Hi Dames,
Met mij alles goed. Heb nog flink de griep te pakken, maar ik heb het idee dat het vandaag wat beter gaat! Yes, kan ik waarschijnlijk toch dit weekend weer naar buiten, fris neusje halen!
ANJA: Ben je al terug? En hoe was het? Hopelijk was het allemaal heel mooi........
Gypsyd: Vervelend die jeuk. Heb (gelukkig) het nooit gehad, dus heb ook geen advies hier voor. Maar wel heel veel sterkte!
Ik zit met een klein dilemma. Ik heb een vrouwelijke collega op het werk. Ik werk met haar samen (zijn verantwoordelijk voor 1 afdeling). Nu weet ze dat ik zwanger ben, en onze manager ook. Nu had onze manager gevraagd aan haar of zij niet in de zomervakantie vrij wil nemen, eigenlijk helemaal niet tijdens mijn verlof. Dus vanaf juni t/m okt het liefst niet. Dus dat ze bijvoorbeeld in mei vrij wil nemen. Nu zit ze er maar iedere keer over te zeuren dat ze er zoveel voor in moet leveren etc., maar wel tegen mij! Ik kan er toch niets aan doen? Het is toch een probleem van de werkgever? Nu hadden we afgesproken dat zij afgelopen kerst 2 weken vrij mocht (dus heb ik gewerkt), en ik dus aankomend jaar met kerst. Nu begon ze daar ook moeilijk over te doen. Dus heb ik over mn hart gestreken en gezegd, dan nemen we allebei een week. Dat vind ik dan ook niet zo erg. Maar ze blijft erover doormiepen. Nu had ik dr gisteren aan de lijn, ik wilde even weten of ze het nog trok zonder mij (ben nu een week ziek thuis). En toen zei ze dat ze zich "per ongeluk" heeft versproken tegenover een andere collega omdat ze even dr verhaal kwijt moest over het feit dat ze geen vakantie kan nemen. Dus ze heeft het nu ook tegen een andere collega verteld (de grootste kwebbel van het hele bedrijf nota bene). BAH.....ik baal er enorm van. En ze begon WEER over de kerst vakantie. Ik zei weer: We hadden toch afgesproken, ieder een week? Zij weer: Ja, maar ja...ik baal er van dat ik niet in de zomervakantie mag, dan moet ik alles inleveren.
Tja, dit moet ze toch met de manager overleggen? En niet constant bij mij neerleggen? Ik heb nu een soort van schuldgevoel, maar ik word er ook een beetje kribbig van. Nu begon ze een paar weken terug al over welke dagen ik part-time wilde gaan werken na mn verlof. Ik wist net dat ik zwanger was!!!! Is ze bang dat ik dagen van haar afpak ofzo? (Zij werkt 4 dagen in de week, van maandag tm donderdag, tot 4 uur). Zij is nu 3 kwart jaar in dienst. Ik werk er nu bijna 5 jaar. Zij is aangenomen onder het mom van: Je moet 4 dagen werken, anders nemen we je niet aan. Niet voor minder. Nu wil ik waarschijnlijk eerst beginnen met 2 dagen, en daarna naar de 3. Zit dat dr soms dwars? Moet ik eens met dr praten? Of het maar op zn beloop laten gaan. Ik vertrouw dr niet echt, want ik weet wel dat ze heel egoistisch kan zijn.
Lastig hoor.
Nou, even mn hart gelucht!
Liefs, Kitty