Zwanger worden na een miskraam

Stomme vraag misschien, maar wat is NOD en waarschijnlijk moet ik iets berekenen... Hoe gaat de rekensom in zijn werk? :D

Ben woonbegeleider he, geen wiskundige ;) hihihihihi

Ben helemaal nieuw in deze wereld, dus ik heb een hoop uitleg nodig haha!

Liefs, Elena

Hihi, die vraag heb ik in het begin ook gesteld hoor,
NOD staat voor Niet Ongesteldheids Dag, raar maar waar...
Hoe je nu je cycles moet berekenen weet ik niet want zonder pil kunnen er wel zes weken over gaan voor je weer ongi word,houd je lijf in de gaten,misschien voel je je ei welspringen!
Fijn dat jeiig zo positief bent ingesteld!

trouwens, ja,ik schreef eerst onder Jodi.
Marjoleine, wat lees ik nou? Ik heb helemaal niet begrepen dat dit je TWEEDEmk was?!!! Of ben iknu in dewar en wist ik dat wel??? Wanneer wasje eerste dan?

En ik zal ffproberen ofhet lukt via jou,shari tevinden dan!

Ik krijg vandaag trouwens nog de uitslagen van het bloed vanallerlei spannende dingen (geen ideeee wat!!!!)maar we moeten de papieren HALEN,watkostnou een postzegeltje?!

Ikzet ernog ffiets bij hoor, bij het lijstje:

Shari -NOD 31/07- ronde 2 na mk - kind 1
Jen- NOD 31/07 - ronde 1 na 2e mk- kind 2
Marjoleine-NOD 23/08 -ronde 4 na mk- kind 2
Edith - NOD 26/8??! - ronde 1 na 2e mk - kind 3
Astrid -Zwanger! - kind 3

(ben tenslotte al trotse mama van tweekids he!)
liefs as

Het enige wat ik weet is dat ik 15 juni voor het laatst ongesteld ben geweest en mijn cyclus duurt meestal 28 dagen.

Als ik dus doortel zou ik dus 10 aug mijn eerste NOD moeten hebben HOPELIJK! Ik zet hem er wel bij, maar eigenlijk zou ik moeten afwachtten wanneer ik ongi wordt ivm de mk.

Shari -NOD 31/07- ronde 2 na mk - kind 1
Jen- NOD 31/07 - ronde 1 na 2e mk- kind 2
Marjoleine-NOD 23/08 -ronde 4 na mk- kind 2
Edith - NOD 26/8??! - ronde 1 na 2e mk - kind 3
Astrid -Zwanger! - kind 3
Elena- NOD 10/08- ronde 1 na MK- kind 1

Liefs, Elena

hoi hoi

jeetje ben nog maar net een paar uur weg en dr is al weer een bladzijde aan berichtjes bij gekomen!
stelletje computerverslaafden zou mijn zusje zeggen.. haha

hoi elena! welkom bij de groep.. jammer dat t om deze reden is.. ma goed dat je een positieve instelling hebt!
ook ik zal me even kort voorstellen.
ik ben Shari en 23 jaar.. in januari een miskraam gehad met 6 weken en ik juni wederom een miskraam gehad met 7 weken. hierbij was k zwanger van een 2-ling.. nu weer druk aan de klus!

ik zie dat jij ook nog geen kinderen hebt? wel fijn dat er nu iemand bij het groepje zit die ook weet hoe het voelt.. keb er ook al eens een discussie over gestart.. k denk namelijk dat als je al kinderen hebt en je krijgt een miskraam, je in ieder geval in je achterhoofd weet dat je een zwangerschap uit kan dragen.. en daar twijfel ik bij mezelf nu wel eens aan..(niet dat t dan minder erg is om een miskraam te krijgen hoor!)

een zwangerschapsmasker dacht ik in eerste instantie ook aan.. ma waarom ist nie weggegaan dan? en waarom komt er nu alleen maar meer bij.. en niet in mn gezicht maar op mn lichaam.. bel morge de dok wel.. ben lichamelijk al zo'n kneus.. dit kan er ook nog wel bij..

oh jah.. en elena? woonbegeleider? ik activiteitenbegeleider :D.. op de een of andere manier hebben we allemaal wel overeenkomsten volgens mij..wel grappig..

liefs shari

Hai Astrid,

Ja 2e MK.. Ik had zo'n 8 jaar terug ook al een MK.. Dus niet 2e MK achtereenvolgens.

@Elena.. Maakt niet uit hoor dat je die begrippen niet kent. Je rolt er langzaam in.
Je kan NOD nu vrij lastig uitrekenen. Bij de 1 is de cyclus helemaal ontregelt na een MK en bij de ander niet. Als je nu van je MK rekent, is het de eerste dag dat je bent gaan vloeien + 4 weken.
Dus als ik zo jou verhaal lees is jou NOD op 22-08.
Maar bind je niet op die datum vast. Het kan veel langer duren vanwege een ontregelde cyclus.

Nu we het toch over beroepen hebben, ik ben boekhouder in woningcooperatieland.

Grtjs, Marjoleine

Hallo dames!

@Shari: Ik heb de papieren voor activiteitenbegeleider, maar werk als woonbegeleidster. In de gehandicaptenzorg zit je al gauw in een woongroep of op de dagbesteding en de dagbesteding vind ik niet veel aan, veel te laag niveau bij ons! Ik werk op een jongeren groep met een licht verst. hand. die agressief gedrag vertonen.

Niet echt de handigste groep om te werken als je zwanger bent, maar dat is van latere zorg.

Ik denk ook dat het anders is als je nog geen kinderen hebt, want je hebt indd nog geen zekerheid of je wel een zwangerschap kan voldragen. Indd maakt dit aan het verdriet niks uit, hoeveel kinderen je dan al hebt!

@ Marjolijne: Bedankt voor de rekensom! 22-08 dus... Hmm ik ga een week na mijn mk een test doen of mijn HCG uit het bloed is, want wij zijn alweer druk aan het klussen, hoop dus dat er nog heel veel NOD's op de planning staan!

Liefs, Elena

ahhhh, ik heb lekkergepit :p

Ikhad ook nog even een toevoeging op jullie standpunt dat het anders is eenmk te hebben als je al kids hebt, daar ben ik het wel mee eens hoor,maar in mijn geval hoefik niet aan mezelf te twijfelen, ik heb er ten slotte twee gemaakt, maar ik ben wel bang ergens dat dezwemmertjes van mijn nieuwe vriend het niet doen bv, daar heb iknu geen zekerheid over, dus dat is NOG weer anders!
Tis weldruk hier vandaag he!

Mijn vriend was trouwens gebeldvooreen solicitatiegesprek in een betere locatie dan waar ie nu werkt,ikhoop dathet watword!

@marjoleine; dus jij bent ook een keer zwangergeweesttoen je puber was?! Ik ook maar ik heb abortus gehad toen (schaam, schaam...)
liefs as

Terug
Bovenaan