Zwanger worden na een miskraam

Hai Shari,

Ja Wolfsheze ken ik wel. Ik woonder hiervoor in Renkum. Moet je dan wel kennen denk ik.. Wat is de wereld toch klein.

Ik snap dat je gisteren een dip hebt. Dat mag ook helemaal. Wat er is gebeurd, is gewoon heel verdrietig en het ligt niet in jouw handen of het goed of fout gaat. Wel fijn voor je, ondanks dat er tranen zijn geweest, dat je er over hebt kunnen praten.

Heb je toegevoegd op hyves. Ook weer heel anders dan ik had verwacht..

Grtjs, Marjoleine

even een vraagje..

heeft iemand verstand (of zoiets) van pigmentvlekken? tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik t op mijn kin (erg leuk als mensen zeggen dat je je niet goed gewassen hebt) en die is nooit meer weggegaan.. bij de dok geweest enzo.. zalf gekrege.. hielp niets.. nu zag ik dat de plek op mijn kin groter werd en tussen mn borsten ook al donkerder word.. kan de dok nie meer belle vandaag (mag maar tot 10 uur) dus moet tot morge wachte.. iemand er ervaring mee?

liefs shari

Ja, het klinkt als een zwangersschapsmakser. sommige vrouwen krijgen dat zomaar.. een andere groep is tijdens de zwangerschap in aanraking geweest met de zon. Dit kan wegtrekken, maar het hoeft niet..
Grtjs, Marjoleine

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en wil graag met jullie meekletsen..!

Ik zal me eerst even voorstellen want ik zat voorheen bij mamaclub maart 2010.

Ik ben Elena, 23 jaar en heb zaterdag een miskraam gehad na bijna 6 weken zwangerschap. Heel pril dus nog. Mij is aangeraden om zelfs twee maanden te wachtten met weer zwanger worden maar dit doen wij dus niet! Wij zijn er na het bloeden weer voor gegaan en hopen dat het weer snel raak was. Ik was nu ook na 6 maanden zwanger (gestopt met de pil in dec.) en hoop dat het eigenlijk deze maand weer raak is, ondanks dat ik niet weet wanneer mijn eisprong is (elke dag klussen totdat ik ongi wordt of dat de test positief wordt) Mijn verloskundige zei zelf ook dat je het vruchtbaarst ben na een miskraam.

Ze zei dat je twee weken na je miskraam, op wekelijkse basis een zwangerschapstest moet doen, als hij dan aangeeft dat je zwanger bent, dan weet je dat je 4 a 5 weken zwanger bent. Eerder geeft de test het namelijk toch niet aan.

Ik heb nog niet alle berichten gelezen want het zijn er wel heel veel! Ga ik doen zodra ik een moment tijd heb.

Allemaal heel veel succes!

Liefs, Elena

Hee Elena, daar ben je ;)
Zaterdag is nog niet zo lang geleden zeg! Heb je ernog veel moeite mee?
Het verschilt van dokter tot dokter hoelangje word geadviseerd te wachten,zo moest ik eerst een maandpil nemen maar er zijn erook die er gelijk weer tegenaan mogen,waar datnu precies op gebaseerd is...?! Maar ik zou er ookvoorgaan hoor, elke kans is er eentje!
En voordat je jezelf over eenpaar weken blij maakt met dooie mus moet je er wel erg in houden dat je HCG eerst uit je lichaam moet verdwijnen he, dat kan ook enkele weken duren als ik het zo heb gelezen.
Het lijkt me vrij veel op 58 paginas terug te lezen, misschien is het een idee dat we ons ff in het kort voorstellen (als daar animo voor is hier :p )
Ik zal beginnen, oeh dit word een lang berichtje :p

In het kort hoor:
Ik ben astrid, 24 jaar,moeder van twee kids; jordi van 5 en Dionne van 2.5 jaar. Injanuari was ik van mijn nieuwe vriend zwanger, eerste ronde raak, na8.5week echo, niets te zien,leeg zakje, daarna curetage met een maand pil slikken en een maand later WEER een curetage plus een maand pil: ik bleek niet schoon...!!! Vanaf mei konden we er dus weer voorgaan en nu een week geleden ongeveer had ik weer een positieve zwangerschapstest in handen,(ronde 3) ben nu 5weken en 3 dagen terug zwanger en vind het doodeng!
Trouwens ik ben van NL maar woon in BE.

Shari: klinkt mij ook als eenzwangerschapsmasker maar dat kan idd ook blijven zijn :s, lekker als je zulke opmerkingen krijgt! Ik heb je hyves gevonden, maar je hebt alleen een foto verder nix, of heb ik het weer niet goed gedaan? ik kan je ookniet toevoegen...?!
Dat je een dip hebt gehad is heel begrijpelijk, je benttoch even je hele toekomst beeld kwijt en moet nu machteloos gaan zitten wachten en proberen tot hetweer raak is. Wel lief dat je vriend je zo goed begrijpt!

Weet je,vandaag een beetje meer misselijk, goed teken denk ik :)) en moeee, maar das niet gek, iemand (...) heeft me vannacht wakker gemaakt :p (sexleven ligt een beetje op z'n kont nu, wezijn bangdat we het los maken :s... ja... ik weethet...

En ik heb iets raarshe, sinds eergisteren avond heb ik zooooo'n pijn in mijn linker pols he, echt vanaf midden in mijn hand tot halverwege mijn bovenarm,een zeurende pijn. En het rare is dat ik dat enkeleweken geleden ookeen dagof4 had... misschien een beetje muisarm?! door het tikken, het is wel links maar anders zo ik hetook niet weten,enig idee??

Straks lekker pitten, vloertje is weerschoon (wacht maar sjari tot je kids vanjezelf heb, dan kun je opruimen en poetsen; als ze rond de3 zijn ligt er elke dag limonade en yogi op de grond, ahhhhhhh!!!!)

Hallo Astrid,

Het is indd nog maar kort geleden, maar ik denk dat het scheelt dat ik een heel positief persoon ben (tot irritatie van mijn vriend :D) en dat het 'nog maar ' weken oud was. Wij zelf wisten ook nog maar 4 dagen dat we in verwachting waren van onze eerste baby.

Ik heb net een begin gemaakt met het lezen en indd, ik wordt er eigenlijk alleen maar verdrietig van van al die treurige berichten!

Logde jij niet eerst in als JoDi2, Astrid? Want dan ben toch nog vrij snel zwanger geworden!! Wat super zeg!!! Helemala te gek!

Ik hoop dat het ons ook zo snel gaat lukken, ik hoefde van mijn verlos/arts/gyn niet aan de pil. De gyn raadde twee maanden wachtten aan maar dat was een eikel dus hij kan de boom in. De verlosk zei dat ik het meteen mocht proberen omdta je super vruchtbaar schijnt te zijn. Er is alleen niks bewezen! De geruchten gaan daar wel over, dus wij gaan geen kans missen, 4-6 weken elke dag klussen... Dan bepaal ik zelf wel of ik super vruchtbaar ben na een mk hihihihi

Kop op met je zwangerschap, ik kan me voorstellen dat je geen sex wilt, dat wilde ik ook niet toen ik zwanger was... Ook al wete je beter, als het zo in je hoofd zit, heb je ook geen zin!!

Liefs, Elena

Hai Elena,
Welkom in ons groepje. Leuk om een nieuw iemand er bij te hebben.

Ik zal je ook niet aanraden om alles terug te lezen. Als je de voorstelrondjes leest, ben je er vrij snel in..

Ik ben Marjoleine, 23 jaar en heb in mei mijn 2e mk gehad. Vruchtje spontaan verloren. Ik heb ook een zoontje van 1,5 jaar genaamd Keano.
Sinds mei weer druk aan de klus maar helaas nog steeds niet. Vorige maand goeie hoop dat het raak was maar helaas werd ik zondag toch ongesteld.

Afgelopen zaterdag... Inderdaad nog erg kort.. Maar ik herken je gevoel. Ik had mijn mk op een donderdag. Ik ben donderdag en vrijdag erg verdrietig geweest. zondag's besefde ik ook echt hoe erg het ook was, ik er niets aan kon doen. Ik wist alleen dat ik heel graag weer zwanger wou worden. Mijn gyn heeft me ook geadviseerd een maandje rustig aan te doen. Nou echt niet hoor.. Ik heb ook gevraagd waarom.. Je zou, als het in 1x raak is niet weten hoe ver je bent, je cyclus kan namelijk behoorlijk ontregelt zijn na je mk. Wij zijn er ook direct weer voor gegaan. Helaas tot op heden zonder resultaat..

@Astrid, Ik heb Shari wel op hyves. Je ziet pas fotootjes zodra je vrienden bent. Misschien kan je er bij via mij?

@Jen, heb jou ook uitgenodigd maar twijfel of het goed is gegaan,,

Grtjs, Marjoleine

Hai Elena

Dit is ons NOD lijstje..
Misschien dat je je zelf toe kan voegen.

Shari -NOD 31/07- ronde 2 na mk - kind 1
Jen- NOD 31/07 - ronde 1 na 2e mk- kind 2
Marjoleine-NOD 23/08 -ronde 4 na mk- kind 2
Edith - NOD 26/8??! - ronde 1 na 2e mk - kind 3
Astrid -Zwanger!

Terug
Bovenaan