Zoekresultaten

1. M

Hevige buikpijn, 2w na curretage

Als dit aan houd zo en zo je temperatuur even in de gaten houden en even bellen voor overleg met de poli
  2. M

Hoeveel babykleding voor 2 nachten ziekenhuis?

Ik had 2 setjes maar paar uur nadat geboren was knalde ze er door heen. De kraamzorg heeft hard moeten lachen omdat ik een pyama aan had bij mijn mini voor s nachts, maar ik slaap toch ook niet in mijn overdag kleding. Dus het is maar net wat je wilt
  3. M

Baby heeft slechte ontlasting, olie?

Dit hebben wij ook gehad, ik heb de volgende tips. Kamille thee. 2 eetlepels op flinke mok thee, deksel erop en af laten koelen. Gebruiken voor buik massage, tegen de klok in wrijven. Helpt overigens ook voor eczeem, schrale billen. Ik heb ooit een workshop gevolg op Facebook op...
  4. M

Tips ziekenhuis tas

Genoeg kleding voor de baby, onze mini poepperde 2 pakjes vies, in de eerste uren dat ze er was.
  5. M

Avondritueel baby en peuter

Hier nu een meisje van 2 jaar en 3 maand. Onze kraam verzorgster moest erg lachen weet ik nog omdat ik onze mini keurig omkleden in pyama. Maar wij slapen toch ook niet in onze spijkerbroek een trui. Met 6 weken lag ze in haar eigen bed. Ze lag er dan 19:00 in. Fles, naar boven tutten, pyama...
  6. M

Leeg.

Ze is nu 2 en een beetje mijn meisje, maar de bevalling was niet geheel volgens het boekje, als sterrenkijker met een vacuüm pomp op der voorhoofd, toen der hoofd eruit was draaide ze 180 graden, en hebben ze armpjes moeten luxeren, omdat ze klem zat. ( heb het niet als traumatisch ervaren...
  7. M

Traktatie 1 jaar opvang

Badeendjes action en rozijntjes
  8. M

Leeg.

Ik zou het even in de gaten houden. Dit kan veel zijn zomaar, krampjes even niet lekker zijn. Als de mini het vaker gaat doen, dan zou je fysio aan kunnen vragen. Voor overtrekken bijv. Overleg even met cb dan kan die altijd meekijken naar het probleem. Maar voor nu leek het vast heel raar en...
  9. M

Team pyjama of team slaapzak

Ik was team slaapzak, tot madam de rits zelf los kreeg. Iets voor de 2 jaar daarom overgestapt naar een deken in het ledikant. Nu slaapt ze inmiddels in een grote meiden huisjes bed, trots onder een dekbed en "mama?" Mag ik dan ook een kussen. Peuter kussen heeft ze dus ook inmiddels.
  10. M

Gebroken stuit bevalling

Ik wil je niet ontmoedigen maar zeker 1 jaar flink pijn lopen en zitten. Daarna steeds minder. Maar nu veeel jaren erna, kan het gevoelig zijn bij bijv te lang zitten of op hele harde dingen. Maar dan moet je je het voorstellen als, spierpijn zodra ne staan gaat trekt het weg. Maar bij...
  11. M

Gebroken stuit bevalling

Hey mama, Geen gebroken stuit bij de bevalling. Maar wel een verschoven en los zittend stuitje. En kan helaas vertellen dat dit een heeeel lang proces is geweest. Afwisselend staan zitten, voor zitten in begin zeer pijnlijk, een kinder zwemband ring ideaal ook om mee te nemen.
  12. M

Uitgerekend in augustus 2022

Hallo allemaal, Ik meld me weer af op het forum. Helaas had ik op het werk opeens allemaal bloed verlies en is mijn gevoel bevestigd. De verloskundige mijn vermoeden dat het wel zo klinkt. Maar dat het soms ook goed kan gaan. Vrijdag een telefoon check en 20 ste wat een intake moest zijn...
  13. M

Dreumes 20 maanden praat niet

Hea bah mama, Wat een zorgen. Is er ook gekeken of hij doof is of een beperkt gehoor? Goed dat je naar de logopedie gaat. Je zou ter ondersteuning van zijn communicatie gebaren kunnen gaan gebruiken. Kijk maar eens op lotte en max bijv.
  14. M

Borstvoeding en flesvoeding

Ja en kleinere speen kan ook als ze gulzig is de ons meisje dronk eerst met avent 1 geloof ik maar je hebt zelfs 0 en 0+
  15. M

Testen eerst positief en daarna negatief maar niet ongesteld

Ohh dit herken ik! Ik gok ook 13 november. 17 december dacht ik ongesteld te worden, daarn positieve test dus denk innesteling. Hele week licht bruine velgjes verlies en nu niks. Alleen mijn testen maken me gek en dus ben ik ermee gestopt en wachten we het naar af. Ook ik heb 1 miskraam gehad...
  16. M

Laat slapen slordig drinken

Hallo mama, Wat vervelend zeg! Kan je iets meer vertellen? Groeit de jonge man netjes en hoe ziet zijn schema eruit? Huilt hij veel? Het zou zomaar kunnen dat je mini zich aan het regelen is. Ene keer meer andere keer minder drinken. Doen de moppies ook wel als ze bv krijgen dan kunnen ze...
  17. M

19 november is mijn dochter van. Vind het wel best spannend. Ik mag de 20 ste bij nader inzien. Heb wel wat zenuwen. Ik geloof het pas als ik het hartje gezien heb. Heb meerdere testen gedaan ook clear bleu en die houden me wat voor de gek. Althans ik hou mezelf voor de gek. Waarschijnlijk ben...
  18. M

Drama avond eten

Zo herkenbaar dit! Ons prutje doet dit ook. Nou suc6 we zijn opgehouden, geen frustratie meer voor ons. Onder deze voorwaarden. 1. Je krijgt altijd eten voor je neus. 2. Als je zin hebt eet je en anders maar niet. 3, als je klaar bent prima, maar je laat je bord netjes staan en schuift...
  19. M

Om de 3,5 uur

Ik weet nog wel met mijn mini, die kreeg flesjes van 150, er was een moment dat ik dacht kind je hebt nog honger! Zo nog 60 cc erin. Schrok me rot, maar sinds dien volgde ik gewoon mijn baby en niet wat ze zeiden dat moest.
  20. M

.

Hey mama, Die thermometer op kamer is echt vervelend. Onze babyfoon heeft er 1, geleerd dat ik daar niet op moet vetrouwen. Onze spetter heeft altijd een romper korte mouw, feetje pyama en slaapzak met korte mouw aangehad. Werd in de ochtend alleen wakker met koude knuistjes. Het...
  21. M

Tong riempje? Niet goed drinken

Hey mama, 1 week oud heb je de kraamzorg nog rondlopen? En anders je vraag even bij de verloskundige neerleggen. Die kan zo bij je zoon even meekijken. En dan kan jij gelijk je zorgen bespreken.
  22. M

tips gezocht diarree en spugen kind 2,5jaar

Het mama, Heeft ze koorts, kan ze plassen? Zou kijken of ik er ors in krijg al, als je zegt dat ze ook weinig drinkt en even overleggen met de huisarts.
  23. M

Owke dit is grappig, mijn dochter is ook van november 2019, en hier een 2e op komst. Eerste echo 18 januari. En dan ben ik ergens tussen de 8 a 9 weken.
  24. M

Voeding baby 12 weken

Allicht voor jou om hem nu te volgen, 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 22:00. En dan zou ik die van 22:00 naar 180 doen. Kijken of hij de nacht door slaapt.
  25. M

Voeding baby 12 weken

Hey Mommy, Dat gestoei ook. 4 flessen vind ik persoonlijk wat weinig maar lijkt me dat je spetter graag wil doorslapen. Het is al even terug voor mij. Maar geloof dat wij op een gegeven moment een fantastisch ritme hadden. 6:00 fles 150cc daarna lekker kroelen met mama, tot naar...
  26. M

Hier wel, althans weet het even niet meer 18 januari 1e echo dan tussen de 8 a 9 weken. Momenteel ben ik wat aan het klooien. Wederom ben ik ziek 2 e keer in maand tijd. Verkouden geen corona, maar word steeds erger. Hoesten, hiervan niet slapen, wat ik al slecht deed vanwege de hormonen, last...
  27. M

Rode billen

Kamille thee, 300 ml gekookt water 2 eetlepels verse of gedroogde kamille, deksel erop( blijven de oliën erin) en af laten koelen. Billetjes schoonmaken en insmeren hiermee. Aan de lucht laten drogen. Werkt top. Katoenen luiers. En eventueel barrière crème ( vette crème)
  28. M

Naam jongen past bij Rosa

Finn
  29. M

Help a mom out

Hey lieve mama, Wat kan je psyche met je fuckken hea! Ik kan geen keus voor je maken wel mijn ervaring vertellen.. Ik ben inmiddels mama van een 2e jarige dochter en geloof ik zwanger van de 2e wonder. Voor mijn dochter helemaal in de euforie, want we kregen een baby ( gedoopt tot...
  30. M

Ach Blubsky, heel veel sterkte.
Terug
Bovenaan