Zoekresultaten

1. G

Vlees?

Je kunt het beste de wat (betere) Witvis soorten nemen zoals kabeljauw etc. Tonijn en andere jachtvissen beter niet. Zoals je dat ook beter in je zwangerschap niet kunt eten.  kip kun je het beste pocheren en dan pureren dan blijft het het malst. Meng moedermelk of kunstvoeding erdoor heen om...
  2. G

HELP! : Rust,Reinheid&Regelmaat

Aw gos welnee!!! Je baby is 6 weken daar is nog geen regelmaat in te vinden of te maken hoor!  En alsjeblieft geniet er nog lekker van dat ze bij je op de borst in slaap valt. Ik mis die moment zo enorm!  lekker knuffelen en bij mama zijn is wat ze willen als ze zo jong zijn.  die...
  3. G

overdag slapen baby 6mnd

<p>Dames goedemorgen </p><p>Vraagje over slaapschema baby 6maanden. Ik weet het, elke baby is anders maar ben even aan het zoeken naar goed ritme. Ik hield eigenlijk altijd de wakkertijd aan voor mijn dochter (1,5 uur tot max 2 uur) en bij de slaapsignalen hop lekker naar bed...
  4. G

Wisselen in hapjes

De reden dat er geadviseerd wordt enkele dagen hetzelfde te geven is met name om te bekijken of er een allergische reactie optreedt. Als je iedere dag wat anders geeft is in het begin niet te ontdekken waar de allergie eventueel vandaan komt. Het klopt inderdaad dat je regelmatig iets moet...
  5. G

6 weken zwanger en familiefeest

Juist omdat je omgeving weet dat je zwanger (probeert) te worden is het toch juist makkelijk een excuus te verzinnen?!  Geef gewoon aan (wat heel normaal is trouwens want ik dronk ook geen alcohol al VOOR het echte proberen om zo helemaal rein te zijn voor de zwangerschap) dat je nu juist in...
  6. G

Slapen in de avond

Relax komt vanzelf. Nog lekker bij je laten in de avond, lekker knuffelen. Wat maakt het uit? Tijd gaat zo hard.  op gegeven moment lukt het ineens.  Ik ben ritueel gaan doen. Badje, borsten, boekje, bedje.  ik had precies hetzelfde. Ze wilde gewoon graag bij me zijn in de avond.  mijn...
  7. G

Namen..

Lucas! Leuk als kind maar ook al volwassen vent. Zo bekijk ik namen altijd. En hij gaat als het goed is langer door het leven als volwassene dan als kind. 
  8. G

Baby 4 mnd met slaapproblemen: moeilijk, heel kort, niet in auto of kinderwagen

Ik houd een wakkertijd van Max 1,5 uur aan. Ze begint dan ook vaak te jammeren en dan hop naar bed.  Ook zij was eeest ingebakerd en in gebruik nu de Puckababy. Werkt voor ons fijn. Verder zelfde ritueel keer op keer. Zo’n knuffel met hartslag schijnt ook goed te werken. En ik gebruik altijd...
  9. G

Week 17 en nog niet echt een buikje:s

Je ging het bij mij pas echt zien toen ik 24 weken was ofzo.  nu had ik een hele gespierde buik en bij een eerste duurt het sowieso vaak wat langer voordat je het ziet. Bij 30 weken dacht de vrouw bij de intake van kraamzorg of ze wel goede afspraak had gemaakt want ik was nog helemaal ver...
  10. G

Sporten na de bevalling

Hardlopen wordt ivm schok belasting nog even afgeraden de eerste 3 maanden voor je baarmoeder bekken en blaas. Maar fietsen kan gewoon lekker weer hoor. Tenzij je ergens last van hebt, dan niet meer doen. 
  11. G

Sporten na de bevalling

Als jij je weer goed en dit voelt om dat lekker te doen kan dat geen kwaad. Ik zat na 5,5 week weer op mijn paard. Hardlooe
  12. G

Billendoekjes?

Neutral echt super fijn. Zit niks in.  koop deze alleen via bol.com. Die hebben soms echt goeie aanbieding. Anders veel te duur. 
  13. G

Ineens fles weigeren (krijgt BV)

Ja ik had ook nog speen 1, gaat idd veel te langzaam haha.  nu dus beiden speen 2 maar geen succes. (Dr Brown en MAM)  straks maar de medela speen kopen.  echt balen, vooral omdat het van de een op andere dag was.  was jouw kindje dan niet super onrustig op de opvang? Je zou toch...
  14. G

Heb even die medela opgezocht, die speen ga ik kopen.  had het al eerder aan CB gevraagd maar die kwam met MAM aan. Die werkt ook niet. Heb al grotere speen voor erop gekocht, helpt ook niet. Net was het weer dolle pret. Ze weet dat er melk uitkomt, ze gaat er zelfs bellen mee blazen. ...
  15. G

<p>Dames goedemiddag, </p><p>Mijn dochter (4 maanden) krijgt volledige BV. Zo af en toe een flesje geoefend en dat ging prima. Ze drinkt denk ik wel minder dan uit de borst maar ging prima. Ik denk dat we het max 1 keer per week deden maar deed ze goed. Zo kon ik af en toe ook...
  16. G

Borstvoedingsschema 4 maanden

<p>Dames goedemiddag </p><p>Ik heb even een vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn dochter is nu 4 maanden en krijgt volledig borstvoeding. Dit blijf ik ook tot en met 6 maanden in ieder geval doen. </p><p>Sinds 1,5...
  17. G

Wel of niet baby op slaapkamer?

Ik had al eerder gereageerd dat ik het dus heel fijn vind dat ze naast me lag. Sinds 2 weken op eigen kamertje maar ze slaapt gewoon beter naast mij.  Heb haar sinds gisteravond gewoon weer naast me totdat ze echt goed ritme heeft (ze wordt soms vaker wakker alleen op de kamer, nu minder)  Wat...
  18. G

Ergobaby adapt ervaringen

Hoofsteun is verstelbaar. Je kan hem open klappen. 
  19. G

Voel mijn baby niet

Relax en geniet ervan!  ik ben 40 weken misselijk geweest!  je kleintje voel je vanzelf rond een week of 20 of meer (ligt aan ligging baarmoeder) en dat is echt heerlijk! Vooral als je contact kan maken op gegeven moment. Ik mis het soms gek genoeg! 
  20. G

Wel of niet baby op slaapkamer?

Ik vond het heerlijk m’n kleintje naast me! Had een heel fijn schommelwiegje naast m’n bed. Ik geef ook borstvoeding dus ideaal.  Ze is nu 17 weken en ligt met een week of 2 in haar eigen kamertje en ik vind het niks. Vond het zo gezellig haar lekker bij me! Maar ivm zomertijd en het vele licht...
  21. G

Klossen boxspring

Sowieso is het lastig klossen met een boxspring. Ik heb het hoofd bord losgemaakt en er gewoon achter gezet zeg maar. M’n vriendin had ook een boxspring en hetzelfde gedaan.  elke dag wel even goed tegen elkaar aanschuiven. Maar staat gewoon stevig hoor! 
  22. G

Vernoemingen

Ps. Ik vind als je voor twee of drie namen gaat het juist normaler dat dit vernoemingen zijn dan een zomaar andere naam. Dat heb ik nooit zo begrepen. Want waar staat die 2e of 3e naam dan voor, kon je daar niet tussen kiezen? Maar dat is mijn mening hoor.  dus ik zou het zeker doen! 
  23. G

Slapen volgens vast ritme?

Hi!  Je hebt in ieder geval al een ritme in naar bed en wakker worden.  In principe is het inderdaad goed om de wakkertijd van je baby aan te houden, dan kom je echt vanzelf in een ritme. Het gaat er niet om hoe lang je baby slaapt, maar hoe lang hij wakker is. Ze pakken dan meestal ook...
  24. G

Geslachtsdeel van je dochter

Wij zeiden Tummie vroeger! Wat grappig dat ik deze teruglees.  ik moet wel bekennen dat ik als kind hierdoor soms rare associaties had met die snoepjes die ook zo heten!  maar die snoepjes vind ik nergens meer dus ja....  heb nu zelf een dochter dus wellicht zetten we traditie door met...
  25. G

Tips: Naar bed brengen, baby 17wk.

Helemaal eens met gebruiker eindige d op 190.  Vergis je niet, hier in de westerse wereld MOET maar van alles. Oh slaapt jullie baby nog op jullie kamer? Oh, slaapt je baby alleen maar in de draagzak? Mijn kinderen sliepen gewoon hele dagen op hun kamertje blablablabla.  ze zijn klein en...
  26. G

Borstvoeding op verzoek, maar ook regelmaat aanhouden?

Mijn meisje is nu bijna 17 weken en ik heb altijd op verzoek gevoed en niet zozeer een schema aangehouden zoals jij aangeeft.  45min is hier ook de standaard. Dat is de eerste slaapcyclus van een baby. Als een baby (zoals die van jou en van mij) al een beetje moeite heeft met overdag zelf in...
  27. G

Voorkeur borst ?

Herkenbaar. Mijn meisje drinkt rustiger aan mijn rechter borst al heeft mijn linkerborst meer productie en is dus hoofd leverancier (leuke term van een vorige reactie haha). Van die linkerborst heeft ze denk ik ook meer last gezien de melk hier echt letterlijk uitspuit dus drinkt niet fijn voor...
  28. G

Miskraam

Ik had 14 dagen na m’n miskraam alweer een eisprong. Ik voel dit altijd heel erg in m’n lies.... Maar omdat ik er niet op durfde te vertrouwen omdat ja, het was wel heel snel en volgens het perfecte boekje, ging ik er niet van uit. We hadden al die tijd gewoon onbeschermde seks. Twee weken na...
  29. G

Welke luier?

Ik heb pampers premium protection en bij langere nachten inderdaad alles zeiknat. Heb toen maat 3 aan gedaan en ze is droog! Terwijl zelfde hoeveelheid plas. Ook zij was toen rond de 6 kilo....  Mijn vriendin zweert weer bij de Kruidvat luiers voor de nacht. Ook wel dan een maatje groter pakken. 
  30. G

meisjesnaam met een R

Roelle of Roella (met trema op de e) Rowan   
Terug
Bovenaan