Zwanger worden vanaf oktober

Hallo dames, 

Ik ben nieuw in de groep hier en benieuwd naar alle ervaringen. Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil, om eerst mijn lichaam en cyclus weer te leren kennen na 11 jaar pilgebruik. Tot juli 2017 altijd veilig gevreeën. Helaas heb ik een erg onregelmatige cyclus. Na het stoppen met de pil elke keer rond de 31/35/38 dagen en de laatste keren 51,53,56,43 dagen! Omdat ik ook een aantal keren heftige buikpijn had gehad ben ik naar de ha gegaan om dit te bespreken. De ha verwees mij door ivm mijn lange cyclussen en kinderwens. Vanaf juli gestart proberen om zwanger te worden. Alleen door die lange cyclussen vroeg ik me af of ik überhaupt een eisprong had en wanneer ik moest testen. Ovulatietesten heb ik wel 2 cyclussen geprobeerd maar nooit een positieve gehad. Dus ook nog geen echte goede poging gedaan, omdat ik gewoon geen flauw benul had. Vrijdag 29-09-17 op dag 17 van mn cyclus voor het eerst bij de gyn geweest. Al voorbereid op dat er misschien iets niet goed zou zijn stapte ik daar binnen met mijn vriend. Maar tot mijn stomme verbazing werd de gyn al enthousiast toen ze een speculum inbracht. Ik had volgens haar erg vruchtbare heldere afscheiding en het kon maar zo zijn dat ik heel dicht tegen mijn eisprong aanzat. En ja hoor, met de inwendige echo zag ze een ei die volgens haar op knappen stond! Dezelfde middag kreeg ik wat krampjes onderin mijn buik. Toch nog even een ovulatietest gedaan uit nieuwsgierigheid en deze knalde er ook uit.  'S avonds  en gistermiddag seks gehad. Nu maar hopen dat het raak is! De krampjes in mijn buik heb ik nog steeds last van + af en toe ineens een hele scherpe reuk en geen afscheiding meer terwijl ik dit normaal wel heb. Sinds vandaag wat griepachtig (keelpijn, snotterig en hoofdpijn). Op internet lees je veel dat je voor een innesteling nog helemaal geen symptomen hebt, maar toch zie ik ook wel verhalen van andere ervaringen. Ik dacht ook echt van ach ik (of mn lichaam) houd mezelf voor de gek, maar ik voel me toch echt anders. Nu maar "geduldig" afwachten. Zijn er meer met zulke ervaringen? 

Groetjes,

Annick

 
 
Veel sterkte voor de dames die nu door een moeilijke tijd gaan! Hopelijk is het voor iedereen binnenkort raak. Succes iedereen.
 
Mijn man en ik willen ook graag ons eerste kindje. 
We zijn allebei nog redelijk jong (23 en 24) maar er wel klaar voor. 
Ik ben al een jaar gestopt met de pil en nu sinds 3 maanden ook geen verdere bescherming meer. We hielden nog wel wat in de gaten om juist niet te vrijen tijdens de vruchtbare dagen maar dat gaan we nu dus juist wel doen :) Ik hoop snel geluk te hebben! Vorige maand was ik een week overtijd maar toen negatief getest, vlak daarna kwam mijn menstruatie ook al. Volgende week dinsdag zou ik weer ongesteld moeten worden... spannend !! 
 
@kijk thanks ❤️ Het enige dat mij momenteel recht houd is denken dat we weer zwanger zullen worden. Maandag bel ik naar de geneticus, hopelijk kan hij zeggen wnr we nieuws mogen verwachten. Je verschiet er van hoeveel mensen een kind hebben verloren. ondertussen al iets van regels gehad? 
 
Succes aan de nieuwe hier xxx
 
Ah verschrikkelijk oreoMJL. Heel veel sterkte. En ook voor jullie hoop ik dat het jullie weer gegund is. 
Ik heb gister de curretage gehad en het is me gelukkig alles meegevallen. Vandaag wel wat emotioneel omdat de maand april maar in mijn hoofd blijft zitten(dat was de datum dat ik uitgerekend was) ik had me daar zo op ingesteld dat het echt voelde als de perfecte maand. Maar dat kost nog even tijd omdat los te laten. 
Ook op deze app van ouders van nu loopt het nog steeds door ik zou nu 12w 4 dagen zijn en dat krijg ik iedere dag op deze app te zien. Heeft iemand enig idee hoe ik dit stop kan zetten zonder dat ik heel de app moet verwijderen?
 
Hoi dames 

In april gestopt met de pil flink ontpilt en daarna 2 keer een vrij normale cyclus gehad. 

Rond 26 sept mn eisprong gehad en flink geklust.

Volgende week dinsdag zou mn menstruatie moeten komen.

Sinds een paar dagen wat symptomen maarja weet ook dat je lichaam je goed voor de gek kan houden.

Gezwollen borsten veel pukkeltjes rondom tepelhof aderen goed zichtbaar 

Sterke reuk het valt me nu op hoeveel mensen een zweetgeur hebben en gistee zei ik.tegen mn vriend gatver schat het stinkt hier naar natte hond waarop.mn vriend zegt ik ruik niks hoor 

Ik was gek op ontbijtkoek nou 2 dagen geleden nam ik een hap en het leek wel of ik parfum had gedronken bah heb het direct uitgespuugd.

Sinds 3 dagen gedurende de dag vaag misselijk en beetje duizeling en hele dag lichte hoofdpijn en vreselijk moe. 

Veel pukkels in mn gezicht 

Witte dunne afscheiding. 

Met vlagen het gevoel in je buik alsof je zenuwachtig bent of verliefd 

En ik kan niet af blijven van de broodjes pindakaas met witte vlokken. 

 

Gisteren wat lichte steekjes gehad rechts heb aan deze kant ook mn eisprong gevoeld. Vandaag is mn afscheiding een beetje bruinig maar verder geenaat niet het idee dat mn menstruatie komt. 

Dus even spannend tot woensdag dan ga ik pas testen als mn menstruatie niet eerder komt..
 
@Anne W bedankt ik hoop echt dat het snel gaat nu voor ons allebei! Dat gevoel ken ik, voor mij was oktober perfect, vlak voor mijn verjaardag dus ik zou fijn vieren met pasgeboren dochter , dan kort nadien de feestdagen samen... nu gaat dat zo pikken om alleen te vieren.... 
ik krijg ook nog steeds mails, overmorgen 39 weken zwanger ? geen idee hoe dat uit gaat maar ik tel toch zelf ook in mijn hoofd hoor. Mijn lichaam denkt precies nog steeds zwanger te zijn met momenten. 
Zorg toch maar goed voor je lichaam! Zo een curretage is niet niks. Blijkbaar ben je de eerste maanden wel erg vruchtbaar. 
Omdat mijn vorig cyclus plots 25 dagen was ipv 28 valt mijn eisprong vroeger en zal het waarsch november worden als we echt kunne starten. 
Zijn hier nog meisjes die ovulatietesten gebruiken en/of temperaturen? 
Xxx
 
Hallo dames,
ik las dat een aantal van jullie ook
een miskraam heeft gehad.
ik heb deze vorige week vrijdag gehad 
(opgewekt met cytotec)
Net een test gedaan en die gaf aan zwanger.
nu had ik al eens gelezen dat hcg lang
meetbaar is.
ik zou inprincipe volgende week mijn eisprong
moeten hebben. Maar gaat dat hcg daar invloed op hebben????
iemand daar bekend mee????
groetjes
 
Terug
Bovenaan