Zwanger worden na een miskraam

Hoi edith,

Ook hier heeft de wijn rijkelijk gevloeid hoor, zeker op vakantie met vrienden.
Ik heb trouwens ook iedere 5 dagen even een testje gedaan, had van die dipsticks van sensitest, dan is het tenminste te betalen. Ik was wel blij dat deze keer het hormoon sneller uit mn lijf was. Bij de eerste mk duurde het 4,5 week en nu was ik dus al met 2,5 week hormoon vrij!
Balen he, op mn werk hadden ze er al helemaal rekening mee gehouden qua planning enzo dus ben volledig uitgeroosterd voor alle leuke activiteiten die we in het jaar doen. Echt jammer.
Bij jou is het dus ook precies gelopen als bij mij. Ik liet ook met 11 weken een echo maken en toen was het met ongeveer 9 weken al gestopt met groeien.
Echt hopen dat voor ons geld 3 maal is scheepsrecht. We hebben nu wel weer even genoeg doorgemaakt!!

@sjari, wij doen niet zo heel veel extra om zwanger te worden. Ik slik foliumzuur en multivitaminen.
Verder doen we er helemaal niks voor... ja sexen natuurlijk maar dat doen we zoiezo wel ;)
Die van mij krijg ik echt niet in het koude bad hoor :p maar dat is gelukkig ook niet nodig!

Ik ben weer helemaal bijgetrokken van de vakantie, en onze kleine is ook weer blij met zn eigen bedje! die heeft vannochtend tot 8.45 geslapen. Echt een wonder!

Liefs Jen

@sjari, voor de eerste heb ik 5 maanden met een kussen onder mn billen gelegen en de maand dat ik dat niet heb gedaan en gewoon naar de wc ging na het vrijen werd ik zwanger (de 6de ronde dus). Het schijnt dat het niet echt helpt. Als je al bent klaargekomen zijn de beste zwemmers al binnen.

@sjari, voor de eerste heb ik 5 maanden met een kussen onder mn billen gelegen en de maand dat ik dat niet heb gedaan en gewoon naar de wc ging na het vrijen werd ik zwanger (de 6de ronde dus). Het schijnt dat het niet echt helpt. Als je al bent klaargekomen zijn de beste zwemmers al binnen.

hey jen!

k heb ook niet de hoop dat het echt helpt hoor.. tis meer het idee denk ik.. dat wij in ieder geval alles eraan hebben gedaan.. dat het niet onze schuld is dat het niet lukt.. snap?

bij mijn eerste zwangerschap had k af en toe een sigaretje gerookt (k was al bijna een jaar bezig en leek er nie op dat k zwanger zou worde.. dus wist t ook nie..) en toen t mis ging gaf k dus mezelf de schuld..

2e zwangerschap had k de hoop ook al opgegeven.. en met koniningedag lekker wat gedronken.. week later bleek k weer zwanger te zijn. dus gaf weer mezelf de schuld dat het niet goed was gegaan..

dus deze keer helemaal niets van dat.. roken ben ik in januari al gestopt.. drank ik ook verbannen.. en filet americain enz. ook alvast (kan er straks ook niemand zegge: goh jij eet toch altijd filet en nu niet.. ben je???)

dus psychologisch.. ik wil gewoon alles goed doen vanaf nu..

hebben meer mensen dit? of ben ik gek aant worden? :p

liefs shari

Shari,
ik herken dat wel hoor! Na de 1e mk durfde ik al niet veel meer. Maar nu...
grote pot foliumzuur gekocht alvast...
Roken deed ik al niet en na de 1e mk ook geen druppel alcohol meer gedronken.
In bed verander ik niets. Zwanger worden is bij mij geen probleem, altijd de 2e of 3e ronde raak. Maar ja, dan zwanger blijven....

van een enkel glaasje alcoholkrijg je echt geen mk hoor, maar ja, je gaat toch terugkijken ookal is dat niet zinvol...

Zoals je al zegt, de extraaatjes die je doet zijn puur psychologisch. van koude baden of kussentjes onder je billen word je niet eerder zwanger hoor. Maar als het jou helpt, zou ik het lekker doen. Het gaat toch om dat jij je goed voelt....

Edith

Nou meiden, jullie zullen dit niet geloven!
Gaan we naar de gyn om een curettage af te spreken, wil zij (logisch) nog even zelf kijken.
De gyn heeft een klein schermpje alleen voor zichzelf en even later zegt ze: 'ik wil niet vervelend zijn, maar ik zie een vruchtje met hartactie!'
Heh?!?
En het is ook te groot voor bv 5 of 6 weken, dus ze zouden toch echt iets gezien moeten hebben afgelopen dinsdag!
Nou, niet dus!
Zij wilde dat we meteen een echo lieten maken bij de echoscopiste in het ziekenhuis, waren meteen aan de beurt, zij kijken en ja hoor!
Nu hebben we het zelf ook gezien!!!
Een kloppend hartje!
Ik was erg benieuwd naar de termijn, omdat die andere echoscopiste (van een verloskundigencentrum, overigens niet van onze eigen verloskundigen) zei dat zelfs het vruchtzakje te klein was voor de duur van de zwangerschap. Komt ze op 8 weken en 1 dag, terwijl ik zelf weet dat ik morgen 8 weken ben.
Niks te klein dus!!!!!!
Ze heeft wel 2x het vruchtje en het zakje moeten meten van mij, maar steeds kwam er hetzelfde uit!

Echt, we hebben wel 2 uur zitten shaken!
Gelukkig hebben we foto's meegekregen, zodat we steeds weer even kunnen kijken.
Wat is dit ongeloofelijk!

Bedankt voor de lieve meelevende reacties in ieder geval!
We gaan nu proberen toch te gaan genieten;- )

groetjes Suus

Hallo allemaal,
Allereerst, Suus wat een geweldig nieuws! Ik kon het haast niet geloven toen ik het las en ik ben zo ontzettend blij voor jullie! Wel vind ik het slecht dat jullie eerst werd verteld dat er geen hartactie was en dan je zo veel verdriet hebt gehad terwijl dat er wel degelijk was! Hopelijk gaat alles nu gewon goed en word het gewoon een heel mooi wondertje. Faith of Hope misschien een mooie naam?

Ik had op kantoor al stiekem mee gelezen met jullie maar had te weinig tijd om te reageren.

@Ediith, Het zal voor jou extra lastig zijn om het nieuws van Suus te horen en ik leef heel erg met je mee. De haast erachter zetten en de druk is nu gewoon even te veel. Eerst maar eens emotioneel herstellen. Wel hoop ik voor je dat de HCG snel uit je lichaam is en dat je cyclus weer een beetje op gang komt. Dan, wanneer jullie er aan toe zijn, hopelijk een goeie zwangerschap! Ik blijf sowieso voor je duimen!

@Shari, (grappig om te zien dat iedereen niet zo goed is met namen en het elke keer anders schrijft..) Wij doen eigenlijk ook niet heel erg veel aan zwanger worden. Ik slik nu al bijna 7 maanden netjes foliumzuur en gooi mijn benen maar in de lucht. Met gevolg dat dat natuurlijk zo'n komisch gezicht is... je kan je de rest wel in denken.
Wel had ik net een dipje op het werk toen ik jou bericht las.. Ik moest er erg om lachen.. Heeft wel goed geholpen.. Hoe krijg jij je man in hemelsnaam in een koud bad??.. Mijn man zou me voor gek verklaren al sik hem dat vroeg om dat te doen. hahahaa
Nu even een serieuse opmerking.. MK van een tweeling... Heftig. Weten ze hoe het kan? 1 van de 2 kan ik me wel in denken maar allebei.. jeetje.

Toch deel ik mijn mening helemaal met Edith. Ik hem me zelf ook de schuld gegeven van te veel drinken en roken etc etc.. Ik weet dat het slecht is maar het heeft niet de MK veroorzaakt. Emotioneel kan het idd wel schaden.. snap h'm helemaal..

@Astrid?? Nog steeds niets?? Word nu wel spannend dan..

Vandaag ben ik zo beroerd geweest als een hond.. Vanmorgen misselijk en de rest van de dag heel moe. Wat natuurlijk ook kan is dat ik te weinig geslapen heb (zo'n 5 uurtjes ;-)) en manlief is ook al beroerd. Toch hou ik stiekem hoop dat het ergens anders vandaan komt..

Shari, Wanneer is jou NOD? Misschien handig om toe te voegen op het NOD-lijstje (zie een aantal pagina's terug)

Grtjs, Marjoleine

Lieve Marjoleine,

ik heb op een ander forum al gereageerd op Suus.
suus, je weet hoe blij ik voor je ben, maar o wat heb zitten janken om je bericht.
Om blijdschap voor jou, maar ook omdat ik hier stiekum op had gehoopt.
Dat de dag erna bij de gyn het hartje wel zou kloppen, het kindje wel zou bewegen. De apparatuur niet goed was, etc...
Maar hij was er heel eerlijk in. Echt een fijne vent. "Meid, als ik moet zoeken naar een hartje is het niet goed, dat zie je altijd meteen. en het vruchtje ligt ook onderin." Tja, het zakt gewoon naar de bodem....:-(
ik was natuurlijk ook verder dan Suus. Bij mij kon je het kindje niet missen, was 2 cm.
blijft bizar he? Dat ze het gemist hebben.
Weet je al waardoor dat kwam?

Nou ja, wat maakt het ook uit. Er zit gewoon lekker wel een kindje, dat is het belangrijkste...

Dikke knuffel voor je Suus!!!
En voor je humpiedumpie in je buik!!!

Edith

Terug
Bovenaan