ZWANGERE FORUMJUNKIES DEEEEEEL 3!!!

Lilian, 6 kg valt wel mee hoor. Ik was totaal 14.5kg aangekomen, maar dat was ook wel mijn streven. Bij mijn andere 2 werd ik nl ontzettend dun van de borstvoeding, dus als ik minder aan zou komen, zou ik weer graatmager worden en dat is echt niet leuk om constant te horen. Nu ben ik 10 dgn verder en moet nog maar 2kg en dan zit ik al weer op mijn oude gewicht, ondanks alle beschuit, lekkere fruit en het niets doen tijdens de kraamweek,  en door de bv ga ik daar wel weer onder.
Fijn trouwens, dat het met je vader weer beter gaat.

Joyce, jou wilde ik ook nog iets schrijven, maar ik weet niet meer wat, heb 1 scherm open, volgende keer dan maar!

Bij de verloskundige was ik inderdaad gestript, van 1 naar 2 cm, dus dat was niet zoveel om half 2 's middags. Om 9 uur 's avonds zat ik al 2 uur met rug en beenweeen in bad, die om de 5 min.kwamen, dus de verloskundige gebeld enne..... ik had 2 cm!!!! waar ze 3 van kon maken... grrr. Ach, bij mijn dochter was dat ook zo en die was er toen om 1.15uur , dus ik had goede hoop. Tot 22 uur in bad gezeten, toen zweette ik eruit, dus wilde beneden gaan rondlopen. Bij mijn 2e wee beneden vroeg ik mijn man tegendruk te geven, maar ik voelde ook persdrang, dus hij mocht toch maar niet aan mij komen... Ik verwachtte in mijn broek te poepen, ik zou nooit binnen 1 uur van 3 naar 10 cm kunnen zijn gegaan, dus ik perste een beetje mee en toen braken mijn vliezen. Eerst dacht ik nog dat ik in mijn broek stond te plassen, maar het was zoveel en ik kon het niet ophouden. Mijn man de verloskundige gebeld en de kraamhulp (bekende van ons). Eenmaal boven dacht ik wel te mogen gaan persen. Bij mijn zoon en dochter braken mijn vliezen op het eind pas en toen mocht ik meteen persen, maar ik was er nog niet. Ik had pas .... 3 cm ontsluiting. (wat ze me overigens uiteraard niet vertelde, want dat zou te demotiverend zijn). Op mijn zij zou het hoofdje sneller in het bekken zakken, dus moest ik in deze voor mij pijnlijke houding de rest van de weeen opvangen. Labello, water, nat washandje. Alles moest erbij. Ik dacht zelfs dat ik moest overgeven, ivm de verschrikkelijke pijn in mijn rug en benen. Gelukkig kon ik mijn man zijn hand fijn knijpen en met de andere probeerde ik het bed fijn te maken, maar hout geeft niet echt mee. De verloskundige gaf onderin mijn rug tegendruk (nu vond ik dat wel goed). Na ruim 3 kwartier was ik er wel klaar mee, ik zei dat ik echt moest persen en weer keek ze. Ik mocht meepersen. Ze hielp het nog een handje over het randje ... (ook niet echt fijn, maar ja, het mocht) en toen stond het hoofdje al snel, kort erna mocht ik verder en toen hing Iris haar hoofd tussen mijn benen en moest ik weer even op de volgende wee wachten. Dat was zo'n mooi gezicht (ik keek mee in de spiegel, verbazingwekkend trouwens dat je lijf ín zo'n korte tijd zich helemaal klaar kan maken voor zo'n lichaampje...). De schouders moesten gedraaid worden en toen mocht ik haar pakken. Geweldig..... 8 minuten persen en dan zo'n zwaar kind... zonder knip of scheur. Enne wat betreft mijn eerdere gedachte dat ik niet van  3 naar 10 cm kon gaan in 1 uur, zat ik er dus naast, want ik was binnen 3 kwartier van 3 naar 10 cm gegaan. Ah fijn, dit was mijn bevallingsverhaal en ik zal het nooit meer doen, want 3 is genoeg. Ik ben heel blij met ze en mijn man ook. En nog een bevalling staat bij mij garant voor een kleuter, ha, ha. Het is mooi geweest. Tuurlijk vind ik het best nog raar, nooit meer zwanger, nooit meer dat getrappel in mijn lichaam, maar ik geniet nu van dat heerlijke geknor tegen mijn wang en dat gulzige drinken... Mijn borsten zijn behoorlijk gevoelig, maar dat gaat over, dus daar bijt ik me wel doorheen. De 1e paar dagen moesten we haar bijvoeden ivm haar gewicht, maar gelukkig haalt ze bij mij voldoende vandaan en zit ze 60 gram van haar geboortegewicht (tenminste dat was vrijdag). De 1e paar nachten had ze vooral 's nachts veel last van darmkrampjes en sloeg ze zich zelf wakker. Nu had ze alle ruimte, bij mij niet echt, want de verloskundigen waren allebei weer verbaasd over haar gewicht, want dat was mij niet aan te zien. Nu bakeren we haar in en dat gaat stukken beter.

We hebben een hele trotse broer en inmiddels ook trotse zus rondlopen. Mijn zoon was meteen helemaal enthousiast, aaien, handje pakken, haar vast willen houden (zelfs als ze huilt), maar mijn dochter kwam onze slaapkamer binnen en liep toen meteen boos naar haar eigen slaapkamer. Gelukkig draait ze bij. Het was waarschijnlijk te druk samen met opa en oma en mijn broer (want daar hadden ze gelogeerd, zonder te weten dat ik bezig was) en ze had waarschijnlijk liever van te voren op de hoogte willen zijn. Nu hadden opa en oma een verrassing voor haar... en dat viel niet goed.

Al met al een heel verhaal. Ik zal nog even de lijst aanpassen en eronder plakken en dan de volgende keer weer op iedereen reageren.
Groetjes Mira

Uitgeteld.

Mimi, 27 jaar, uitgeteld 23 september 2008
Jennifer33, ??jaar, uitgeteld 5 december 2008
Jossie 79, 28 jaar   uitgeteld  6 december 2008
Johanna, 28 jaar, uitgeteld +/- 10 december 2008
lilian,31 jaar ,uitgeteld 2 januari 2009
vera ,22 jaar,uitgeteld +/- 2 januari 2009
Mamaroos Uitgeteld tussen 15-21 februari
Sjors, 27 jaar, uitgeteld op  28 april  2009
Simone 22 jaar, uitgeteld tussen 26 april en 1 mei

Afspraken:

Johanna,
Jossie:  
lilian:  7-10-08 / allemaal bm-mond controle's+echo
Mamaroos:
Sjors:   6-10-08 controle echo bij de Gyn..
simone: 9 okt eerste echo

GEBOREN:
11 april, Gideon Lucas, zoon van Elle

25 mei, Boaz, zoon van Tanja

27 mei, Fedde, zoon van Gipsyd
28 mei, Neomy (Eduarda Catharina Johanna), dochter van Anja

01 juli, Roan, zoon van Denise
08? juli, Lindsey, dochter van Annelies
11 juli, Nienke (Nienke Gebina José), dochter van Nathas

ja

25 juli, Assunta, dochter van Sandra
28 juli , Emma, Dochter van Hindi
5 augustus, Marissa, dochter van Kitty
12 augustus, Jolijn, Dochter van Anneloes (Mama30
17 september, Zoë, Dohter van Joyce

25 september, Iris, dochter van Mira (ikke)  

ikke jeetje wat een bevalingsverhaal en ongelooflijk binnen 3 kwartier van 3 naar 10 cm!
en wat is ze zwaar! en dan zonder knip of scheur! echt goed gedaan!
en hoe oud was je dochter ook alweer? ja als ze rond de 5 zitten voelen ze zich al heeeel oud en wijs en willen ze alles weten....maar komt ongetwijfeld goed
geniet maar lekker van jullie complete gezinnetje!

joyce
ja ik had hetzelfde met mijn buzz het wiel draaide vaak niet mee of ging overdwars staan erg irritant maar dat is volgens mij alleen met de wat oudere modellen...die van mij was van 2006...verder was het best een fijne wagen...
en fijn dat zo het goed doet! en lekker een uurtje bij jullie knuffen kan zeker geen kwaad heerlijk toch..
ik heb wel een tip voor alle mamas (in spe) het boek oei ik groei is echt onwijs handig en tot nu toe klopt het bijna altijd wat erinstaat ook een hoop tips over verdrietjes slapen en regeldagen echt de moeite waard...

mama30 en zijn jullie geslaagd dit weekend?met een huisje bedoel ik?
ik hoop dat jullie snel jullie huisje verkopen...
verder alles lekker?

lilian fijn dat t wat beter gaat met je paps!
en hoe voel jij je? je laatste loodjes zijn nu ook in zicht!
heerlijk toch?

ik heb een drukke week voor de boeg een hoop varjaardagen incl. die vaqn mijn zoontje ook veel kindjes deze week....

Mira, Wat een vlotte bevalling zeg! Heerlijk in 3 kwartier van 3 cm naar 10 cm. En geen knip of scheur, ik ben gewoon jaloers! Maar super fijn dat alles zo goed is gegaan. Ik hoop dat je dochter snel gewend raakt aan haar nieuwe zusje. Fijn dat de kilo's er zo snel vanaf gaan. Ik moet nog 7 kilo en ik geef geen borstvoeding dus ik ben er bang voor dat ik het toch echt zelf zal moeten gaan doen. Maar ach dat komt ook wel goed. Als ik weer helemaal fit ben dan ga ik ook weer lekker sporten.

Janneke, Lijkt me wel even schrikken dat jullie kindje iets met de niertjes heeft. Maar als ze zeggen dat je er nog geen zorgen over hoeft te maken dan komt het vast helemaal goed hoor. Fijn dat ze het met 30 weken in iedere geval even wat extra gaan nakijken. en het is ook wel fijn dat je dan je kindje nog een keer mag zien.

Sandra, Je zoontje wordt dus al weer 3 jaar oud. Wat gaat de tijd toch snel he? Nog een jaartje en hij mag al weer naar school. Dan worden ze echt pas wijs. Hoe gaat het met jou? Zit je al weer wat beter in je vel ondanks de regen buiten? Ik heb het model Quinny 2008. Wat mij betreft een super wagen en tot nu toe nog geen last gehad van sturen.

Hier gaat alles goed. Ik heb vanochtend een dansje van vreugde gemaakt.
Zoё heeft vanacht 5 uur gewacht tot de volgende voeding dus papa en mama hebben 4 uur achter elkaar kunnen slapen. Wel heel erg fijn omdat papa voor het eerst weer moet werken vandaag.

Mira wat fijn dat je zo'n snelle bevalling hebt gehad. En geen hechtingen , heerlijk

Joyce heerlijk wat langer door kunnen slapen, hopelijk houd je kleine meisje dit nou aan

Jannneke wat vervelend dat je kindje wat met de niertjes  heeft maar wel lekker dat het niet wat ernstigs is, maar je schrikt   toch.

Lilian ± Fijn dat het weer wat beter met je vader gaat.

Sandra Jij een drukke week voor de boeg, succes daarmee

Met mij gaat het goed merk wel dat het werken wat zwaarder begint te worden. En ´s nachts word het slapen ook wqt minder. Ach ja allemaal voor het goede doel.
Vanavond partneravond van de yoga en daar heeft Dick toch een zin in, Maar hij gaat wel mee. Mijn collega gaat ook mee met vriend dus we gaan al met ons vieren heen. Dat scheelt.
Dit was even een korte updute van mij.

Groetjes José 31 wkn 2 dgn.

Hoi meiden!!

Mijn internet licht er al een dikke week uit!! (*%$#%^*(*&^^)!!! Vandaar dat ik zo lang niets van mij heb laten horen!! Dus nu maar even een stiekum berichtje vanaf mijn werk!!

We hebben vandaag weer een echo gehad en alles zag er goed uit!! Ik ben zo ontzettend blij en dankbaar!! Ik ben nu 10wk en 6 dagen zwanger!!   Voel mij goed, ben alleen heel moe steeds!! Vriendlief heeft beloofd ons comp. te repareren en internet weer opnieuw aan te sluiten!! Ik kom dan heel snel weer verder met jullie bijkletsen!! Moet nu echt weer aan het werk!!

Ps:
Mira!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Iris!! Fijn dat alles zo goed gegaan is!!! Nu maar lekker genieten!!!

Veel liefs Sjors...

José; veel plezier op de yoga vanavond! Ook al vind je man het niet leuk het is denk ik wel leerzaam. Hij kan je wel helpen met puffen als het nodig blijkt te zijn.

Sjors, Super meid dat je echo goed is gegaan! Nu mag en kan je hopelijk eindelijk gaan genieten van je zwangerschap! Heerlijk hoor. En de tijd gaat super snel dat realiseer ik me nu wel dus geniet zoveel als je kan.,

hoiiiiii!!

ik ben super vrolijk hahahaha , heb net controle gehad en ik had gevraagd of ze nog 1x naar de bmm wilde kijken [al 6 wkn niet gedaan] voor mijn goede gevoel te bevestigen.   zei ze "ja maar als ie nou korter is geworden? kan ook he...hoe voel je je dan??..nou ik weet dat ie iets korter kan zijn ...en zolang zei zegt dat t goed is !! blijft mijn goede gevoel wel .....
nou ok eerst buik gekeken en ze ligt mooi op schema... genoeg vr.water etc..ze schopt goed en veel hahahha en toen nog een x een inwendige echo gehad.. en .........
hij was dus NOG STEEDS   4 CM!!!!!   kei goed ikke blij!!!!! ze zag t gelijk .....
nou ben ik echt gerust gesteld . t voelde al goed hoor maar een heel klein stemmetje in mij hahahah zei : toch voor de zekerheid maar kijken!!
Zit nu in mijn 28 e week[27+3] en t voelt echt goed!! mijn buik groeit de pan uit , ik ga echt opletten op mijn snoepen enzo want de weegschaal gaat nu {natuurlijk} ook sneller en ik ben al moe als ik boodschappen heb gedaan hahahhah maarja hoort erbij he......t gaat goed!!! dat is t belangrijkste!!....Storm* en Daan* zorgen goed voor hun zusje!!!

ikke   NOG EEN X super gefeliciteerd!!   en wat een verhaal zoveel cm ontsluiting ff in 3 kwartier doen!! en dan netjes zonder iets bevallen kei goed..ik teken ervoor!!! en je staat ook zo fris en mooi nog op de foto net na de geboorte ..echt super !!! geniet ervan he....

sanhe       lekker drukke week nu duss....minder leuk ..maarja als de verjaardagen gezellig zijn dan scheelt t weer wat hihi...
en dat boel is een goeie tip!!! thanks..

joyce     oooh lekker lange slapen snachts   hoera !!!! hahahhaha wel heel fijn voor je!!

janneke   beetje eng dat je terug moet voor de niertjes , maar wie weet is t vergroeid voor de echo ...?? ik zal voor je duimen ..en als t "eerder "moest hadden ze wel sneller actie ondernomen ..misschien groeit t niet allemaal gelijk . ik duim voor je dat t de volgende x gewoon{?} goed is!!!   hoe voel je je verder?? moe? ikke ook hahhaha.. hou vol he   ..

jossie   slapen is ook mijn {beetje] probleem     ik lig niet lekker meer ...draaien en dan weer op mijn   ene zij en dan weer op mijn andere zij ....aaagghhh..maarja hoort erbij he...
en hoe was de partner yoga hihi viel t m   mee???

sjors!!! JAAAAAA HOERA   EEN GOEIE ECHO!!! dan ben je weer iets gerust gesteld he.....
en ja een kapotte pc is echt K*T hihi je bent zo hulpeloos he   hihi....
maar ik weet echt dat t bij jou nu ook goedkomt meid!! voel je je ff dippie...?? denk maar aan mij hahahha ook bij mij komt t goed   dus bij jou ook!!!! we gaan ervoor he..!!   en je bent al 10 weken   dus nog maar 29   en een beetje te gaan!!! xx

nou ik heb iedereen gehad denk ik he...hihi
mimi stond op de lijst voor 23 sept dus die zal wel bevallen zijn nemen we maar aan ..maar die schrijft al heel lang niet meer   ...en dan komtjennifer??? maar dan is JOSSIE aan de beurt!!!+- 6 dec.. dat word een mooi kadootje voor sinterklaas hihi en dan   johanna!! 10 dec +-     en dan ikke !!!!lil dus he niet ikke/mira hahha..

nou meiden ik hoor jullie   xx lililan

Terug
Bovenaan