Zwanger worden na miskraam

<p style="text-align: left;">Hallo.</p>
Nieuw hier! Toch fijn om zo eens wat ervaringen te lezen. Afgelopen september helaas een miskraam gehad met ongeveer 5/6 weken. We waren op vakantie in Griekenland. En wat wil je dan toch eigenlijk graag naar huis. We hadden er nog een hele week te gaan. Vandaar ook 1,5 week later, toen we terug waren in Nederland een echo gehad. Waarop te zien was dat mijn lichaam alles zelf geregeld had. En alles schoon was. Ondanks alles een geluk bij een ongeluk.

Maar wat duren de weken daarna lang. Het wachten op je eerst volgende menstruatie na een miskraam.

Deze week weer een testje. En ja hoor, positief!
 
Allereerst bedankt! Spannende tijd nu ..

het heeft bij mij 5 weken geduurd. Dus al met al niet zo gek lang. Weekje later in principe. Maar het lijkt op zulke momenten wel maanden te duren!
 
Christel,

Wat naar! fijn dat je lichaam het allemaal zelf heeft kunnen herstellen!

Wat fijn te horen dat je opnieuw positief hebt getest, een voorzichtige gefeliciteerd! Al contact gehad met verloskundige ? en hoe voel je je ?

Hoe heb jij het aangepakt na de miskraam? (aangezien je snel weer zwanger bent? gelukkig!) heb je ovulatie test gedaan of op de gok of geen rekening mee gehouden? Ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben.

 
Ik heb inderdaad al contact gehad met de verloskundige. Omdat het natuurlijk nog erg vroeg is, zullen de komende weken voor ons ook lang gaan duren. Want 13 december mogen wij komen voor de echo.

Ik voel me best prima. Merk aan mezelf dat ik het een beetje tegen houd sommige momenten om blij te zijn? Bang voor het verkeerde waarschijnlijk. Ik voel weinig tot niets, wat gevoelige tepels verder niet veel. Ben ook best wel onzeker.

We hebben op de gok uitgerekend wanneer de vruchtbare periode zou zijn .. goed gegokt dus!
 
Dat duurt inderdaad nog even.. maar als het allemaal goed mag gaan waar we van uit gaan dan is het het wachten meer dan waard! Ene kant goed dat je dat doet.. bij onze 2e keer was ik van overtuigd dat het goed was en niemand kon me van dat idee afhalen want ik 'voelde' dat maarja helaas was dat ook niet zo en kwam de klap dubbel zo hard.. Het is natuurlijk nooit leuk en moeten we maar uitgaan van het beste en logische dat het slechte in je achterhoofd zit maar laat het je niet beperken dat heeft het bij mij enorm gedaan was er dag en nacht mee bezig.. nou vraag ik me ook wel eens af of het niet mis is gegaan van de stress. Nu heb ik zoiets het komt toch zoals het komt en ik kan er blijkbaar toch niks aan veranderen en ik merk dat ik veel rustiger ben in mijn hoofd. Ik hoop dat je de weken snel zult ervaren zodat je zo snel mogelijk weet hoe het met de kleine gaat! heel veel geluk!
 
<p style="text-align: left;">Zo probeer ik inderdaad ook te denken. Het is ook allemaal nog zo onwerkelijk. Je ziet de test. Maar verder? En hoort vele ervaringen van ik voel dit, of ik voel dat. Probeer dat ook zo min mogelijk te lezen of mee bezig te zijn, want dat maakt me ook erg onzeker!</p>
<p style="text-align: left;">Hopelijk 13 december goed nieuws ..  of 3,5 week te gaan.</p>
 
Klopt, Jaa dat deed ik wel heel veel en daardoor maakte ik mezelf alleen maar gekker. Had zelf bij de laatste zwangerschap oud bloed verlies wat veranderde van bruin naar rood .. dus ik continu overal op kijken en dan lees je verhalen 'jaa ik had bij 10 week helder bloed hele bed zat er onder en ben bevallen van een gezond kindje' Dus ik haalde daar hoop uit ik bedoel 1 op de 3 vrouwen had ook bloedverlies dat zei de verloskundige en hadden hartje al gehoord dus dan gaat 20 % kans dat het mis gaat naar 3% en jaa hoor ook ik hoor bij de 3% procent.. verhalen zeggen helemaal niks voor iedereen is een ander verhaal met een andere afloop. zoals mijn verloskundige zei er zijn 9 witte knikkers en 1 rode en ik heb net 2 keer de rode gepakt.. dat heeft me wel laten beseffen dat het inderdaad domme pech kan zijn en het dus volgende keer prima goed kan gaan. Dus maar vanuit gaan dat je een witte knikker hebt gepakt en ik zal voor je duimen !!
 
Terug
Bovenaan