Zwanger worden na een miskraam

Hai Dametje,

Ik heb ook al vaker gehoord dat bruinverlies vrij lang kan duren. Mocht je er echt vraagtekens bij hebben, neem dan even contact op met je Huisarts (HA).

Ik deel mijn mening helemaal met astrid hoor. Toen ik zwanger raakte van Keano woonde ik eigenlijk nog alleen op een ienieminie kamertje. Ben toen verhuisd naar mijn oude appartement wat al 2 jaar te koop stond en er door middel van een wonder, werd in eens het huis verkocht en konden we verhuizen na een eengezinswoning. Alles kan heel snel gaan dan! Ik ben minder gaan werken, en net als astrid zegt, baby's nemen niet zo heel veel ruimte in. Dat kom als ze ouder worden wel!
Het is echt bijzonder om zwanger te zijn. Ik had de meest vreselijke zwangerschap die je je maar kon indenken (zo'n beetje alles wat er kan gebeuren) maar toch genoot ik.

Gisterenavond zat ik er ineens helemaal doorheen. Ik ben heel positief ingesteld en ben me er van bewust dat ik pas een half jaar bezig ben, maar was zo verdrietig. Ik heb gelukkig mijn tranen kunnen drogen bij manlief maar voelde me zo belabberd. Heb je zoveel mooie dingen om voor te leven en waar je druk mee bent, is het dat het nog niet helemaal. Ik ben gewoon een beetje jaloers. Ik zal ook zo graag aan iedereen weer willen vertellen dat wij ook weer zwanger zijn.. Naja, jullie herkennen het gevoel vast.

Liefs, Mayo

Heee jen ;)
Lees maarhoor,er isweer veelgeschreven!
Fijne vakantie gehad?

Keanosmama: mijn onig gevoel word erger dus ik heb het idee dat het niet lang duurt...zoals verwacht...
We hebben het allemaal wel eens ook al is het al maanden geleden, dat je ff instort he,
en als je van de eerste gelijk of heel snel zwanger raakte valt een half jaar gewoon al tegen,niet dan?
Ik ben altijd in 1 of2keer zwanger geraakt, en voor mijn gevoel duurt dit, komende ronde is nummer 4, ergggg lang! En daar word je ook verdrietig van.
Knap dat je na een moeilijke zwangerschapn er toch voor durft te gaan Marjoleine! Heb je ook een moeilijke bevallinggehad?
liefs astrid

Hallo Jen, Welkom terug! Lekkere vakantie gehad?

Astrid, Dat is balen.. Ik had het zo leuk voor je gevonden.. Vandaag zou je je NOD toch moeten krijgen? Misschien iets vertraagd. Als je dinsdag nog niet bent... (blijf het voor je hopen!)

Het instorten is zo niet Marjolein.. Vandaag een verjaardag gehad van mijn neefje en wat een leuke dag had moeten worden, werd het niet bepaald. (lang verhaal) Wel werd er voor het eerst weer gezegd dat ze hopen dat Keano's broertje of zusje onderweg is voor zijn 2e verjaardag. Dat is pas in december dus heb nog even tijd, maar ook zij weten dat ik baal dat het allemaal zo lang duurt. Dit zijn dan woorden om me te steunen. Lief, maar zeg dan maar helemaal niets.. Natuurlijk hoop ik dan zwanger te zijn, Wat, liever gisteren dan vandaag.. Maja..
Ben idd ook niet gewent aan het feit dat ik er nu 6/7 maanden op moet wachten.. Vorige keren was het zo snel raak! Word er nu gewoon een beetje moedeloos van!

Keano's zwangerschap was een hel. 15 weken lang 3 keer per dag overgeven. Suikerspiegel te laag. Lage bloeddruk (heb ik van nature al) dus viel iedere keer flauw. Ik wachelde al met 6,5 maand want mijn bekken waren te smal, Keano lag in stuit en ook nog eens vast onder mijn ribben. Ik ben bevallen via een keizersnede. De anesthesie was niet goed dus die tafel ging maar hoog en weer laag. Na de geboorte van de kleine (die ik maar heel even heb gezien, werd de pijn te veel en ben ik bewusteloos geraakt. Na 3 kwartier werd ik wakker en heb gegilt van de pijn in mijn rug! (ruggenprik gehad) Ik moest nog 5 minuten liggen en heb daar gegild.. Ook moest ik overgeven maar kon ik niet omdat ik nuchter was.. Het hechten werd dus alleen maar lastiger zo.Toen ik eindelijk op de verkoever lag, heb ik iets overeind kunnen zitten en werd gekoeld met icepacking en koude washandjes. Na daar 2 uur te hebben gelegen mocht ik eindelijk naar mijn zoon. Toen hij bij me lag waren alle pijnen weg. Dat vond ik zo bijzonder!
Dus ja, een klote zwangerschap en een vreselijke bevalling.. Toch wil ik dit heel graag weer. Op de 1 of andere manier voel ik alsof dit gezin niet compleet is zo.

Ik weet dat het niet echt een motiverend verhaal is.. Toch maar hoop houden voor volgende week.. Begin nu ook iets te twijfelen hoor. Vandaag nergens last van gehad en krijg in eens weer kleine pukkeltjes. Gebeurd wel vaker als ik ongi moet worden. Manlief beweerd dat ik ze ook kreeg toen ik zwanger was, maar toch.. Ik weet het niet..

Liefs, Mayo

Jemig dames,

Heb nog maar een klein beetje terug gelezen, maar suus en edith wat heftig. Ik leef echt helemaal met jullie mee!!!
@edith, ik had zulke goede hoop voor je. Wel balen dat je nu hetzelfde moet doormaken als ik een paar weken terug!
Hoop toch dat ik je snel weer hier terug zie.

@ iedereen, Heb een heerlijke vakantie gehad. Mooi weer gehad voor nederlandse begrippen ;) helaas besloot mn ukkie om de 6de ziekte te krijgen op vakantie. Gelukkig ook een hele hoop lol gehad.
Ik ga voor het gemak even uit van een nod op 31 juli. We hadden op vakantie niks bij ons, dus maar gewoon zonder condoom. Nou ik spreek jullie snel weer.

Liefs Jen

Lieve meiden,
toch even een berichtje van mij. Ik schrijf nu vnl op het derde kindje forum. daar zit Suus ook en nog iemand die na elkaar twee miskramen heeft gehad.

het is nu een week geleden dat we de slechte echo zagen. krijg dat beeld niet uit mijn hoofd. Ons minikindje van 2 cm dat stilletjes onderin ligt.
Ben afgelopen woensdag gecuretteerd. Nu onder ruggeprik. Want bij de vorige cur onder narcose was ik erna 2 wkn beroerd.
Het kindje is opgestuurd om chromosoomonderzoek op te doen. meestal komt daar niets uit, maar ik vind het fijn dat niet maar zo wordt "weggegegooid". Nou ja, dat gebeurt nooit hoor! Ze bekijken het altijd goed op afwijkingen aan de buitenkant, maar chromosoomonderzoek gaat verder.
Lichamelijk ben ik alweer behoorlijk opgeknapt. Emotioneel wisselt per uur. De zondag van het slechte bericht was ik helemaal kapot van verdriet en heb de ogen uit mijn kop gejankt. Kon het forum niet meer aan. Werd er gewoon bijgelovig van: zoveel mk en ook nog 2 achter elkaar.
Maar dat waren allemaal emoties die ik niet in de hand had. Nu nog wel erg verdrietig, maar ik durf ook alweer vooruit te kijken.
heb niet zo'n haast met zw worden. Wat planning betreft maakt het allemaal geen bal meer uit. Ik word nu pas zwanger nadat ik een bedrijf heb overgenomen. Dus dan moet ik zelf voor vervanging zorgen. Op zich was ik eerst voor de bedrijfsovername uitgerekend en dat kwam beter uit. Maar ja, niets valt te plannen weten we nu he?

ik vloei nog licht. Nog regelmatig krampen, voelt als naweeen. Tja, toch een soort minibevalling....:-(
HCG nog torenhoog, volgens mij...Test nog vette streep. Ga wekelijks testen om zo een keer een neg test te hebben gehad.

@Jen, fijn dat je er ook weer bent. Tja, wat een rotberichten in zo korte tijd he?
Bah, kl*tenzooi....
Heb er in een week al twee flessen wijn doorheen gejaagd....

Nu kan het ff...

edith

hoi allemaal..

@dametje26: wat jij beschrijft met je collega komt me heel bekend voor.. in januari heb ik mijn eerste miskraam gehad.. in de week dat ik 12 weken zou moeten zijn kwam mijn schoonzusje met goed nieuws..ze is zwanger! en ze heeft al 4 kinderen! en natuurlijk gun ik het iedereen.. maar wat is dat zuur zeg..dus ik word er nu nog steeds aan herinnert want we zouden in dezelfde week uitgerekend zijn! in plaats van kleertjes kopen voor onze eigen baby ben ik nu voor haar al een kadootje aan het kopen..

@astrid36: mijn laatste miskraam was in juni.. ik was toen zwanger van een 2-ling.. en jah we zijn alweer druk aant 'klussen' de wens word steeds groter..

@Keanosmama: dat wachten he? dat is om gek van te worden.. zodra ik mijn menstruatie heb gehad zit ik alweer te rekenen.. maar jah.. ik hou mezelf nu ook maar voor.. als ik al vroeg weet dat ik zwanger ben dan moet ik het alleen maar langer voor mezelf houden (wat ik dus echt niet kan) dus probeer minder te rekenen en meer met andere dingen bezig te zijn..

@jen:hoi jen.. welkom terug! hoe is het inmiddels? een beetje bijgetrokken in de vakantie?

vraag me trouwens af wat jullie allemaal doen om sneller zwanger te worden (als dat werkt)
wij doen dit: (niet lache:p)
- in ieder geval foliumzuur slikken
- tarwekiemolie slikken
- vriendlief wijde boxers aan
- hij gaat zelfs af en toe in n koud bad:p
- na de sex met een kussentje onder je bille blijve ligge

jullie nog tips?

liefs shari

hoi!
kom alleen ffkijkenof er iets geschreven is.
Edith, ik kan meniet indenken hoe het moetzijn om tweekeerdoor die hel te gaan,
we hebben hier geen symbooltjes, maar bijdeze een dikke cyberhug!
Vanavond verder reageren...

hihi, man int koude bad...!!!

Tot later!!

Terug
Bovenaan