Zoekresultaten

1. L

Uit elkaar, kleine 1,5 jaar, drugs

Allemaal alvast bedanrrrkt voor jullie berichtjes! Dat doet mij toch goed.  Voor mij is een verslaving hebben ook niet voor te stellen bij mij zelf. En dan ga ik uit van zijn praatjes. Wiet is onschuldig bijvoorbeeld... Hij heeft een tijd gehad dat hij er wel 3 of 5 rookte op een dag na zijn...
  2. L

Uit elkaar, kleine 1,5 jaar, drugs

<p>Wij hebben een zoon van 1,5 jaar. </p><p>Vanaf eind december wonen we apart van elkaar en de scheiding is in werking gezet.</p><p>Mijn expartner heeft bijna zijn hele leven gerookt en geblowt, en verder ook zeer regelmatig andere drugs...
  3. L

Verdere vaccinatie twijfels

Ik snap je probleem, in mijn omgeving zijn er ook een paar goed ziek geworden van de 11 maanden vaccinatie.  Wij hebben daarom de vaccinatie afzegt. De BMR met 14 maanden gaan wij ook niet doen .voorlopig stellen we het uit, en misschien doen we het ook wel helemaal niet. Ik heb een hoop info...
  4. L

Nieuwsgierig.. geven jullie je kindje(s) vlees/vis?

Hier krijgt onze kleine man van 8 maanden eigenlijk elke dag vlees /vis.  Hij vindt het ook erg lekker, en we eten het zelf ook.  Ik gebruik geen kruiden voor hem. 
  5. L

Nipt test echt nodig?

Ik heb het wel gedaan, maar dat kwam meer door mijn leeftijd . Als ik
  6. L

Voedingsschema 7+ maanden

Hier 7.30/8.00 fles 180+6 schepjes 11.30/12.00 fruit (200 gram vers)  14.30 fles 180+6schepjes 17.00/17.30 avond eten (rond 200 gram, aardappelen groente vlees 19.00/19.30 fles 180+6 schepjes   Tussendoor geef ik nu steeds meer broodkorstjes wat er erg goed in gaat
  7. L

Overnachting met baby

Een Park van bijvoorbeeld Landal. Je kunt een huisje uitzoeken die bijvoorbeeld extra luxe is, met eigen sauna, ligbad, bubbelbad.  En toch nog faciliteiten op het park wat baby vriendelijk is. Zo kan je daar wat makkelijker uit eten dan in een echt restaurant   
  8. L

Op vakantie met de bus

Waarom doe je dit jezelf en de andere passagiers aan
  9. L

Baby word opgenomen.

Mijn zoon moest 2 dagen na zijn geboorte opgenomen worden, omdat hij zijn voeding niet binnen kreeg. We hebben 7 dagen op de afdeling neonatologie gelegen. (ik had samen met hem een kamer). Het was een fijn verblijf. Leuke, vriendelijk personeel. Duidelijke uitleg. 
  10. L

Eetschema 6 maanden

Mijn zoon is nu ook 6mnd en bij ons gaat het ongeveer zo . 8.00/8.30 fles (180+6) 11.30/12.00 fruit (+/- 200 gram)  14.00/15.00 fles (180+6) 17.00/17.30 groente aardappelen (+/-200gram) daarna nog een flesje van 90+3. Deze gaat niet altijd op 19.00/19.30 fles (180+6) Wij zijn met 5 maanden van 5...
  11. L

Extreme stress en zwanger

Dit had je van te voren dan ook kunnen bedenken toch? 
  12. L

De 24uur voor je bevalling begon

Ik ging voor een groei echo naar het ziekenhuis omdat de verloskundige mij 2 dagen eerder had door verwezen omdat de kleine de groeicurve afzakte. En laag geboorte gewicht was berekend.  Smorgens vroeg nog een muis gevangen in huis. Op de knieën door de kamer. Nog gewandeld met de hond . Met...
  13. L

Draagzak/draagdoek zwemmen

Waarom zou je willen zwemmen met je baby in een draagdoek. Dat is toch helemaal niet handig?  Ik zwem gewoon met mijn kleine. Babyzwemmen in een groep. En hier krijg je veel tips over hoe je het beste kan vasthouden etc. 
  14. L

Badbevalling ervaringen

Ik wilde ook graag een bad bevalling. Ik had het bevalbad al thuis staan.  Maar tijdens een groei echo in het ziekenhuis bleek ik al langdurig gebroken vliezen te hebben  , dus ik moest blijven. Ik mocht niet bevallen in het bad, maar heb met weeën opvangen een uur in bad gelegen, toen zag ik...
  15. L

Mediche indicatie keizersnede

Wie heeft toen gezegt dat je geen natuurlijke bevalling aan kon?  Neem aan dat een gynaecoloog heel goed weet wat wel en niet kan.  Ben je niet bang om te bevallen , want daar is een pop poli toch ook voor ? 
  16. L

Van 6 naar 5 flessen overdag

Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen. Ik geef flesvoeding op verzoek, en meneer ging opeens vanzelf van 7 naar 5 voedingen. En het consultatiebureau moet je je niet druk om maken.  Hier een laag geboorte gewicht en eerste keer consultatiebureau zeiden ze dat het tijd werd om de...
  17. L

9 weken zwanger en buikkrampen

Had ik ook . En is allemaal goed gekomen. Komt waarschijnlijk omdat je baarmoeder aan het groeien is . 
  18. L

Lichaam 4 maand na bevalling

Ik ben 4,5 maand geleden bevallen.  Ik had een flinke ruptuur, en het voelt nog steeds niet fijn beneden.  Ook met koud weer doet het meer pijn. En als ik lang loop of sta krijg ik last van mijn heupen/bekken.  En met niesen moet ik echt mijn benen over elkaar heen doen.   
  19. L

Bang voor bevalling

Ik ben niet bang geweest om te bevallen. Ik had er wel zo mijn voorstelling bij. Maar zelfs dat klopte niet!  Het valt niet te plannen en het loopt altijd anders als je wil. Laat het gewoon op je af komen! Het komt er toch wel uit . Gewoon rustig blijven ademen.  En toen ik dacht  , dit doet...
  20. L

Doekje mee naar bed

Hier trekt hij altijd een gebreid wollen kleedje over zijn hoofd Zonder is hij ook onrustig, en het lijkt net of hij iets over zijn hoofd nodig heeft om rustig te kunnen slapen.  Hier maak ik mij niet zo druk ove , omdat er genoeg adem ruimte is
  21. L

Inleiden, iemand ervaring?

Ik ben onverwacht ingeleid. Moest de groeiecho opnieuw doen in het ziekenhuis . En daar bleek dus al langdurig gebroken vliezen te hebben gehad (verloskundige zei dat incontinentie erbij hoorde) en zat al op 2 cm ontsluiting.  Ik kreeg weeën opwekkers in het infuus. Ik kon wel in bad in het...
  22. L

Zorgverzekering

Ik had gewoon een basis verzekering en geen aanvullende.  Ik kreeg uiteindelijk een medische indicatie, dus werd 100% vergoed.  Kraamhulp heb ik doordat ik in ziekenhuis was maar 11 uur gehad. Dus uiteindelijk heeft het mij mijn eigen risico gekost van 385 en iets van 50 euro van de eigen...
  23. L

Moeders gezocht voor contact Apeldoorn

Heb net mail gedaan! 
  24. L

Pyjama en slaapzakje

Hier doe ik hem een box pakje aan, over zijn romper. Dat is zijn pyjama en dan in zijn slaapzak. Maar dat doe ik alleen voor de nacht . Overdag gewoon in zijn kleren
  25. L

Pyjama en slaapzakje

Hier doe ik hem een box pakje aan, over zijn romper. Dat is zijn pyjama en dan in zijn slaapzak
  26. L

Moeders gezocht voor contact Apeldoorn

Hallo, ik ben ook Laura, 37 jaar en heb een zoon van 14 weken. Ik woon ook in de gemeente Apeldoorn.  Sinds vorige week ben ik begonnen met baby zwemmen
  27. L

Kiezen/kozen jullie nipt of combinatietest?

Ik heb ook voor de nipt gekozen, maar het geslacht kregen we niet te horen. Maar als ik onder de 30 was had ik niet getest. 
  28. L

Welke zorgverzekering 2020?

Ook gewoon de basis verzekering.  Ben dit jaar bevallen, en de extra kosten van een aanvullende verzekering had ik er echt niet uitgehaald.  Ik wilde thuis bevallen, maar kreeg uiteindelijk een medische bevalling, kraampakket moest ik zelf regelen maar is niet zo duur. Kraamhulp eigen bijdrage...
  29. L

Zorgverzekering

Ik heb gewoon alleen een basis verzekering genomen toen ik vorig jaar wist dat ik zwanger was.  Ik kreeg uiteindelijk een medische bevalling, dus die kreeg ik gewoon vergoed uit de basis verzekering.  Kraampakket kost je de kop nie , en kraamhulp hadden we een eigen bijdrage van 4 euro nog wat...
  30. L

Menstuatie na gestopt met pil

Toen ik na bijna 20 jaar pilgebruik stopte, had ik direct een regelmatige cyclus (30 dagen) en dat zelfs zonder klachten. Veel minder pijn en bloed dan dat ik aan de pil was . Ik ga dan ook niet meer aan de pil. 
Terug
Bovenaan