zwangerschapsuiker

Hoi Rebbeca,
Ben ik weer. Ik spuit nu 14, 17 en 6. Mijn waardes zijn nuchter meestal rond 4,5 en 5,3. N.o meestal rond 5,2 en 6,1. N.l rond 4,6 en 7,9. N.a rond 5,7 en 6,9. Voor het slapen dan meestal rond 6,1 en 6,8. Maar dan heb ik meestal nog wel iets gegeten 's avonds.Of een ijsje of een beetje chips of kaakjes. Als ik niet snoep liggen m'n waardes 's avonds v.s rond de 4.4 en 5.4. Er is mijn gezegd dat ik onder de 7 moet blijven en boven de 4. Dat lukt me dus aardig.
Was nu wel 1 kilo aangekomen. Ben natuurlijk uit eten geweest en ik heb het gevoel dat de kleine ook wel aardig gegroeid is. Je kan natuurlijk ook niet blijven afvallen.
De wagen is echt mooi hoor. Aqua blauw is 'ie.Van x-adventure model swivel.Net weer even uitgeklapt en het autostoeltje erop gezet en de kinderwagen bak. In de praktijk zal bij mij het autostoeltje er wel vaak op staan, ben vaak met de auto weg. Even een boodschapje doen ofzo. Maar als ik met de oudste naar het sporten mee ga, zal ik toch ook de bak nodig hebben. Kan het natuurlijk niet te lang in het autostoeltje laten zitten.
Gisterenavond na het eten trouwens weer even 2 uurtjes geslapen. Merk dat ik echt veel rust nodig heb. Gaat ook wel iets beter met de krampen als ik het rustiger aan doe.
Hoor wel weer van je!!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra ,Mijn waardes zijn nuchter ook  heel mooi 5.0 4.3 zo moest het altijd zijn he maar dan moeten we ook niet meer gaan eten en dat kan ook niet .Ik spuit s,ochtends 20 en heb de waardes nog op 8,9 staan nl spuit ik 16 en na 10 die na het avond eten is gelukkig altijd wel goed .Je hebt een mooie wagen zo te horen daar zal je ook wel heel blij mee zijn.Heb je alles nu al klaar of moet je nog veel dingen doen voor de baby komt.Het schiet nu al op voor je waneer moet je weer naar de gyn deze week weet ik wel maar weet niet welke dag je moet . hoop snel weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Je spuit ook al aardig veel. Wat eet je 's morgens meestal als ontbijt.
Brood is bij mij nog steeds het vervelendst.Vanmiddag had ik b.v 1 boterham en 1 krentenbol zonder iets ertussen gegeten en een glas melk gedronken. De waarde erna was 7,3. En een krentenbol zou overeenkomen met 2 boterhammen heb ik ergens gelezen. Ik kan tussendemiddag maar 2 boterhammen eten en 1 beschuit, dan is de waarde goed. Wijk ik dus iets uit gaat het mis. Maar 5 boterhammen is eigenlijk het minimum wat een zwangere vrouw per dag moet eten. Voel me nu ook erg slapjes en lusteloos. En heb gewoon veel trek!!!!!
Voor de baby staat alles klaar. Nog alleen  twee  hoeslakentjes voor het matrasje van de wagen aanschaffen.Ik had nog even afgewacht of die nou bij de wagen zaten of niet.Er zat dus alleen een dekbedovertrekje bij.
Gebruik jij trouwens ook een dekbedje voor de kleine. Het schijnt niet goed te zijn, maar ik heb het bij de andere 2 ook altijd gebruikt. Ik heb voor de wagen eventueel wel dekentjes in huis, maar voor het ledikantje eigenlijk niet.
We zijn alleen nog wel steeds bezig met de geboortekaartjes. Die hadden we al besteld bij een drukkerij, toen kregen we na een week bericht dat de kaartjes niet meer te leveren zijn. Daarna nog via een andere drukkerij geprobeerd, maar echt niet meer in voorraad. Wij balen hier erg van. Ik wacht nu nog op een drukkerij die een boek zou binnen krijgen afgelopen week, maar nog steeds niets gehoord. Ga ik dus maandag maar weer achteraan en anders naar de volgende drukkerij. Ook al veel op internet gekeken, maar nergens meer zo'n kaartje gezien als degene die wij wilde.
Deze week moet het wel geregeld worden, want de enveloppen moeten ook nog geschreven worden. Adres lijsten enz. heb ik wel al klaar, dus dat scheelt weer.
Ja, nog een ruime 2,5 weken en dan is het zover.
O, ja aanstaande woensdag moet ik weer naar  de gyn. Gelijk om 9:00 uur, dus hopelijk loopt het niet zoveel uit. Ben wel zenuwachtig voor dat inwendig onderzoek. Op die manier zouden ze gaan kijken hoe de baby ligt. Nou geef mij maar een echo.
Je hoort het dus nog wel hoe het was.
Hoor je wel weer!!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra , Ik eet s,morgens 2 sneetjes brood met gewoon kaas erop meer niet snap ook niet dat de waardes dan nog zo hoog zijn ,nu maar hopen dat het beter gaat zal wel lukken toch.Ik weet nog niet wat ik in de wagen doe ik had ook altijd dekbedjes ik heb gisteren het ledikantje op gemaakt maar ik weet echt niet hoe dat moet met dekentjes en lakentjes ben ook aleen maar dek bedjes gewend ,ik denk dat je in de wagen toch wel een dek bedje mag hebben daar ben je dan toch zelf bij toch.Wat sneu dat je de geboortekaartjes niet meer kan krijgen die je zo graag hebben wil heb je overal al gekeken of ze niet ergens anders te krijgen zijn ,ik wens je veel succes met de kaartjes hoop dat je ze gauw vind .Weet je al of je woensdag ook nog een echo krijgt van je gyn?Inwendig onderzoek is nooit leuk ze kunnen beter echo doen toch zien ze ook meer en jij ook natuurlijk.ik hoop gauw weer wat van je te horen ,groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Ik weet niet of je van beschuit houdt, maar ik ben op een gegeven moment maar gaan proberen met beschuit. Ik eet dan 2 beschuiten met kaas en een kopje thee. Het gaat dan een stuk beter. Met brood lukte het mij ook echt niet. Dus brood eet ik alleen tussendemiddag en dan nog maar 2 sneetjes en 1 beschuit. 3 sneetjes was ook weer teveel.
Ik ben erg benieuwd naar woensdag. Hoop dat ze dat inwendig onderzoek vergeten en gewoon een echo maken. Maar ze werken tegenwoordig erg raar met die echo' s. Alle gyn. hebben de beschikking over een echo-apparaat, maar je moet toch altijd een afspraak maken voor een echo bij iemand die zich alleen met echo's bezig houdt.
De gyn. luistert altijd alleen maar naar het hartje. Ben nu ook eigenlijk wel erg benieuwd naar de grote van de baby, omdat ik nu eindelijk ben aangekomen. Nog even wachten, het is zo woensdag. Het is nu voor mij erg moeilijk om nog geduld te hebben.
Las net op het augustus-forum dat ik toch niet de enige ben die last heeft met geduld hebben. Een hoop mensen zijn het wachten wel zat aan het worden. Ik probeer nog wel even van mijn rust te genieten. Zal toch wel erg druk gaan worden met die kleine erbij.
Ik weet trouwens ook niet of ik het bedje goed heb opgemaakt. Ik heb eerst een molton-zeiltje op het matras gelegd, daarna een molton-hoeslaken. Dan een hoeslaken van katoen en dan gewoon het dekbedje met overtrek. De kraamverzorgster zal het wel nakijken, lijkt me. Dat je dat soort dingen toch gaat vergeten hè. Maar ja, die andere kids van ons zijn ook al weer zo groot.
Hoop ook snel weer van je te horen. We zitten nu al op een hoop berichtjes onder het kopje suikerziekte. Ben benieuwd of er nog meer mensen weleens met ons meelezen.
Blijkt toch niet zoveel voor te komen, zwangerschapsuiker. Anders hadden er wel meer mensen gereageerd op je oproepje.
Nou, was weer een heel verhaal !!!!!
Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra ,Ik heb het wel geprobeerd beschuit te eten inplaats van brood maar het werkt niet echt ik heb daarna ook heel veel honger ik baal er ook best van maar ja wat doe je er aan .Waarom moet je een afspraak maken voor een echo mijn gyn doet het altijd zelf en hij doet het dan ook meteen dat vind ik wel fijn ,hoelang moet je wachten op de afspraak voor een echo?   Kan me voorstellen dat je nu gaat aftellen voor de bevalling zie je ook tegen de bevalling op .Het is nu spannend allemaal ik leef helemaal met je mee hoor vind het ook echt fijn dat ik met iemand kan praten die het zelfde als ik heb je hoort het inderdaad weinig zwangerschap suiker er zullen toch wel meer mensen last van suiker hebben dacht ik maar zo te zien niet echt het is net of alleen wij tween het hebben, we hebben al heel wat berichtjes geschreven vind  het echt fijn om met je te praten over het zelfde wat we hebben .Ik ga nu stoppen heb vreselijke buikpijn ga zo naar bed .ik hoop gauw weer wat van je te horen .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Waarom dat zo veranderd is met die echo, ik snap het ook niet. Bij mijn vorige 2 ging het veel makkelijker. Je kon toen ook altijd een videoband meenemen om de echo erop te laten zetten. Nu maak je een afspraak als de gynaecoloog dat voorschrijft. Soms is er die tijd dan geen plek en 1 keer heb ik daardoor dus ook naar een ander ziekenhuis gemoeten voor die echo. Prettig dus al die samenwerkende ziekenhuizen. Er werken hier in de omstreek zo'n 4 ziekenhuizen samen onder 1 naam. Geef mij maar de ziekenhuizen van vroeger, ging er een stuk persoonlijker aan toe.
Hoe is het met je buikpijn? Had je ook last van krampen o.i.d.
Vandaag heb ik waarschijnlijk iets van de slijmprop verloren. Ging net naar de toilet en zag witte slijm (effe vies praatje hoor) in de wc pot liggen. Heb vandaag ook weer veelste veel gedaan, eigenwijs die ik ben. Vanmorgen kwam er een monteur voor de geizer. Die geizer deed al een paar dagen raar en we roken ook een gaslucht. Vanmorgen direct gebeld en dus gelijk een monteur op de stoep. Moest hij het water afsluiten, nou dat zit dus in een kruipruimte precies in een rommelkast. Moest ik dus al die rommel uit de kast halen,er zaten dus ook wel wat zware spullen bij. Mijn dochter lag nog op bed en m'n zoontje vluchtte snel naar boven, die boef. Gelukkig kreeg ik alles op tijd eruit, de monteur wilde al een nieuwe afspraak maken, maar dat zag ik niet zitten met die gaslucht. Gelukkig is het nu opgelost en heb ik daarna ook maar alles weer rustig aan terug gezet. Het stond allemaal in m'n woonkamer en door die nesteldrang kan ik echt niet tegen troep.
Om 13:00 uur gingen mijn kinderen de deur uit om met m'n tante naar de film te gaan. Zij komen vanavond pas weer terug. Vanmiddag kwam m'n moeder weer even helpen en hebben we de slaapkamer van m'n dochter aangepakt. Ze houdt van knutselen en tekenen, dus ik heb even lekker geruimd daar.
Ga nu nog effe lekker op de bank genieten van m'n rust. Ik vind het ook erg gezellig om zo bijna dagelijks even te babbelen met jou.
Hoop ook snel weer van je te horen.
Groetjes,
Sandra
 
Hallo,

Heb ik net een topic geopend zie ik nu dat het al bestaat (oeps had eerst even moeten zoeken).

Hoe is het bij jullie gegaan? Hoe zijn jullie of is jullie verloskundige erachter gekomen dat jullie zwangerschapssuiker hebben? Ik moet van mijn verloskundige deze week mijn glucose laten prikken. 1x op nuchtere maag (dus ook niks drinken) en 2 uur later nog een keer nadat ik heb ontbeten. Hebben jullie dat ook gehad?

Ik heb van mezelf erge overgewicht en ben nu 22 weken zwanger. Ik ben tijdens mijn zwangerschap (tot nu toe) 5 kg aangekomen maar vanwege mijn overgewicht moet ik glucose laten prikken. Mijn 1e zwangerschap had ik ook overgewicht maar niet zo erg. Toen hoefde ik geen glucose te laten prikken. Mijn zoontje had ook een normaal gewicht (6 pond).

Ik eet juist wel erg slecht tijdens deze zwangerschap. Ik eet en drink erg weinig. Ik heb helemaal geen hongergevoel.

Groetjes, Tyra
 
Terug
Bovenaan