Zwanger worden na een miskraam

Hey dames,

Jemig, ik doe een dagje dierentuin en jullie hebben meteen 2,5 pagina volgekletst.

@elena, Welkom hier, ik ben jen, 25 jaar, moeder van een zoontje van 10 maanden en heb nu achter elkaar 2 miskramen gehad,1 in maart met 6 weken en 4 weken terug 1 met 11 weken.
Verder werk ik als docente beeldende vorming op verschillende plekken.

@astrid, Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als ik meteen weer zwanger ben, kan er nu trouwens toch niks meer aan veranderen als het zo is ;) heb mn ei al gehad en gewoon geklust :p. De gyn zei dat er geen medische reden was om het niet te doen en dat je er psychisch aan toe moest zijn. Heb geen zin om nu nog te gaan zitten rouwen om de miskraam, maar kijk liever vooruit, vandaar dat we er gewoon weer voor gegaan zijn!

@marjoleine, Ik heb je uitnodiging geaccepteerd, we zijn nu vriendjes :p Hoe oud is jou kleine man ook al weer??

@ Shari, wat gek dat die vlekken op je lijf zitten, zwangerschaps masker hoort namelijk alleen op je gezicht en er komt alleen maar meer bij als je hcg aanmaakt en in de zon gaat zitten. Misschien is het toch wat anders.

@ edith, gaat het weer een beetje met je??

Liefs Jen

hoi hoi.

nou net gezellig middagje gehad met schoonfamilie.. mn nichtje heeft de 5e ziekte.. dus iedereen meteen: kom maar niet in de buurt.. als je weer zwanger wil worde moet je zorge dat je t nie krijgt.. en t ging de hele tijd over mn andere schoonzusje die binnenkort uitgerekend is.. k was er zo klaar mee.. snap echt wel dat iedereen er mee bezig is.. en k wil ook wel leuk meeprate.. ma kan er een klein beetje rekening gehoude worde met me? ik moest alle kadotjes zien die ze al gekocht hadden.. boeken inkijken over kraamtijd enzo.. keb met tranen in mn ogen gezegd dat ik t nie zo leuk vind..gelukkig begrepen ze het en ging het daarna ergens anders over..ma voel me dan zo schuldig.. net alsof ik iedereens humeur heb verpest..
ik snap echt wel dat de wereld doordraait.. en dat mensen niet rekening met je kunnen blijven houden.. maar ze kunnen wel nadenken bij wat ze doen toch?

hebben jullie dit ook wel eens? of bijt je op je tong en laat je mensen maar praten?

liefs shari

hèèè sjari, gisteren al een dip gehad en nu krijg je dit.Nee,ikvind dat er best een beetje rekeningmet je gehouden kan worden,die bevalling en die roze of blauwe wolk voor diegene komt toch wel snel.Ikvind het nog knapdatje gebleven bent en zelfs boeken in hebt zitten kijken.
Jammer dan dat je de 'sfeer'misschien verpest heb al denk ik dat JIJ dat meer denkt dan de rest. De ene keer datmijn schoonfam uitgebreid ging zitten vertellen hoe fantastisch de echo van het andere famillielid wel niet wasben ik weggelopen,schijt aan wat ze denken,het doet mij pijn dus ik was weg.

over het zwangerschapsmasker: erzijn cremes die er tegen kunnen helpen of andere methodes (http://babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs015)

deeltje twee bij ons is nu ook ziek :s
Heeft net de hele bank ondergespuugd... :s Arme ding,moest morgen naar consultatiebureau maar dat gaat nu niet. Ik hoopmaar dat ik het zelf niet ook krijg, al zou het goed zijn voor de afweervan de baby he ;)
Liever niet.

xx

@Shari, Toen ik jou verhaal las was het eerste wat ik dacht, ahh meid.. dit heb je na al die ellende helemaal niet verdiend. Ik herken het een klein beetje. Ineens lijkt iedereen in mijn omgeving zwanger te worden en er word, waar ik ook kom, altijd weer druk over gekwekt. Ze weten dat ik in mei een MK heb gehad en dan word het gesust met de woorden, hopelijk voor jullie worden jullie ook snel weer zwanger. Fijn dat je dat hoopt maar heb weinig behoefte om aan te horen hoe misselijk ze wel niet zijn en wat ze wel niet hebben gekocht en wanneer ze voor de volgende echo mogen gaan etc etc. Ik word er gewoon een beetje jaloers van.. Vooral van geklaag.. dat kan ik momenteel helemaal niet hebben.. Grr. word er alweer pissig van als ik er aan denk..
Dit is geen aanval naar jou toe hoor Astrid. Ik hoor graag hoe het met je gaat.. Jij hebt ook in dit schuitje gezeten en weet wat het met je doet..

@Astrid.. Ja een MK op mijn 15e.. met 6 weken ongeveer. Ik wist niet dat ik zwanger was tot dat ik de MK kreeg. Ben er erg verdrietig van geweest maar achteraf gesproken erg blij dat het toen zo is gelopen. Anders had het er nu waarschijnlijk heel anders uit gezien! Maar die MK hoeven we niet mee te tellen in het NOD lijstje hoor. Dat is al zo lang geleden...

@Jen.. Heb je hyves acceptatie gezien ja! Je ziet er heel anders uit dan verwacht.. Echt grappig om te zien. MIjn kleine man is 1,5 nu.
Jasper is idd echt een beer maar wat ik zo op de foto's zag, een heerlijk ventje!

Grtjs, Marjoleine

welkom Elena!

Ik zal me dan ook maar eventjes voorstellen. Ben ook vrij nieuw hier dus ken ook nog niet alle afkortingen ;)

Ik ben 26 jaar en werk in de kinderopvang. Ik heb nog geen kinderen. Was onverwacht zwanger maar na 9 weken een miskraam helaas. Dit is nu 3,5 weken geleden. Mijn vriend en ik zijn er ook gelijk weer voor gegaan ondanks het advies van de verloskundige. Dat schijnt idd te maken te hebben met het berekenen van de zwangerschap mocht het raak zijn. Vonden we een beetje onzinnige reden om te wachten aangezien je toch zowiezo een termijnecho krijgt tegenwoordig.
Mijn NOD zal als mn cyclus niet in de war is aankomend weekend zijn. Maargoed zeker weten doe ik het dus niet..Erg spannend in ieder geval!!

Veel sterkte met het klussen en het verwerken van je mk!

Liefs Jolie

ps: zou je wel aanraden om niet iedere dag te klussen (om de dag schijnt beter te zijn)

Hallo Ladies!

Gezellig hoor, zo'n actief forum, het scheelt dat ik vakantie heb nu, over 2 weken zal ik het wel niet meer bij kunnen houden hahahaha!

@ Jolie: Het is zo dubbel he wat ze zeggen! Ik las op een medische site oid dat om de dag indd beter was, maar als je je kans wilde vergroten dat je dan toch elke dag moest klussen...(was dat trouwens niet op deze site????) Ik weet het nou ook niet meer! Ik weet wel dat om de dag de zaadjes in een betere conditie zijn, maar alleen de sterkste blijven toch leven in je baarmoeder? Lijkt me een leuk onderwerp om eens uit te diepen!! Dus kom maar op ladies, wat vinden jullie ervan?

Liefs, Elena

Elke dag of om de dag:
ik heb het hier laatst ook al eens geschreven meen ik ikvind tijdens de 'gewone weken' om de dag of om de twee dagen goed genoeg, voor de kwalitiet van de zwemmertjes maar de 4 dagen voor de ei en wanneer je je ei hebt, wel elke dag. Ik heb gelezen dat als je dat doet je recervoirtje dan 'vol' loopt en de zaadjes zich op andere plekken gaan verzamelen, je eileider, dus als het eitje spingt dan liggen de zaadjes al voor de deur te wachten;) Ofdat echt zo is weet ikniet maar ik vind het een leuke theorie en bij mij werkt het gewoon elke dag klussen rond het ei. Zo ben ik nu al (te) vaak zwanger geworden, en als dat wwerkt verander ikernietsaan! Ikmoet wel zeggen dat ik mijn ei heelgoed kon (hihi) voelen altijd,dus dat is heel makkelijk dan.

NOg iets he, als je zwanger bent is een bad dan slecht??? Ikweet wel als je net curetage hebt gehad dat je niet in bad mag want het staaat nogopen :s maar alsje zwanger bent zit de boel toch dichhht??? kan toch gewoon?
xx

Terug
Bovenaan