Heel soms meld ik me weer op dit forum. Vorig jaar zomer zelf een miskraam (leeg vruchtzakje) gehad. Inmiddels gelukkig bijna 35 weken zwanger. Er werd de vraag gesteld hoe ermee om te gaan... Als ik voor mezelf spreek is het geen onbezorgde zwangerschap terwijl het in wezen een droomzwangerschap is zonder complicaties en ik voel me, op wat standaard kwaaltjes voor deze periode na, goed.
Maar ik leefde echt van echo naar echo. Het is een vrij rustig kindje en als ik het even voor mijn gevoel te lang niet voel, dan haal ik de slechtste scenario's in mijn hoofd. Ook heb ik het inrichten van het kamertje (het is nog niet helemaal klaar) en het aanschaffen van spullen zo lang mogelijk uitgesteld.
3 maanden na mijn miskraam ben ik begonnen met wekelijks een bezoek te brengen aan de acupuncturist en iedere ochtend temperaturen. Na 3 weken was ik zwanger en ik loop er nog steeds. Geen idee of het daardoor komt, maar het gaat goed en ik voel me goed.
Het is voor mij natuurlijk al bijna een jaar geleden en ik moet bijna bevallen (slik....), maar het gelukkig kan ik het gevoel niet meer ophalen zoals ik me vorig jaar voelde. Maar het heeft tijd nodig en gun jezelf die tijd. Het is niet niks. En de verloskundige zei toen ook tegen ons dat 1 miskraam niet wil zeggen dat de volgende keer misgaat. Jullie zullen nu ook ervaren dat er in je omgeving "ineens" veel vrouwen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt maar waarvan je het niet wist.
Praat erover. Ook al heb ik gelukkig eigenlijk niks meer met dit forum te maken, toch hou ik het in de gaten. Ik heb er zoveel aan gehad. Hier begrijp je elkaar.
Het is weer iets meer tekst geworden dan ik van plan was, maar ik wens iedereen hier een mooie zwangerschap toe en dat er maar weer snel berichten geplaatst mogen worden van positieve testen en echo's!
Liefs,