Zwanger worden na miskraam

Dag dames, mag ik met jullie meevolgen/-praten? Wij zijn eergisteren, tijdens de 10 weken echo, te weten gekomen dat het hartje van ons kindje gestopt is met kloppen op 9 weken... Ik voelde niks aankomen dus het kwam als een donderslag bij heldere hemel. Als het vruchtje de komende dagen niet spontaan af komt zal er volgende week dinsdag een curretage plaatsvinden.

Eens dit achter de rug is hopen we snel terug zwanger te worden. Al moet ik toegeven dat de schrik om dit nog eens mee te maken er nu wel goed in zit.

We hebben al een zoontje (2,5 jaar nu) waar we ongepland door de pil heen zwanger van zijn geworden. We hadden om die reden gehoopt dat het ook deze keer snel ging gaan maar we hebben 9 maanden tijd nodig gehad eer ik zwanger was en nu dit... We waren zo gelukkig dat het eindelijk gelukt was en keken er zo hard naar uit...

emsie, r1988 ja doe ik ook maar vind het gewoon zo spannend dat je niet kan weten hoe het nu zal verlopen, zijn we snel weer zwanger of niet? omdat vorige keer al in 1x raak was waarvan ik toen dus dacht nouweee dat duurt wel een half jaar/jaar ofzo voordat het eens zover is en was ik er gewoon eigenlijk niet mee bezig we hadden zoiets van we zien het allemaal wel! en dat is nu zo moeilijk om dat gevoel terug te krijgen van we zien het allemaal wel...

mahki sterkte meid! mag ik vragen waarom je direct voor curretage gaat?

Mahki sterkte ! Echt verschrikkelijk:(

Ja ik snap dat het spannend is. Ik zou proberen niet qua tijd mee bezig re zijn. Natuurlijk wil je snel zwanger raken. Maar te veel op focussen is ook niet goed

MahKi: wat ontzettend naar voor jullie, heel veel sterkte gewenst! Hopelijk komt het gewoon vanzelf los :)

Iris: Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar het komt vast goed. Het zal misschien niet zo snel als de vorige keer gaan (dat was ook wel retesnel natuurlijk!!). Zoals R1988 ook al zei: probeer er niet teveel mee bezig te zijn, probeer jezelf rust in je hoofd te geven, dan gaat het allemaal wat makkelijker.

Dankjewel voor de lieve woorden allemaal!

Iris, de curretage is eigenlijk op advies vd gynaecoloog. Ze heeft meteen een afspraak vastgelegd. Ze gaf wel aan dat het deze week nog van zelf kan komen maar denkt van niet. Geen idee waarom eigenlijk. Het nieuws kwam vrij hard aan en had op die moment weinig vragen en liet alles maar wat op me afkomen...

Mahki oke mijn gyn wou juist een curretage voorkomen en ik kreeg cyotec wat uiteindelijk ook het gewenste resultast gaf, maar goed elke situatie zal wel anders zijn daarin!

Maar ik zou nog wel even bellen als je nog vragen hebt! Logisch dat je helemaal overdondert was

Mahki: wat een rot nieuws! Helaas voor ons een bekende ervaring, maar het went nooit. Heel veel sterkte. Neem je tijd om het een plekje te geven. Je mag er best verdrietig van zijn!

Ik zit op het wachtbankje. Vorige week was mn ei, dus nog een week wachten tot mn nod, pff wat duurt dat lang. Ik lijk ook vanalles te voelen. Sinds vandaag ook buikkrampen, op dezelfde plek als met mn miskraam. Daar word ik zo onrustig van... Of zou het juist innestelling zijn?

Mahki: heel veel sterkte. Lijkt me heftig om dit zo ineens onverwachts te horen. Ik hoop voor je dat het spontaan komt. En uiteindelijk komt het allemaal goed. Voor mijn mk heb ik eerst pillen gehad, maar uiteindelijk curretage. Curretage vond ik uiteindelijk prettig, want gewoon onder narcose en je weet dat het dan klaar is. Maar dat is voor iedereen anders. Vooral je gevoel volgen. En accepteren dat je gevoel werkelijk alle kanten uit kan gaan. Sterkte!

Nena: het wachtbankje! Altijd weer een test voor je geduld! Mijn nod is komende dagen. Mijn buik voelt alsof ik gewoon ongesteld ga worden. Ik hoop het natuurlijk niet, maar menstruatie zou ook betekenen dat ik na curretage direct weer normale cyclus heb en dat is dan weer mooi!

Iris: al die gevoelens en gedachten! Best ingewikkeld hè?! Ik zou het gewoon proberen te laten zijn. Niet te streng zijn voor jezelf!

R1988: jouw geduld wordt ook flink op de proef gesteld! Succes. Hopelijk snel duidelijkheid. Of beter gezegd hopelijk weer snel een positieve test. Wanneer heb je afspraken voor verdere onderzoeken? Hoe is het met je man? En jullie? Lijkt me erg ingewikkeld!

Terug
Bovenaan