Zwanger worden na miskraam

Hi gebruiker, mijn man zei dat gelukkig niet.

Maar ik ben het met iris eens. Geef het tijd. Het is ook niet niks. Hoe meer jij het wil, hoe meer het tussen jullie in komt te staan. En dat is het laatste wat je wil, toch?

Heel soms meld ik me weer op dit forum. Vorig jaar zomer zelf een miskraam (leeg vruchtzakje) gehad. Inmiddels gelukkig bijna 35 weken zwanger. Er werd de vraag gesteld hoe ermee om te gaan... Als ik voor mezelf spreek is het geen onbezorgde zwangerschap terwijl het in wezen een droomzwangerschap is zonder complicaties en ik voel me, op wat standaard kwaaltjes voor deze periode na, goed.

Maar ik leefde echt van echo naar echo. Het is een vrij rustig kindje en als ik het even voor mijn gevoel te lang niet voel, dan haal ik de slechtste scenario's in mijn hoofd. Ook heb ik het inrichten van het kamertje (het is nog niet helemaal klaar) en het aanschaffen van spullen zo lang mogelijk uitgesteld.

3 maanden na mijn miskraam ben ik begonnen met wekelijks een bezoek te brengen aan de acupuncturist en iedere ochtend temperaturen. Na 3 weken was ik zwanger en ik loop er nog steeds. Geen idee of het daardoor komt, maar het gaat goed en ik voel me goed.

Het is voor mij natuurlijk al bijna een jaar geleden en ik moet bijna bevallen (slik....), maar het gelukkig kan ik het gevoel niet meer ophalen zoals ik me vorig jaar voelde. Maar het heeft tijd nodig en gun jezelf die tijd. Het is niet niks. En de verloskundige zei toen ook tegen ons dat 1 miskraam niet wil zeggen dat de volgende keer misgaat. Jullie zullen nu ook ervaren dat er in je omgeving "ineens" veel vrouwen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt maar waarvan je het niet wist.

Praat erover. Ook al heb ik gelukkig eigenlijk niks meer met dit forum te maken, toch hou ik het in de gaten. Ik heb er zoveel aan gehad. Hier begrijp je elkaar.

Het is weer iets meer tekst geworden dan ik van plan was, maar ik wens iedereen hier een mooie zwangerschap toe en dat er maar weer snel berichten geplaatst mogen worden van positieve testen en echo's!

Liefs,

>Ik volg dit forum al een gehele tijd. Tijdens mijn miskramen hier veel gelezen, nooit durven reageren of mijn verhaal te vertellen. Vorig jaar augustus ben ik opnieuw zwanger geraakt en ben ik afgelopen april bevallen van een gezonde zoon. Een lichamelijk goede zwangerschap gehad, maar geestelijk heel erg bang geweest dat het 'fout' zou gaan. Precies wat jij beschrijft Sanne1979.

Ook ik heb hier niets meer te zoeken op dit forum maar ik lees nog altijd met jullie mee in de hoop dat het goed gaat! Ik heb veel aan dit forum gehad!

Sterkte allemaal!

X

Sanne1979 wat leuk wat weer van je te lezen. 35 weken alweer gaat hard zeg.

Ik ben heel benieuwd naar het onderzoek. Hoop dat ze wat vinden

Ik heb tarwekiem olie gekocht. Wellicht helpt dat

Maximexx, nog van harte. Gelukkig dat alles goed is gegaan.

Gebruiker186435, wat heftig dat je partner het (nog) niet durft. Mijn partner en ik zijn erdoor juist meer naar elkaar gegroeid. Helaas herken ik het wel van een zwangere vriendin. Ik ben daardoor mijn beste vriendin kwijtgeraakt omdat ik net na mijn miskraam haar niet kon zien. Probeerde wel geïnteresseerd te zijn in echo's etc. (al zit je niet te wachten op verhalen van een kloppend hartje en goed bewegend kindje terwijl jezelf een echo zonder leven hebt gezien), maar door eerlijk tegen haar hierover te zijn, is de vriendschap beëindigd. Waak hiervoor.

De herkenning op dit forum doet helpen bij de verwerking van de miskraam. En hopelijk zijn wij een voorbeeld voor de meiden die net een miskraam hebben gehad om vertrouwen te houden om een gezonde en goede zwangerschap te kunnen/mogen hebben.

R1988 ik hoop dat er wat uit het onderzoek komt. Misschien dat het iets heel simpels is, waardoor de volgende zwangerschap wel goed mag gaan!

Sanne top! Leuk om te lezen wel bemoedigend, waarom heb je gekozen om accupunctuur te doen?

Iemand tips? 24 mei de miskraam opgewekt met de medicatie, 6 juni controle alles schoon.. En opbouw baarmoederslijmvlies.

Zou ik dan vanaf de 24ste 14 dagen ongv kunnen rekenen ivm eisprong of vanaf ongv 2 juni toen het vloeien helemaal over was? 8 juni weer voor het eerst seks gehad :)

Iris: ik begreep dat dag van miskraam geteld kan worden als eerste dag van je cyclus.  Dus dan zou ik uitgaan van 24 mei. Maar na een mk kan de cyclus nog wat langer duren omdat je hcg nog verder moet dalen. Dus volgens mij is de eerste ronde echt een beetje afwachten.

Voor mij is de mk nu 28 dagen geleden. Sinds gisteren beetje verlies van oud bloed. Dus mogelijk wordt dit een echte menstruatie. Zou fijn zijn, direct een cyclus van 28 dagen. Wat wel gek is dat ik 8 dagen geleden echt andere afscheiding had (doorzichtig, net eiwit). Dus ik dacht dat toen mijn ovulatie was..... Dus stiekem kleine hoop dat dit bloedverlies bij een innestelingsbloeding past. Ik zie wel of het doorzet. Als gewoon menstruatie, dan ben ik ook al blij want mooi regelmatig!

Sanne: wat heftig om zo je beste vriendin kwijt te raken! Geniet van je laatste weken zwangerschap!

Gebruiker: een mk is echt iets wat iedereen anders beleeft. Ook partners. Het is belangrijk goed naar je gevoel en naar het gevoel van je partner te luisteren. Zeker krijg je nooit, ook niet als je uitstelt. Praat er goed over. Kan me goed voorstellen dat het heftig je vriendin zo zwanger te zien. Heel veel sterkte!

Mali Mali: wat verdrietig. Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Persoonlijk vond ik het prettig dat veel mensen weten van mijn mk. Ouders, vrienden en collega's. Dat gaf mij veel ruimte en lucht. En inderdaad veel vrouwen die het hebben meegemaakt. En dan vind ik het fijn gevoelens te delen.

Rosa ja dat is ook zo.. Gewoon afwachten heb alleen ook wat jij zegt meer afscheiding laatste paar dagen dus vroeg het me af :) ben benieuwd hoe het zal verlopen ben heel slecht in dingen niet kunnen weten hahaha

Terug
Bovenaan