Zwanger worden na een miskraam

Hoi edith,

Was benieuwd hoe het nu met jou is!! Wel fijn dat je binnenkort voor een echo mag! Ik ben nu intssen alweer op de 10 weken aangeland gelukkig.
We gaan woensdag weer voor een echo met 10 w en 4 dagen. Ga er vanuit dat de krummel het gewoon nog goed doet, want de hormonen doen hun werk hier heeeeeeeel erg goed!
Welke datum ben je nu zo'n beetje uitgerekend? ik zit op 16 januari, maar de baby word tussen 4 en 11 januari gehaald.

Hoop snel weer is van je te horen!!

Liefs Jen

@Suus, Ja 2 onverwachte zwangerschappen. De eerste resulteerde in een MK. Ik heb daar heel erg lang heel erg veel verdriet van gehad maar achteraf gezien heb ik zoiets van.. Hmm.. maar goed ook. Ik was namelijk pas 15 toen het gebeurde. De 2e zwangerschap kwam me weer rauw op mijn dak. Net weer samen met mijn man (na een breuk) whoops, weer zwanger. Nu was het natuurlijk meer dan gewenst en werd Keano geboren. Heel nonchelant dacht ik nu  weer dat het een makkie werd. Immers 2 keer zwanger geweest en niks voor hoeven doen. Wat heb ik me daar in vergist zeg. Ben dus wel erg vruchtbaar, dat je zoiets overkomt maar deze 6 maanden duren na mijn idee een eeuwigheid. 1 juli is de verwachte NOD. Merk niets aan mijn lichaam maar om ook maar iets te merken, daar is het nog iets te vroeg voor... Maar hou hoop..

@Astrid, Jep wij ook in januari. Op het moment supreme leek het een mooi voornemen voor het jaar 2009. Helaas is dat totaal anders gelopen door heel veel nare dingen maar ook nog steeds niet zwanger. Na, ja.. Wel geweest maar ja.. you know.
Gelukkig is mijn cyclus nog goed. Na de mk werd ik 27 dagen later gewoon weer ongesteld. Geluk bij een ongeluk noem ik het maar.
Mijn zoontje is nog niet zo oud als die van jou. Hij is 1,5 en hebben gelukkig nog geen last van moeilijke vragen. Wel hebben opa en oma hem "baby" leren zeggen en heel onbewust roept hij dat nu..

Beetje vreemde vraag misschien he, maar hoe belangrijk is het dat je klust op de dag van de ovulatie? Wat ik me nog van mijn biologielessen kan herinneren, is dat zaadcellen 72 uur overleven. Dan is de dag van de ovulatie toch niet allen  bepalend? Als deze therorie klopt, kan ik me zelf misschien nog een kansje gunnen deze maand.. (klinkt wel erg hopeloos he?)

Groetjes Marjoleine

Hoi Astrid.
Nee, dit is dag 12, maar ik krijg op dag 12 altijd mijn temp dip en wordt ik dag 13 ongesteld. Volgens de gyn kan dit wel wat verschillen per persoon maar altijd wel rond de 14 dagen na het ei idd.
Volgens de gyn is de tijd tussen eisprong en menstruatie bij 1 en dezelfde vrouw altijd hetzelfde. 2x de 12de dag temp dip gehad en de volgende dag ongesteld, dus ga ik daar nu ook weer vanuit.
Maar zo zeker als ik er van te voren van was dat ik dan dus zwanger zou zijn, zo onzeker ben ik nu weer na toch weer een hoge temp.
Heel voorzichtig wordt ik een beetje blij, maar ik durf nog niet hardop te zeggen dat ik zwanger ben hoor! Eerst nog maar een weekje een hoge temp en dan ga ik het van de daken schreeuwen.
Mijn menstruatie gevoel is sinds gisterenavond weg en ik wordt alleen maar misselijker, daarnaast zijn mijn borsten sinds gisterenavond nog gevoeliger en donkerder, dus ik krijg nu wel weer wat hoop!

En jij? Nog klachtjes en niet ongesteld? Dat zou mooi zijn he! Zijn we straks misschien wel samen zwanger!!!!

Groetjes Suus

Hoi Marjoleine,
Oeps, op je 15de. Dat was wel een beetje te vroeg idd. Maar goed, niet minder verdrietig als dat in een miskraam eindigd natuurlijk!
En dan met Keano weer ineens. Gelukkig kwam hij wel en waren jullie weer gelukkig samen! Ja dan duurt een half jaar zeker wel lang he! Hopelijk is het nu gewoon weer raak!
En idd zaadcellen kunnen wel tot 72 uur overleven en nee, je hoeft dus niet alleen met de eisprong te klussen om ervoor te zorgen dat het raak is!
Als er zaadjes lagen te wachten op je ei kan je nog net zo goed zwanger zijn. Er is dus wel degelijk een kans!
Alleen als zwanger worden langer duurt, dan wordt aangeraden om de dag te vrijen om de kansen groter te maken.
Dus op naar 1 juli dan maar!

Groetjes Suus

Hoi, vandaag mijn NOD. Ik heb niet getest en ga niet testen,eerst kijken of ik wel of niet ongi word en misschien wacht ik (als ik niet ongi word) norgen ook nog wel af... tis een spannende tijd hoor. Ik voe nogsteeds alle zelfde dingen, maar ik heb ook (te) veel gelezen van vrouwen die vanalles voelen en als nog niet zwanger zijn, ik duf er niet goed op te vertrouwen, zo bang voor een tegenslag weer he, hoewel ik het natuurlijk wel in mijn achterhoofd moet houden...
@keano: 15 eerste keer zwanger... hoe oud ben jij nu als ik vragen mag?   Je kansen zijn idd nog niet verloren als je niet OP de ei vrijd ;)
Om de dag word aangeraden,wij hebben het altijd elke dag gedaan, zo'n 5dagen na elkaar en op die manier ben ik al 5 keer zwanger geraakt, dus bij mij werkt dat goed!
Hopelijk zo ook nu de zesde keer!!!
@suus: ji zal het wel weten met je temperaturen, hoe was het dezemorgen???   Goed?   Het zou niets voor mij zijn hoor dat temperaturen, ja als het echt een jaar gaat duren (zoals bij jullie dan)... Ik duim voor ons allemaal!
grxx

Hoi hoi,

Nou, toch redelijk positief nieuws. Ik durf nog niks van de daken te schreeuwen, maar mijn temp is nog hoog!
Dinsdag is pas mijn NOD volgens berekening, dus ik wacht nog steeds rustig (lees: gespannen) af.
Zou toch mooi zijn he, Astrid, als we samen zwanger zouden zijn! Ik wordt steeds een beetje positiever.

Groetjes Suus

@Suus, Hoe was de temperatuur vandaag?? Je zei dat bij dag 13 ongi zal worden als je temp zakte. Spannend!! Zeker weten nu je je ook niet zo lekker begint te voelen..

@Astrid, Ik ben nu 23 dus het is al 8 jaar terug. Keano was een mooie verassing voor ons maar ben wel super blij met hem! Dat is toendestijds een mk kreeg was erg zuur voor me maar ben zo blij dat toen alles zo is gelopen. Ik had dat helemaal niet gekunt! Nu ben ik al jong maar gelukkig wel alle zaakjes voor elkaar. Heel wat anders dan toen.
Al 5 keer zwanger geweest.. Hoeveel kinderen heb je nu dan als ik vragen mag??

Toch zijn jullie woorden erg fijn om te lezen. Dagen voor de ovulatie tellen dus ook mee. Ik ben blijkbaar erg vruchtbaar dus hopelijk zit het me nu mee..

Wat is van de afgelopen paar maanden heb mee gekregen is dat wanneer je iets heel erg graag wilt, je het ook echt kan voelen. Dan kan je jmisselijk worden, dingen gaan vergeten etc etc. Je lichaam kan je echt voor de gek houden. Daardoor kan je menstruatie ook lichtelijk worden beinvloed. Dat deze in eens 2 dagen later komt. Maar ik hoop zo voor jullie allebei dat jullie het nu goed hebben en zwanger zijn. Met een beetje geluk mag ik ook snel zw  worden en lopen we gewoon met z'n drietjes tegelijk!

quote: suusie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-06-2009 13:25:45'));

Hoi hoi,

Nou, toch redelijk positief nieuws. Ik durf nog niks van de daken te schreeuwen, maar mijn temp is nog hoog!
Dinsdag is pas mijn NOD volgens berekening, dus ik wacht nog steeds rustig (lees: gespannen) af.
Zou toch mooi zijn he, Astrid, als we samen zwanger zouden zijn! Ik wordt steeds een beetje positiever.

Groetjes Suus

Hai Suus,
We plaatsten ons bericht tegelijk.. wat goed!! Ik duim voor je!! (al bijna spierpijn er van, zo hard als ik voor jullie duim!)
Hou me op de hoogte!
Grtjs, Marjoleine

Terug
Bovenaan