Hallo allemaal,
Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik voel me goed en Iris doet het ook goed. Ze is rustig en huilt niet veel. Het poepen gaat haar niet zo makkelijk af (hoewel het zo dun is als plas- krijg je van borstvoeding), maar verder mogen we niet klagen. We hoeven haar ook niet perse 's avonds in bad/douche te doen, want ook vannacht kwam ze na de starttijd van 22.30 weer om half 3 'snachts, dus dat viel mee en toen vanmorgen pas weer om 8 uur. (gelukkig is mijn man nog tm volgende week vrijdag vrij, dus hoef ik er niet op tijd uit om de anderen naar school te brengen, als hij gaat werken, hebben ze nog een weekje vakantie, dus daarna hoef ik pas weer echt op tijd uit mijn bed...). Overdag maakte ik haar tot nu toe iedere keer om de 3 uur wakker, maar vandaag kwam dat er niet van, want we konden naar mijn schoonvader toe. Kon hij zijn nieuwe kleindochter ook even zien in het verzorgingstehuis. Gelukkig is hij weer wat positiever en gaat hij nu revalideren. Het zal nog lang duren, maar het begin is er. Mijn oma lag sinds afgelopen zondagavond ivm benauwdheid in het ziekenhuis, naast het verzorgingstehuis, dus die was ook helemaal blij met ons bezoekje van haar achterkleindochter. Eenmaal thuis waren er bijna 4 uur verstreken, dus kon ze weer eten en de volgende voeding kwam ze weer na 4 uur, toen weer na 3 uur, dus vanavond nog 1 keer om een uur of 23 en dan zullen we zien hoe lang ze wegblijft. Ik was wel een beetje op, toen ik terug was - en heel erg blij met mijn vooruitgemaakte lasagna in de vriezer - dus misschien iets teveel van het goede??? We moesten ook weer haasten om op tijd op school terug te zijn, want de oudste 2 moesten om kwart voor 12 weer opgehaald worden. Mijn dochter is inmiddels al bijgedraaid hoor. Ze geeft volop kusjes en vindt haar zusje heel lief. Ze probeerde mij nog even uit vanmiddag tijdens de bv, maar ik beloofde dat ik daarna iets leuks met haar en haar strijkkralen ging doen, dus toen was het over.
Joyce, wat betreft de naam Iris. We vonden het zo moeilijk. Vlak voor de bevalling hoorden we dat mijn neef zijn vriendin ook zo heet en beviel er iemand in het dorp van een Iris en Iris staat in de top 10, dus dat stond mij al tegen. Maar je hoort het bij ons gewoon bijna niet en we zijn heel blij met de naam. Het is zo grappig, maar iedereen vindt het weer zo'n leuke naam.
Wat lekker dat Zoë ook zo lekker doorslaapt. Voel jij je verder goed? Heb je nog veel kraamvisite of heb je al veel gehad in de kraamweek? (wij hadden een briefje bij het kaartje gedaan, dat we graag visite wilden tijdens de kraamweek, bij de oudste hadden we nl. in de kraamweek veel visite, bij de 2e kregen we slechts 2 mensen, de laatste 2 dagen en toen nog weken lang visite en nu dus 25 mensen - plus onze broers en zus, ouders - in de kraamweek. Nu is het lekker rustig en is de rust voor onze kinderen tenminste ook weer teruggekeerd.- alle aandacht gaat toch uit naar Iris en mij en maar een klein beetje naar hen.
Hoe is het trouwens met Monique? Jij kent haar toch prive? Is ze weer doorgegaan met behandelingen of ligt het op het moment allemaal even stil? Ik hoop zo voor haar, dat ze dit jaar nog zwanger wordt. Het is haar zo gegund.
Lilian, wat lekker dat het goed gaat met je zwangerschap. Ga je straks bv geven??? Dan vliegen de kilo's eraf (tenminste bij mij wel), maar ja, je moet wel al die kilo's meedragen tot het eind van je zwangerschap en dat is natuurlijk ook best zwaar. Rot he, van die korte nachtjes slapen, maar ja, nog even en dan heb je rond de Sint een lekker meisje op de wereld gezet en dan kan je je weer een gat in de dag slapen... (als zij slaapt, ha, ha).
Wat betreft die foto op de hyves. Ik was erg opgelucht en blij dat het erop zat en dat straal ik inderdaad ook helemaal uit, ha, ha. Vind het zelf ook een leuke foto, de zweetparels zitten nog op mijn gezicht...
Jossie, jij hebt ook al van die fantastische nachten. Dat is gewoon een zwangerschapskwaal. Je ligt uiteindelijk alleen nog maar lekker op je ene of andere zij en dan kan je alleen maar via je rug van de ene naar de andere zij.... Nog even en dan heb jij ook zo'n uk in je armen en is dat verleden tijd. Is de kleine wel rustig 's nachts??? Weet je eigenlijk wat je krijgt?
Viel de partneravond nog mee? Mijn man had er bij de 1e ook enorm veel zin in (niet), maar hij heeft wel gelachen toen. Bij de 2e was hij ziek en zou hij niet mee gaan (en ik dus ook niet) en bij Iris heb ik geen gym gedaan. Ik wist het nog wel... altijd is kortjakje ziek, of, deze wee komt nooit meer terug.
Sandra, veel succes met alle verjaardagen van de week. Kijk je wel uit, dat je jezelf niet voorbij loopt??!!!
Sjors, blij dat we weer wat van je horen en wat super dat je echo goed was. Nu kan je tenminste onbezorgd gaan genieten. Hopelijk is je comp. weer snel gemaakt, zodat je ons regelmatig op de hoogte kunt houden, zonder dat we het ergste gaan denken. Lekker genieten hoor! (ben je eigenlijk nog ziek van je zwangerschap of valt dat mee?)
Janneke, ik hoop dat de volgende echo positief is voor jullie. Ga heel hard voor je duimen. Niet de moed laten zakken hoor!!! Ze kunnen tegenwoordig zoveel.
Geloof dat ik zo'n beetje iedereen (ben vast nog iemand vergeten... sorry) heb gehad.
Tot de volgende keer maar weer!
Groetjes Mira