Zwanger worden na miskraam

Hoi Allemaal,
 
afgelopen juli positieve test. Helaas tijdens de termijnecho geen hartje. Vruchtje was gestopt met groeien na 7,5 weken. Hierna helaas gecuretteerd omdat het vruchtje niet los liet. Aantal weken gebloed en na 34 dagen ongesteld en daarna na 24 dagen weer. Nu zou ik ongeveer weer ongesteld moeten worden maar was al steeds wat misselijk, moe en wat rommelig in mijn buik maar dacht, zal se menstruatie wel zijn. Toch een test gedaan gisteren en een heeeeeel licht streepje! Zo licht dat ik het bijna niet zag. Toch maar een clean blue test gedaan en daar stond het: zwanger 1-2 weken. Gereserveerde blijdschap hier. Aan de ene kant echt geweldig natuurlijk maar vind het ook wel weer heel spannend! 
Gelukkig wel vruchtbaar! Meerdere mensen in hetzelfde schuitje? Ik heb echt de neiging om elke dag te testen ?
 
Wat leuk om weer positieve berichten te lezen! En ja weer zwanger zijn na een miskraam is anders. Minder onbezorgd. Probeer je daar vooral niet teveel tegen te verzetten. Maar weet ook dat je er zelf echt geen invloed op hebt. Dus ook al pieker je je suf, het helpt niet! Het is nou eenmaal zo dat je eerst vurig hoop zwanger te worden en als je het (weer) bent dan begint ook een ander soort onzekerheid. Laat het vooral niet overheersen en geniet van al het moois dat gebeurt! En wees ook dankbaar dat je weer zwanger bent. Want dat is niet iedereen gegund!
Roosje: 6 rondes alweer. Dat vraagt wat van je geduld! Ik duim voor je!
 
Wat leuk om weer positieve berichten te lezen! En ja weer zwanger zijn na een miskraam is anders. Minder onbezorgd. Probeer je daar vooral niet teveel tegen te verzetten. Maar weet ook dat je er zelf echt geen invloed op hebt. Dus ook al pieker je je suf, het helpt niet! Het is nou eenmaal zo dat je eerst vurig hoop zwanger te worden en als je het (weer) bent dan begint ook een ander soort onzekerheid. Laat het vooral niet overheersen en geniet van al het moois dat gebeurt! En wees ook dankbaar dat je weer zwanger bent. Want dat is niet iedereen gegund!
Roosje: 6 rondes alweer. Dat vraagt wat van je geduld! Ik duim voor je!
 
Goedemorgen dames,
Ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Voor de dames die zwanger zijn gefeliciteerd!
Voor de dames die nog niet zwanger zijn! Houd hope❤
Met mij gaat het goed. 16 weken zwanger inmiddels. Soms wat bekken klachten maar loop hiervoor bij de fysio.
Morgen komen we erachter of we een zoon of dochter krijgen? super spannend zo op mijn verjaardag. 
Melissa hoe gaat het met jou en de kleine?
Rosa, hoe ver ben jij nu eigenlijk. Weet je al of je zoon of dochter krijgt? Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb. 
Liefs Rosiana 
 
 
Heb ook weer zwanger!! Half september een miskraam gehad. Ik mocht daarna even niet zwanger worden ivm medicatie en een opartie. Vanaf november mochten we het weer proberen! En boem! Gelijk raak! Ben zo trots. Ben wel een beetje bang dat het mis gaat, maar niet erger dan de vorige keer. 
 
Hoi daar,

ik heb 2 keer in 6maanden een missed abortion gehad. Kwam erachter bij de 12wk echo (ik zou de nipt gaan doen die dag). De tweede zwangerschap was ook heel anders dan de eerste. Geen happy gevoel. Ik had het nauwelijks mensen verteld omdat ik bang was weer mensen te moeten gaan teleurstellen, dat maakt het allemaal nog zwaarder.

Ik leefde naar de 12weken echo. Zolang er geen bloeding was zou het toch wel goed zitten? Op 5 dec (dag na de echo) zou ik het mijn familie gaan vertellen. Voorzichtig durfde ik al uit te kijken naar een bijzondere happy christmas :)

Maar helaas dus. Weer geen hartslag meer.

Omdat er al een hartslag was ed denkt de arts ook niet dat hier sprake is van ‘stomme pech’. Over drie maanden (!!) gaan ze mijn bloed testen. Ik ben wel gewaarschuwd dat de kans niet groot is dat ze dan wat vinden omdat ze gewoonweg nog niet zo ver zijn in kennis. 

Het lijkt erop dat er steeds is mis gaat in de aanleg: voeding/bloed bereikt de vrucht niet goed. Daarom sterft het. 

Ik ga dus niet uit mezelf een derde keer proberen: het ligt voor de hand dat dit weer gebeurt. 

Op mijn werk zeggen ze dat ik pas terug hoef te komen als ik me echt weer goed voel. Hoelang hebben jullie gewacht? (na de eerste MA ben ik ‘te snel’ gaan werken)?

Zijn er vrouwen die dezelfde ervaring hebben met 2x gefaalde zwangerschappen na de hartslag? Hebben jullie ontdekt waar het aan ligt (indien het niet aan bloedstollingsfactoren ligt) en zo ja, hadden de gyns daar een oplossing voor?

 

Groet Jess (maakt zich zorgen over de toekomst)
 
Ok ik ben een tijd weggeweest maar nu weer terug en zwanger! Nu 5.5 week. Super blij maar ook heel bang. Heb nl wel geregeld last van erge buikkrampen. Komt er ook nog bij dat ik moet wachten met een echo tot 8 januari omdat we op vakantie gaan. Super zin in maar ook wel bang. We gaan naar thailand nl.
 
Hoi allemaal,
ik ben vanavond naar de vk geweest en ik heb voor het eerst in mn leven een kloppend hartje in mn buik gezien! Het kindje ligt ook op de goede plek en het ziet er allemaal goed uit. 10 januari termijnecho. Dan zou ik ongeveer 11 weken moeten zijn. De grootste ongerustheid is nu weg al weet ik natuurlijk dat ik nog een lange tijd moet wachten voordat ik op 12 weken zit, maar dit hielp wel al.
liefs.
 
Terug
Bovenaan