Zwanger worden na miskraam

Christel, gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent. Ik herken het gevoel dat je niet blij durft te zijn en eigenlijk niet veel voelt. Begin augustus ben ik gecurreteerd en nu bijna 5 weken zwanger. 16 december hebben wij pas de 1e echo. Ik was de vorige keer ook 5-6 weken zwanger en op de echo was het niet goed, alleen de miskraam kwam niet vanzelf op gang.

Hoop zo dat deze komende echo een mooi kloppend hartje laat zien, maar je gaat er toch anders naartoe. Maar dat zal iedereen wel hebben die een miskraam heeft gehad. Het blijft spannend tot het eind.
 
Dag dames,

Ik ga helaas ook door naar de volgende ronde, gisteren mijn menstruatie begonnen. Wel erg vroeg, 27 oktober curretage gehad, en nu 3,5 week later alweer ongesteld. Was ook wel te gek om mn hoop erop te storten dat we direct weer zwanger zouden zijn. Dus aan de andere kant wel weer heel blij met deze snelle ongesteldheid, want mn lichaam werkt weer & we kunnen nu dus verder! We gaan er weer voor! Toevallig vandaag ook weer bij gynaecoloog geweest voor nacontrole; baarmoeder was goed schoon na de curretage en ze gaf ons officieel 'groen licht'!

Ik hoop dat ik me gauw mag toevoegen aan de groep zwangere vrouwen hier! Kan niet wachten!

Liefs, S.
 
Hoi S

Ik ben vandaag ook helaas ongesteld geworden. Het mocht nog niet zo zijn. Wel fijn te weten dat de cyclus goed is. Maar de teleurstelling is en blijft. Maar hoop blijven houden dat het volgende maand goed nieuws is.

Sterkte S...
 
Hai Melissa,
Vreselijk die teleurstelling die je voelt wanneer je ziet dat je ongesteld bent, he?!
Laten we hopen dat we beide goed nieuws hebben volgende maand! Zou 'n leuk kerstkadootje zijn, zo'n positieve test...
Veel succes deze maand en ook jij sterkte! X
 
Pff ff van me af schrijven hoor.  Ik voel me wel zo gefrustreerd de laatste tijd.  Voel me zo ontzettend verloren.  Nu ook nog eens ongesteld enzo.  Sta zo machteloos en verschrikkelijk om geen grip te hebben op de situatie. Hoe slaan jullie je erdoorheen?  Ik voel me vol woede dat ik ons kindje ben verloren. Ik heb er niks aan om me zo te voelen maar voel me nu eenmaal zo.  Dat gewacht weer tot je weer zwanger raakt
 
Melissa, lijkt me niet meer dan logisch dat je je zo voelt. Natuurlijk hoop je gelijk weer zwanger te zijn na een miskraam omdat je het achter je wilt laten en door wilt. Voor je gevoel ben je terug op start en moet je opnieuw beginnen (althans zo voelde ik het en dan was ik niet eens zo ver zwanger dan jij was).

Maar wel positief dat je cyclus weer zo snel op orde is. Je hoort ook wel eens dat het maanden duurt.

Misschien heb je nu ook extra last van je hormonen die je gevoel nog sterker maken. Maar het is ook niet niks wat jullie hebben meegemaakt en je mag je zo voelen. Je zit in een rouwproces en moet het nog een plekje geven, het is nog zo vers.

Meid, geef je er lekker aan over. Je mag je ..... voelen. Trek een lekkere fles wijn open. Misschien mag dat volgende maand niet meer ;-).

Sterkte.
 
Ja inderdaad Sanne zo voelt dat ook. Het vervelende is dat niks meer fijn voelt.  Zoals bijvoorbeeld een wijntje drinken.  Zo erg als ik dat mistte toen ik zwanger was, zo niet goed voelt dat om het nu te drinken.  Slaat nergens op maar dat is mijn gevoel.  Ik heb nu alles 1x gehad wat niet mocht tijdens de zwangerschap en wacht nu maar tot er een goeie volbrachte zwangerschap heeft plaats gevonden. Ik geef me er maar aan toe.  Ik durf nu niks te doen omdat ik geen risico's meer wil lopen op een miskraam.  Zo makkelijk hoe ik dacht bij de eerste zwangerschap hoe anders ik nu erin sta.  Ik ben gestopt met alles toen ik pas wist dat ik zwanger was.  Tot die tijd lekker wijntjes gehad enzo.

Hopelijk kan ik dit moeilijke gedoe gauw achter me laten en volgt er gauw een goeie zwangerschap.  Wat zal ik dan gelukkig zijn!
 
Ja meid, je moet hier helaas doorheen. En echt, het hele scherpe gaat er vanaf en er komt (hopelijk) een moment dat je je beter gaat voelen. En dan zal je nog goede en slechte dagen hebben. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent.

Ik merk ook aan mezelf dat ik er nu anders in sta als de vorige keer. Enerzijds heb ik nu wel het gevoel dat het goed zit (de vorige keer had ik zo'n irritant stemmetje dat ik probeerde te negeren omdat ik dacht dat het angst was), maar anderzijds heb ik nu ook zoiets van eerst die echo maar zien en niet te vroeg juichen.

Heel cliché, we weten allemaal op dit forum dat we zwanger kunnen worden, alleen nu moet het nu goed blijven zitten.

 
Terug
Bovenaan