Zwanger worden / ovulatietesten

Hey ladys !
Ik ben eind Juni gestopt met de pil.. vervolgens een maand later netjes optijd mijn menstruatie gehad.
Nu is deze er nog steeds niet.. En ik had dit weekend 2 weken geleden ongesteld moeten worden.
zvorige week getest en deze wad negatief, Dit weekend nog maar een x proberen.
 
 
Ben er alleen bang voor dat mijn lichaam een spelletje speelt op dit moment hahah
 
Ik zou ook weleens weten hoe dat precies werkt met die ovulatie testen.
Ik heb 4 kinderen' ongepland maar ze waren allemaal zeer welkom.
Mijn jongste is inmiddels 9 en ik ben zelf 33 nu.
Nou kwam ik er begin augustus achter dat ik 5 weken zwanger was en heb helaas met 6 weken een miskraam gehad' tevens ook mijn 1ste miskraam.
Nu begint het klokje zo te tikken' dat we nu heel graag een kindje willen.
Ik ben nog nooit in aanraking geweest met ovulatietesten' temperaturen etc.
Wil ik graag wat tips hierover.
Hoeveel tijd heb je' zodra er 2 streepjes zichtbaar zijn is dit een paar uur' een hele dag of een paar dagen.
Aangezien ik weleens lees dat sommige al jaren bezig zijn wil ik niet wachten tot na mijn 35ste' alles tips' adviezen zijn welkom.
Of het lukt is altijd afwachten' maar ik wil het in elk geval heel graag proberen.
 
Voor zover ik weet als je C streep donkerder is dan de T streep ( of andersom staat in de bijsluiter) is je ovulatie binnen 48 uur.. heb laatst action testen gebruikt en mijn eisprong was op dag 17
 
Ik vind de ovulatietesten heel fijn!
Ik had wel een stabiele menstuatiecylcus, maar het gaf toch wat extra zekerheid! Meestal had ik op dag 13 mijn eisprong. Ik begon dan ongeveer 5 dagen van te voren met testen. Een of twee keer op een dag. Vaak zag ik 5 dagen voor mijn eisprong al een streepje. Ik teste dan door tot een donkere streep. Bij mij was hij een dag voor mijn eisprong ongeveer net zo donker als de controle streep. Ik wist dan dat de volgende dag mijn ei zou zijn. Die heb ik denk ik s avonds, want ik kreeg altijd s avonds mijn menstruatie.
Dus die twee dagen klussen. De dag na de positieve ovulatietest, dus de dag van mijn ei, teste ik nog een keer om te zien of het streepje nu lichter is dan de dag ervoor. Als dit niet zo was, dan kluste we nog even door. 
Ik heb ook een paar keer mijn temperatuur bijgehouden, maar daar werd ik niks wijzer van. Het klopte nooit met het boekje. Laatste keer was wisselde mijn temperatuur weer zoveel, dat ik dacht dit kan nooit goed zijn en toch zwanger!
Ik zou dus de ovulatietesten aanraden, ik kreeg van temperatuur alleen maar stress haha
Heel veel succes!!
 
Terug
Bovenaan