Zwanger worden na miskraam

Iris, dat snap ik ook niet. Dat heb ik al eens eerder gehoord. Zou dat gewoon door de hormonen komen?

Ja, ik ga dat ook zo doen. Ik zou niet weten wanneer ik ovuleer. Mijn. Verloskundige zegt dat het vaak zo is dat je lichaam de dag van de eerste bloeding ziet als menstruatie.. daarna komt je cyclus meestal weer normaal op gang. Maar ik heb werkelijk geen idee. Ik mag pas weer sex hebben als de bloedingen voorbij zijn. Je kent het wel.

ik moet me maar vast houden aan die pot met knikkers, dan! Ik zou anders ook niet weten hoe ik van die onzekerheid af moet komen.

mijn verloskundige zei ook al dat ik altijd binnen mag lopen voor echo's van de andere kant moet ik ook weer op mn lichaam leren te vertrouwen... maar dat is super moeilijk nu...

Mvdwv: ben je vandaag nog bij de vk geweest? Heb je al iets meer zekerheid over het verloop van je zwangerschap?

Iris, hoe is het nu met je? Ik zag dat je nog in afwachting bent van je eisprong?

Caro89: wat fijn dat je tweede zwangerschap goed geëindigd is! Ik snap je gevoel helemaal wat betreft die onzekerheid. Heb je dit ook zo erg gehad tijdens de zwangerschap van je zoontje/dochtertje?

Marl1tje: wat vervelend dat je hier doorheen moet. Zelf heb ik net mijn tweede miskraam achter de rug (2 weken geleden). De eerste heb ik in januari gehad met 9.5 week (was 2 weken daarvoor al gestopt met groeien) en die is met een curettage verwijderd. De tweede is spontaan op gang gekomen met 5,5 week zwangerschap. Ik ga vanuit dat ik 2 keer dikke pech gehad heb en helaas bij die 10% hoorde op dat moment.
Ik heb na de eerste miskraam echt niet goed in mijn vel gezeten, veel onzekerheid gehad of ik nog wel weer zwanger zou kunnen worden etc. Gelukkig is gebleken dat dat dus wel kan. Ik snap je gevoel dat je bang bent voor een nieuwe zwangerschap, maar zoals Iris ook al zei: 10% kans, de meesten gaan gewoon goed! Bij de tweede keer was ik natuurlijk ook bang dat het mis zou gaan, maar was ook erg sceptisch: ik had zo'n voorgevoel dat het wellicht niet helemaal goed zou zitten. Een week na de miskraam heb ik echt niet goed in m'n vel gezeten, maar ik merk nu dat ik weer een stuk relaxter word en weer in m'n eigen doen kom gelukkig.
Probeer het een plekje te geven, hoe moeilijk het ook is. Pak alle rust ervoor, want het is niet zomaar iets dat je aan de kant moet schuiven. Veel mensen in mijn omgeving zijn op de hoogte van mijn beide miskramen en door erover te praten verwerk ik het zelf makkelijker en kan ik zelfs weer blij zijn voor mensen die een goede zwangerschap hebben of net een mooi kindje op de wereld gezet hebben :) Heel veel sterkte meid en als er wat is, er zijn genoeg dames hier op het forum die je willen helpen!

Hoe is het met de rest van de dames trouwens?

<p style="text-align: right;">Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wel de eerste en de laatste berichten. Caro, ik herken me in jouw verhaal. Hier na een gezonde dochter bij wie het in een keer raak was voor de tweede wel even bezig geweest. Toen ik zwanger was voelde ik helemaal geen zwangerschapssymptomen en bleek op de 8 weken echo dat het vruchtje te klein was (hartje klopte wel) en twee dagen later spontane miskraam gehad. Na 3 maanden ben ik weer zwanger geworden en ook nu helemaal geen zwangerschapssymptomen. Bij mijn dochter was ik echt continu misselijk en nu helemaal niks. Maaaaar de acht weken echo was helemaal goed en nu de twaalf weken echo ook! Ik ben ondanks de goede echo's ontzettend onzeker, maar de verloskundige geeft aan dat iedere zwangerschap anders is en dat de kans dat er nu iets mis gaat ontzettend klein is. Dus daar maar op vertrouwen en vaak naar het hartje gaan luisteren. We gaan nu ook een geslachtsecho doen met 16 weken, ook om weer bevestiging te krijgen. Het voelt deze zwangerschap toch een stuk minder onbezorgd dan de eerste. Maar voor iedereen hier, hopelijk worden jullie ook snel na de miskraam weer zwanger en blijft dat goed gaan. Het kan dus wel..</p>

Hier gaat het niet zo goed. Vorige week een vroege miskraam gehad. Bloed stroomde langs mijn benen :( Dus weer begonnen met clomid ronde 2

Marl1tje ja geen idee dolierzakje etc ook mooi ontwikkeld maar ja niks aan te doen

Emsie het gaat wel goed! Lichamelijk voel ik me al aardig de oude, nu vakantie en vandaag geshopt in duitsland dan merk je wel na 4 uur dat de vermoeidheid en een soort steekjes toeslaan. Verder gaat het ook best oke soms overvalt me wel ineens shit anders waa ik nu 12 week, komt ook door de vrouw van me collega we gingen gelijk op etc dus hun net de 2e echo gehad maarja..

Ja idd geen idee waar ik nu in cyclus zit 24ste mei miskraam opgewekt heel toevallig want zonder zwangerschap was dat ook mn menustruatie dag...

Hoe gaat het met jou?

Goedemorgen dames,

Sterkte voor de dames die een miskraam hebben gehad.

Hier weet ik niet zo goed waar ik in mijn cyclus zit. Vanochtend verloor ik ineens best wat afscheiding. Ik hoop dat het mijn eisprong is. Vanmiddag even een ovulatie test doen.

Hoe gaat het verder met jullie ?

Liefs

Hoi dames,

ik was dolgelukkig, 4 weken geleden erachter gekomen dat ik zwanger was van ons eerste minimensje. Helaas afgelopen Donderdag een miskraam gehad. Het viel gewoon in de wc, in een keer alles eruit. Daarna nog flink wat gebloed maar nu verlies ik bijna geen bloed meer. Mijn symptomen zijn allemaal geheel verdwenen. Gelukkig kan ik er met mijn vriend heel fijn over praten. Onze hond is opeens Superlief voor me Hihi en de verloskundigen zijn een en al begrip en luisterend oor!

ik kan het nu nog nauwelijks bevatten. Ik was zo intens gelukkig! Mijn allergrootste droom... als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik lees Vanalles op internet maar ik word er geen wijs uit.

Hoe zijn jullie ervaringen met zwanger worden na een miskraam? Wanneer ben ik weer vruchtbaar? Klopt het dat je vruchtbaarder bent na een miskraam?

Hi dames,

Ten eerste voor iedereen heel veel sterkte.

Ik lees veel vragen of hoe om te gaan met de zorgen bij een volgende zwangerschap.

In september 2015 werd ik zwanger van ons 1e kindje, december een miskraam gehad en april 2017 opnieuw zwanger. inmiddels 12+2 weken.

De eerste weken waren een hel hier kan ik helaas niks mooiers van maken. Maakte me constant zorgen als mijn klachten 1 dag wat minder waren, was ik echt in paniek.

met 7 weken een eerste echo gehad, hartje klopt dat was een opluchting

met 10 weken opnieuw een echo, de baby beweegt en alles zit erop en eraan.

met 11 weken nog eens en toen was voor mij de ergste ongerustheid weg.

Nu geloof ik dat alles goed is met de kleine. Die ongerustheid blijft, moeten nog 1 week wachten op de uitslag van de nipt test en dan mag ik voor mezelf echt gaan shoppen zoveel als ik wil.

Bezorgd blijf je altijd. Maar als je een goede echo hebt dan geeft je dat wel vertrouwen in de zwangerschap.

Ik hoop dat jullie snel opnieuw zwanger zijn en dat jullie dan toch een beetje kunnen genieten

heel veel liefs

Terug
Bovenaan