Zwanger worden na miskraam

Hoi meiden ,
ik ben nieuw hier. Wij zijn vanaf juli 2016 bezig met zwanger worden.
in november een miskraam van 8 wk , feb 2017 van 6 wk en mei 6 wk. Ik heb hierdoor een onregelmatige cyclus gekregen. Hiermee ben ik naar de huisarts gegaan in april en die heeft ons doorverwezen naar een fertiliteit kliniek. In juni ben ik begonnen met Provera en hierna Clomid 2 maanden. Wel mooi steeds een follikel maar geen zwangerschap . Omdat ik erg last had van de bijwerkingen heb ik deze maand Letrozol voorschreven gekregen ook bekend als Femara. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?? Ik ben er net mee begonnen en nog meer bijwerkingen dan Clomid . Maandag moet ik weer voor een controle scan naar de fer kliniek toe. Wie zitten in het zelfde schuitje?? Liefs 
 
 
Hallo allemaal ,
 
4 weken geleden heb ik met 10 weken een miskraam gehad.
 
met 8 weken mijn 1e echo gehad. hier was een vruchtje zichtbaar met een kloppend hartje. Het eenigste wat een beetje verontrustend was dat het vruchtzakje aan een te kleine kant was ten opzichte van het vruchtje. Daarom mocht ik met 10 weken terug komen voor een extra echo. Op deze echo was het vruchtzakje gegroeid maar helaas was er geen kloppend hartje meer aanwezig en was het vruchtje niet mee gegroeid. 
2 dagen later na het ziekenhuis gegaan , op de echo was ik het vruchtzakje met het vruchtje al verloren die nacht, maar er zat nog slijm in mijn baarmoeder. op advies van de gynecoloog misoprostol (tabletten) gebruikt. Donderdags 1x 4 tabletten gelijk ingebracht. Heel veel last van krampen gehad en het gevoel dat ik erg veel verloren had. Maandags weer na de gynaecoloog om te kijken of alles weg was maar helaas nog niet helemaal. Weer 1x 4 tabletten gekregen , niet totaal niks van vernomen. Donderdags weer terug voor controle. Dacht dat alles nog wel niet weg zou zijn omdat ik niks had gevoelt maar wonderlijk was alles weg. De gynaecoloog zij daarbij dat het ook wel eens mee mocht vallen. Na 2 weken na mijn laatste tabletten gestopt met bloeden. Een paar dagen bloedvrij geweest en toen langzaam weer wat bloedverlies met gemeenschap. Maakte me hier weer druk over en onzeker , zou het dan nog niet allemaal weg zijn? Gelezen dat een volgende menstruatie langer weg kon blijven. Toch gebeld na de HA en zij vertelde me dat de baarmoederwand wat gevoelig kon zijn of dat het toch het begin van de menstruatie kon zijn. En indd 4 weken na mijn 1e misoprostol (tabletten) volgensmij weer ongesteld. Ik twijfel nog wel omdat ik maar echt een week ofzo niet gebloed heb na de miskraam en daarna weer langzaam begon te bloeden , en nu gewoon echt bloed. Best snel dus. Mijn ongesteld is heftiger en gevoeliger. Ben blij dat ik zo snel weer ongesteld ben geworden en dat mijn cyclus weer ‘normaal’ is. Nu afwachten hoe het allemaal verder gaat lopen
xx Gr Jacky 
 
Ook ik kan me aansluiten in deze groep, helaas. Maar wel fijn dat we zo steun bij elkaar kunnen vinden.
Op 2 september ben ik er achter gekomen dat ik ongeveer 4 weken zwanger was. 3,5 week later een echo, maar helaas geen kloppend hartje. 
Afgelopen woensdag heb ik een curettage gehad. Hier gelukkig weinig last van gehad lichamelijk gezien. Emotioneel is het weer anders. Nu wachten op mijn eerste menstruatie, zodat we weer opnieuw kunnen proberen zwanger te worden. ik hoop dat dit snel gebeurt.
 
Hai allemaal,
ik lees al een tijd mee en heb ook al een keer m’n verhaal gedaan. In het kort: juni ‘16 een missed abortion en dec ‘16 een miskraam bij 6wk. En nu 3 weken geleden opnieuw een missed abortion bij 9 wk. 
We hadden al allerlei onderzoeken laten doen die allemaal niet afwijkend waten gelukkig.
Ik ben er zo verdrietig van.. ik ben nu weer langzaam halve dagen gaan werken, krijg gelukkig daar alle ruimte om rustig aan te doen. 
Maar ik ben wel het vertrouwen kwijt. Wat nou als het de volgende keer wéér niet goed gaat... en hoe vaak gaan we deze hel nog willen doorstaan, wanneer is het genoeg? Heeft het zin om naar een ander ziekenhuis te gaan? Heeft iemand nog tips of advies? Alvast bedankt!
Ik was na de 2e MK al naar een psych gegaan om wat hulp te krijgen met alles. Daar ga ik als dit weet een beetje is gezakt ook weer naar terug. 
Ik wilde eerst niet posten, omdat het een weinig vertrouwen wekkend verhaal is, sorry daarvoor. Misschien leest er nog iemand mee die ondanks alles wél een kindje heeft mogen krijgen?
 
 
W_p wat een heftig verhaal! Ik snap je emoties. Zelf heb ik vorige week voor een tweede keer een miskraam gehad. En dat heeft zeker emotioneel impact. Zo gehoopt dat het je deze keer bespaard blijft. Wij hebben ons ook afgevraagd of en hoe vaak we nog door deze hel willen gaan. Voorlopig maar ff een pauze om alles een plekje te geven.
Wel positief dat ze allemaal onderzoeken al gedaan hebben. Dan ku je toch dingen uitsluiten. Jammer dat het geen houvast if garantie biedt op een goede zwangerschap. Ik kon nog niet in aanmerking voor onderzoek. Ik heb al een zoontje en 2 miskramen noemen ze nu pech hebben. Of een ander zk je verder kan helpen weet ik niet helaas. Ik denk niet dat er ander onderzoek is.
Ik wil zelf gaan kijken naar kinderwensmassage. Wellicht dat dit iets in de spieren en doorbloeding kan helpen. En om te ontspannen, daar ben ik wel aan toe.
 
Dames, 
Wat heftig allemaal!:(
Hier goed nieuws 4e zwangerschap en vanmiddag een prachtige echo gehad.ben nu 7+2. Ik ben heel blij!!!
Liefs 
 
Terug
Bovenaan