging van de pijn.. Maja, de dagen voor de ovulatie tellen ook mee. Ik acht mijn kansen dus niet helemaal nul..  Er zit niets anders op dan afwachten...

Grtjs, Keano's mama - Marjoleine

Hoi Astrid,

Hopelijk heb je gewoon te vroeg getest! Ik blijf gewoon voor je duimen hoor! En waarom zou je je voor schut voelen als je wel ongesteld zou worden? Dat is echt niet nodig hoor! Ik kan me voorstellen dat je dan teleurgesteld bent. Maar goed, zover is het nog niet. En hopelijk komt het daar niet van!
Je zou idd kunnen wachten tot maandag met de volgende test. Maar ik weet niet of je kan laten morgen te testen. Je wilt het zo graag weten natuurlijk! Maar helaas wordt je juist ook weer onzeker als er een negatieve test van komt.
Ik heb de laatste keer niet getest, ik wist al dat ik ongesteld ging worden door de lagere temp. Ik wacht mijn temp af en mocht die onverhoopt toch hoog blijven gaan we pas volgend weekend testen. Dan heb ik tenminste meteen een knalpositieve test als het goed is. Want ja, als mijn temp hoog blijft, weet ik toch al genoeg. Dan ben ik zwanger.
Morgen weet ik het dus al zeker. Wel of niet.
Misschien toch ook een idee voor jou, dat tempen. Het geeft je zoveel zekerheid. Ik ervaar het nu niet meer zozeer als een last. Ik voel me er erg prettig bij. Ok, het betekend dat ik ook in het weekend de wekker moet zetten, maar dat heb ik er allemaal wel voor over.
Maar goed, nogmaals, ik hoop natuurlijk dat jij het ook niet nodig zal hebben om te tempen en dat je nu gewoon zwanger mag zijn!
Ik laat je morgen nog even weten hoe mijn temp was.

groetjes Suus

Hoi Marjoleine (leuke naam trouwens!)

Ik denk dat het heel goed is om hoop te houden. Dus je hebt in het verleden ook al eens een mk gehad. Jij hebt je portie dus al wel gehad he!
En 2x onverwachts zwanger. Echte kado'tjes dus.
Hopleijk is dat een goed voorteken en gaat het nu ook weer snel goedkomen.
6 maanden is voor je eigen gevoel ook al heel lang he! Tenminste, dat had ik met de eerste ook hoor. Dat heeft toen ook een half jaar geduurd en dat vond ik al toen al lang. Het liefste ben je morgen weer zwanger he!
Ik ga voor je duimen dat het toch nog gelukt is!

Groetjes Suus

Hoi!
Nee, ik doe het niet morgen hoor, eerst maar eens kijken of ik niet gewoon ongi word?! idd nog een negatieve test omdat het misschien te vroeg is word je ook niet vrolijker van. Ik voel nogsteeds alle dingen en al vanaf de eerste dag na mijn ei, wordt niet minder. Toch als ik wel ongi word denk ik wel dat ik ergens even zwanger ben geweest, niet dat ik daar iets aan heb maar toch... Ik heb overigens niet echt het gevoel ongi te gaan worden maar ik geloof niet dat ik dat ooi aan voelkomen. Wachten dus nogsteeds!
@marjoleine: jullie dus ook in januari begonnen? WIj ook en gelijk raak, die miskraam heeft echter al met al 3 maanden verknalt dus nu in ronde twee. Hoe oud is je zoontje?
Ik vind het wel moeilijk dat mijn zoontje (5jr) soms vraagt waneer we een 'nieuwe' baby krijgen... doet wel weer soms.
@suus: dus morgen als je temp hoog blijft zou je zwnger zijn? Ben je dan twee weken na je ei? Zit daar altijd twee weken tussen??? En voel je ook tekenen of niets behalve de temp, ja weet ondertussen dat al voel je je superzwanger dat het niets zegt.
We houden elkaar op de hoogte!
x

Terug
Bovenaan