Zwanger worden na miskraam

R1988 fijn dat het goed gaat en je een beetje kan genieten ? vooral doen ook! 
Iris wat leuk en jochie ? gefeliciteerd ?
Wij zijn donderdag ontslagen met Lotte uit het ziekenhuis en mochten eindelijk naar huis… het is gek thuiskomen na zo’n tijd alleen maar in ziekenhuizen te zijn geweest.  Lotte doet het heel goed,  drinkt ook goed aan de borst en zit na 3.5 week weer op haar geboortegewicht!  We zijn trots op haar hoe zij het doet na haast slechte start.  We hebben couveusenazorg gehad en dat betekent 4x4uur kraamzorg. Zij was gisteren voor het laatst en dat was wel fijn dat dat kon en ik wel wat aan gehad. Nu moeten we langzaam van genieten en beseffen dat het gelukkig goed is afgelopen…
 
Hallo Allemaal,
 
Ik heb even een vraagje.
Op 4 november heb  ik een miskraam gekregen, nadat het na 4 weken afgestoten is ( was 7 weken zwanger) 
In de avond 4 nov veel bloedverlies en toen ben ik het vruchtje verloren.
Nu bloed ik sinds vandaag niet meer, heb in totaal 3 weken gebloed. 
Nu is mijn vraag, wanneer zou ik weer vruchtbaar zijn? En stel ik heb seks, zou je dan ook zwanger kunnen raken? 
Of moet je lichaam eerst ongesteld worden?
Graag zou ik jullie reactie horen.
 
gr Barbara
 
Dag Barbara,
Ik heb eind juli een miskraam gehad, na bijna 7 weken zwangerschap.
Was het vruchtje enz binnen 3 dagen kwijt. Volgens verloskundige was het geen probleem om direct door te gaan et 'zwanger proberen te worden'. 
Het duurde vervolgens nog tot eind september voordat ik ongesteld werd. Dat was best heftig. Inmiddels ben ik alweer 2 x ongesteld geweest, zoals het altijd was. 
Wel heb ik gemerkt dat een miskraam er ongemerkt behoorlijk inhakt. Ben een type die de lat hoog legt en niet snel toegeeft... dat heeft mij wel in de weg gezeten.Ging namelijk direct weer aan het werk :-(.  Uiteindelijk een week thuis geweest om echt te verwerken wat er was gebeurd. 
Nu na 4 maanden kan ik echt zeggen dat het goed gaat :).  Het mocht niet zo zijn maar mijn tijd komt nog wel!
Groetjes, Nouknouk
 
barbara ik was de 2e maand weer zwanger en inmiddels in mn 22ste week!
dus duim voor je dat het snel weer raak is!
 
melissa wat een heerlijk nieuws! wat fijn dat lotte het goed doet! nu lekker samen genieten van jullie meisje :)
moet ze nog veel controles ed? 
 
Wat leuk om weer wat berichten te lezen hier!
Melissa wat fijn dat jullie weer thuis zijn. En wat groeit ze goed! 
Iris: een jongetje! Gefeliciteerd! En fijn dat verder alles goed was. Ja heerlijk hè om de kleine te kunnen voelen bewegen!
Barbara: het is volgens mij echt per persoon verschillend hoe snel je cyclus weer hersteld is. Kwestie van geduld hebben. Ik ben 4 weken na miskraam + curretage weer licht ongesteld geworden. En in de derde ronde alweer zwanger. Maar soms kan het langer duren voor je cyclus weer hersteld. Succes!
Hier verder alles goed. Morgen 20 weken echo. Ik vind het vooral leuk en niet echt spannend, want met 13 weken hele uitgebreide echo gehad die goed was. En de kleine beweegt goed!
 
 
Dank voor jullie reacties!
We gaan er weer vollop voor en hoop zo dat het ons zo gegeven word! ❤ we zijn er allebei klaar voor.
Voel me buik wel trekken en vanmorgen merkte ik dat mijn borst wat gevoelig was.
Vervroegde test gedaan. Negatief
Wanneer zou je een test doen of ovulatie test?
 
Barbara ik werd na een week of 4 weer ongesteld en mijn cyclus was ook gelijk weer goed. Na 3 maanden was ik weer zwanger. Ik was even ver als jij, alleen ben ik uiteindelijk gecurreteerd. Hopelijk ben je snel weer zwanger. 
Ik heb een paar weken hier niet gekeken, maar wat een mooie verhalen! Fijn Melissa dat Lotte het zo goed doet en dat ze inmiddels lekker thuis is. Hopelijk kan je nu volop van haar gaan genieten.
En Iris en Rosiana wat zijn jullie al ver! Goed om te horen dat de testen goed waren. Waarschijnlijk beginnen jullie de kleintjes te voelen. Heerlijk, ben wel een klein beetje jaloers ;-). Ik heb soms zo'n heimwee naar het zwanger zijn en de kleine voelen schoppen. 
Silvijn doet het super. Gisteren was hij alweer 4 maanden. Het gaat zo snel, ik kan me bijna niet meer voorstellen dat hij zo klein is geweest. Echt Melissa geniet!! Maar het wordt steeds leuker. Morgen naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat ze zeggen, het is echt een lekkere bollerd ;-).
 
 
Terug
Bovenaan