Zwanger worden / ovulatietesten

Hey allemaal,

Ik lees graag met jullie mee. Kan goed met jullie meevoelen, wat een onzekere periode is dit he?
Hier proberen we te gaan voor ons 2e kindje. Bij de eerste in aug. spiraal verwijderd en rond deze periode al zwanger. Na de eerste geen anticonceptie ingenomen op 2 maanden na (april en mei). De pil is toch echt niet mijn ding. Wel condooms gebruikt. Vanaf augustus besloten voor een 2e te gaan.
Vorige maand wat in het wilde weg getest en geprobeerrd te berekenen a.d.h.v. de app. Geen succes helaas.
Deze maand vanaf maandag met Actiontesten in de weer. Eigenlijk al vanaf maandag een licht streepje. Volgens de app is vrijdag mijn eisprong. Ik merk het deze maand (anders dan hiervoor) heel duidelijk dat mijn ovulatie aanstaande is aan mijn baarmoederslijm. 
Ik raak wel wat gestresst van die onzekerheid van dat vage streepje. Maar gelukkig lees ik dat er meer meiden zijn die dat vage streepje hebben. 
Ik test er lustig op los. Mijn cyclus is niet echt regelmatig, tussen de 26 en 31 dagen. Denk wel te voelen wanneer ik ovuleer.

Liefs,
Evi
 
Hoi kellis, 
Ohh spannend dus weer! Ik duim voor je !! Wanneer is jou NOD ? 
Ik ben net klaar met m’n menstruatie.. volgens de app heb ik dinsdag over een week m’n eiersprong .. dus duurt nog even .. 
wachten duurt lang ... ik weet dat ik nog maar 3 maanden verder ben maar ergens is dan toch de angst van; zou ik niet zwanger kunnen worden ?! 
Is dit herkenbaar voor jullie bij de eerste keer? 
@evi cato, wat spannend!! Ik duim ook voor jou!! 
 
Succes allemaal en we contacten ;-)!!
 
 
 
Goede morgen dames, ik heb me sinds vandaag ook aangemeld omdat ik bezig ben met ovulatie testen. Ik zit in me 2e ronde en heb net dinsdag me ei gehad. Ik ben heel benieuwd naar iedereen zijn verhaal. Groetjess
 
Hi meiden,
Wauw, jullie zijn al even aan het testen en afwachten: zo spannend! Zelf ben ik in januari al gestopt met de pil, maar sinds september zijn we pas écht gaan proberen zwanger te worden van een eerste. Zo bijzonder!
Het frustrerende is: voor de zomer was mijn cyclus lekker regelmatig, de laatste tijd duurt het wel een dag of 40! En de laatste cyclus duurde zelfs 70 dagen met een heel klein beetje roze en later wat bruine afscheiding (is dat dan mijn menstruatie? ik weet het niet meer). Elke keer negatieve zwangerschapstesten houden me ook een beetje tegen om opnieuw te testen ... nu besloten om vanaf deze maand ovulatie te meten en dus iets meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Hoop dit samen met jullie te kunnen delen. Lees wisselende verhalen over het moment van testen: 's ochtends of toch liever 's middags?
 
Groetjes :)
 
Hoi xWill! Leuk, nog meer newbees net als ik :) Voor mij geldt een beetje het zelfde. Normaal duurt mijn menstruatie ongeveer 4 á 5 dagen. Maar augustus was maar 1/2 dagen.
Hier nog geen nieuws. Het is net wachten op de ontknoping van een spannende film. Mij teststreep van de test is vandaag weer iets donkerder dan gister maar nog steeds niet even donker als de C-streep. Ik ga voor morgen ;-) Ik heb mijn vriend niet verteld dat ik aan het testen ben. Niet omdat het geheim is, maar anders wordt het zo'n "moetje'. Het is namelijk niet zo dat wij het standaard om de 2 dagen doen met een kleine dreumes in huis haha. Hij heeft het vast wel in de gaten, ineens 3x in 1 week is wat verdacht...

Morgen meer...
 
Gisteravond mijn piek gehad.. Ovutest is nu nog gelijke streep, maar gisteren veel lichter dan de stelt streep, dus duidelijke piek. Nu dus 2weken wachten.. Overigens heb ik geen goede ervaring met testen vd action, gaven bij mij geen duidelijkheid. Maar die van sensitest heb ik gewoon een hele berg van besteld haha. Die werken echt super. Al hebben wij nooit zoveel moeite gehad gelukkig met zwanger raken. Zou alleen zo leuk zijn als het deze maand zou lukken en als het allemaal goed gaat ben je met kerst 12 weken. Leuker kan toch haast niet.. Dus extra spannend deze maand ;-).. Maar wat leuk dat jullie allemaal meeschrijven..
 
Hi meiden,
 
Bedankt voor het lieve welkom, leuk!
@EviCato: haha zo herkenbaar: het ‘geen moetje’ willen laten zijn! Mijn man is inmiddels op de hoogte, en snapt het nu ook wel aangezien mijn cyclus zo mega onregelmatig is. We hebben wel afgesproken dat we voorlopig niet te plichtmatig gaan ‘klussen’. Maar wie weet dat dit verandert zodra ik een positieve ovulatietest in handen heb :). Spannend morgen voor jullie! Ik duim voor een diep donker streepje voor je ;-)!
 
@Kel lis: hoe fijn zou het inderdaad zijn om rond kerst een klein babybuikje te hebben! Stiekem hoop ik ook rond die tijd leuk nieuws aan familie te kunnen melden! Fingers crossed! Fijn dat je test positief was! Nu afwachten... heb zelf vandaag flink ingeslagen bij de action :(. Jammer om te horen dat je hier niet zo enthousiast over bent. Wellicht toch maar overstappen naar sensitest!
 
Ja naja sommige zijn er heel blij mee. Zal ongetwijfeld werken. Vond die andere gewoon heel prettig.. Maar misschien stomme vraag.. Gisteravond had ik overduidelijk de hoogste piek want neemt nu sterk af. Denk dat de eisprong gisteravond is geweest. Maar klussen jullie deze dag dan ook nog? Wij zijn best moe en hebben gisteren ook geklust..
Over op commando klussen gesproken, wij doen het eigenlijk wel, want wil gewoon zo snel mogelijk zwanger raken.. Het is voor mijn partner opvallend als ik ineens meer wil dan normaal.. En vorige Keer hielp op commando het ook goed alleen miskraam.. Als je er maar geen ding van maak is het prima.. Meer in de zin, als het lukt, lukt het en anders niet.. Dan lekker knuffelen..;-)
 
Terug
Bovenaan